Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px Terug Van Weg Geweest !


vespadiverso

Aanbevolen berichten

ik heb in alle geval, na een PX van '07 gehad te hebben, ook nog weinig vertrouwen in de kwaliteit!! :s

Alle px'en met schijfrem kwamen zowiezo vanuit LML fabrieken...maar wel "Made in Italy"-sausje erover...

In juni 2010 waren er opeens zelfs berichten dat Pontedera LML's ging maken om de capaciteit te verhogen.

Iemand verschillen in kwaliteit opgemerkt vanaf 2010 bij LML's?

Link naar reactie
als het uit Vietnam komt, never ever !!!!!

Als ge de nieuwe fabrieken daar moest zien naast die van Canon, Yamaha, etc...

Zien er moderner uit dan vele fabrieken hier in Europa. Dit is geen curry ergens in een achterafstalletje opgeknapt. Ik denk dat je zelf meer curry (en niet enkel saus) in huis hebt dan je zou denken...

Link naar reactie

Pfffttt, dat kan je ook zeggen van Italiaanse scooters. Vergelijk maar eens Vespa's van de jaren '50 - '60 - '70 - '80 - '90 met elkaar en je zal zien dat de dikte van het metaal ook enorm verschillend is. Ze zijn zelfs met de jaren meer en meer plastic gaan gebruiken. ;-)

Ik ben al tevreden dat de PX en LML er zijn, want dat wil zeggen dat er nog lang onderdelen beschikbaar zullen zijn.

Ik deel hierin 100 % je mening Erix!

Link naar reactie

luistert: ik heb die nieuwe PX150 gezien, bepotelt, etc... op het autosalon => denk maar niet dat die van betere kwaliteit is als de LML, het tegendeel zelfs misschien !

Link naar reactie

Rustig Joene: Ik heb beiden ook gezien en bepotelt en ze zijn volgen mij kwalitatief evenwaardig. En de kwaliteit van de jaren 50-60 scooters ga je nergens meer vinden. Die tijden zijn al lang voorbij, bij de meeste producten. We leven nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij.

Link naar reactie

Kan iemand mij de verschillen tussen de 125 en 150 cc uitvoering zeggen ( behalve de grotere cyl inhoud)

dat zou ik ook willen weten als er buiten de 125/150cc cilinder nog verschillen zijn aan beide vespas, de krukas of carburator misschien?

grtz

Link naar reactie
Is zo een px eig te gebruiken voor woon werk verkeer? 25km enkel

Ik zit te denken om mij zo een nieuwe PX aan te schaffen.

Kan iemand mij de verschillen tussen de 125 en 150 cc uitvoering zeggen ( behalve de grotere cyl inhoud)

Is er veel verschil in kracht of betrouwbaarheid?

150cc gaat een beetje vlotter mee met het verkeer. Maar het belangrijkste voor ons Belgen is dat je met een gewoon rijbewijs B (2jaar in het bezit) met een 125cc mag rijden en voor een 150cc een motorrijbewijs nodig hebt.

Als je hem voor woon-werk wilt gebruiken, ideaal en onmiddellijk eentje aanschaffen.

Link naar reactie

Naar het schijnt zou de 125cc moter wat minder vermogen hebben dan zijn voorganger en dit omwille van de zaken die erin zitten om de EURO 3 te halen. Heeft er iemand daar gegevens over? Er is nu al vraag bij de dealers om dit eruit te halen.

TOch benieuwd dus hoe hij zal rijden...

Link naar reactie

Ik ben vandaag even langs de vespa shop geweest in Antwerpen.

Ze vertelden mij daar dat ze idd een andere carb steken en een sito uitlaat eronder en die dingen rijden net hetzelfde als de oude.

Ik had echter ergens gelezen dat ze zouden voorzien zijn van injectiemotoren, maar dat blijkt niet waar te zijn ( volgens de shop).

Enkel een dichtgeknepen carb en een extra dikke kat in de uitlaat

Link naar reactie

Om de Euro 3 te halen hebben ze een katalysator geplaatst en een katalysator zorgt altijd voor vermogensverlies. Probeer jij maar eens door een aantal dichtgeknepen rietje te blazen en daarna door een groot stuk pvc-buis. Dat geldt hetzelfde voor de motor die zonder kat een stuk beter 'uit-ademt'.

Bedenk ook dat een katalysator pas echt werkt als deze regelmatig zeer warm wordt. Als je steeds korte stukjes rijdt dan wordt het probleem alleen maar erger omdat de katalysator zachtjes dicht slibt.

Ik vrees dat veel nieuwe PX-rijders die katalysator er onmiddellijk onderuit slopen ;)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...