designo Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 ik heb in alle geval, na een PX van '07 gehad te hebben, ook nog weinig vertrouwen in de kwaliteit!! :s Alle px'en met schijfrem kwamen zowiezo vanuit LML fabrieken...maar wel "Made in Italy"-sausje erover... In juni 2010 waren er opeens zelfs berichten dat Pontedera LML's ging maken om de capaciteit te verhogen. Iemand verschillen in kwaliteit opgemerkt vanaf 2010 bij LML's? Link naar reactie
blen Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 als het uit Vietnam komt, never ever !!!!! Als ge de nieuwe fabrieken daar moest zien naast die van Canon, Yamaha, etc... Zien er moderner uit dan vele fabrieken hier in Europa. Dit is geen curry ergens in een achterafstalletje opgeknapt. Ik denk dat je zelf meer curry (en niet enkel saus) in huis hebt dan je zou denken... Link naar reactie
blen Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 Pfffttt, dat kan je ook zeggen van Italiaanse scooters. Vergelijk maar eens Vespa's van de jaren '50 - '60 - '70 - '80 - '90 met elkaar en je zal zien dat de dikte van het metaal ook enorm verschillend is. Ze zijn zelfs met de jaren meer en meer plastic gaan gebruiken. ;-) Ik ben al tevreden dat de PX en LML er zijn, want dat wil zeggen dat er nog lang onderdelen beschikbaar zullen zijn. Ik deel hierin 100 % je mening Erix! Link naar reactie
Gette Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 als het uit Vietnam komt, never ever !!!!! Ik heb ooit eens iets gehad met een Vietnamese. Een 10 takt nu ik er aan terugdenk. nen oldtimer uit de jaren '50, '60 of '70? Link naar reactie
dave Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 Alle moderne fabriekslijnen lijken op mekaar, maar kan er iemand kan uitdokteren in welke fabriek deze foto genomen werd? Ter vergelijking: LML fabrieksbezoek in 2005: http://www.pjchmiel.com/feat/stella_factory/index.html Vespa PVT India: http://www.motoblog.it/galleria/piaggio-in-india/ LML: Link naar reactie
Joene Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 luistert: ik heb die nieuwe PX150 gezien, bepotelt, etc... op het autosalon => denk maar niet dat die van betere kwaliteit is als de LML, het tegendeel zelfs misschien ! Link naar reactie
blen Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 Rustig Joene: Ik heb beiden ook gezien en bepotelt en ze zijn volgen mij kwalitatief evenwaardig. En de kwaliteit van de jaren 50-60 scooters ga je nergens meer vinden. Die tijden zijn al lang voorbij, bij de meeste producten. We leven nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij. Link naar reactie
dave Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 ik denk dat ze bij Piaggio ook dat geroezemoes hebben gehoord als zou die px uit india komen als ge via http://prenotapx.vespa.com/ een px150 boekt (500 euro storten) "krijgt" ge een fabrieksbezoek en museumbezoek sjakie en de chocoladefabriek toestanden Link naar reactie
Joene Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 't is al eens gezegd: de Arcobaleno was de enige echte 'goeie' PX!! Link naar reactie
EriX Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 't is al eens gezegd:de Arcobaleno was de enige echte 'goeie' PX!! En natuurlijk de T5 (de basis is toch ook een PX). :-) Link naar reactie
vlammembaareg Geplaatst: 9 februari 2011 Delen Geplaatst: 9 februari 2011 Is zo een px eig te gebruiken voor woon werk verkeer? 25km enkel Ik zit te denken om mij zo een nieuwe PX aan te schaffen. Kan iemand mij de verschillen tussen de 125 en 150 cc uitvoering zeggen ( behalve de grotere cyl inhoud) Is er veel verschil in kracht of betrouwbaarheid? Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 9 februari 2011 Delen Geplaatst: 9 februari 2011 Kan iemand mij de verschillen tussen de 125 en 150 cc uitvoering zeggen ( behalve de grotere cyl inhoud) dat zou ik ook willen weten als er buiten de 125/150cc cilinder nog verschillen zijn aan beide vespas, de krukas of carburator misschien? grtz Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2011 Is zo een px eig te gebruiken voor woon werk verkeer? 25km enkelIk zit te denken om mij zo een nieuwe PX aan te schaffen. Kan iemand mij de verschillen tussen de 125 en 150 cc uitvoering zeggen ( behalve de grotere cyl inhoud) Is er veel verschil in kracht of betrouwbaarheid? 150cc gaat een beetje vlotter mee met het verkeer. Maar het belangrijkste voor ons Belgen is dat je met een gewoon rijbewijs B (2jaar in het bezit) met een 125cc mag rijden en voor een 150cc een motorrijbewijs nodig hebt. Als je hem voor woon-werk wilt gebruiken, ideaal en onmiddellijk eentje aanschaffen. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 11 februari 2011 Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Naar het schijnt zou de 125cc moter wat minder vermogen hebben dan zijn voorganger en dit omwille van de zaken die erin zitten om de EURO 3 te halen. Heeft er iemand daar gegevens over? Er is nu al vraag bij de dealers om dit eruit te halen. TOch benieuwd dus hoe hij zal rijden... Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 11 februari 2011 Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Zal waarschijnlijk wel zijn zoals de bij de LML eh? Andere uitlaat, sproeiers en luchtfilterke en huppaké, snaren maar :-) Link naar reactie
vlammembaareg Geplaatst: 11 februari 2011 Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Ik ben vandaag even langs de vespa shop geweest in Antwerpen. Ze vertelden mij daar dat ze idd een andere carb steken en een sito uitlaat eronder en die dingen rijden net hetzelfde als de oude. Ik had echter ergens gelezen dat ze zouden voorzien zijn van injectiemotoren, maar dat blijkt niet waar te zijn ( volgens de shop). Enkel een dichtgeknepen carb en een extra dikke kat in de uitlaat Link naar reactie
fille Geplaatst: 12 februari 2011 Delen Geplaatst: 12 februari 2011 Pfff,al dat gezever hier over kwaliteit,20 jaar geleden was mijne pk 50 xl ook maar kadukelijk gebouwd zunne! En ne vespa van de jaren 50,60 of 70 die roest ook. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 12 februari 2011 Delen Geplaatst: 12 februari 2011 Ik gebruik als sinds 2007 mijne PX-150 voor woon-werkverkeer. No problemo. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 13 februari 2011 Delen Geplaatst: 13 februari 2011 Om de Euro 3 te halen hebben ze een katalysator geplaatst en een katalysator zorgt altijd voor vermogensverlies. Probeer jij maar eens door een aantal dichtgeknepen rietje te blazen en daarna door een groot stuk pvc-buis. Dat geldt hetzelfde voor de motor die zonder kat een stuk beter 'uit-ademt'. Bedenk ook dat een katalysator pas echt werkt als deze regelmatig zeer warm wordt. Als je steeds korte stukjes rijdt dan wordt het probleem alleen maar erger omdat de katalysator zachtjes dicht slibt. Ik vrees dat veel nieuwe PX-rijders die katalysator er onmiddellijk onderuit slopen Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 13 februari 2011 Delen Geplaatst: 13 februari 2011 Ik vrees dat veel nieuwe PX-rijders die katalysator er onmiddellijk onderuit slopen Dat lijkt gemakkelijk maar heeft dit geen verdere conséquenties? Link naar reactie
ePit Geplaatst: 13 februari 2011 Delen Geplaatst: 13 februari 2011 Je zal de Euro 3 norm niet meer halen en je Wesp gaat beter vooruit. Bot gezegd: "Wie met een katalysator rijdt denkt vooral aan zijn achterliggers, maar rijdt daardoor zelf achteraan" Link naar reactie
Knapen Geplaatst: 27 februari 2011 Delen Geplaatst: 27 februari 2011 Wanneer is die nieuwe PX verkrijgbaar ? Ik nam bijna 2 jaar geleden afscheid van mijn px disc, maar nu begint het terug te kriebelen. Ik zou dan wel geen witte meer kopen:p Iemand idee wat die px 125 zou kosten ? Grtz Pieter Link naar reactie
EriX Geplaatst: 27 februari 2011 Delen Geplaatst: 27 februari 2011 PX 125 :3459,-euro PX 150 :3699,-euro http://www.vespashop.be/ Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2011 ziehier de nieuwe vespa gemaakt ter gelegenheid van de 150ste verjaardag van de eenmaking van Italië. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 17 maart 2011 Delen Geplaatst: 17 maart 2011 ochgod en hoeveel duurder gaat die weer worden so called limited edition Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.