Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px Terug Van Weg Geweest !


vespadiverso

Aanbevolen berichten

de laatste PX-en waren eigenlijk toch al LML's ?

wie weet gaat Piaggio die inderdaad wel overnemen van LML

't zou wat zijn eigenlijk

Link naar reactie

Om de PX nog rendabel te houden werden de laatste reeksen uitgerust met goedkopere onderdelen.

Goedkopere onderdelen drukken de kost, slechtere rendabiliteit is het resultaat, mijn PX150 was zo'n geval.

Ik heb de mijne na een jaar terug weggedaan, de werking was verreweg ondermaats, en de support van Vespa was onbestaande.

Dat Vespa niet vertegenwoordigd is in België, is voor ons een spijtige zaak, Vespa Nederland heeft minachting voor de klant, verkopen telt, de rest is bijzaak. Dat is een typische Nederlandse mentaliteit die hier niet gesmaakt wordt.

Als ik eraan denk begint mijn maag terug te keren, die lui hebben geen trots voor het produkt dat ze verkopen.

Indien Vespa opnieuw de PX zou verkopen, dan moet ik hem niet meer hebben, nog liever een echte ouwe PX dan het ondermaatse produkt dat ze de laatste jaren op de markt brachten.

Link naar reactie

Het artikel zegt: ...che possa ancora essere un due tempi a 4 marce... Die zou kunnen zijn een 2 takt met 4 versnellingen, verder ... potrà essere presentata... Zou kunnen voorgesteld worden...Het valt mij op dat ze heel erg in de voorwaardelijke wijs spreken, en dat voor een scooter die al in oktober moet voorgesteld worden, we zullen wel zien als het zover is, misschien een lml waar ze het Vespa logo opkleven. Lois

Link naar reactie
de laatste PX-en waren eigenlijk toch al LML's ?

Als ex-LML rijder zou je beter moeten weten Joene. Het grootste deel van de laatste PX werden inderdaad bij LML gemaakt, toch was de afwerking nog net iets beter dan de eerste LML's... zet er maar eens 2 naast elkaar.

Link naar reactie

Heeft er iemand eigenlijk een concrete bron (dus niet van horen zeggen) ivm periode en aantal PX'en dat bij LML werden gemaakt?

1983 - 1985 :

Vespa PX 100 E (VIX1T) / LML Vespa XE 100

1985 - 1986 :

LML Vespa 150 DZ

1985 :

Vespa PX 150 E

1986 - 1994 :

LML Vespa 150 NV / NV Trident

1986 :

LML Vespa 150 Alfa

1986 :

LML Vespa 150 T5

1992 :

LML Vespa NV SPL

1993 - 1995 :

LML T5 SPL

1993 :

LML Vespa 150 Smart

1993 :

LML Vespa Select

1995 :

LML Supremo

1996 :

LML Select II

1996 :

LML Sensation

1997 :

LML Star

1998 :

LML Trendy

1999 :

LML Star Deluxe

1999 :

LML Star Xpress

2001 :

LML Pulse

2001 :

LML Prithvi

2002 :

LML Clipper

2009 :

LML Star 4

2009 :

LML 150 NV 4 Stroke

2010 :

LML Jota

Link naar reactie

In mei zijn we bij Piaggio langs geweest in Pontedera en hebben we met enkele mensen daar gebabbeld over onder andere LML. We hebben ook mogen eten in de bedrijfscantine maar dat is een ander verhaal.

2 bijzonderheden die mij zijn bijgebleven:

* In Italië zijn nooit PX-discs van de band gerold, die kwamen allemaal uit Indië (zij het 125, 150 of 200)

* Vanaf juni 2010 assembleert Piaggio Italië een deel van LML's productie om aan de vraag te kunnen voldoen.

Voer voor puristen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...