Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ervaringen LML 125 star deluxe


josse

Aanbevolen berichten

net 3 banden verwisseld, fluitje van een cent (zijn nog maar nieuwe banden op de velgen, dus gaan er natuurlijk vlot af)

maar ook het achterwiel wisselen is kinderspel : je hoeft de band zelfs niet wat af te laten om 'm er af te halen en weer op te steken (misschien is dit bij de nieuwe PX-en ook zo, maar bij al m'n vorige scooters was het telkens heel wat wrikken en bijna alle lucht aflaten).

Link naar reactie

Mijn overbuur heeft er net een gekocht en dit is wat ik na enkele keren zag:

- chrome van de pinkers afgesleten

- slecht gespoten

- blok vol tectylachtige substantie gespoten voor de trip overzee

- lelijke km-teller

- beenschildrand is in alu om de rand geplooid en sluit niet mooi aan

- koplamp ziet er goedkoop uit en steekt er beetje uit

- heb er ook mee gereden en schakelt enorm soepel, zodat je makkelijk te ver schakelt of niet goed in vitesse zit.

Dat zijn mijn persoonlijke ondervindingen

Greetz!

Link naar reactie
Mijn overbuur heeft er net een gekocht en dit is wat ik na enkele keren zag:

- chrome van de pinkers afgesleten

- slecht gespoten

- blok vol tectylachtige substantie gespoten voor de trip overzee

- lelijke km-teller

- beenschildrand is in alu om de rand geplooid en sluit niet mooi aan

- koplamp ziet er goedkoop uit en steekt er beetje uit

- heb er ook mee gereden en schakelt enorm soepel, zodat je makkelijk te ver schakelt of niet goed in vitesse zit.

Dat zijn mijn persoonlijke ondervindingen

Greetz!

Dat is wat ik ook had gezien en had daarom toch maar besloten om een (plastic)vespa lx te kopen en zal me later als ik er meer van afweet wel nog een 2takt vespa bij kopen

Link naar reactie
Mijn overbuur heeft er net een gekocht en dit is wat ik na enkele keren zag:

- chrome van de pinkers afgesleten

- slecht gespoten

- blok vol tectylachtige substantie gespoten voor de trip overzee

- lelijke km-teller

- beenschildrand is in alu om de rand geplooid en sluit niet mooi aan

- koplamp ziet er goedkoop uit en steekt er beetje uit

- heb er ook mee gereden en schakelt enorm soepel, zodat je makkelijk te ver schakelt of niet goed in vitesse zit.

Dat zijn mijn persoonlijke ondervindingen

Greetz!

Raar, de meeste van die dingen zijn bij mij niet het geval :

- chromé pinkers is bij mij nog wat te vroeg om te zeggen hoe snel ze gaan slijten,

- slecht gespoten is bij mij alleszins niet het geval (ook niet volgens de carrossier die m'n oude Vespa's gerestaureerd had en vol lof was ...),

- geen tectyl aan m'n blok, wel een laag vet/silicone op de wielen ter bescherming tegen vuil (wrijf je er zo af als je wil),

- "km-teller lelijk" is kwestie van smaak denk ik,

- beenschildrand sluit mooi aan

- koplamp : niets mis mee

- ik wist niet dat een vlot schakelende scooter een nadeel is ? dat het wennen is als je het gewoon bent om hem in versnelling te moeten wringen kan ik me inbeelden, maar m'n vorige ("echte") PX schakelde even soepel, dus misschien ligt het eerder aan de afstelling van de "echte" PX-en dat die veel te stug schakelen ?

Link naar reactie

Geert heeft dit weekend een LML van een collega op't werk omgekit (sito+, sproeiers, luchtfilters etc) met een verbluffend beter rijdende scooter tot gevolg.

Dat wvan dat soepel schakelen was ook een opmerking van hem. (positief dan !)

Link naar reactie

Mijn LML afgelopen weekend besteld bij classicscooter, zwart met bruin zadel. Ik denk ook wel dat de afwerking van de LML iets minder is dan bij de PX, anderzijds zou de motor beter zijn (komt van Jan van classicscooter zelf) en je betaalt een pak minder dan voor een nieuwe PX indertijd. De kwaliteit van een LML lijkt me trouwens in het algemeen heel goed mee te vallen, dus misschien had je overbuur gewoon pech met een maandagmodel Il Postino.

Ik had wel liever een 'echte' Vespa gehad, maar zonder technische kennis met een tweedehands beginnen leek me geen sterk plan. Heb nog even getwijfeld over de LX, maar ik vond een LML dan toch nog meer Vespa ...

Link naar reactie

Ik heb gisteern ook een paar nieuwe LML's gezien bij SDN Scootershop. Mijn (oranje) LML heeft een zwarte wijzerplaat. Nu zijn er LML's met een witte wijzerplaat, is ook wel mooi. Blijkbaar kan je nu bij bestelling nieuwe LML kiezen tussen een zwart of een bruin zadel.

Wie heeft er ook ervaring met de andere carbu settings etc... dat ooit in de Scootering van juli heeft gestaan ? Ik heb die aanpassing gedaan en toen ik gisteren voor het eerst boven de 80km/u uitkwam had ik het gevoel dat hij nog niet genoeg voluit gaat in de hoge toeren ? Er komt dan precies een schrapend geluid uit mijn Sito+ . Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ? Thx, Jeroen

Link naar reactie
Ik heb gisteern ook een paar nieuwe LML's gezien bij SDN Scootershop. Mijn (oranje) LML heeft een zwarte wijzerplaat. Nu zijn er LML's met een witte wijzerplaat, is ook wel mooi. Blijkbaar kan je nu bij bestelling nieuwe LML kiezen tussen een zwart of een bruin zadel.

Wie heeft er ook ervaring met de andere carbu settings etc... dat ooit in de Scootering van juli heeft gestaan ? Ik heb die aanpassing gedaan en toen ik gisteren voor het eerst boven de 80km/u uitkwam had ik het gevoel dat hij nog niet genoeg voluit gaat in de hoge toeren ? Er komt dan precies een schrapend geluid uit mijn Sito+ . Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ? Thx, Jeroen

zie je andere post

Link naar reactie

Idd, die donkergrijze zijn mooi, ik ken maar enkelen die met die kleur rondrijden op Vespa. Ook het donker-rode métalisé is nu uit. En voor diegenen die echt iets speciaal willen, bij Legendsbike staat een roze... ..

Mike.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...