mr160 Geplaatst: 17 juli 2008 Delen Geplaatst: 17 juli 2008 Zou trouwens wel humor zijn als SCK of SIP een LML naar Vespa optische conversie kit op de markt zouden brengen Link naar reactie
pascal Geplaatst: 17 juli 2008 Delen Geplaatst: 17 juli 2008 net 3 banden verwisseld, fluitje van een cent (zijn nog maar nieuwe banden op de velgen, dus gaan er natuurlijk vlot af) maar ook het achterwiel wisselen is kinderspel : je hoeft de band zelfs niet wat af te laten om 'm er af te halen en weer op te steken (misschien is dit bij de nieuwe PX-en ook zo, maar bij al m'n vorige scooters was het telkens heel wat wrikken en bijna alle lucht aflaten). Link naar reactie
Cult Geplaatst: 22 juli 2008 Delen Geplaatst: 22 juli 2008 wel een 150 CC,maar hier de vergelijking LML - PX http://www.provoscooter.com/px150/stellavspx.htm komt van deze site http://www.px150.com/ Link naar reactie
djmisjah Geplaatst: 27 juli 2008 Delen Geplaatst: 27 juli 2008 http://img516.imageshack.us/my.php?image=img0178iv6.jpg Mijn Lml Link naar reactie
Il Postino Geplaatst: 27 juli 2008 Delen Geplaatst: 27 juli 2008 Mijn overbuur heeft er net een gekocht en dit is wat ik na enkele keren zag: - chrome van de pinkers afgesleten - slecht gespoten - blok vol tectylachtige substantie gespoten voor de trip overzee - lelijke km-teller - beenschildrand is in alu om de rand geplooid en sluit niet mooi aan - koplamp ziet er goedkoop uit en steekt er beetje uit - heb er ook mee gereden en schakelt enorm soepel, zodat je makkelijk te ver schakelt of niet goed in vitesse zit. Dat zijn mijn persoonlijke ondervindingen Greetz! Link naar reactie
Gast Geplaatst: 27 juli 2008 Delen Geplaatst: 27 juli 2008 tiens, dus een px is een vijf centimeter langer en breder dan een star? Link naar reactie
gunter Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Mijn overbuur heeft er net een gekocht en dit is wat ik na enkele keren zag:- chrome van de pinkers afgesleten - slecht gespoten - blok vol tectylachtige substantie gespoten voor de trip overzee - lelijke km-teller - beenschildrand is in alu om de rand geplooid en sluit niet mooi aan - koplamp ziet er goedkoop uit en steekt er beetje uit - heb er ook mee gereden en schakelt enorm soepel, zodat je makkelijk te ver schakelt of niet goed in vitesse zit. Dat zijn mijn persoonlijke ondervindingen Greetz! Dat is wat ik ook had gezien en had daarom toch maar besloten om een (plastic)vespa lx te kopen en zal me later als ik er meer van afweet wel nog een 2takt vespa bij kopen Link naar reactie
pascal Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Mijn overbuur heeft er net een gekocht en dit is wat ik na enkele keren zag:- chrome van de pinkers afgesleten - slecht gespoten - blok vol tectylachtige substantie gespoten voor de trip overzee - lelijke km-teller - beenschildrand is in alu om de rand geplooid en sluit niet mooi aan - koplamp ziet er goedkoop uit en steekt er beetje uit - heb er ook mee gereden en schakelt enorm soepel, zodat je makkelijk te ver schakelt of niet goed in vitesse zit. Dat zijn mijn persoonlijke ondervindingen Greetz! Raar, de meeste van die dingen zijn bij mij niet het geval : - chromé pinkers is bij mij nog wat te vroeg om te zeggen hoe snel ze gaan slijten, - slecht gespoten is bij mij alleszins niet het geval (ook niet volgens de carrossier die m'n oude Vespa's gerestaureerd had en vol lof was ...), - geen tectyl aan m'n blok, wel een laag vet/silicone op de wielen ter bescherming tegen vuil (wrijf je er zo af als je wil), - "km-teller lelijk" is kwestie van smaak denk ik, - beenschildrand sluit mooi aan - koplamp : niets mis mee - ik wist niet dat een vlot schakelende scooter een nadeel is ? dat het wennen is als je het gewoon bent om hem in versnelling te moeten wringen kan ik me inbeelden, maar m'n vorige ("echte") PX schakelde even soepel, dus misschien ligt het eerder aan de afstelling van de "echte" PX-en dat die veel te stug schakelen ? Link naar reactie
josse Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Geert heeft dit weekend een LML van een collega op't werk omgekit (sito+, sproeiers, luchtfilters etc) met een verbluffend beter rijdende scooter tot gevolg. Dat wvan dat soepel schakelen was ook een opmerking van hem. (positief dan !) Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Ouders net terug van Italië en hebben een front-rack mee voor de LML. Is echt knap. Foto in profiel. Link naar reactie
Hobbes Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Mijn LML afgelopen weekend besteld bij classicscooter, zwart met bruin zadel. Ik denk ook wel dat de afwerking van de LML iets minder is dan bij de PX, anderzijds zou de motor beter zijn (komt van Jan van classicscooter zelf) en je betaalt een pak minder dan voor een nieuwe PX indertijd. De kwaliteit van een LML lijkt me trouwens in het algemeen heel goed mee te vallen, dus misschien had je overbuur gewoon pech met een maandagmodel Il Postino. Ik had wel liever een 'echte' Vespa gehad, maar zonder technische kennis met een tweedehands beginnen leek me geen sterk plan. Heb nog even getwijfeld over de LX, maar ik vond een LML dan toch nog meer Vespa ... Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Proficiat en welkom op het forum :-) Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Hierbij een link naar een klein fotoshootje van een Polderrit van vorige week. Ben eerst van Aalst naar zee gereden, met 2 op de LML, en dan nog bagage achteraan op. Lekker geladen dus :-) http://picasaweb.google.be/stefaanbuyle ... K8_4Wddr6I Link naar reactie
Hobbes Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Bedankt El Toro, mooie foto's trouwens. Als ik de LML heb zal ik ook wat pics posten. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Die vergelijking tussen die LML 150 en Vespa 150 is niet echt van toepassing hier want die LML 150cc metr reed valve wordt hier spijtig genoeg niet verkocht. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 euhm, ging het hier niet over een LML 125 (zie titel topic) Link naar reactie
speely Geplaatst: 28 juli 2008 Delen Geplaatst: 28 juli 2008 Vandaag een donkergrijze lml zien staan bij SDN. Waarom waren deze er 2 mnd geleden nog niet? mooi, mooi, mooi... Link naar reactie
Hobbes Geplaatst: 29 juli 2008 Delen Geplaatst: 29 juli 2008 Ik heb 'm ook zien staan bij Classicscooter, denk dat het een nieuwe kleur is. Vond zwart persoonlijk mooier, maar de coloribus y gustibus ... Link naar reactie
speely Geplaatst: 29 juli 2008 Delen Geplaatst: 29 juli 2008 Ook gezien dat de nieuwe lading lml heldere koplampen hebben dit is ook mooier. Ze zouden ook andere pijpjes onder hebben. De zwarte lml had ook een bruin zadel zoals de laatste px-en. Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 31 juli 2008 Delen Geplaatst: 31 juli 2008 Hij staat daar nu zo mooi te blinken thuis. Heb hem gisteren afgewassen en gesimoniseerd! Ge kunt er u haar in kammen :-) Vind ook dat hij losser aan het komen is, heb nu 700 km gedaan. Zo'n zalige dagen om rond te cruisen! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 31 juli 2008 Delen Geplaatst: 31 juli 2008 Ik heb gisteern ook een paar nieuwe LML's gezien bij SDN Scootershop. Mijn (oranje) LML heeft een zwarte wijzerplaat. Nu zijn er LML's met een witte wijzerplaat, is ook wel mooi. Blijkbaar kan je nu bij bestelling nieuwe LML kiezen tussen een zwart of een bruin zadel. Wie heeft er ook ervaring met de andere carbu settings etc... dat ooit in de Scootering van juli heeft gestaan ? Ik heb die aanpassing gedaan en toen ik gisteren voor het eerst boven de 80km/u uitkwam had ik het gevoel dat hij nog niet genoeg voluit gaat in de hoge toeren ? Er komt dan precies een schrapend geluid uit mijn Sito+ . Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ? Thx, Jeroen Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 31 juli 2008 Delen Geplaatst: 31 juli 2008 Ik heb gisteern ook een paar nieuwe LML's gezien bij SDN Scootershop. Mijn (oranje) LML heeft een zwarte wijzerplaat. Nu zijn er LML's met een witte wijzerplaat, is ook wel mooi. Blijkbaar kan je nu bij bestelling nieuwe LML kiezen tussen een zwart of een bruin zadel. Wie heeft er ook ervaring met de andere carbu settings etc... dat ooit in de Scootering van juli heeft gestaan ? Ik heb die aanpassing gedaan en toen ik gisteren voor het eerst boven de 80km/u uitkwam had ik het gevoel dat hij nog niet genoeg voluit gaat in de hoge toeren ? Er komt dan precies een schrapend geluid uit mijn Sito+ . Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ? Thx, Jeroen zie je andere post Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Idd, die donkergrijze zijn mooi, ik ken maar enkelen die met die kleur rondrijden op Vespa. Ook het donker-rode métalisé is nu uit. En voor diegenen die echt iets speciaal willen, bij Legendsbike staat een roze... .. Mike. Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Hier een link met de nieuwe uitvoeringen!!! http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/1067 ... pe_px.html Echt mooi. Wat me ook is opgevallen: de emblemen zijn er af, 1 vooraan en die van op de linkerbil is ook verdwenen... Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 In de Advertentie staat: Vooraad beperkt...huh???? Zoveel ge er wilt volgens mij en dit t.e.m. 2011 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.