Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ervaringen LML 125 star deluxe


josse

Aanbevolen berichten

Hey pascal, hoe heb je dit zo proper voor mekaar gekregen? En waar heb je die stripings gevonden?

Die "stripings" hebben een goeie 2 EUR gekost en waren op een dik kwartier aangebracht.

De strepen zijn gewoon isolatieplakband (te koop in elke doehetzelver), de cijfers komen uit de Brico, bij de afdeling met belettering, nummerplaten en huisnummers.

Gereedschap : handen, schaar, fijn cuttermes en geduld.

Heb nog getwijfeld of ik geen witte striping zou aanbrengen (zoals op de Rally vroeger), maar vond zwart meer passen bij de rubbers en vloerstrips.

vespa-200-rally.jpg

Maar op een rode Vespa denk ik dat wit beter uitkomt. Ook de cijfers die ik gebruikt heb kan je in 't wit kopen.

Link naar reactie

@ Pascal, heel geslaagd, je striping!

Ik gebruikte vroeger dit soort tape (brede versie Tesa) om mijn motoren af te plakken. Dit om geen schade te hebben (tijdens reizen) van zadel- of tanktassen. Die tape ging er nl. heel makkelijk terug af... de lijmresten krijg je er zonder probleem af met wat WD40. Vandaar dat ik me afvraag wat de duurzaamheid zal zijn van je werk. In 't zuiden bij hoge temperaturen kwam de tape soms wat los van de zon.

Anders vind ik het echt wel mooi hoor!

Groeten

Link naar reactie
Hebben jullie dat ook, dat je bij het starten met de LML, meermaals moet proberen? En hoe lang moeten jullie dat eigenlijk doen, is dat éénmaal kort duwen op elektro-start, of blijven duwen tot hij in gang gaat?

Dit is hoe ik het doe :

1) benzinekraan open zetten (ik zet het altijd 's avonds altijd dicht uit gewoonte)

2) choke volledig uittrekken (tenzij het maar 5 minuten geleden is dat je gestopt bent)

3) ontkoppeling induwen (linkerhendel stuur)

4) starter induwen, tot je de motor hoort overslaan, starter loslaten

5) na max. 10 seconden choke weer volledig induwen (ik doe dit op het gehoor, na een tijdje hoor je wel of de choke nog nodig is, als de motor begint te sputteren ipv soepel draaien moet je de choke zeker weer induwen)

Link naar reactie
@ Pascal, heel geslaagd, je striping!

Ik gebruikte vroeger dit soort tape (brede versie Tesa) om mijn motoren af te plakken. Dit om geen schade te hebben (tijdens reizen) van zadel- of tanktassen. Die tape ging er nl. heel makkelijk terug af... de lijmresten krijg je er zonder probleem af met wat WD40. Vandaar dat ik me afvraag wat de duurzaamheid zal zijn van je werk. In 't zuiden bij hoge temperaturen kwam de tape soms wat los van de zon.

Anders vind ik het echt wel mooi hoor!

Groeten

Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Met de huidige temperaturen zal de tape alleszins niet vanzelf loskomen ;-)

Als ik eens tijd en geld over heb laat ik de striping er misschien deftig op spuiten. Alhoewel je nu ook van dicht moet kijken om te zien dat het plakband & stickers zijn ... voordeel is als ik iets anders wil is het er zo weer afgehaald.

Link naar reactie

ja, da's nog een gewoonte van toen ik met mijn Primavera reed, die een beetje durfde druppen als ik de benzinekraan open liet staan ... enige nadeel is dat ik soms vergeet om 'm weer open te zetten, met als gevolg dat ik aan 50/u plots stilval en al rijdend vliegensvlug dat kraantje weer moet opendraaien ...

Link naar reactie

vandaar dat ik dat ni doe! ;)

vroeger bij die oude bakken moest dat idd, anders stonk heel den blok naar den naft want hij stond toen gewoon in de gang.

Link naar reactie

Persoonlijk vind ik de beschermkap van de reserveband bij een lml niet mooi daarom heb ik deze eens onderhanden genomen (allé een collega van mij). Resultaat kan je zien bij mijn profiel (daar ik nog altijd nt weet hoe ik hier een foto moet plaatsen).

Link naar reactie

Ik zie het verschil niet meteen met de originele beschermkap ? Een stuk zwart bijgekleurd onderaan, is het dat ?

Je kan ze er ook gewoon afhalen en een gewone bout steken waar de bout van de beschermkap zit (zo rij ik rond). Dan zie je het reservewiel gewoon zitten.

Zoveel houdt die beschermkap nu ook weer niet tegen, en een band is tenslotte gemaakt om vuil te worden ...

Link naar reactie

Ah dus gewoon een stuk weggesneden, ik dacht dat die zwarte boord nog de beschermkap was (maar is dus het reservewiel). Ik denk dat die beschermkap nu helemaal niets meer doet en dat je ze er even goed helemaal af kan halen ;-)

Ik vervang nog de pinkers op m'n LML door de oude oranje exemplaren en ga m'n Continental white walls die hier al meer dan een jaar liggen ook eens monteren, zal wel beter zijn dan de originele LML banden ...

Wordt eens tijd voor een nieuwe thread over LML, want het staat hier al goed vol ...

Link naar reactie

Beter zou zijn dat je een zijdelingse foto neemt, dan zie je de band zitten, is het dat wat je weggezaagd hebt of ben ik mis?

Hier een foto van de standaard wielkap: http://img368.imageshack.us/my.php?imag ... 0zncx0.jpg

Foto's uploaden: http://imageshack.us , daar je foto's uploaden, even wachten en daarna de link die je krijgt kopieren en plakken hier op het forum.

El Toro Rosso, @ your service

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...