Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ervaringen LML 125 star deluxe


josse

Aanbevolen berichten

Moet mijn lml beginnen roderen. Toen ik hem ging halen is me verteld wat ik best kon tanken, maar dit is al even geleden en ben enige tijd voor mijn werk in het buitenland geweest. Welke benzine (gewone super of super loodvrij?) tank ik best? gebruik ik de 2% mengeling olie - benzine, of doe ik meer olie ?

thnkx

Link naar reactie
Moet mijn lml beginnen roderen. Toen ik hem ging halen is me verteld wat ik best kon tanken, maar dit is al even geleden en ben enige tijd voor mijn werk in het buitenland geweest. Welke benzine (gewone super of super loodvrij?) tank ik best? gebruik ik de 2% mengeling olie - benzine, of doe ik meer olie ?

thnkx

Je moet zeker geen naft tanken waar al olie in vermengd zit. Je hebt nl. een apart reservoir op een LML waar je 2 taktolie in kan doen zodat de motor zelf kan mengen/smeren. Dus gewoon 95 tanken en om de 800 à 1000km eens een bus van 1 liter 2-takolie (minerale, half synthetisch of vol synthetische) in de oliereservoir doen (dop naast de nafttank).

Link naar reactie

Mijn dealer heeft mij geadviseerd om 95 te tanken, 2-takt olie doe je idd in het aparte reservoir. Ik gebruik volsyntetische 2-takt olie. Zorg er misschien best voor dat je telkens dezelfde 2-takt olie gebruikt en dus bv niet of zeer voorzichtig overschakelt van minerale olie naar syntetische en/of andersom.

Link naar reactie

Heb een 150 cc lml motor onder mijn sprint laten steken bij lambrettafinder.

Ik heb geen apart oliereservoir, vandaar mijn vraag. iemand hier op forum die ook een 150 lml heeft die al ingereden is? hoe snel gaat ie dan? moer er tijdens het roderen niet wat meer olie in benzinetank gegoten worden? eet er iemand een goed adres om hem te laten herspuiten?

thnkx

Link naar reactie
@ pascal

Je zegt dat je aan je lml alle wijzigingen uit scootering hebt aangebracht. Kan je me vertellen welke deze zijn of misschien een kopie van dat artikel bezorgen. Ben al bij verschillen krantenwinkels gaan vragen voor nog een exemplaar, maar helaas...

thanx

staat hier elders ook op het forum, maar zal het nog eens zeggen :

- luchtfilter onder zadel verwijderen

- luchtfilter carbu : niet het blauwe gaas !, maar de glaswol eronder verwijderen. blauwe gaas beetje lossnijden en de 2e laag eruitprutsen. gaas weer toelijmen.

- sproeiers : 160 ipv 130 ; BE5 ipv E3 ; main jet 98 ipv 94, luchtmix-schroef : helemaal toedraaien en dan 2 draaien uit.

- uitlaat Standaard Sito voor PX125. Of Sito+ met iets grotere main jet, bv 100.

Link naar reactie

Misschien moeten we allemaal eens ergens afspreken? Dan kunnen we al onze ervaringen uitwisselen tussen pot en pint. Iedereen die twijfelt om een lml te kopen kan dan ook eens met niet verkopers praten. En de echte vespisten kunnen komen stoefen met hun trots. Ik had gedacht dat 'T stamineeke in Wolvertem wel een ideale plaats zou zijn. (vrij centraal voor Antwerpen, Leuven en Gent)

Link naar reactie

@ Guylin: ik wil zeker eens afzakken naar Wolvertem, laat maar weten wanneer ? ...of op 23 aug naar Tienen komen voor Jeansprint zijn fameuse Spaghettirondrit :-)

We verzamelen om 14h30 op de grote markt te Tienen waar we om 15h00 stipt vetrekken voor een mooie rondrit van +/- 100km door Waals-Brabant. Aankomst is voorzien rond 18h00 aan het nieuw clublokaal van Scooterclub Primavera Leuven te Kessel-Lo alwaar u, na betaling van uw bijdrage, een smakkelijk bord spaghetti voorgeschoteld zal krijgen. Dranken zijn ter plaatse te betalen voor eigen rekening.

CU all there

Gelieve voor 20 augustus in te schrijven bij Jeanssprint op hermans.jan1@pandora.be.

Link naar reactie
@ Guylin: ik wil zeker eens afzakken naar Wolvertem, laat maar weten wanneer ? ...of op 23 aug naar Tienen komen voor Jeansprint zijn fameuse Spaghettirondrit :-)

We verzamelen om 14h30 op de grote markt te Tienen waar we om 15h00 stipt vetrekken voor een mooie rondrit van +/- 100km door Waals-Brabant. Aankomst is voorzien rond 18h00 aan het nieuw clublokaal van Scooterclub Primavera Leuven te Kessel-Lo alwaar u, na betaling van uw bijdrage, een smakkelijk bord spaghetti voorgeschoteld zal krijgen. Dranken zijn ter plaatse te betalen voor eigen rekening.

CU all there

Gelieve voor 20 augustus in te schrijven bij Jeanssprint op hermans.jan1@pandora.be.

opgelet joene! deze rit is enkel voor Primavera leden, ik begrijp u goede bedoelingen, maar zie me genoodzaakt dit even recht te zetten! groeten uit tienen, janneman

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb een 150 cc lml motor onder mijn sprint laten steken bij lambrettafinder.

Ik heb geen apart oliereservoir, vandaar mijn vraag. iemand hier op forum die ook een 150 lml heeft die al ingereden is? hoe snel gaat ie dan? moer er tijdens het roderen niet wat meer olie in benzinetank gegoten worden? eet er iemand een goed adres om hem te laten herspuiten?

thnkx

hallo

Ik ben gisteren ook bij labrettafinder langsgeweest, hij beweerde dat hij 5 lml motoren had geinstalleed en bij 4 ervan waren er al snel stukken(2 lekken, 1 vliegwiel stuk en 1 koppeling stuk)

Heeft hier iemand al stukken gehad aan z'n lml motor?

weten jullie zeker dat ze in dezelfde fabriek gemaakt worden als de PX?

en ten laatste: weten jullie hoeveel er gedekt wordt door de 2 jaar garantie van lml? (ook werkuren??)

Link naar reactie

Jan van Classicscooter vertelde me dat het blokje van de LML beter zou zijn dan dat van de PX. Heb zelf nog geen problemen gehad in ieder geval, maar heb nog maar 400km op de teller. Volgens wat ik weet is de LML gewoon de voortzetting onder eigen naam van de PX (met een aantal kleine veranderingen), dus het gaat wel om dezelfde fabriek. Niet dat dat veel uitmaakt als de kwaliteit sowieso in orde is.

Link naar reactie

ik heb 1200 km met mijn LML en motor doet het nog steeds prima, ik had ook niet anders verwacht bij deze km-stand ;-)

Mijn dealer (Chris Smyers uit Schaffen) verklaarde mij ook dat het LML-blok beter zou zijn als die van de PX

Link naar reactie
ik heb 1200 km met mijn LML en motor doet het nog steeds prima, ik had ook niet anders verwacht bij deze km-stand ;-)

Mijn dealer (Chris Smyers uit Schaffen) verklaarde mij ook dat het LML-blok beter zou zijn als die van de PX

Het toeval wil dat ik bij smeyers ook langsgeweest ben, hij zei ook tegen mij dat hij beter was, maar ik denk dat hij dat bedoelde in de zin van dat hij aan de euro 3 norm voldoet. Ik ga mij er ook eentje bestellen denk ik. Ik ga wel eens navrageven of werkuren ook door de garantie gedekt worden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...