El Toro Rosso Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 waarom zo specifiek tot 2011? Link naar reactie
thQS Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Hier een link met de nieuwe uitvoeringen!!!http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/1067 ... pe_px.html Echt mooi. Wat me ook is opgevallen: de emblemen zijn er af, 1 vooraan en die van op de linkerbil is ook verdwenen... Trieste advertentie! "type px" Hallo, 't is Star Delux hoor! Nog 'n geluk dat hij niet "vespa" schreef. PX zegt toch niet zoveel mensen iets, lijkt me, niet? Link naar reactie
thQS Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Dat is waar, maar we hebben hier vrij veel mensen met LML's die er zeer tevreden over zijn. Men moet zich dus voor niets schamen! Het gros van de mensen weet toch niet dat er verschil is tussen een vespa PX en de LML. Ze worden nog steeds in 't zak gezet daar ze denken een "nieuwe PX te kopen" Maar eig ben 'k aan't neuten, ik weet het, dit is idd al veel beter dan curry's waar men zelfs speelt met mensenlevens!! Thomas Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 1 augustus 2008 Delen Geplaatst: 1 augustus 2008 Mensen die denken een px gekocht te hebben, maar eigenlijk een lml op de oprit hebben staan, dat zijn mensen die zich maar wat beter moeten informeren. Als er in koeien van letters LML opstaat en nergens Vespa of Piaggio, dan kan dat toch niet zo moeilijk zijn me dunkt. Dat de verkoper 'type PX' schrijft stoort me niet... het is en blijft een verkoper. Gun die man ook zijn brood... Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 5 augustus 2008 Delen Geplaatst: 5 augustus 2008 Gisteren, na ongeveer 750 km luchtbelletje gezien in oliereservoir en opgevuld met nieuwe olie. Is dit bij de andere gebruikers ook zo snel leeg? Ik dacht daar zeker 1000 km mee te kunnen afleggen... Link naar reactie
pascal Geplaatst: 5 augustus 2008 Delen Geplaatst: 5 augustus 2008 Je bent nog in rodage, dan verbruik je iets meer, dus perfect normaal. Link naar reactie
Hobbes Geplaatst: 5 augustus 2008 Delen Geplaatst: 5 augustus 2008 Lijkt me idd normaal... Ben je op 500 km langsgeweest bij je garagist? Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 5 augustus 2008 Delen Geplaatst: 5 augustus 2008 Lijkt me idd normaal... Ben je op 500 km langsgeweest bij je garagist? Neen, moest pas op 1000... Moest jij op 500 binnengaan misschien? Btw, zet eens een foto in je profiel ;-) Link naar reactie
Hobbes Geplaatst: 5 augustus 2008 Delen Geplaatst: 5 augustus 2008 Heb er nog geen 500, maar moest dan wel langsgaan ja. Heb 'm gekocht bij Classicscooter en aangezien dat een echte Vespa freak is veronderstel ik dat hij wel weet wat hij zegt. Was trouwens toch sowieso van plan om er na 500 km een sito onder te laten hangen... Foto komt eraan, wil eerst m'n pin-up stickertje op de LML krijgen voor ik wat foto's neem :-) Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Ben dan vandaag maar eens langsgegaan bij verkoper, om mijn onderhoud vast te leggen. Gaat mij rond de 70 euro kosten... Zou ik mijn onderhoud ook bij andere Vespa-verdeler mogen doen (verkoopt geen lml)? Kwestie van garantie ed.? Link naar reactie
Hobbes Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Ik weet niet precies hoe het zit met die garantie, maar het is altijd het beste om op onderhoud te gaan waar je 'm gekocht hebt. Ik kan me inbeelden dat je dealer anders wel moeilijk zal doen over de garantie als je een probleem hebt nadat iemand anders er al aan gesleuteld heeft. Zorg er in ieder geval voor dat je altijd een stempel in je onderhoudsboekje krijgt. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Ben dan vandaag maar eens langsgegaan bij verkoper, om mijn onderhoud vast te leggen. Gaat mij rond de 70 euro kosten... Zou ik mijn onderhoud ook bij andere Vespa-verdeler mogen doen (verkoopt geen lml)? Kwestie van garantie ed.? Ik vermoed dat je bedoeld LML-dealer. Want vespa-dealers zullen je zeker geen garantie bieden ;-) Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Nene, toch niet. Wat ik bedoel is: Vervalt je garantie als je een herstelling laat uitvoeren bij een andere garage? Hangt je garantie dus vast aan een dealer? Link naar reactie
pascal Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Iemand een idee wat er bij een eerste onderhoud eigenlijk allemaal gebeurt ? Worden bijvoorbeeld zaken zoals de timing nagekeken, of blijft het beperkt tot : - het afstellen van gaskabel (kan een beetje loskomen bij eerste gebruik), - idem voor versnellingskabels, - controleren bouten aan de velgen, - nakijken kleur bougie - bijvullen olie (zowel mengsmering als versnellingen) - controleren afstelling luchtmengschroef ? Als het enkel om die zaken gaat kan ik het zelf doen, als er zaken gebeuren op motorisch vlak zoals de timing e.d. nakijken moet ik 'm binnensteken. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Bij een onderhoud doen ze dus enkel de zaken die je zelf opsomt, tenzij je zelf vraagt om meer te doen. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 is dat 1ste onderhoud bij LML niet gratis? waarom zou je het dan zelf doen? Link naar reactie
pascal Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Nene, toch niet. Wat ik bedoel is: Vervalt je garantie als je een herstelling laat uitvoeren bij een andere garage? Hangt je garantie dus vast aan een dealer? Bij Vespa is dit niet zo en kan je in principe bij ALLE Vespadealers terecht voor alles wat onder de fabrieksgarantie valt. Bij LML heb ik er geen idee van. In de praktijk zijn er wel nog wat Vespadealers die vooral willen verkopen en geen zin hebben in het onderhoud of de garantie achteraf. Gelukkig zijn er ook genoeg andere die probleemloos de garantie verzorgen, ook als de Vespa niet bij hen werd aangekocht. Ik heb m'n LML in Brugge gekocht, pas nadat ik 'm besteld had gezien dat ze 'm ook in Gent verkochten (waar ik woon), maar voor alles onder garantie (2 jaar) kan ik dus ook bij De Pauw in Gent terecht en moet ik niet naar Brugge tuffen. Ik vermoed dat dit komt doordat er 1 invoerder is in België (classicscooter ???) en dat alle verkopers/dealers die LML doen, via classicscooter gaan, die dus borg staat voor de garantie (waarschijnlijk als onderdeel van z'n overeenkomst met LML) ? Als ik fout zit zal men mij hier wel verbeteren ... Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Gratis? Nooit iets over gezegd of gehoord ze :-) Link naar reactie
pascal Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Bij een onderhoud doen ze dus enkel de zaken die je zelf opsomt, tenzij je zelf vraagt om meer te doen. Merci ! Link naar reactie
pascal Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 is dat 1ste onderhoud bij LML niet gratis?waarom zou je het dan zelf doen? Omdat ik in m'n garage alle nodige materiaal heb ... Omdat dit niet m'n eerste scooter is en ik dus weet wat te doen en hoe het te doen ... Omdat het me tijd bespaart, doordat ik niet naar de garage/dealer moet en daar of moet wachten of m'n scoot een (paar) dag(en) kwijt ben ... Link naar reactie
pascal Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Gratis? Nooit iets over gezegd of gehoord ze :-) Mond opendoen en eens vragen aan de verkoper/dealer of dit eerste onderhoud niet gratis was hé ... aan de reactie zal je wel merken of men oprecht is of niet. Ik weet niet of het eerste onderhoud gratis is, het zou ook kunnen dat een paar dealers dit aanbieden als extra service ... wil niet zeggen dat ze het allemaal moeten doen natuurlijk. Link naar reactie
Hobbes Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 El Toro, hoe draait jouw LML eigenlijk met koude motor? Ik heb toch wel wat problemen om 'm gaande te houden als hij koud staat, moet bij stilstaan, afremmen of terugschakelen constant gas geven om niet stil te vallen en de choke lijkt niet veel verschil te maken. Ga proberen de ralenti wat meer open te draaien, hopelijk helpt dat. Link naar reactie
pascal Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 De choke zal dat zeker niet beter maken tijdens het rijden, integendeel. Eerst ralenti checken (met koude motor, na het opnieuw induwen van de choke) en eventueel dat een tikje meer geven dan nodig, dan heb je wat reserve (maar verbruik je iets meer). Als dat niets oplevert bougie eens checken. Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 Hey Bij mij WAS dit ook het geval, nu is dit nog slechts bij het begin, maar na 500 meter gereden te hebben valt hij niet meer stil. Zo ga ik te werk: Ik trek choque open, moet meestal 2 à 3 keer proberen starten. Dan hou ik hem gaande (zoals jij) en duw ik choque in (gaat vlot met de hiel ;-)). Waarna ik gewoon vertrek, en zoals gezegd, na een kleine 500 meter valt hij niet meer stil als ik stil sta. Wat ik wel heb is het schakelen, dat gaat soms stroef, en dan moet ik de versnellingshendel wat lossen. Is soms wel ambetant... Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 6 augustus 2008 Delen Geplaatst: 6 augustus 2008 @ Pascal: Heb jij al de Carbu-settings uitgevoerd op je lml? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.