Jump to content
Vespaforum.be

Faro basso 1954 afbouwen


Sjoerdo

Recommended Posts

Posted

helaas had het al besteld bij de eerdere link... deze wel wat goedkoper!

Weet iemand toevallig waar deze aluminium strips voor zijn, zaten bij de set vloerrails die ik gekocht heb.

 

Is het om onder de buitenste rails de goot uit te vullen misschien?

 

IMG_2218.jpeg

Posted
22 uren geleden, Sjoerdo zei:

helaas had het al besteld bij de eerdere link... deze wel wat goedkoper!

Prijsverschil tussen 1K en 2K lak, ik zou het wel weten welke te gebruiken. 

Posted (edited)

ik heb nu 2k lak besteld, dacht de 2k vooral voor de aflak belangrijk was.

Edited by Sjoerdo
  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Ik moet dit slotje vervangen, zit dit origineel met klinknagels vast? 

IMG_2433.jpeg

Posted

Het scherm is origineel aluminium, bij mij is het rechter echter vervangen door metaal, die is inderdaad gelast. Maar vraag me af hoe het bij de aluminium schermen was. 

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Posted

Rode primer, 3 lagen 2k kleurlak, waterproof geschuurd en met gradaties polish en dan heb je dit

 

IMG_2832.jpeg

IMG_2834.jpeg

86507c6e-6b70-40da-84ec-bf2cfd29df44.jpeg

7b84e6fd-d7e1-4298-bec2-25668a1720a5.jpeg

fa4f18f7-be92-4a67-8eb1-c8b7f16bf60e.jpeg

  • Like 5
Posted

Ferm 👍🏻

Posted

Merci mannen, eerste keer dat ik het spuiten van een scooter serieus heb aangepakt, hoop geleerd, hoop fouten gemaakt :) maar zeer tevreden over het eindresultaat.

Twijfel of ik er nog blanke lak overheen zal spuiten, het is nu opgepoetste matte 2k lak. Bij 2k lak is blanke lak niet perse nodig, maar kan wel nog meer 'shine' geven, betekent wel weer nog een paar uur schuren en polijsten dan...

  • Like 2
Posted

Ziet er sjiek uit! Als je genoeg laag dikte hebt zou je het geheel glad kunnen schuren met een lekker fijne korrel en daarna blanke lak spuiten.

Je krijgt dan een mooie glans (ook bij zijdeglans hoogglans moet je denk ik niet doen)en je kleurlak is beschermt tegen beschadigen.

Posted

Ik ga eerst even verder met schuren en polijsten van de 2k topcoat, kijken hoe het uitpakt. Net 1e zijscherm gedaan.

 

E9068E35-F0E8-4A11-BFCF-36D0751F809A.jpeg

  • Like 1
  • 4 weeks later...
Posted
Op 5/10/2023 om 22:59, Sjoerdo zei:

Het scherm is origineel aluminium, bij mij is het rechter echter vervangen door metaal, die is inderdaad gelast. Maar vraag me af hoe het bij de aluminium schermen was. 

Beetje laat misschien, maar bij de 53er met aluminium bulten en spatbord waar wij mee bezig zijn. Zit dat slotje er inderdaad op geklonken met verzonken nagels. Is best wel een beetje fragiel.

Posted

Thanks! Ik had al zo'n vermoeden. Heb uiteindelijk de oude houder laten zitten en alleen het palletje vervangen.

  • 2 weeks later...
Posted

voorvork zit in elkaar, was een leuk puzzeltje, maar gelukt met dank aan wat hulp van medeforumleden!

 

IMG_3175.jpeg

  • Like 2
Posted

geverfd waar de oude verf zat, mogelijk heel netjes afgebladderd in de loop der tijd maar op de 'kale' plekken zat geen verf.

  • Like 1
Posted

Even in de technica gekeken op de fotos daar is de hele vork idd gespoten

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...