Sjoerdo Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Ben nu aardig ver, al het laswerk gedaan en de body staat in de primer. Nu wil ik de originele kleur weer terug erop zetten met spuitbussen. maskes heeft deze maar meer dan 30 euro p/s. kent iemand deze site, max meyer kleuren voor 13 euro per spuitbus! www.centrocolorstore.it Link to comment
jeansprint Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Spuitbus? Waarom niet professioneel laten spuiten? 1 Link to comment
Sjoerdo Posted September 18, 2023 Author Share Posted September 18, 2023 (edited) Helaas veel te duur tegenwoordig, vind ik het niet meer waard. hier trouwens de lnik naar de max meyer kleur op die site: COLORI SPRAY ORIGINALI PIAGGIO VESPA PASTELLO STORICI E MODERNI - AUTOMOTIVE BODY SHOP (centrocolorstore.it) Edited September 18, 2023 by Sjoerdo Link to comment
Frederik9111 Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Zoveel tijd en energie in een zo te zien heel strak zeldzaam frame, nieuwe accessoires, zadels en treelijstjes? En dat busjeslak?! Allez jong? 2 Link to comment
Sjoerdo Posted September 18, 2023 Author Share Posted September 18, 2023 persoonlijke keuze, vind het kwaliteitsverschil tussen prof lakken en zelf doen de prijs niet meer waard. 1 Link to comment
AJ Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 (edited) Het spuiten kost de Wereld niet hoor... En het resultaat is het dubbel en dwars waard... Succes, AJ ...en nieuwe kabels ook...😉 Edited September 18, 2023 by AJ Link to comment
Sjoerdo Posted September 18, 2023 Author Share Posted September 18, 2023 Hey andre, Heb jij een goed adresje dan, want ik krijg quotes van rond de 1500. Link to comment
Niels_1977 Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 1500 is helemaal geen gekke prijs tegenwoordig. Ik zou het bij bv Maskes laten spuiten, je doet onrecht aan al je werk om er nu een matige spuitbus lak op te zetten. Link to comment
Arnovt Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Ik heb ook met spuitbussen bijgespoten. 1 voordeel daarbij is dat de lak achteraf eenvoudig is bij te werken. mvg Arno Link to comment
AJ Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 Ga eens naar Bloom, Weg en Bos,Bergschenhoek, geloof half het Forum klant bij Hem... Doet het zeer netjes en helemaal kwa prijs... Google zijn adres even... Is zo'n oud Brommertje dubbel en dwars waard... Maar haal alle kabels en draden eruit joh... Link to comment
Sjoerdo Posted September 18, 2023 Author Share Posted September 18, 2023 Kabels zitten er nog in zodat er geen troep en vuil in kan komen tijdens het prepwerk. 1500 vind ik het niet waard, het is maar verf. Maar niemand ervaring met die webshop? Link to comment
Frederik9111 Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 4 uren geleden, Niels_1977 zei: Ik zou het bij bv Maskes laten spuiten, je doet onrecht aan al je werk om er nu een matige spuitbus lak op te zetten. Maskes spuit niet zelf. Link to comment
Niels_1977 Posted September 18, 2023 Share Posted September 18, 2023 3 hours ago, Frederik9111 said: Maskes spuit niet zelf. Klopt, hij laat het doen, maar goede kwaliteit lak. Maargoed als het mijn project was zou ik het door een professionele spuiter (wat de beste keus is geen idee) laten doen, alleen al dat er een spuitcabine wordt gebruikt maakt dat het resultaat een stuk beter is. Link to comment
Sjoerdo Posted September 19, 2023 Author Share Posted September 19, 2023 Het eerste plan was om deze mat zwart te spuiten, dus dat ik de originele kleur overweeg is al een stap in een andere richting Ik heb professioneel gespoten wide frame en een v50 staan plus, dus hoef niet perse nog een perfect exemplaar bij. Doel van deze vespa was vooral de motorische transformatie en die is gelukt, volledig geupgraded met pinasco kit van maskes, uiterlijk van de scooter zelf was nooit echt belangrijk (ik wilde hem eigenlijk opschuren tot de originele lak maar doordat er toch wat laswerk aan zat dit plan laten varen). Link to comment
Frederik9111 Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 3 uren geleden, Sjoerdo zei: Het eerste plan was om deze mat zwart te spuiten, … Hier moest ik even wat gal terugslikken. 🙃 3 uren geleden, Sjoerdo zei: …, dus dat ik de originele kleur overweeg is al een stap in een andere richting Nope, nog altijd niet helemaal ok qua darmgevoel. 2 Link to comment
Sjoerdo Posted September 19, 2023 Author Share Posted September 19, 2023 Als het aan mijn dochter ligt…. 2 Link to comment
Sjoerdo Posted September 19, 2023 Author Share Posted September 19, 2023 Beugeltje overal uitverkocht, zelf maar geknutseld. Was vast vast gelast aan de beugel van de zijbil. Past goed. 1 Link to comment
Sjoerdo Posted September 20, 2023 Author Share Posted September 20, 2023 thanks! ik kan niet vinden hoe ik een kleurenstaal kan opsturen echter? toevallig ervaring mee? Link to comment
Ed75 Posted September 20, 2023 Share Posted September 20, 2023 (edited) 14 minuten geleden, Sjoerdo zei: thanks! ik kan niet vinden hoe ik een kleurenstaal kan opsturen echter? toevallig ervaring mee? Ken je de kleur naam, staat die niet tussen de Piaggio modellen? Al blijft dat nog spannend tot je het ziet 😁 Al twee PK50 met deze gedaan, aanvaardbaar, doch een professional blijft het stukken beter doen. Edited September 20, 2023 by Ed75 Link to comment
Sjoerdo Posted September 20, 2023 Author Share Posted September 20, 2023 nee helaas, dit zijn moderne kleuren, de kleur die ik zoek is alleen bekend onder een max meyer code die al lang niet meer wordt gebruikt (max meyer 15048). Link to comment
Sjoerdo Posted September 20, 2023 Author Share Posted September 20, 2023 Ik heb ze gebeld, ze hebben de code in hun database! 👍 2 Link to comment
Rob Overbeek Posted September 22, 2023 Share Posted September 22, 2023 Ben benieuwd hoe het gaat worden! welke kleur heb je besteld? Link to comment
Sjoerdo Posted September 25, 2023 Author Share Posted September 25, 2023 grigio 15048 Link to comment
Recommended Posts