Jump to content
Vespaforum.be

Faro basso 1954 afbouwen


Sjoerdo

Recommended Posts

Posted

Ben nu aardig ver, al het laswerk gedaan en de body staat in de primer. Nu wil ik de originele kleur weer terug erop zetten met spuitbussen. 
 

maskes heeft deze maar meer dan 30 euro p/s.

kent iemand deze site, max meyer kleuren voor 13 euro per spuitbus!

www.centrocolorstore.it

 

IMG_2241.jpeg

IMG_2218.jpeg

IMG_2273.jpeg

40D55489-FFC4-444F-BE5C-53A9D59244E7.jpeg

Posted

Zoveel tijd en energie in een zo te zien heel strak zeldzaam frame, nieuwe accessoires, zadels en treelijstjes? En dat busjeslak?! Allez jong?

  • Like 2
Posted

persoonlijke keuze, vind het kwaliteitsverschil tussen prof lakken en zelf doen de prijs niet meer waard. 

  • Like 1
Posted (edited)

Het spuiten kost de Wereld niet hoor...

En het resultaat is het dubbel en dwars waard...

Succes, AJ

 

...en nieuwe kabels ook...😉

Edited by AJ
Posted

Hey andre,

Heb jij een goed adresje dan, want ik krijg quotes van rond de 1500.

Posted

1500 is helemaal geen gekke prijs tegenwoordig.

Ik zou het bij bv Maskes laten spuiten, je doet onrecht aan al je werk om er nu een matige spuitbus lak op te zetten.

Posted

Ik heb ook met spuitbussen bijgespoten.  1 voordeel daarbij is dat de lak achteraf eenvoudig is bij te werken. 
mvg Arno 
IMG_3220.thumb.jpeg.d2dcc9d82cc88647ccc6aeaef94538b2.jpeg

Posted

Ga eens naar Bloom, Weg en Bos,Bergschenhoek, geloof half het Forum klant bij Hem...

Doet het zeer netjes en helemaal kwa prijs...

Google zijn adres even...

Is zo'n oud Brommertje dubbel en dwars waard...

Maar haal alle kabels en draden eruit joh...

 

Posted

Kabels zitten er nog in zodat er geen troep en vuil in kan komen tijdens het prepwerk.

 

1500 vind ik het niet waard, het is maar verf. 

 

Maar niemand ervaring met die webshop?

Posted
4 uren geleden, Niels_1977 zei:

Ik zou het bij bv Maskes laten spuiten, je doet onrecht aan al je werk om er nu een matige spuitbus lak op te zetten.

Maskes spuit niet zelf.

Posted
3 hours ago, Frederik9111 said:

Maskes spuit niet zelf.

Klopt, hij laat het doen, maar goede kwaliteit lak.

Maargoed als het mijn project was zou ik het door een professionele spuiter (wat de beste keus is geen idee) laten doen, alleen al dat er een spuitcabine wordt gebruikt maakt dat het resultaat een stuk beter is.

Posted

Het eerste plan was om deze mat zwart te spuiten, dus dat ik de originele kleur overweeg is al een stap in een andere richting :)

Ik heb professioneel gespoten wide frame en een v50 staan plus, dus hoef niet perse nog een perfect exemplaar bij. Doel van deze vespa was vooral de motorische transformatie en die is gelukt, volledig geupgraded met pinasco kit van maskes, uiterlijk van de scooter zelf was nooit echt belangrijk (ik wilde hem eigenlijk opschuren tot de originele lak maar doordat er toch wat laswerk aan zat dit plan laten varen).

Posted
3 uren geleden, Sjoerdo zei:

Het eerste plan was om deze mat zwart te spuiten, …

Hier moest ik even wat gal terugslikken. 🙃

3 uren geleden, Sjoerdo zei:

…, dus dat ik de originele kleur overweeg is al een stap in een andere richting :)

Nope, nog altijd niet helemaal ok qua darmgevoel.

  • Haha 2
Posted

Beugeltje overal uitverkocht, zelf maar geknutseld. Was vast vast gelast aan de beugel van de zijbil.

 

IMG_2297.jpeg

IMG_2296.jpeg

Past goed.

image.jpg

  • Like 1
Posted

Schermafbeelding 2023-09-20 om 09.48.13.png

Posted

thanks! ik kan niet vinden hoe ik een kleurenstaal kan opsturen echter? toevallig ervaring mee?

Posted (edited)
14 minuten geleden, Sjoerdo zei:

thanks! ik kan niet vinden hoe ik een kleurenstaal kan opsturen echter? toevallig ervaring mee?

Ken je de kleur naam, staat die niet tussen de Piaggio modellen?  Al blijft dat nog spannend tot je het ziet 😁

Al twee PK50 met deze gedaan, aanvaardbaar, doch een professional blijft het stukken beter doen.

image.thumb.png.40d411ae937eee5b5197c49b4831f6ee.png

Edited by Ed75
Posted

nee helaas, dit zijn moderne kleuren, de kleur die ik zoek is alleen bekend onder een max meyer code die al lang niet meer wordt gebruikt (max meyer 15048).

Posted
  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...