Jump to content
Vespaforum.be

the-edge60

Members
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL 150 1964

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

the-edge60's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done

Recent Badges

29

Reputation

  1. Ja dat klopt, we proberen het ook als een uitdaging te zien. Het ergste komt nu nog met het strak maken, plamuren en schuren. Wij zijn trouwens ook nog wel redelijke nieuwkomers hoor. Leren veel bij op forum hier en door dingen te doen. De volgende zullen we bijvoorbeeld ook weer anders, beter, aanpakken dan deze.
  2. De motor is zover klaar. Loopt weer als een zonnetje voor zover je dat in de montage standaard kan beoordelen. Hij is na de eerste montage toch nog een keer uit elkaar gegaan. De krukas lagers bleken ietsje te ruim op de krukas te passen waardoor er een kleine speling op het geheel bleek te zitten. Na lang twijfelen de krukas met klein beetje lagerlijm te monteren. Het is nu in orde.
  3. Daarna nog wat nabewerkt gezandstraald en in de epoxy gespoten.
  4. Laatste tijd weer wat gedaan aan de Vespa. Compleet nieuwe voor/ bodem scherm erop gelast. Met het originele neusje. Dit was aardig wat werk.
  5. Ook nog wat aan de motor gedaan. Nieuwe lagers erin gezet. En de carburateur gereviseerd.
  6. We hebben weer wat gehobby'd. Zijscherm geprobeerd te fatsoeneren. Van stuk plaat nieuw stuk geklopt. En erin gelast. Daarna vertind. Nu nog plamuren en het verder in vorm schuren.
  7. Maak je geen zorgen Pilav, dat komt goed ?. Ik denk dat hij stijver word dan toen hij gloednieuw was.
  8. Sorry voor de rommelige volgorde van de foto's. Ik moet nog beetje leren hoe dat in zijn werk gaat..?
  9. Na paar middagjes hobbyen hebben we al aardig wat gedaan. Mijn broer houd zich bezig met de carrosserie. En ik met de motor. Er zitten nu een paar nieuwe stukken al in gelast. De bodem en voorplaat zullen nieuwe gaan worden. Het is de bedoeling om zo dicht mogelijk de originele looks te benaderen. De motor is compleet gedemonteerd. Het had ooit flink olie staan zweten, op sommige stukken zat er een laag met vuil aangekoekt van wel 1 cm dik. Ik heb eerst het grove vuil eraf gestoken en geborsteld, daarna in de spoelbak met ontvetter zo goed mogelijk schoongemaakt en daarna geparelstraald. Bij demontage bleek een stuk van de zuiger afgebroken te zijn wat ik nergens terug heb gevonden. Koppeling platen zullen vernieuwd moeten worden en de grondplaat was ingeslagen. De veren in over brenging van de aandrijving bleken stuk te zijn. Krukas lijkt nog in zeer goede staat al moet ik nog controleren of hij uitgelijnd is.
  10. Mijn broer heeft nieuw project op de kop getikt nadat de GL150 1964 zo'n beetje klaar is. Dat was de eerste Vespa die we ooit gedaan hebben en dat smaakte naar meer. Het is er 1 met veel werk, carroserie is behoorlijk krokant maar dat is de uitdaging ? eraan.
  11. Thanx Pilav, ik ga dat eens proberen zodra ik tijd heb!? als ik hem op het stuur in zijn vrij zet tussen 1 en 2 in staat het schakel mechanisme goed ik de juiste sleuf. Ik heb het heveltje zelf met een borgpen op het asje van het mechanisme gemonteerd en dat zat muurvast. Ik ga even kijken of ik hem met de hand wel goed vrij krijg als ik het mechanisme gedemonteerd heb..
  12. Met draaiende motor en ingeknepen koppeling gaat de 1e versnelling er met een licht "schokje" in en de scooter blijft dan stil staan. Gaat pas rijden als de koppeling los gelaten word. Dat lijkt me in orde. Bij stil staande motor moet ik echter de motor met ingeknepen koppeling en in een versnelling door de compressie duwen als ik hem wil verplaatsen. Dan komt hij dus niet goed vrij, maar geen idee of dit normaal is?
  13. Als ik hem in zijn vrij heb wat de ene keer makkelijk ga en de andere keer wat lastiger kan ik de scooter goed vooruit duwen. Het lijkt erop dat zodra ik hem achteruit duw hij in zijn versnelling gaat... komt dit door de schuine vertanding, dat het tandwiel dan wat van zijn plek geduwd word op de as en dan megenomen word door het schakelkruis?
  14. Thanx ga ik zaterdag even proberen.!???
×
×
  • Create New...