Frederik9111 Geplaatst: 1 maart 2023 Delen Geplaatst: 1 maart 2023 Deze zit niet te ver uit je buurt, denk ik. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 1 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2023 Klopt, van der Sterre zit inderdaad niet heel ver weg. Ik ga wel eens bellen als ik de Vespa zover klaar heb maar verwacht eigenlijk dat ze niet zitten te wachten op een Vespa. Ik ken de mensen van toen de broers nog samen in startwin in Loenen zaten. Toen was het alleen maar Ducati en aprillia wat daar binnen mocht. Als jij daar met een Duitse of Japanse motor kwam werd je domweg niet aangesproken, net zolang tot je weer vertrok. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 1 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2023 Ik lees nu eigenlijk pas dat je zegt dat de dikker pakking de inlaattiming verkort, dat is precies het tegenovergestelde van wat die man in het filmpje zegt. https://youtu.be/9SJm04SJW7k Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 1 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2023 Nou het is gedaan, nu wachten tot de onderdelen binnen zijn om het blok weer op te bouwen. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 2 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2023 @frederik9111, Als je een dikke pakking onder de cilinder legt dan gaat de spoelpoort toch eerder open en later dicht? ik heb geprobeerd dit voor mijzelf uit te tekenen en kom eigenlijk daar wel op uit maar ben er niet zeker van of ik nu wel op de juiste manier denk. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 2 maart 2023 Delen Geplaatst: 2 maart 2023 2 hours ago, Bowyer said: @frederik9111, Als je een dikke pakking onder de cilinder legt dan gaat de spoelpoort toch eerder open en later dicht? correct Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 maart 2023 Delen Geplaatst: 2 maart 2023 (aangepast) Klopt, maar ook de overflow (de timing waarin zowel de inlaat- als de uitlaatpoorten tegelijke open staan) verandert (disproportioneel). Zeker als je de uitlaatpoort dan nog wat vervroegd. Wat je wint wordt meteen deels opgegeten door wat verliest (denk ik dan). 2 maart 2023 aangepast door Frederik9111 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 2 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2023 Toch een aantal gebroken veren. En hij rammelde niet😆. Klinkjes van primair uitgeboord. Kan een 21 tands koppelings tandwiel met een standaard primair? Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 11 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2023 Cilinderkop gevlakt en rand terug gebracht van 1,85 mm naar 0,4. Cilinder ook gevlakt maar de squish zonder pakking is nog best behoorlijk. Dit is trouwens met een standaard voetpakking van dat dunne aluminium. Ik overweeg om de koppakking geheel weg te laten. 2 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 11 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2023 Hmm even vlug nog de ontsteking plaatsen. Jammer dan. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 11 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2023 1 uur terug, Frederik9111 zei: Joepla. Bedankt voor het linkje. Ik heb zelf een voorraad draadjes, dus het komt goed. Link naar reactie
Ronin Geplaatst: 11 maart 2023 Delen Geplaatst: 11 maart 2023 Wat een leuke techniek heb jij om de squish te meten! Is daar ergens een uitleg van te vinden? Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 11 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2023 (aangepast) 44 minuten geleden, Ronin zei: Wat een leuke techniek heb jij om de squish te meten! Is daar ergens een uitleg van te vinden? Dat heb ik een keer gezien op een filmpje op yt. En als je een motor op de werkbank hebt staan dan is de kop eraf halen gemakkelijk. Door het stukje soldeer op de volle breedte van de kop vast te zetten met een draadje door het bougiegat kun je nauwkeurig meten. Door de motor aan het vliegwiel rustig tegen het soldeer aan te draaien en dat te herhalen plet je het soldeer tot het moment dat je motor doordraait. 11 maart 2023 aangepast door Bowyer 1 1 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 12 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2023 Ik zoek het stukje kabelboom vanaf de junctionbox tot aan de ronde stekker die onder het blok hangt. Heeft iemand daar een linkje van? Ik kan hem niet vinden bij sip en sc. Bedankt vast. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 23 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2023 (aangepast) En hij draait. Nog even de sproeiers aanpassen en dan de echte test buiten. Als die goed uitpakt dan onder mijn Vespa bouwen en het andere blok op het schap. Is het trouwens wijs om ook de neven sproeier te vergroten? En waar moet ik dan ongeveer naar toe? de uitleg van sip snap ik geen snars van. 0AF95C13-6F26-4FE8-ABF1-5AAA514AF037.MOV 23 maart 2023 aangepast door Bowyer 1 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 24 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2023 (aangepast) Vandaag nog eens aan het puzzelen geweest over de nevensproeier. Ik dacht dat als je uitging van het grootste verhoudings getal dat je dan automatisch meer benzine betekent. Maar als ik het terug lees dan lijkt dit toch niet te kloppen. Kan iemand uitleggen hoe het wel zit? 24 maart 2023 aangepast door Bowyer Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 maart 2023 Delen Geplaatst: 24 maart 2023 Bedoel je de stationaire sproeier? Dan klopt "hoe hoger het getal hoe groter de opening" wel. Als je de mixer tube bedoelt is het aan ander verhaal. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 24 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2023 Ja ik bedoel de stationair sproeier of nevensproeier. welk getal bepaalt nu uiteindelijk de hoeveelheid brandstof en welke de lucht? Wat ik nu lees is dat je bij een grotere getallen toch een armer mengsel kunt hebben en dat dit dan terug te zien is in het verhoudings getal. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 25 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2023 Ik denk dat ik er uit ben. Als ik een 50/100 sproeier heb is de verhouding 2 deze heeft een armer mengsel dan een 65/100 met verhouding van 1,54. Wat dus betekent dat de eerste 2 delen lucht op 1 deel brandstof levert?? Denk ik. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 28 maart 2023 Delen Geplaatst: 28 maart 2023 Hier wat uitleg over de stationair sproeier, voor vertaling openen in google chrome; https://wiki.germanscooterforum.de/index.php/Vergaser_Dell'orto_SI_Einstellung Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 29 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2023 Bedankt voor het linkje, daar kom ik een heel eind mee. Eerlijk wel wat lastig lezen maar met google translate kom je een eind zeg maar. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 2 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2023 (aangepast) De kop ook nog wat aangepast. Jammer genoeg blijkt de bgm big box toch wat teveel van het goede. In de rubriek te koop is hij terug te vinden. Eventueel ruilen voor iets wat meer geschikt is kan ook. 2 april 2023 aangepast door Bowyer Schrijffout Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 april 2023 Delen Geplaatst: 2 april 2023 Ow? Waarom? Te hoge compressie? Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 3 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2023 Dat en standaard is de “squish” rand wat erg breed. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen