Jump to content
Vespaforum.be

Ronin

Members
  • Content Count

    94
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

78 Excellent

1 Follower

About Ronin

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Azzurri
  • Mijn Scooter(s)
    VNA
    Struzzo
    Faro Basso
    Ape

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilsen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

1,102 profile views
  1. Ik bestel geregeld bij Scooter Center en Vespa Classic Parts. Nu die laatste is bij mij om de hoek dus ik kan daar gaan afhalen als ik iets snel iets nodig heb.
  2. Leuk initiatief! Ga je in een tentje slapen of neem je overnachtingen in een B&B? Moest er nog plaats over zijn dan denk ik aan wat bougies, reserve lampjes (voor en achter) en eventueel wat tiewraps. Rolletje Duct-tape kan ook nooit kwaad. Remmenreiniger 🤷‍♂️ Oh ja … en ene Bialetti! ☝️
  3. Dat was idd zo… ooit… heel lang geleden 😁🙈
  4. Cheers, nee ze staan in NL. Hij heeft Hamont-Achel erop staan maar ze staan in NL. Ik weet niet vanwaar je bent maar ik ben van Limburg en het is maar 45 minuten rijden. Hij gaat je zeker wel terugbellen. Is een correcte verkoper en ik vond het een heel aangenaam contact. Veel succ6 met je zoektocht. Ape is echt ... 🥰
  5. Ronin

    Velg VNA1T

    Hele mooie Vespa! Heb je er al wat kilometers mee gereden ondertussen? Bevalt het een beetje?
  6. https://www.molto-bene.com Hier heb ik die van mij gekocht. Ik heb een oude blauwe TL4T. Start, stopt en rijdt perfect. Hij krijgt geregeld een nieuwe lading binnen. Het duurt altijd even voordat de nieuwe lading op de website staan. (Ook te vinden op 2de hands.be trouwens). Toen ik zoekende was kreeg ik de foto's die on-line gingen komen al op voorhand doorgestuurd zodat ik al als eerste kon zien als er iets voor mij tussen zat. Papieren regelen is 2 keer niets! Hier heb ik laatst nog een heel uitgebreide post over gedaan. Deze vind je hier: Klik Hier Momenteel heeft hij een pracht
  7. Is er iemand die kennis heeft omtrent deze mogelijke combinaties? Ik ben aan het kijken om een blok te tunen (BGM cilinder kit en krukas) en zou dan ook de koppeling en het primaire tandwiel een upgrade willen geven. Ik heb al op het Duitse forum zitten zoeken maar kon er specifiek niet iets over vinden? Denkelijk staat het wel in threads maar een specifiek topic kon ik niet vinden. 🤷‍♂️ Ik begreep dat standaardverhouding 22 voor de koppeling en 67 voor het primair tandwiel is. (VL blok) Als je de koppeling voorziet van een 23 dan ga je een hogere eindsnelheid hebben (+5 km/u). Is een
  8. Ronin

    Vespa struzzo - log

    We hebben de blok volledig gereviseerd. Alles is vervangen... 2 keer zelfs want tijdens het dichtdraaien van de blok hebben we een carterhelft overgedraaid/gebarsten 🤦‍♂️ Alles is dus nog eens overgezet naar de andere carters. Krukas en lagers zijn vervangen. Ook de kickstarter bus heeft een revisie achter de rug. Ze lekt gelukkig niet meer. Blijkbaar is dat maar tijdelijk maar bon... zolang het ok is ga ik gewoon gelukkig zijn. Momenteel zijn we weer een stukje verder. Ik heb een Polini CP23 set van SC gekocht voor een toekomstig tuning project. Hier zaten alle sproeiers bij voor d
  9. Prachtige Vespa! Weer een VNA bij op de Belgische wegen. Deze ga ik zeker eens in het echt willen zien. Veel veilige kilometers gewenst. 👍👌
  10. Ronin

    Welk type blok ?

    Idd... topic ben ik per toeval gisteren nog tegengekomen.
  11. Ronin

    Vespa struzzo - log

    Maat! Thx voor de tip... dat moet ik idd eens goed nakijken. Het zou idd een mogelijkheid kunnen zijn. Momenteel heb ik de overgang van de carburateur gemaakt door dit: Zo ziet de achterkant van de carburateur er nu uit. De huls zit op de buis van de cilinder. Ik heb nog een nieuwe CP23 liggen. Daar heb ik wel een rubberen overgang bij gekregen om van de vergaser naar het ansaugstutzen te gaan. Misschien dat ik die nog extra erover kan trekken. I know ... ik zit teveel op Duitse webwinkels de laatste tijd. 🙊 Ik had een klein lek aan de cilinderkop. Dat dacht ik da
  12. Ik had dit per toeval helemaal uitgeschreven voor als ik er ooit eens iemand mee kon helpen. Dus bij deze ... ik geloof dat het 30€ gekost heeft via de bond. Op 7 dagen tijd was alles in orde. Ik heb een oldtimer APE 50 (TL4T - 1987) gekocht in Nederland en deze had geen papieren meer. Ik had dus enkel een aankoopfactuur van de Ape maar zelfs dat was niet nodig voor de papieren te regelen. Ik geef onderstaand wat uitleg omtrent de stappen die ik ondernomen heb. Papieren aanvragen doe je via de “ Belgian Historic Vehicule Association” oftewel de BEHVA. Ik ben bij een Vespa
  13. Ik heb juist mijn papieren even bekeken en die codes staan er bij mij ook niet op. Ik heb ook een TL4T van ‘87 (zalige bakskes! 🥰🇮🇹). E2: staat er niet wel dit: Code (E.1.) 658 Voertuigcategorie: J L1e Nationale aard (J.1.) Bromf B/PEDELC/LICHTE 4WIELER Nu bedoel ik wel de Belgische papieren hé. Ik had helemaal niks van papieren toen ik hem kocht en heb hem via de BEHVA laten inschrijven. Daar hebben ze niets omtrent die codes gevraagd. Bovenstaande staat op mijn Belgische papieren. Die van mij sinds februari 2021 ingeschreven in BE.
  14. Ronin

    Vespa struzzo - log

    Thx voor de info! Dat kende ik nog niet. Dat zou het idd wel eens kunnen zijn want ik krijg hem helemaal niet uitgezet. Komt dat dan doordat de ontsteking niet goed is afgesteld? Is op avondschool gedaan met een stroboscoop op 27. Het juist uittellen ervan ken ik helaas nog niet maar ik ga het zeker eens laten nakijken als we weer eens mogen gaan. (Is een weekje extra toe wegens...). Die bougiekdop ervan aftrekken... is dat zonder gevaar of heb ik dan rubberen handschoenen en zolen van 8cm nodig? Eventueel een aardlus rond mij binden?
  15. Ronin

    Vespa struzzo - log

    Mag ik ondertussen ook eens om hulp vragen ivm de motor? Het is een VL3M met een 150cc cilinder (nieuwe 58,2 piston - pas geboord) met een nieuwe carburator: Polini CP19 met Bollag luchtfilter en een Bollag uitlaat. Ik krijg de Vespa maar niet afgesteld. Hij blijft te hoog in toeren draaien op ralenti. Wat ik ook doe met de schroef... . Helemaal in of helemaal uit, hij blijft zenuwachtig te hoog draaien. Als ik naar 3de versnelling schakel schiet hij soms keihoog in de toeren en krijg ik hem niet meer naar beneden. Koppeling inknijpen en kraan dicht draaien zodat hij uitvalt is de en
×
×
  • Create New...