Jump to content
Vespaforum.be

Ronin

Members
  • Content Count

    84
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

69 Excellent

1 Follower

About Ronin

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Azzurri
  • Mijn Scooter(s)
    VNA
    Struzzo
    Faro Basso

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilsen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

1,032 profile views
  1. Ronin

    Vespa struzzo - log

    Maat! Thx voor de tip... dat moet ik idd eens goed nakijken. Het zou idd een mogelijkheid kunnen zijn. Momenteel heb ik de overgang van de carburateur gemaakt door dit: Zo ziet de achterkant van de carburateur er nu uit. De huls zit op de buis van de cilinder. Ik heb nog een nieuwe CP23 liggen. Daar heb ik wel een rubberen overgang bij gekregen om van de vergaser naar het ansaugstutzen te gaan. Misschien dat ik die nog extra erover kan trekken. I know ... ik zit teveel op Duitse webwinkels de laatste tijd. 🙊 Ik had een klein lek aan de cilinderkop. Dat dacht ik da
  2. Ik had dit per toeval helemaal uitgeschreven voor als ik er ooit eens iemand mee kon helpen. Dus bij deze ... ik geloof dat het 30€ gekost heeft via de bond. Op 7 dagen tijd was alles in orde. Ik heb een oldtimer APE 50 (TL4T - 1987) gekocht in Nederland en deze had geen papieren meer. Ik had dus enkel een aankoopfactuur van de Ape maar zelfs dat was niet nodig voor de papieren te regelen. Ik geef onderstaand wat uitleg omtrent de stappen die ik ondernomen heb. Papieren aanvragen doe je via de “ Belgian Historic Vehicule Association” oftewel de BEHVA. Ik ben bij een Vespa
  3. Ik heb juist mijn papieren even bekeken en die codes staan er bij mij ook niet op. Ik heb ook een TL4T van ‘87 (zalige bakskes! 🥰🇮🇹). E2: staat er niet wel dit: Code (E.1.) 658 Voertuigcategorie: J L1e Nationale aard (J.1.) Bromf B/PEDELC/LICHTE 4WIELER Nu bedoel ik wel de Belgische papieren hé. Ik had helemaal niks van papieren toen ik hem kocht en heb hem via de BEHVA laten inschrijven. Daar hebben ze niets omtrent die codes gevraagd. Bovenstaande staat op mijn Belgische papieren. Die van mij sinds februari 2021 ingeschreven in BE.
  4. Ronin

    Vespa struzzo - log

    Thx voor de info! Dat kende ik nog niet. Dat zou het idd wel eens kunnen zijn want ik krijg hem helemaal niet uitgezet. Komt dat dan doordat de ontsteking niet goed is afgesteld? Is op avondschool gedaan met een stroboscoop op 27. Het juist uittellen ervan ken ik helaas nog niet maar ik ga het zeker eens laten nakijken als we weer eens mogen gaan. (Is een weekje extra toe wegens...). Die bougiekdop ervan aftrekken... is dat zonder gevaar of heb ik dan rubberen handschoenen en zolen van 8cm nodig? Eventueel een aardlus rond mij binden?
  5. Ronin

    Vespa struzzo - log

    Mag ik ondertussen ook eens om hulp vragen ivm de motor? Het is een VL3M met een 150cc cilinder (nieuwe 58,2 piston - pas geboord) met een nieuwe carburator: Polini CP19 met Bollag luchtfilter en een Bollag uitlaat. Ik krijg de Vespa maar niet afgesteld. Hij blijft te hoog in toeren draaien op ralenti. Wat ik ook doe met de schroef... . Helemaal in of helemaal uit, hij blijft zenuwachtig te hoog draaien. Als ik naar 3de versnelling schakel schiet hij soms keihoog in de toeren en krijg ik hem niet meer naar beneden. Koppeling inknijpen en kraan dicht draaien zodat hij uitvalt is de en
  6. Ronin

    Vespa struzzo - log

    Und weiter gehts... den kop eraf! Na de bodemactiviteiten was het tijd voor de revisie van de voorvork. Ik was toen nog vol goede moed en dacht het wel allemaal op 1 jaar tijd klaar te krijgen dus dan maar alles in één keer fatsoenlijk. Lagers, schroeven, schokdempers, remmen... alles nieuw. Helaas heb ik de fout gemaakt om alle onderdelen stuk voor stuk te bestellen. Ik had beter in één keer een volledige revisie set gekocht want soms had ik een schroefje niet waardoor ik weer even moest wachten op de levering. Veel leergeld betaald dat eerste jaar! Is er trouwens een set te krijgen erg
  7. Ronin

    Vespa struzzo - log

    Voila ... even de stofdoek door deze thread halen zodat alles weer netjes is. Ook voor mij heeft Corona een grote streep getrokken door het hele verhaal. Avondschool was maar af-en-soms open en de vooruitgang ging maar heel traag! Maar jawel... ik kan alleszins al verklappen dat hij ondertussen bolt! Nog niet zoals het hoort maar ik heb besloten om deze log toch wat verder af te werken. Ik heb namelijk foto's zat van het hele verhaal dus wie weet is het wel leuk om mee te lezen? De billen ervan af werkt handiger. Tevens moesten er een aantal schroeven vervangen worden dus het was e
  8. Ronin

    Vespa ACMA V56

    Prachtige Vespa tegen een hele mooie prijs. Moest ik niet al ene hebben in dat segment het was een deal geworden. Mooi ding 🥰
  9. Dimitri, Is dit een VM blok of ... ? Wat voor cilinder zit erop? 125 of 150?
  10. 😅 Goeike! Ik heb een aantal jaren competitie bowling gespeeld en die ballen eindigden geregeld in het afwasmachine op 60 graden. Was ze ook niet zo heel blij mee
  11. Jawadde, nog nooit gezien! Vrij uniek onderdeel precies 👍
  12. Wilby, Michel_V en Roele... hartelijk dank voor de hulp! Het stappenplan van Roele klinkt heel interessant! Daar ik alles op de avondschool doe ga ik moeten combineren met de spray van Nero/Wilby maar het warm en koud concept spreekt mij ten zeerste aan! Eventueel neem ik alles mee naar huis om de carterhelften finaal te sluiten. Goede tips! Thx!
  13. Ik vrees idd ook dat er iets fout gezeten heeft bij het versnellingsbakgedeelte. Dat van die spuitbus is wel heel interessant! Welk merk is dat? Ik heb er ene gevonden maar die doet -55 😱 De lager in de carterhelft is idd de beste manier vinden we. Maar ook daar horen we geregeld een zorgwekkende tik als we hem dichtdraaien. Ik ga de haardroger met spuitbus combinatie eens proberen. Alvast bedankt voor het meedenken! Ik hoop dat dit me niet nog eens gebeurt!
  14. Thx Nero! Alle hulp is welkom want ik heb er niet zo heel veel ervaring mee. Wat doe ik met de lagers van de krukas? Aan beide zijden al op de krukas alvorens de 2de carterhelft erop te duwen of de lager in de carterhelft en dan zo die op de krukas trekken? Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel? Op de één of andere manier gaat er toch altijd wat kracht/druk op komen of ben ik mis? Carterhelft op lager trekken = druk Carterhelft met lager op krukas trekken = druk Kan ik de helften gesloten krijgen zonder dat ik de schroeven nodig heb voor hulp/trekkracht. Dat zou sowieso geweldig
  15. Hallo, Helaas heb ik tijdens het dichtdraaien van carterhelften een gebarsten carterhelft opgelopen (kickstarter kant). Ondanks dat we de schroeven kruiselings hebben aangedraaid en voorzichtig zijn geweest. ☹️ Het gaat over een VL3T blok. We kregen de helften niet dicht en hebben door de schroeven aan te draaien de helften proberen naar elkaar te brengen. Natuurlijk rustig aan en kruiselings maar ik vroeg mij af als jullie nog tips hadden voor een volgende keer? Ik ben aan een andere blok bezig en wil dit zeker niet nog eens meemaken. Ik heb nog een VM2M blok liggen die ik ook nog moet
×
×
  • Create New...