Jump to content
Vespaforum.be

Ronin

Members
  • Posts

    101
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Azzurri
  • Mijn Scooter(s)
    VNA
    Struzzo
    Faro Basso
    Ape

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilsen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

1,340 profile views

Ronin's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

84

Reputation

  1. Ronin

    Velg VNA1T

    Dat was te denken! Ik vind hem zelf ook mooier zonder en al heel zeker omdat die van jou in een mooie lak & patina zit. Ik twijfel de laatste tijd wel over een spiegel. Ik had vroeger op mijn px een beeldschild spiegel en vond die in de weg zetten. Op mijn classics trilt die ook gewoonweg te veel. Maar soms kom ik er bij uit dat een spiegel mij op voorhand had kunnen informeren dat een wagen me ging inhalen. Dus ik ben op zoek naar een aanvaardbaar alternatief. App-ke op mijne GSM op mijn reservewiel en een cam achter op mijn helm? ?‍♂️
  2. Welkom en veel veilige kilometers. Nog even wachten tot alles in orde is ?
  3. Je hoeft niet bij een club te zijn. De ritten van alle clubs zijn open voor iedereen. Dus ook zonder club. Zeker welkom sowieso!
  4. Als het COVID verhaal wat gaat liggen dan kan je weer terug aanpikken met de ritten die de Vespa clubs organiseren. Zij kennen de streek het beste en zorgen ieder jaar voor een leuke rit. Meestal een rit met pijlen zodat je zelf kan kiezen wanneer je eraan wilt beginnen. Meestal is er ook wel wat randanimatie voorzien en een mogelijkheid om iets te consumeren. Altijd leuk om andere Vespa's te zien met gelijkgestemden een babbeltje te hebben. Hier de link naar de agenda van dit jaar: https://www.vespaclub.be/calendar-2021.html Een beetje magertjes ik weet het maar nogmaals... wegens de gekende redenen. Verder rij ik met Scenic als navigatie (App op telefoon). Hier kan je een eindbestemming ingeven en dan kiezen voor een "kronkel/bochtige-route". Op die manier ben ik ook al op plaatsen gekomen waar ik anders nooit gekomen was.
  5. Ik ben ook wel tevreden over de winkel. Ik zeg het... Moto Louis of FC Moto in Duitsland is nog een niveau hoger maar RAD doet het al behoorlijk goed vind ik. Mijne jas en broek komen ook vandaar.
  6. Bij RAD in Hasselt hangt er wel wat bij elkaar. https://www.rad.eu/nl/shop/hasselt-herk-de-stad-11 In Duitsland zijn de winkels groter en heb je nog meer keus maar RAD is al niet slecht vind ik.
  7. Wat een prachtige Vespa en project! Dit is een droom-project voor sommigen! ? Hier komt ie dan... ? De detail revisie en info van de motor (prachtig geluid!), de grote lichtbundel en toch op 6V(?), het wiel in het midden, de chronometers, de spiegel, de geplakte rubber onder de benzinetank, de opgerolde tas vanachter, de cupcakes bakvormen voor de schroeven, de zelfgemaakte remblokken(?), de zelfgemaakte schokdemper rubbers, de nieuwe kabelbaum, de temp op 2:15 en het waarom, de wideframe motor-steun, de compressie-test (hoe en met wat), het schakelen bij 6:15 en het remlicht hebben mijn grote interesse gewekt en vragen om wat meer informatie ? Ik denk dat ik eens ga zoeken in uw profielgeschiedenis naar antwoorden ?? Nogmaals... Chapeau! Ik hoop ze ooit eens in het echt te mogen tegen komen.
  8. Leuk initiatief! Ga je in een tentje slapen of neem je overnachtingen in een B&B? Moest er nog plaats over zijn dan denk ik aan wat bougies, reserve lampjes (voor en achter) en eventueel wat tiewraps. Rolletje Duct-tape kan ook nooit kwaad. Remmenreiniger ?‍♂️ Oh ja … en ene Bialetti! ☝️
  9. Dat was idd zo… ooit… heel lang geleden ??
  10. Cheers, nee ze staan in NL. Hij heeft Hamont-Achel erop staan maar ze staan in NL. Ik weet niet vanwaar je bent maar ik ben van Limburg en het is maar 45 minuten rijden. Hij gaat je zeker wel terugbellen. Is een correcte verkoper en ik vond het een heel aangenaam contact. Veel succ6 met je zoektocht. Ape is echt ... ?
  11. Ronin

    Velg VNA1T

    Hele mooie Vespa! Heb je er al wat kilometers mee gereden ondertussen? Bevalt het een beetje?
  12. https://www.molto-bene.com Hier heb ik die van mij gekocht. Ik heb een oude blauwe TL4T. Start, stopt en rijdt perfect. Hij krijgt geregeld een nieuwe lading binnen. Het duurt altijd even voordat de nieuwe lading op de website staan. (Ook te vinden op 2de hands.be trouwens). Toen ik zoekende was kreeg ik de foto's die on-line gingen komen al op voorhand doorgestuurd zodat ik al als eerste kon zien als er iets voor mij tussen zat. Papieren regelen is 2 keer niets! Hier heb ik laatst nog een heel uitgebreide post over gedaan. Deze vind je hier: Klik Hier Momenteel heeft hij een prachtige oranje TL2T te koop. Ik ben daar een beetje op aan het hangen maar mijn vrouw praat al een paar dagen niet meer tegen mij ? Dus ik vrees dat het niets wordt. ? Succ6 met de zoektocht. Ik heb mijn Vespa's heel graag maar de Ape is toch iets ... ik bedoel ? Ik ga er sebiet koffie mee drinken in ons clublokaal. Mijn zoontje van 2 jaar wordt helemaal zot als die hem nog maar ziet staan. Ritje naar de schaapjes iets verder op de knie is ?
  13. Is er iemand die kennis heeft omtrent deze mogelijke combinaties? Ik ben aan het kijken om een blok te tunen (BGM cilinder kit en krukas) en zou dan ook de koppeling en het primaire tandwiel een upgrade willen geven. Ik heb al op het Duitse forum zitten zoeken maar kon er specifiek niet iets over vinden? Denkelijk staat het wel in threads maar een specifiek topic kon ik niet vinden. ?‍♂️ Ik begreep dat standaardverhouding 22 voor de koppeling en 67 voor het primair tandwiel is. (VL blok) Als je de koppeling voorziet van een 23 dan ga je een hogere eindsnelheid hebben (+5 km/u). Is een 24 dan nog eens 5 km/u erbij of is dat te kort door de bocht? Maar over de 64 of 65 primaire tandwielen die in de kit aangeboden worden is er geen uitleg? Of ik begrijp het gewoon niet ... dat kan natuurlijk ook? Is 24/65 de beste dan of eerder 23/65? Ik geloof dat Nagy 23/65 doet. Waarom wordt er geen 67 aangeboden zoals de standaard is? ?‍♂️ Het gaat concreet over deze kit: De link is naar de 65 versie van het primaire tandwiel. Er is ook een 64 variant. Link: Klik voor Scootercenter link Sowieso... bedankt voor alle hulp! Ookal is het niet specifiek voor wideframe.
  14. Ronin

    Vespa struzzo - log

    We hebben de blok volledig gereviseerd. Alles is vervangen... 2 keer zelfs want tijdens het dichtdraaien van de blok hebben we een carterhelft overgedraaid/gebarsten ?‍♂️ Alles is dus nog eens overgezet naar de andere carters. Krukas en lagers zijn vervangen. Ook de kickstarter bus heeft een revisie achter de rug. Ze lekt gelukkig niet meer. Blijkbaar is dat maar tijdelijk maar bon... zolang het ok is ga ik gewoon gelukkig zijn. Momenteel zijn we weer een stukje verder. Ik heb een Polini CP23 set van SC gekocht voor een toekomstig tuning project. Hier zaten alle sproeiers bij voor de main en slow jet. Deze sproeiers heb ik gebruikt om te experimenteren op de CP19. Het is een originele 150CC cilinder vers geboord voor een nieuwe 58,2 piston. De Vespa wou eerst helemaal niet starten. De naald hebben we nu op de laagste stand gezet (5 van boven te tellen) en de slow zit een 40 in. Dit is ook de grootste die er is in de doosjes van Polini die ik heb. Hierdoor ging het starten vrij goed maar als ik gas gaf kreeg je een dof laag geluid waardoor je merkte dat de motor te weinig benzine kreeg. We zijn dus moeten gaan spelen met de main. Er zat een 82 in toen ik hem kocht via Bollag. Met een 84 ging het al iets beter maar een 86 was nodig om het geluid normaal te laten zijn. Momenteel zit ik dus met een naald op 5 - 40 Slow en 86 main jet. Hier krijg ik hem zonder belasting vrij stabiel mee. Rijden was ook ok maar hij viel uit als ik naar beneden schakelde. Het was toen wel al 22.00u en goed koud. Er zijn meerdere mogelijkheden... 1. De benzinetank is eruit zodat we gemakkelijker aan de carburateur komen. De kou valt dus als het ware in de luchtfilter waardoor… klets uit? 2. De kleine benzinetank draait tijdens het rijden waardoor de benzine toevoer buis soms afgeknepen geraakt. Geen benzine meer = klets uit? Ik ga dus volgende week de gewone tank er weer inhangen en nog wat testen. Ik heb het geluk smalle handen te hebben waardoor ik aan de instelschroef geraak via het luikje. De schroef doen draaien doe ik dan met een klein bitje. Ik heb gemerkt dat een iets dikker bitje qua grip handiger is om kracht op te zetten. Deze doet het hem voor mij. De kilometerteller had heel veel patina maar was zo goed als volledig ondoorzichtig geworden. Niet dat ik hem ging aansluiten maar ik vond het wel leuk om hem weer te kunnen zien. Dit was één van de eerste zaken die ik met een bang hartje gewoon geprobeerd heb. Alles wat open buigen met een tang en zo goed als mogelijk poetsen. Terug dicht en tadaaaa... als ik weer eens tijd heb maar eens op zoek gaan naar een kabel ervoor.
  15. Prachtige Vespa! Weer een VNA bij op de Belgische wegen. Deze ga ik zeker eens in het echt willen zien. Veel veilige kilometers gewenst. ??
×
×
  • Create New...