Bowyer Posted April 6 Author Share Posted April 6 Voor het netjes ook maar verse remmetjes gemonteerd. Over 14 dagen of zo het blok maar eens in een frame prutsen. 1 Link to comment
Adrian Posted April 14 Share Posted April 14 Op 11/3/2023 om 13:50, Bowyer zei: is dat nu een amerikaans blok ? Zo ja heeft die dan ook een 10 pk cilinder erop zitten ? Emmissienorm gewijs van de amerikanen . Ik heb er ook eentje openliggen met een "usa" kop > maar bij mij was het toch een 12 pk cilinder of is USA in de kop niet relevant Op 11/3/2023 om 13:50, Bowyer zei: Link to comment
Bowyer Posted April 14 Author Share Posted April 14 Hoi Adriaan, Ik begrijp niet hoe je aan die eerste quote komt. Nergens kan ik vinden dat ik dat ooit geschreven zou hebben. Eerlijk gezegd vindt ik het nogal bijzonder en zeer vreemd. Link to comment
Adrian Posted April 14 Share Posted April 14 het ging me niet om "een quote" , maar om de foto vd cilinderkop die ik daar voor de eerste keer zie . was gewoon een vraag of het een 10 pk cilinder is , meer niet Link to comment
Bowyer Posted April 14 Author Share Posted April 14 Oké dat kan maar waar komt dan dat verhaal van dat ik iets over een Amerikaans blok gezegd zou hebben vandaan. Pas nu valt het mij op dat het op mijn cilinderkop staat, dat was mij nog niet opgevallen. En de cilinder waar ik mee bezig ben is een 12pk die voor zover ik weet op een origineel in Nederland geleverd blok zat Link to comment
Adrian Posted April 14 Share Posted April 14 Oké dat kan maar waar komt dan dat verhaal van dat ik iets over een Amerikaans blok gezegd zou hebben vandaan. je hebt dat ook nooit gezegd :), mijn veronderstelling was toen ik je cilinder kop zag > een blok met "USA kop komt ook daar vandaan" Ondertussen heeft Google me verteld dat de USA koppen blijkbaar lagere compressie zou genereren. Maar er zijn veel verhalen die de ronde doen , en de koppen zitten random verspreid over verschillende 200s in verschillende landen. Piaggio gebruikte gewoon wat het had liggen blijkbaar https://modernvespa.com/forum/topic143108 excuus voor abrupte inbraak van dit topic nog Link to comment
Bowyer Posted April 15 Author Share Posted April 15 Aha, prima geen probleem. Het verhaal over de lagere compressie wil er niet zo goed in bij mij. Als deze koppen random gebruikt werden dan zouden er merkbare prestatie verschillen geweest moeten zijn tussen de nieuw geleverde scooters. En als dat het geval geweest zou zijn dan zouden deze koppen waarschijnlijk bij de dealers al vervangen geweest zijn. Zelf kan ik het met deze kop niet meer meten en in het forum waar jouw linkje vandaan komt kan ik alleen die bladzijde lezen en geen vervolg. Maar intussen ben ik dus ook wel nieuwsgierig. 1 Link to comment
Adrian Posted April 15 Share Posted April 15 hier nog draadje vh forum over cilinders en koppen https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/1218-9-of-12-pk/ Link to comment
Bowyer Posted April 16 Author Share Posted April 16 (edited) Wat zegt het modernVespa op de volgende pagina’s van wat jij gelinkt had? Edited April 16 by Bowyer Link to comment
Bowyer Posted April 17 Author Share Posted April 17 5 minuten geleden, Adrian zei: er is maar 1 pagina zie ik Hmm dat is toch vreemd lijkt mij. ik zal een kijken of de andere kop die ik heb ook een usa markering heeft. Link to comment
Recommended Posts