Bowyer Geplaatst: 6 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2023 Voor het netjes ook maar verse remmetjes gemonteerd. Over 14 dagen of zo het blok maar eens in een frame prutsen. 1 Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 14 april 2023 Delen Geplaatst: 14 april 2023 Op 11/3/2023 om 13:50, Bowyer zei: is dat nu een amerikaans blok ? Zo ja heeft die dan ook een 10 pk cilinder erop zitten ? Emmissienorm gewijs van de amerikanen . Ik heb er ook eentje openliggen met een "usa" kop > maar bij mij was het toch een 12 pk cilinder of is USA in de kop niet relevant Op 11/3/2023 om 13:50, Bowyer zei: Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 14 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2023 Hoi Adriaan, Ik begrijp niet hoe je aan die eerste quote komt. Nergens kan ik vinden dat ik dat ooit geschreven zou hebben. Eerlijk gezegd vindt ik het nogal bijzonder en zeer vreemd. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 14 april 2023 Delen Geplaatst: 14 april 2023 het ging me niet om "een quote" , maar om de foto vd cilinderkop die ik daar voor de eerste keer zie . was gewoon een vraag of het een 10 pk cilinder is , meer niet Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 14 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2023 Oké dat kan maar waar komt dan dat verhaal van dat ik iets over een Amerikaans blok gezegd zou hebben vandaan. Pas nu valt het mij op dat het op mijn cilinderkop staat, dat was mij nog niet opgevallen. En de cilinder waar ik mee bezig ben is een 12pk die voor zover ik weet op een origineel in Nederland geleverd blok zat Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 14 april 2023 Delen Geplaatst: 14 april 2023 Oké dat kan maar waar komt dan dat verhaal van dat ik iets over een Amerikaans blok gezegd zou hebben vandaan. je hebt dat ook nooit gezegd :), mijn veronderstelling was toen ik je cilinder kop zag > een blok met "USA kop komt ook daar vandaan" Ondertussen heeft Google me verteld dat de USA koppen blijkbaar lagere compressie zou genereren. Maar er zijn veel verhalen die de ronde doen , en de koppen zitten random verspreid over verschillende 200s in verschillende landen. Piaggio gebruikte gewoon wat het had liggen blijkbaar https://modernvespa.com/forum/topic143108 excuus voor abrupte inbraak van dit topic nog Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 15 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2023 Aha, prima geen probleem. Het verhaal over de lagere compressie wil er niet zo goed in bij mij. Als deze koppen random gebruikt werden dan zouden er merkbare prestatie verschillen geweest moeten zijn tussen de nieuw geleverde scooters. En als dat het geval geweest zou zijn dan zouden deze koppen waarschijnlijk bij de dealers al vervangen geweest zijn. Zelf kan ik het met deze kop niet meer meten en in het forum waar jouw linkje vandaan komt kan ik alleen die bladzijde lezen en geen vervolg. Maar intussen ben ik dus ook wel nieuwsgierig. 1 Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 15 april 2023 Delen Geplaatst: 15 april 2023 hier nog draadje vh forum over cilinders en koppen https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/1218-9-of-12-pk/ Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 16 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2023 (aangepast) Wat zegt het modernVespa op de volgende pagina’s van wat jij gelinkt had? 16 april 2023 aangepast door Bowyer Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 17 april 2023 Delen Geplaatst: 17 april 2023 er is maar 1 pagina zie ik Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 17 april 2023 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2023 5 minuten geleden, Adrian zei: er is maar 1 pagina zie ik Hmm dat is toch vreemd lijkt mij. ik zal een kijken of de andere kop die ik heb ook een usa markering heeft. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 18 februari Auteur Delen Geplaatst: 18 februari Oké een update, het heeft even geduurd voordat het blok uiteindelijk echt onder een frame zat en klaar was om te rijden. Er kwam ook nog zoiets voorbij als een complete voorvork met schijfrem en het eea aan verf en spuit werk tussen. Maar inmiddels loopt de Vespa en behoorlijk goed ook, er gaat nog wel een slagje grotere nevensproeier in voor de zekerheid. Bij de testrit en afstelronde leek de px een heel behoorlijke snelheid te kunnen ontwikkelen. Op de teller ruim 115 en nog niet volledig op top maar daar verwacht ik niet veel meer van, de fut was er al wel een beetje uit. Eea met een verder standaard blok en alleen de cilinder en inlaat wat aangepast met een dremel, wel een sip road gemonteerd. Nu afwachten hoe dit zich gaat houden op de lange baan. Kleine spoiler; inmiddels bezig met een 60mm krukas en opgeboorde cilinder en aanpassen van poorten en carter maar nu wat verder dan voorheen. Totaal berekende inhoud aan cc is 218cc met een originele gietijzeren cilinder. 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen