Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
TimoL

Nieuwe aankoop vespa

Recommended Posts

Dag vespa liefhebbers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie vespa. Kunnen jullie mij wat tips geven waar ik op moet letten?
Ik zie graag de oudere modellen en zou een 125cc willen aankopen. Natuurlijk zie je behoorlijke prijsverschillen op de markt en zou dus geen miskoop willen doen.

Alvast bedankt!

Timo

Share this post


Link to post

Misschien iets nader specifîeren?  Jaren '50- 60- 70- 80-90? 

Wide- large of small frame? 

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post

Beste,

ik zie de vespa van de jaren ‘70 wel graag. Ook een groot frame vanvoor.

stel bv: Primavera 125cc van 1973.

 

Mvg,

Timo

Share this post


Link to post

Primavera is smallframe he.

Share this post


Link to post

Het beste is om een eventuele advertentie hier even neer te zetten. De experts die hier zitten prikken direct door een twijfelachtige afkomst, of dingetjes die niet in orde zijn. Zolang de foto's maar goed zijn.
Een chassis en motornummer zijn ook altijd handig.

Pas op met aziatische imports...

Share this post


Link to post
1 uur geleden, TimoL zei:

Beste,

ik zie de vespa van de jaren ‘70 wel graag. Ook een groot frame vanvoor.

stel bv: Primavera 125cc van 1973.

 

Mvg,

Timo

Neem eerst rustig de tijd om te zien wat je juist wilt.  Nadien kan je je verdiepen in het model dat je het meeste aanstaat om een miskoop te vermijden. Buiten de verschillen die ik hierboven heb opgenoemd kan je ook nog kiezen tussen 8 of 10" wielen  (als je wat groter bent en natuurlijk de cilinderinhoud: 50, 125 of meer cc's. 

Vermijd een snelle aankoop, meestal kom je dan bedrogen uit. 

Groetjes, nero. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Wat denken jullie van deze vespa? En wat zou deze waard zijn? 
Liefst eerlijk..

mercikes!

C04B32A7-B735-482E-8BBD-5B8D172E77F0.jpeg

63F4AC26-1C85-4610-BFD7-BBB04C82FFBF.jpeg

8BE27DFE-F7CA-4419-8EF4-1DE654F5E65A.jpeg

Share this post


Link to post

Vermoedelijk een curry- vespa. 

Het is geen VNB maar een VBB (zie tacho). 

De originele motor is vervangen door een LML- of een PX- motor. 

Groetjes, nero. 

 

Share this post


Link to post
Posted (edited)
1 hour ago, nero said:

Vermoedelijk een curry- vespa. 

Het is geen VNB maar een VBB (zie tacho). 

De originele motor is vervangen door een LML- of een PX- motor. 

Groetjes, nero. 

 

Hey Nero,

Is toch een vierkante? Of begrijp ik je verkeerd?

Edited by DD_ves

Share this post


Link to post
3 minuten geleden, DD_ves zei:

Hey Nero,

Is toch een vierkante? Of begrijp ik je verkeerd?

Idd, mijn bril vergeten opzetten.  :)

Groetjes, nero. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Is in ieder geval geen VNB 1, die hebben een stuur in 2 helften, het bouwjaar klopt ook niet. 

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post
8 hours ago, DD_ves said:


Een chassis en motornummer zijn ook altijd handig.

 

;)

Share this post


Link to post

Tja het zou zomaar iets kunnen zijn, iemand heeft er een hoop werk in gestoken. Is geen loempia, dan zou er meer chroom en andere bling opzitten. De motorconversie zou een plus punt kunnen zijn, mits goed gedaan. Maar deze wesp verdient geen punten voor authenticiteit.

Share this post


Link to post

Ik zie hier eigenlijk niet zo veel Curry-kenmerken in.

geen chrome (ook geen gaten in zijbillen voor de typische valbeugels)

voorwiel staat geen 20cm in de lucht

geen 10" conversie

geen wieldeksels

correcte kilometerteller

geen extra sierstrips op 't voorspatbord

geen zweefzadels

 

mijn interesse is gewekt!

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Heb achter een chassis nummer en motornummer gevraagd. Hij zegt wel dat de vespa zeer goed start na een kwart draai, dat hij er papieren van heeft op zijn naam en de motor 150 is...

Edited by TimoL

Share this post


Link to post

Euhhhh , ik heb er ook nog eentje te koop staan , eel ter info …

Share this post


Link to post

Heb er ook een 3 tal 60ers te koop staan indien interesse pm je maar!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Serialchiller
      Hallo iedereen,
      Nu ik aan mijn eigen Vespa aan het sleutelen ben en dit toch wel zeer leuk vind en bijna klaar ben, dacht ik: waarom geen Vespa aankopen (waar nog werk aan is) om in orde te brengen voor mijn vrouw?
      Nu heb ik wat rondgekeken en kwam uit op volgende  Vespa's en 1 Lambretta.
      - https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1529614644-vespa-pk-50.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      -https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommers-oldtimers/m1533710979-vespa.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      - https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1534520212-vespa-pk-50-auto-oldtimer.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      - https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1532279270-lml-star.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      - https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1535513853-lambretta-63-125cc.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      Wat denken jullie? ik heb spijtig genoeg niet zoveel kennis qua prijzen en lijkt de prijs wel mee te vallen?
      + in deze tijden is het een niet essentiële verplaatsing om de Vespa te gaan bezichtigen.
      OF: ik heb er ook aan gedacht om een 125cc te kopen voor mezelf om dan mijn 50cctje aan aar te geven?  (zie laatste 2)
      Of wacht ik beter af?
      Alvast bedankt voor je insteek!
      Groeten
      Vincent
    • By Jimmy lml
      Hallo , ik heb net een tweedehands lml stardeluxe 125cc uit 2010 gekocht maar ik kan hem enkel met de kickstarter starten want de startrelais is kapot . Ik ben dus op zoek naar een nieuwe startrelais . Iemand tips waar ik deze kan bestellen en is deze voor de vespa px en lml hetzelfde ? Alvast bedankt gr jim.
    • By jogo01
      Goedemorgend, ik wil me graag een Vespa van mijn geboortejaar 1966 aanschaffen. Ik ben gisteren gaan kijken naar een Vespa welke te koop aangeboden wordt op 2 de hands sinds een paar dagen in Lommel. Deze ziet er uiterlijk zeer mooi uit. Staat wel al een tijdje stil en werd gebruikt voor catering evenementen volgens verkoper. Graag had ik wat advies waar ik moet op letten. Grtjs Jokke
       
    • By Didier S
      Hallo iedereen, 
      Mijn naam is Didier Steyaert, woonachtig in het Oost-Vlaamse Zomergem. Ben 50 jaar en altijd graag Vespa gezien en sinds kort bezeten. Begin volgend jaar zou ik overgaan tot aankoop van een nieuwe scooter. Mijn eerste gedacht was dus een Vespa. De site bezocht en mijn voorkeur zou uitgaan naar een GTS 125cc. Nu heb ik de laatste dagen veel opzoekwerk verricht en zo op de site terecht gekomen van Lambretta. 
      Toegegeven vind ik de Lambretta V125 een zeer aantrekkelijke en mooie scooter. Oogt meer retro dan de Vespa naar mijn mening. Nu is de vraag wat jullie denken van deze scooter. Is dit een evenwaardige kwaliteit dan de Vespa? Hoe zit het met de rijeigenschappen, .... . 
      Wat mij is opgevallen is dat er zeer weinig Lambretta dealers te vinden zijn. Vespa daar tegenover zijn er genoeg dealers te vinden en dat maakt het dan weer betrouwbaarder.
      Wat is jullie mening als ik vragen mag ?
      Ik zie graag de reactie's verschijnen 
      Didier 
    • By Picardbear
      Hallo,
      Ik heb wel wat ervaring met oldtimers maar ik ben redelijk nieuw in het vespa gebeuren.  Vandaag heb ik een warmloper tegengekomen met mijn super 150 vbc1t door de lange rit en de extreme warmte...  
      nu zou ik de volledige cylinder, piston en pistonringen willen vernieuwen zodat het direct goed gedaan is en ik dit niet nog eens tegenkom, maar ik weet niet wat de beste optie is om te vernieuwen.
      als ik een race cylinderset D.R. 177cc neem dan moet ik ook de sproeier aanpassen, iemand die weet naar welke maat en of ik verder nog iets moet aanpassen? 
      en moet ik ook veranderen van sproeier als ik een 150cc 3 poort erop zet? Of kan ik met deze cylinder rijden zonder verder iets te hoeven veranderen?
      het is namelijk niet mijn bedoeling om het origineel blokje volledig om te bouwen.
      iemand die me hier verder mee kan helpen?
      mvg.
×
×
  • Create New...