Jump to content
Vespaforum.be

Picardbear

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Picardbear

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    The Heavy Teddybears
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa super 150

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Anzegem
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

157 profile views
  1. we hebben intussen de rit wat aangespast. Omdat het niet haalbaar was om de vespa’s voor een betaalbare prijs in spanje te krijgen zullen we naar de ardéche trekken. Eerst alles in de wagen inladen en dan van daar uit een rit doen van om en bij de 800km, eens herbekijken om volgend jaar misschien wat verder te trekken.
  2. Hallo, ik zou graag deze zomer met de vespa een roadtrip maken doorheen het zuiden van spanje. Zijn er hier leden die dit al eens gedaan hebben? En zijn er belangerijke dingen om op te letten tijdens een roadtrip? Info over mooie stadjes, plaatsen met uitzicht zijn zeker ook welkom, evenals routes. alvast bedankt.
  3. Hallo, ik ben op zoek naar een achterdrager dat past op het model super 150, nieuw of 2dehands maakt niet uit.
  4. Lucht in de benzineslang zit er niet, bij aankoop ook de tank uitgehaald en een nieuw dampje opgestoken met een extra filtertje tussen. Vuil is er niet te zien. De draad aan het koppelstuk van de vlotterkamer en waar de benzineleiding toe kwap was wel kapotgedraaid toen ik hem aankocht dus deze heb ik dan uitgeboord en een nieuwe draad ingetrokken nu spant het weer mooi aan en verlies ik er geen benzine meer. als ik deze week de cylinder openmaak zal ik eens een foto plaatsen van het kleur van de piston, kan een warmloper misschien ook komen door ouderdom en slijtage. wat zijn de standaard maten van de jets? ik denk dat ik dan eerder gewoon opnieuw het volledige origineel bestel. Dat heeft ook wat meer charme
  5. De carburator is volledig gekuist geweest en de motor draait ook mooi, gaat goed in toeren en vanmorgen nog de olie afgelaten, deze ruikt niet naar benzine en ook nergens een lekkage te zien achter de keerringen. Wel de pakking die een minimum aan versnellingsolie verliest aan de carter, maar dat ligt niet aan de basis van het probleem. Wat is de mengverhouding die het best gebruikt word? ik had normaal 1:40 maar met het warme weer heb ik 1:35 genomen uit voorzorg en kan het zijn dat de benzinetoevoer te weinig is ook als de motor mooi gelijk draait? en hoeveel olie gaat er normaal in de versnellingsbak van een super 150 van van 72. Ik lees geregeld dat er 250ml in moet maar dan loopt de olie toch terug uit het gaatje waar je moet bijvullen. Klopt deze hoeveelheid?
  6. Hallo, Ik heb wel wat ervaring met oldtimers maar ik ben redelijk nieuw in het vespa gebeuren. Vandaag heb ik een warmloper tegengekomen met mijn super 150 vbc1t door de lange rit en de extreme warmte... nu zou ik de volledige cylinder, piston en pistonringen willen vernieuwen zodat het direct goed gedaan is en ik dit niet nog eens tegenkom, maar ik weet niet wat de beste optie is om te vernieuwen. als ik een race cylinderset D.R. 177cc neem dan moet ik ook de sproeier aanpassen, iemand die weet naar welke maat en of ik verder nog iets moet aanpassen? en moet ik ook veranderen van sproeier als ik een 150cc 3 poort erop zet? Of kan ik met deze cylinder rijden zonder verder iets te hoeven veranderen? het is namelijk niet mijn bedoeling om het origineel blokje volledig om te bouwen. iemand die me hier verder mee kan helpen? mvg.
×
×
  • Create New...