Jump to content
Vespaforum.be

Technische motorkeuring vanaf 1/1/2022.

Recommended Posts

Posted

Gelukkig geen periodieke keuring. 😉
Op 1 januari 2023 voert Vlaanderen de motorfietskeuring in, meer specifiek voor motorfietsen boven de 125 cc voor de tweedehandsverkoop en na een ongeval. Motorfietsen worden dus niet standaard onderworpen aan een periodieke keuring. De motorfietsen worden technisch gekeurd op hun veiligheid, milieu- en geluidsimpact.

Posted

Voor diegenen die nog niet op de hoogte waren... maandag gaat "het nieuwe reglement 😪" toegepast worden ( gelukkig zijn er "nog" geen periodieke keuringen ).

• Like 1
Posted

Ik heb bewust voor een 125cc gekozen bij mijn aankoop eerder dit jaar om deze reden alsook voor het 2takt aspect. 

• Like 1
Posted

Zojuist een afspraak proberen te maken voor een van mijn Vespa's en idd ze zijn er klaar voor, zou al mogen gaan 10/01.

Moest het geen geld kosten ik zou alleen al uit nieuwsgierigheid en om eens goed te lachen gaan, maar ik verkoop niks dus ja, ik zal het wel horen hoe het daar verloopt.

• Like 1
Posted
Op 31/12/2022 om 19:00, Wilby zei:

Zojuist een afspraak proberen te maken voor een van mijn Vespa's en idd ze zijn er klaar voor, zou al mogen gaan 10/01.

Moest het geen geld kosten ik zou alleen al uit nieuwsgierigheid en om eens goed te lachen gaan, maar ik verkoop niks dus ja, ik zal het wel horen hoe het daar verloopt.

hou ons op de hoogte :)

• 2 years later...
Posted (edited)

Ik heb een Sprint Veloce met papieren maar waarvan het chassisnummer slecht leesbaar is. 

Zou de Vespa te koop willen zetten, maar ben bang dat hij hiermee niet door de keuring geraakt. 
Iemand ervaring mee? Zijn ae daar even streng op bij een oldtimer als bij een gewone motor/auto?

Kan ik dat best op voorhand aanpakken? 
En hoe? Als ik bvb over de huidige cijfertjes opniew insla, dan ben ik bang om met dubbele lijntjes te zitten. 

thanks

Zo ziet het nr eruit:

image.thumb.jpeg.1940c0479134c60bef4f27206eacc72e.jpeg

Kan je zoiets gaan vragen voor te keuren bvb?

Edited by DD_ves
Posted

Je zou best eerst proberen met staalborstel op boormachine de roest weg te doen en dan beetje witte verf of gekleurde verf over te zetten en voor het droog is lichtjes met vod af wrijven zodat de verf in de cijfers blijft zitten en de rest weg is. Meestal is de chassisnummer dan beter zichtbaar.

image.jpeg.721752bec3ec708c000f86c534cbb36a.jpeg

• Like 1
Posted
9 hours ago, Roele said:

Je zou best eerst proberen met staalborstel op boormachine de roest weg te doen en dan beetje witte verf of gekleurde verf over te zetten en voor het droog is lichtjes met vod af wrijven zodat de verf in de cijfers blijft zitten en de rest weg is. Meestal is de chassisnummer dan beter zichtbaar.

image.jpeg.721752bec3ec708c000f86c534cbb36a.jpeg

Ik heb al alles geprobeerd, blijft slecht leesbaar ;)

6 hours ago, nero said:

Staat het IGM nr verderop of probeer je dat nr leesbaar te maken?

Groetjes, nero.

Ik versta je vraag niet Nero?

IGM staat erop. 

Posted
7 hours ago, nero said:

Staat het IGM nr verderop of probeer je dat nr leesbaar te maken?

Groetjes, nero.

Nero,

hier beide nummers naast elkaar 😉

IMG_1639.thumb.jpeg.cfe3b81a2a1ab8c245761e965f8643f5.jpeg

• Like 1
Posted

Schonekes afblijven en asap naar de keuring. Dat chassisnummer is met wat goeie wil en de matching papieren as good as it gonna get.

• 2 weeks later...
Posted

Deze is vanmorgend groen gekeurd! Met felicitaties van de keurmeester. Is de allereerste keer in mijn leven dat ik met iets naar de keuring ga, en daar met een goed gevoel buitenloop.
De mens die hem gekeurd heeft, was enorm onder de charme van de Vespa.
Hij was ook absoluut niet bezig met dingen die niet nodig waren. Veiligheid was het enige waar hij naar keek.

Gekeurd met de Pinasco, en de Malossi Big Box. En dat maakt toch best wel wat lawaai :D
Opmerking voor het chassis nummer.

Normaal gezien is deze Vespa ook verkocht, heb net met een potentiele koper gebeld. Gaat naar regio Sint Niklaas (denk ik).

• Like 1
Posted (edited)

Zottegem! Maar een kameraad van den dienen van Sint-Niklaas. ☝😙

Edited by Frederik9111
  • Like 1