Vara Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Ze zijn goed bezig... Als dit erdoor komt... http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/1469105/2012/07/12/Ook-motors-en-scooters-moeten-van-Europa-door-technische-keuring.dhtml Link to comment
josse Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Dat zat er al een hele tijd aan te komen. Dank daar o.a. onze vriend Schouppe maar voor... Ja die van de verplichte beschermende kledij...Die heeft dat vorig jaar extra op de agenda gezet toen België voorzitter was van Europa. Koppel aan een keuring de beperking om 'de aandrijflijn van lichte motorfietsen' te veranderen en we zitten helemaal in de shit. (lees : Cylinder, carbu, uitlaat vervangen ...) http://mag.be/web/index.php?option=com_content&view=article&id=4480:type-approval-discussie-in-cruciale-fase&catid=315:fema&Itemid=124 Link to comment
Smurf Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Amai, straks nog enkel de 'plastieken uitvoering' in het straatbeeld, want daarna zal iedereen met uitlaatgas emissienorm Euro-6 moeten rijden in de groot-steden. Zonder te vergeten, om uw milieu-sticker goed zichtbaar te plaatsen, hé.. Link to comment
Atzerath Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Er zijn al zoveel normen en regeltjes veranderd (sommige zelfs ten goede imho) zonder dat de oldtimers van t straat gehaald werden, waarom zou dat nu ineens voor de oldtimer motos anders zijn? Link to comment
Vara Posted July 13, 2012 Author Share Posted July 13, 2012 Hopelijk uitzonderingen voor oldtimers. Link to comment
Vara Posted July 13, 2012 Author Share Posted July 13, 2012 Hopelijk uitzonderingen voor oldtimers. Link to comment
Atzerath Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Ik vrees dat het eerder omgekeerd gaat uitpakken ma soit... Link to comment
herbal Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Ze zouden gdvdmm beter eens de Belgische wegen aan een jaarlijkse controle onderwerpen. Heeft daar al iemand over nagedacht in dat hele "Europa"??? Link to comment
AJ Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Lekker he, Een Europa! Fijn als je stuk of 10 motoren heb staan en die moeten elk jaar gekeurd worden... Groet,AJ Link to comment
josse Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Afwachten wat ze met oldies gaan doen... Hoe dan ook kan ik me niet voorstellen dat ze een voertuig dat gewoon is ingeschreven en verzekerd als alledaags voertuig, niet gaan controleren. Wat mogen we dan verwachten ? Remmen, lichten, chassis en motornummers, controle op doorroesten, profiel en leeftijd banden, papierwinkel, ... Emissies lijkt me zowiso niet van toepassing gezien leeftijd. (mogelijk wel de recentere PX en LML's met catalisator). Probleem is dat ik een hoop ingeschreven en verzekerde scooters heb staan die zelfs niet rijden op in dozen zitten :-) Link to comment
singelee Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 En wat gaat dat kosten? Als je er 10 hebt staan ben je jaarlijks 400€ aan keuringen kwijt. Link to comment
arti-bella Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 chassis en motornummers dan is 3/4 gejost. Link to comment
KevinB Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Niet dat ik er veel vanaf ken, maar voor auto's hebben ze toch ook het oldtimerkenteken? Je bent dan natuurlijk wel beperkt in je rijden. Die oude auto's voldoen toch ook niet aan de emissienormen? Link to comment
Vara Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 Hoop ook dat ze oldtimers gaan laten passeren. Maar het zal toch weer kosten. Nieuwe plaat misschien... Link to comment
Quick Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Jongens , tis nog nie zover he... Link to comment
KevinB Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Nog nie zo ver en er zal wel rekening worden gehouden met de oldtimers. Oldtimerauto's rijden toch ook nog rond. Link to comment
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.