Jump to content
Vespaforum.be

Vara

Members
  • Content Count

    371
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

22 Excellent

About Vara

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX 125 Millenium 2007 - Midnight Blue

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Wambeek
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,004 profile views
  1. Hey gasten, Ik kwam volgend schema tegen op het www. Ik weet niet zeker of het dezelfde 'kleurencode' is voor de Vespa's, maar ik veronderstel het wel. Misschien interessant als leidraad voor de niet-kenners? Laat maar weten of het klopt. Grts!
  2. Vara

    Olieverbruik

    Dat buisje gaat inderdaad snel leeg, je mispakt u daaraan... Dat wil nog niet zeggen dat je direct zonder 2takt olie zit hoor. Duurt echt een pak km (zoals hierboven aangegeven) eer dat je een luchtbel in je glaasje ziet.
  3. Als het buiten koud is, zal de capaciteit van de batterij drastisch verlagen... En die 100km zal ook in ideale omstandigheden gemeten zijn. Ik gok op 70 reële kilometers in de zomer en 55km in de koudere maanden. Misschien ipv een bagagerekje een zonnepaneeltje of 10 achterop en een urbano dekentje om de batterij warm te houden en we zijn vertrokken zonder zorgen!
  4. Zelfde probleem hier. Ik heb een Renault Twizy (elektrische 4-wieler). Staat ingeschreven als motorvoertuig. M-plaat achteraan. Zelfde als een ape. Ook mijn navraag gedaan bij verschillende instanties en geen duidelijkheid gekregen over het parkeren. Zou mogen staan waar ik wil zolang ik geen verkeer hinder en er een kinderkoets kan passeren, aldus de politie. Ik moest maar best is gaan horen bij de firma die de boetes schrijft per stad... Waar je moet betalen zelfde regels als motor. Dus in principe wel verplicht om te betalen. Het ticket moet je dan maar op zak houden in geval je een b
  5. Test-aankoop wil dat ABS op scooters verplicht wordt. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180710_03607028
  6. Oordoppen kan ook helpen. Gebruik ik voor lange ritten. Wel deftige, niet zo van die moussen brol die direct pijn gaat doen. Ik heb er bij laperre op maat laten maken en die gaan perfect onder een helm.
  7. Kan het niet goed lezen... Valerojj? Custom made in ieder geval. ;-)
  8. Volgens mij is de prijs zo duur omdat het erg speciale stickers zijn.
  9. Px rijdt fantastisch! Dik uur mee gaan testrijden, geen enkel probleem gehad. De Ring Ding Ding shop is een aanrader! Fantastische madam! Ook erg leuk om de prestaties van je Vespa op papier mee te krijgen.
  10. Ik vraag het zaterdag nog is goed aan Sara. Misschien komt ze zelf wel antwoorden.
  11. Sara zegt dat de blauwe aanslag er gewoon zou afgaan met een schuursponsje. Maar beter laten zitten om los vuil in de cilinder te vermijden. Ik vertaal maar wat ik ervan gesnapt heb. Zou kunnen dat mijn vertaling wat hiaten bevat. Hoe dan ook, zaterdag onderwerp ik hem aan een grondige test en laat nog iets weten om dit hoofdstuk af te sluiten. Ik kom dan wel is langs Wilby, zodat je zelf is kan testen.
  12. De dokter (Sara) heeft hem onder handen genomen. Bleek veel gedoe om niks. * Verkleuring op de krukas is oxidatie van te lang stil te staan. Komt regelmatig voor en is geen enkel probleem. Gat in de luchtfilter is natuurlijk not done => vervangen. * Er steekt een 177 cilinder onder en zou een goede combinatie zijn met de sip-road en sproeier. Geeft 9,1pk. (Standaard px: 6pk) :-) * Het probleem met haperen en slecht draaien lag gewoon aan de carburator. => Sproeiernaald vervangen en deftig afgesteld. Loopt nu goed volgens Sara. Ik ga er zaterdag om en ben benieuwd!
  13. Allemaal hartelijk dank voor de tips en hulp. Mooi om te zien dat er zoveel mensen hun kennis en ervaringen willen delen!
×
×
  • Create New...