Jump to content
Vespaforum.be

Tomasso

Members
  • Posts

    30
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX125E rood 1986
    Vespa PX150 zwart 2016
    Vespa Cosa 200 1990
    Vespa Ciao blauwgrijs 1999
    LML Automatic 125 wit 2013

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Wetteren
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

779 profile views

Tomasso's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

6

Reputation

  1. Toch maar ineens ook een nieuwe achterwiel remcilinder besteld. Er was maar een remzuiger die nog wat bewoog en er was toch nog wat remvloeistof verlies. Ook werd duidelijk waarom (zie foto). Waarom goede remmen niet onbelangrijk zijn ! 🙂
  2. Meten is weten ! Op de Dynostar testbank is gebleken dat de motor van mijn Cosa heel lichtjes te rijk staat maar bruikbaar is in alle toerentalgebieden. De brandstof/lucht meting, de koppelcurves en vermogenscurves vertelden dat hij bovendien zelfs in topvorm is. Thanks voor de tip Frederik !!
  3. even nagevraagd: de poorten in de cilinder en de zuiger zijn groter gemaakt. Dat maakt het nog moeilijker om de juiste sproeiers te kiezen ?
  4. Dank voor je antwoord Frederik. Ik denk de poorten wat geoptimaliseerd, de rest kan ik niet zomaar zien denk ik ? Die Cosa fabrieks luchtfilter lijkt mij best wel ok. Welke specifieke jetting is origineel ? Dat corrigeren wat houdt dat in ? Groet, T.
  5. Dus welke sproeier steek ik dan best ? Steekt er momenteel een 160 - 102 sproeier op ? Plaats ik de originele luchtfilter terug ? Of laat ik de Polini Venturi steken ? Gr, T.
  6. Kan ik dat zomaar losschroeven ? Of moet ik ook dan nieuwe dichting steken ?
  7. Dit steekt er op. Heb niet direct een merk, stempel of cijfer gevonden.
  8. Dank voor je antwoord, Nero ! Dat is het motornummer. Hoe kan ik zoeken welke cilinderkit er op steekt ? Groet, T.
  9. Bovenaan staat 160, onderaan 102. Gr, T.
  10. Hallo, Recent kocht ik een cosa 200 met Polini venturi en een voor mij correct afgesloten auto mixer. De vorige eigenaar heeft iets aan de poorten gewijzigd, ik weet niet wat dat betekent. Hij rijdt redelijk goed maar ik heb de indruk dat het niet ideaal is. Hij blijft voor mij te lang roken, verbruikt redelijk veel en de bougie is koolzwart. Of die polini zooi daar verantwoordelijk voor is weet ik niet. Lucht/brandstof staat op 1.5 draai. Hoe kan ik het systeem in orde brengen zonder brokken en eventuele warmlopers/vastlopers te krijgen ? Zie foto's wat er allemaal aanwezig is. Kan ik zo maar terug gaan naar de standaard luchtfilter zonder venturi ? Alle tips zijn welkom. Dank, Tom
  11. Het remcircuit is netjes aangesloten en uitgebreid ontlucht. Een eerste testrit voelt correct en comfortabel aan, zo hoort het ook te werken denk ik. Rond de achterste remcilinder en later ook op de grond heb ik wat bruine druppels gezien. Ik weet niet of dat uit het remsysteem komt. De vorige eigenaar heeft ook de oliemenger eruitgegooid (is nu een zelf te mengen) en een polini venturi geĂŻnstalleerd. Het ding rijdt goed maar is nogal gulzig heb ik de indruk. Ook was de bougie koolzwart na een deftig ritje. Liefst van al zou ik die zooi er uit willen. Maar de vorige eigenaar heeft ook aan de poorten liggen frezen, dus ik weet niet of dat nog mogelijk is.
  12. Remleidingen en cilinders zijn nog redelijk recent. Al zijn de remleidingen niet de originele maar een soort geplastificeerde stalen gevlochten remslang... Probleem is nu dat de schroefdraad van de banjobouten niet overeenkomt met de nieuwe componenten. Ga straks met juiste banjobouten en verse koper dichtingen het systeem trachten aan te sluiten.
  13. Nieuwe componenten. 🙂 Zo moet het wel lukken.
  14. De hele rempompzooi gaat er uit dus. Ik ga het remsysteem heropbouwen met de juiste nieuwe componenten (rem pomp en drukregelaar) zoals de ontwerpers het bedoeld hadden. Remleidingen en remcilinders zijn recent en nog OK. Enkel op die manier zal het goed en veilig werken. Bedankt iedereen om mee te denken !
×
×
  • Create New...