Jump to content
Vespaforum.be

KevinB

Members
  • Content Count

    527
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

1 Follower

About KevinB

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Een witte 125 GTS i.e.

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België
  1. KevinB

    Martini Gts

    Alsnog bedankt. Het was inderdaad bedoelt voor de veiligheid. Meer licht kan nooit kwaad, maar dan gaat het niet veel zin hebben.
  2. KevinB

    Vespa Eet Bougie's

    - Juiste Bougie? - Mengsel te rijk? (sproeiers van carbu juist? ) En je zegt kapot. Kapot als in 'de bougie beschadigd' of als in 'de Vespa niet meer starten'?
  3. Heb m'n variogewichten en riem vervangen, maar zie dat er geen looprol tussen vario en koppeling zit. Is dit normaal voor Vespa GTS 125ie van 2010? Op foto en video zie ik deze bij sommige modellen namelijk wel zitten.
  4. KevinB

    Ratlook Gts

    Die uitlaat wordt origineel al snel RAT-look en die gaan ze net wel herspuiten. No...thx!
  5. KevinB

    Martini Gts

    Moet ge voor die pinkers met dagrijlichten aanpassingen doen of passen die op de steckers van de modellen voor 2015? heb er wel interesse in i.v.m. veiligheid/zichtbaarheid.
  6. Ik denk als je contact opneemt met Sven van SDN, dat hij je zeker zal kunnen verder helpen. Hij zal alleen niet alles op zijn site zetten, alleen de veelgebruikte onderdelen. Waarschijnlijk kan zowat elke LML verdeler je hiermee helpen. (Zij moeten het zelf toch ook kunnen herstellen) succes
  7. Hebben ze in de garage ooit het koelsysteem gespoeld? want anders blijven er resten van die smurrie circuleren en ga je dit probleem regelmatig terug krijgen. Daarna nieuwe koelvloeistof op het systeem zetten. (en eventueel een ander merk gebruiken) En is het elke keer de pomp die verstopt (is een inderdaad een gekend probleem) of is het een slechtwerkende thermostaat? Ik ben geen garagist, dus heb er weinig ervaring mee. Heb het eenmaal met mijn eigen vespa voorgehad en daarna niet meer (hout vasthouden) De temperatuur steeg, lampje ging knipperen en ben toen even gestopt en toen zakte de temperatuur onmiddelijk. Sinds toen niets meer voorgehad. ps: Als je vespa een elektrische waterpomp heeft (geen slakkenhuis aan de rechter zijkant) dan kan je bij het starten al voelen (en horen) als deze werkt. Als je het contact opzet en je rechtervoet staat op het voetbord, dan voel je ze draaien en lichtjes zoemen. (ook de benzinepomp zoemt) Als je dit niet voelt, mag je bijna zeker zijn dat je terug problemen gaat krijgen. En persoonlijk zou ik niet doorrijden met dergelijk probleem. Je riskeert immers redelijk wat schade door met een te hoge temperatuur te rijden. (klepschade, in ergste geval vastloper, ... .) en ook al i.v.m. garantie. Als er schade ontstaat doordat je het waarcshuwingssignaal hebt genegeerd zal deze zeer waarcshijnlijk niet onder garantie vallen. Veel succes in je zoektocht naar een oplossing. Nog veel plezier en veilige kilometers gewenst!
  8. KevinB

    Sierstrips

    Ik vind het heel mooi om met die zwarte details, maar dan moet ik iets te veel veranderen. Ik probeer de Vespa zelf al zo proper mogelijk te houden. Ook Porsche fanaat zo te zien? Bij mij is het nie zo fel, maar heb toch een voorkeur voor Porsche.
  9. KevinB

    Sierstrips

    Vandaag toch maar eens begonnen aan het monteren van die sierstrip. Samen met nog wat andere tijdrovende werkjes aan de vespa. Het tijdrovende zit hem vooral in het (de)monteren. Om die sierstrips te plaatsen moet het beenschild en het voetbord los. Eerst de neus demonteren door het piaggio logo weg te nemen. Hieronder zitten 2 vijzen, die moeten los. Dan 4 vijzen tegen het voetbord, 1 grote in het handschoenkastje. De dekseltjes voor de alarmaansluiting en koelwaterreservoir losmaken. Hierachter zit telkens nog 1 vijs. Dan is het beenschild zowat los. Voor het voetbord moet de buitenste rubberstrip los. Hieronder zitten per kant 3 vijzen. De batterijcover eventueel losmaken. Ook de zijschortjes en de kapjes op het einde van het voetbord losmaken. Dan kan het voetbord los. De sierstrips zelf kan je gewoon lostrekken en die klikten er bij mij ook weer vlot op. Eventueel wat verwarmen met haardroger. Daarna het voetbord weer goed vastklikken op de sierstrip en alles monteren. Neem veel tijd in beslag om uiteindelijk aan de sierstrip te geraken.
  10. KevinB

    Sierstrips

    Besteld via SIP, zou vandaag thuis zijn, maar zit nog op het werk! Ik weet dus wat doen deze avond.
  11. KevinB

    Sierstrips

    Volgende week ga ik daar ervaring mee hebben. Ik moet er 1 van de 2 vervangen wegens een lichte aanvaring. Eerst zien als ze in één stuk thuis geraakt, is via ainternet besteld!
  12. Ik zou eerder een 2500 a 3000 euro vrijhouden voor een model dat niet ouder is als 4 jaar en onder de 8000 a 10000 km (vaak minder dan 4000km) als je ouder gaat en vooral in de eerste (voor GTS) GT-reeks kan je wel iets in jouw prijsklasse vinden. Hier en daar kan je wel een koopje doen als je wat geduld hebt. Altijd een testrit maken. En bij de GTS met injectie zien dat deze terug wil starten als je er even mee gereden hebt en niet moeilijk start. Dat zou kunnen wijzen op problemen met de benzinepomp (meer info: zie forum). Dit wordt normaal onder garantie hersteld, maar dan zit je er mee. Voor de rest denk ik niet dat er iets ernstigs kan zijn. Let op stickers, die worden soms gebruikt om schade te verdoezelen. Zie dat je de bruine sleutel, een blauwe sleutel, code kaart (liefst aanwezig), gelijkvormigheidsattest, inschrijvingsbewijs (geel of roze formulier) en eventueel onderhoudsboekje meekrijgt bij aankoop en laat je niet wijsmaken dat dat wel zal volgen, want dan komt het er meestal niet van. Opties moet je zelf zien wat je mooi/nuttig vind. Valbeugels zijn nuttig, maar die zou je niet nodig moeten hebben en gaan alleen de vespa beschermen.
  13. Als het om een 125cc gaat zit er qua prestaties niet veel verschil in denk ik. De LX is luchtgekoeld en de GTS is watergekoeld. De wegligging van een GTS is alleen wat beter (grotere wielen, ietsje zwaarder) Een LX heeft achteraan maar 1 schokbreker, de GTS 2 Er zitten ook nog wat verschillen in motoristaties in de modellen onderling. GTS: carburator GTS (super, i.e.): injectie LX: vanaf 2012 heeft deze een iets ander motortype. Ik ken het type LX niet zo goed, rij zelf met een GTS 125. Als je een motorrijbewijs heb en je wil echt wat gaan rijden is een 300cc aan te raden. Hier op het forum zijn er al enkele van 125cc naar 300cc overgeschakeld. 300cc is enkel te verkrijgen in de GTS-reeks. Reken ook even het verschil in wegentaks en verzekeringspremie mee. Als je van plan bent om regelmatig iemand achterop mee te nemen, dan zou ik sowieso opteren voor een GTS, die op dat gebied toch wat comfortabeler is. Huur er desnoods ergens één, dan weet je wat het is en kan je vergelijken. succes in je zoektocht.
  14. Dat dacht ik ook al, maar ik blijf liever wat bescheiden. (niet de eerste keer dat ik tegenwind krijg omdat ik met 'plastiek' rij en nog jong en 'onervaren' ben) Ben wel al blij dat mensen hun niet te trots voelen en komen vragen wat anderen er van vinden. Zo kan een hoop miserie vermeden worden.
×
×
  • Create New...