Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
DD_ves

Technische motorkeuring vanaf 1/1/2022.

Recommended Posts

Zal waarschijnlijk ook wel voor oldtimers zijn. Indien ze alleen op verlichting, remmen en algemene staat controleren, geen probleem mee. 

Ze gaan ons wel zien komen met onze 2-T, een % of 2 meer olie in, dat ze de poorten van de keuring maar goed open zetten. :D

  • Like 1
  • Haha 4

Share this post


Link to post
2 hours ago, Wilby said:

Zal waarschijnlijk ook wel voor oldtimers zijn. Indien ze alleen op verlichting, remmen en algemene staat controleren, geen probleem mee. 

Ik ook niet. Maar bvb een regelbare achterveer, dat valt wel op.. en blok met wat compressie en een big box ook. 
 

Share this post


Link to post
13 uur geleden, DD_ves zei:

Ik ook niet. Maar bvb een regelbare achterveer, dat valt wel op.. en blok met wat compressie en een big box ook. 
 

Is zo ook met die verbouwde Harleys en Bobbers he... die kunnen inpakken volgens mij...

Share this post


Link to post

Ik voorspel binnenkort een groot aanbod niet-standaard scooters tweedehands te koop...

Share this post


Link to post
1 hour ago, Cult said:

Is zo ook met die verbouwde Harleys en Bobbers he... die kunnen inpakken volgens mij...

Hangt ervan af of ze een gelijkvormigheidsattest hebben he. 

Ik vraag me eigenlijk af waar ze op gaan controleren. 

Want op een GVA staat bvb niet of je een verkort subframe hebt, of de lengte van je voorvork, enz.

Share this post


Link to post
2 uur geleden, Speedracer zei:

Ik voorspel binnenkort een groot aanbod niet-standaard scooters tweedehands te koop...

...en een serieuze prijsstijging van de standaard 125cc -motors.  :)

 

Share this post


Link to post
17 minuten geleden, nero zei:

...en een serieuze prijsstijging van de standaard 125cc -motors.  :)

 

Wat een geluk dat ik al die catalysator-junk uitlaten om mijn zolder gelegd heb :D  

Share this post


Link to post

Afbeelding kan het volgende bevatten: tekst

 

Was een PX 125 niet eigenlijk een 123cc? :D 

 

Share this post


Link to post

Ik vind het vooral grappig dat het argument van de Eu omtrent deze maatregel volledig stoelt op spaanse cijfers.

Cijfers met betrekking tot scooters dan nog wel

Share this post


Link to post

Heeft hierover eigenlijk iemand al een officiële communicatie van onze "regering" gelezen? Ik kom een hoop artikels van motor-sites tegen, maar kan precies niets officieels daarrond vinden

Share this post


Link to post

Nadien nog de rijbewijzen en 50cc gaan goe verkopen. Dus hamsteren maar ;-)

Share this post


Link to post
Posted (edited)

"boven 125cc", dus 125cc net niet (PX125)?

Langs de ene kant denk ik: be-lach-e-lijk!

Maar ik heb dit al meegemaakt in het oldtimerwereldje van auto's. Daar reden er toch een hoop met zo'n aangepaste / omgeslepen / verkatte modellen rond waarvan ge gewoon wist dat dat niet meer veilig was. Hoewel de eigenaars zelf het natuurlijk altijd beter wisten. Ze zullen maar een dierbare omver maaien... Uiteindelijk gaat het toch om de veiligheid van jezelf en de anderen.

Trouwens ook frustrerend, met mijn kevertje die geen 1000km per jaar doet moet ik om de 2 jaar na de keuring en wordt dan afgekeurd voor de kleinste scheelste zever, en die bende aangepaste Harleys die je dagelijks van 5km ver al hoort aankomen en weer 5km brullend doorsjeezen doen maar op.

Nu, er zal ook weer veel 'spul' te koop komen te staan aan de prijs van de onderdelen!

Edited by Ed75

Share this post


Link to post
52 minuten geleden, Ed75 zei:

"boven 125cc", dus 125cc net niet (PX125)?

Zonet m'n papierenklassement es bekeken. Al m'n PXjes vermelden 123cc op het inschrijvingsformulier B)

Share this post


Link to post
Op 11/3/2020 om 13:05, DD_ves zei:

Hangt ervan af of ze een gelijkvormigheidsattest hebben he. 

Ik vraag me eigenlijk af waar ze op gaan controleren. 

Want op een GVA staat bvb niet of je een verkort subframe hebt, of de lengte van je voorvork, enz.

Op GVA staat een PVG nummer vermeld. In dat Proces Verbaal van Goedkeuring staat het voertuig beschreven zoals het de fabriek heeft verlaten.

Dus, punten genoeg om te controleren! Jan.

Share this post


Link to post

Ik vraag me vooral af of een technische keuring zal helpen tegen ongevallen. En vooral, hoe gaan ze dat doen? testbanken voor remmen en lichten zullen constant moeten bijgesteld worden. Vrees weer voor een geldklopperij en veel frustratie (veel terugkeren omwillen van niet in orde)...

 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...