Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Street Depannage


MARC MILIS

Aanbevolen berichten

Klant had vergeten olie in te steken...

Ik kon hem direct depanneren... ter plaatst op straat !

Ik geef ook altijd 10% op de prijzen van sip scootershop .

Stukken zijn af te halen in 3040 Huldenberg of gesturen met Kiala (4,50eur)

contact langs mijn email marcmilis@pandora.be of op vespaforum.

Gr.

Marcpost-13751-0-74368700-1417791062_thumb.jpost-13751-0-81299500-1417791063_thumb.jpost-13751-0-86988100-1417791064_thumb.jpost-13751-0-83639400-1417791065_thumb.jpost-13751-0-89265900-1417791066_thumb.jpost-13751-0-88989600-1417791068_thumb.jpost-13751-0-92716100-1417791069_thumb.j

post-13751-0-88317700-1417791067_thumb.j

Link naar reactie

COOL heb ik ooit eens iemand zien doen in Italie ( sicilie ) gewoon in een straat voor zn huis. was in de zomer en stof overal  haha.

PS : Aan de kleur van de drijfstang te zien was die wel lekker warm geworden..

Link naar reactie

persoonlijk zou ik da nooit terug ineen steken met die krukas en zonder da blok open te doen :D

Link naar reactie

Hij wel , dan kan hij opnieuw depaneren omdat de krukaslagers dan vervangen moeten worden en de oliekeerringen

Alles heeft zonder smering gedraaid, is oververhit geweest en heeft zijn beste tijd gehad .

Het is inderdaad depaneren en niet repareren. Maar als beide blij zijn , waarom niet dan .

Link naar reactie

Tja, maar toch de lager aan de kant van de koppeling is gesmeert door de olie van de versnellingbak. speling  aan de andere kant is gemakelijk aan te controleren.

De lagers waren ook nieuw van een vorige revisie (drijfstang niet). Problemen met een oliekeering gaat onmidelijk een lucht pakking geven.

als de drijfstang zo een kleur heeft door de heet, ging volgens mij de oliekeeringen helemaal gesmolten.

Als geen meer olie komt in het benzine is het altijd eerste de cylinder die kapot gaat. Lagers komen normaal niet direct helemaal droog.

Het was een risiko natuurlijk, maar na het "depannage" draaidt de motor goed zonder lawaai, en zo is het tot nu toe.

Als problemen komen is het altijd tijd om een complete revisie terug maken.

De bedoeling is inderdaad dat de beide blij zijn :)

Link naar reactie

Wat Geert wil zeggen Marc, is dat het bereik van een publiek forum eigenlijk niet dient om gratis je eigen commerciële belangen te vertegenwoordigen. 

 

Enerzijds kost een forum onderhouden tijd en geld, en is het dus ethisch niet juist om op kap van de eigenaars gratis te adverteren. 

Anderzijds zal het onafhankelijke karakter snel verloren gaan als commerciële belangen zonder meer geuit mogen worden. 

 

Ik oordeel niet, daar zijn admins voor. Ik stel maar vast. Wie weet heb je op voorhand toestemming gevraagd, of een bijdrage geleverd. Dat kunnen we hier natuurlijk niet zien ;-)

Link naar reactie

Ik denk dat dit trouwens niet zo'n goede reclame is. Ik zou mijn vespa in ieder geval NIET binnenbrengen bij iemand die op deze manier deze panne herstelt .

Als je fier bent op deze werkwijze, mag je dat op een forum zetten vind ik , maar verwacht u dan wel aan kommentaar op alle vlakken.

Ik vind dat er erg braafjes gereageerd is tot nu toe.

Link naar reactie

ik ben alvast gene fan van jouw "snelle" werkwijze!

Link naar reactie

Dag Dimitripx125,

Ten opzichte van de foto's hier boven,

inderdaad was de Vespa niet binnengebracht bij mij maar op straat.

Bji een depannage is de beslissing niet zo gemakelijk dan een revisie of zo iets.

U moet de juiste balans te vinden om te helpen.

hier kon de klant met zijn Vespa terug naar huis na zijn werk en zo is het tot nu toe.

De bedoeling was, wij maken het zo en als verder problemen zijn, doen wij een compleet revisie.

Nu zou ik ook graag weten hoe moest volgens u deze panne beheren ?
 
 
Ga ik nu reageren op het publiciteit feit.
Ja ik ben helemaal akkoord door de feit dat een forum gratis is en dan niet moeten van profiteren om publiciteit te maken.
Mijn bedoeling hier is helemaal niet om te profiteren van het werk van anderen die deze forum maken.(ik ben zelf zelfstandig en ik weet wat werk is).
in deze zin, probeer ik ook aan andere topics te reageren om leden te helpen.
Als iemand zoekt een wisselstuk, en dan een lid geef bijvoorbeeld een link voor stukken die te koop zijn bij een handelaar, is dat ook geen publiciteit ?
Wat  wil ik hier doen is dan ook helpen, en geen gratis pub maken zonder niks terug geven.
Ik ben niet lid al lang, en het spijt me als hier misverstand is.

 

Bedankt voor u reactie.

 

Marc.

Link naar reactie

Beste mensen,

 

dat hij de juiste beslissing neemt om de scooter al dan niet zo te maken dat laat ik in het midden.

Wat wel een feit is, is dat de scooter blijkbaar tot de dag van vandaag nog altijd rijdt en als dit allemaal zo afgesproken is onderling is dat hun zaak.

 

Marc heeft, denk ik, deze " advertentie" geplaatst om aan te geven dat hij de mensen wil helpen met de prijs een beetje te drukken qua onderdelen bij sip. Wat fijn is want ze swingen weleens de pan uit.

 

Of dit nu al dan niet op een forum kan/mag "geadverteerd" worden laat ik ook weer in het midden. Maar ik heb al een paar keer een reclame zien voorbij gaan waar minder commotie is rond geweest.

 

 

Mvg,

arti

Link naar reactie

 

Ja ik ben helemaal akkoord door de feit dat een forum gratis is en dan niet moeten van profiteren om publiciteit te maken.

Mijn bedoeling hier is helemaal niet om te profiteren van het werk van anderen die deze forum maken.(ik ben zelf zelfstandig en ik weet wat werk is).

in deze zin, probeer ik ook aan andere topics te reageren om leden te helpen.

 

 

Marc.

 

 

Die zelfstandigen blijven overtuigd dat ze de enigen zijn die weten wat werk is, DAAR krijg ik zo het schijt van se...

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Met een vastloper kan men over het algemeen prima door zonder lagers te hoeven vervangen. Indien de lagers beschadigd zijn merk je dat direct.

Tuurlijk blok revisie is altijd beter, maar moeten ook niet te miepig gaan doen, deze apparaten kunnen wel tegen stootje, daar zijn ze ooit op ontworpen.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...