Jump to content
Vespaforum.be

Dimitripx125

Members
  • Content Count

    581
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

60 Excellent

6 Followers

About Dimitripx125

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL MISA o-lak , Acma 54 o-lak

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kalmthout
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,134 profile views
  1. Ik denk de olie, hij zit ook behoorlijk vol lijkt mij. zwarte ring vaster draaien en OK , oliereservoir ook niet meer zo vol doen. groeten Dimi
  2. verkocht! ik stuur je een pm om deze aankoop verder af te handelen groeten Dimi
  3. "Deze 2mm verschil komt wel overeen met de 2,2mm shim die ik heb moeten gebruiken om de tandwielen weer binnen limieten te krijgen. Mijn vraag is dan ook, past een van jullie de schakelklok aan bij dit soort “grote” shims?" Mijns inziens zit je met een redeneringsfout; Om de speling tussen de tandwielen op te vangen heb je dus een shimring van 2.2mm gebruikt. Daardoor is de speling verminderd met ongeveer 0.25mm schat ik. De originele ring was 2 mm en was 0.05mmafgesleten , ook de4 tandwielen waren 0.05mm afgesleten. Bij revisie en het plaatsen van de shimring heb je dus een verschuiving van de tandwielen in 1 richting van 0.2mm en niet van 2.2mm zoals je aangeeft Ik heb nog geen GS blok open gehad maar bij andere oude blokjes zit wel vaak een vulring op de selectorstang . Misschien ben je die kwijt of vergeten?
  4. Dimitripx125

    Vba blok

    schitterend idee , zorg wel dat het boutje zo dun mogelijk is en maar net ietsje korter dan het geboorde/getapte gat om stevigheid te behouden. borgen met loctite
  5. Dimitripx125

    Rot frame

    ik denk dat het interessanter is om een gezond 2de hands frame , eventueel met ongevalschade te kopen en daar de onderdelen van gebruiken vb : https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-algemeen/m1517785410-coque-de-chassis-vespa-px-2000.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr ps : ik ken de verkoper niet
  6. Ik heb daar een 8000km mee rondgereden op een cosa blok en was er heel tevreden over. Wel met aangepaste laagtoerige overbrenging en grotere sproeiers (vooral de stationaire) Veel koppel en plezant rijden. Hij is toen vastgelopen omdat er geen 2takt olie meer in het reservoir zat. Omdat ik nog een gietijzeren Polini bezat ben ik daar op overgeschakeld. De polini is sneller maar vooral omdat die hoger in toeren gaat.
  7. Dimitripx125

    Te koop

    Maar Fré toch, die moet je zoeken in de rubriek "aangeboden"
  8. Er zijn 3 maten van tambours 27, 30 en 32,... De eerste 2 zijn voor bijhorende oliekeerringen met binnenmaat 27 of 30. De laatste is voor viltringafdichting van de latere PX met oliekeerring in het carter
  9. Als je een gesloten lager monteert, komt er zo goed als geen olie aan de keerring waardoor deze zal verharden aan de afsluitlip. Doe maar een dotje lagervet tussen lager en keerring om die te smeren
  10. Heb ik nog liggen in bijna nieuwstaat. Ik woon in Kalmthout. PM voor afspraak aub.
  11. De wijzer wordt tegengehouden terwijl het mechanisme verder draait en de veer wordt lam.
  12. Ik had hetzelfde probleem >> originele teller na 40km stuk. Ik had een groene repro teller gekocht >> zelfde verhaal Ik heb dan bij SIP een grijze repro teller gekocht en deze gaat niet stuk maar geeft ongeveer 15km/u te weinig aan . Omdat de scooter wel wat sneller gaat dan de 90km op de teller is dit voor mij een goede oplossing. Ik woon niet zo ver van jou, je kan altijd eens komen kijken/ testen
  13. dan ga je de nieuwe zuiger dus niet gebruiken? want die valt er dan ook als een steen door
  14. Meet de diameter van de nieuwe zuiger na op de grootste maat (dit is onderaan) met een micronmeter. Tel daar 0,13 tot 0,15 mm bij en je hebt je hoonmaat. Als je huidige zuiger als een steen door je cilinder valt als je 1zijde afsluit, dan vrees ik dat je cilinder heel ovaal is gesleten en dat je met een vergroting van 0.2mm van de zuiger niet voldoende hebt voor een mooi rond gat op maat.
  15. Voor mij is het al een tijdje geleden dat ik nog kabels heb vervangen. Maar als je het plaatje demonteert waarin de tonnetjes passen , is er maar 1 logische manier om dit terug te monteren en de kabels aan te sluiten. Je kan dit zien aan de kabelgeleiding en ervoor zorgen dat de kabel geen knik maakt maar een boogje als hij in de buitenkabel verdwijnt. Wat een discussies!!
×
×
  • Create New...