Jump to content
Vespaforum.be

Dimitripx125

Members
  • Content Count

    571
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

53 Excellent

6 Followers

About Dimitripx125

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL MISA o-lak , Motovespa GS

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kalmthout
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

930 profile views
  1. De wijzer wordt tegengehouden terwijl het mechanisme verder draait en de veer wordt lam.
  2. Ik had hetzelfde probleem >> originele teller na 40km stuk. Ik had een groene repro teller gekocht >> zelfde verhaal Ik heb dan bij SIP een grijze repro teller gekocht en deze gaat niet stuk maar geeft ongeveer 15km/u te weinig aan . Omdat de scooter wel wat sneller gaat dan de 90km op de teller is dit voor mij een goede oplossing. Ik woon niet zo ver van jou, je kan altijd eens komen kijken/ testen
  3. dan ga je de nieuwe zuiger dus niet gebruiken? want die valt er dan ook als een steen door
  4. Meet de diameter van de nieuwe zuiger na op de grootste maat (dit is onderaan) met een micronmeter. Tel daar 0,13 tot 0,15 mm bij en je hebt je hoonmaat. Als je huidige zuiger als een steen door je cilinder valt als je 1zijde afsluit, dan vrees ik dat je cilinder heel ovaal is gesleten en dat je met een vergroting van 0.2mm van de zuiger niet voldoende hebt voor een mooi rond gat op maat.
  5. Voor mij is het al een tijdje geleden dat ik nog kabels heb vervangen. Maar als je het plaatje demonteert waarin de tonnetjes passen , is er maar 1 logische manier om dit terug te monteren en de kabels aan te sluiten. Je kan dit zien aan de kabelgeleiding en ervoor zorgen dat de kabel geen knik maakt maar een boogje als hij in de buitenkabel verdwijnt. Wat een discussies!!
  6. De gebroken spie aan vliegwielkant heb ik ook gehad na de revisie van een smallframe. De conus van de nieuwe krukas kwam blijkbaar niet 100% overeen met die van het vliegwiel. Het was wel dezelfde maat , maar toch zat er blijkbaar wat speling tussen waardoor deze niet genoeg klemde en is doorgeslagen. Ik heb dat opgelost met rodeerpasta tussen beide vlakken te smeren en deze over elkaar te wrijven tot dit 100% paste.
  7. Vespavrienden, ik rijd ook al meer dan 10 jaar met een GL met PX 200 motorblok met mengsmering en dus ook een PX benzinetank met een dop . Helaas weet ik de schroefdraadmaat niet meer en kan dus niet helpen. Ik ben van mening dat de oliepomp dus uitstekend voldoet met synthetische olie, maar dat doet er hier niet toe. De vraag is of iemand kan helpen een passende dop te vinden voor de vervanging van het peilglas @Nero en pdvd , ik vul ongeveer 1liter olie na een 10tal tankbeurten en een peilstokje in de dop doet wonderen
  8. Moeten echt alle forums vol staan met die banale foto's. We hebben ze al verschillende keren zien opduiken en weten dat deze onderdelen te koop zijn. bedanktvoor uw begrip
  9. Dat dopje is een carterontluchting . Demonteer het vulboutje van de carterolie eens. Als daar verdunde olie uitkomt met een benzinegeur, dan is de oliekeerring aan de koppelingskant stuk. In combinatie met een vlotter die blijft hangen kan je dit effect krijgen. De grote rookontwikkeling wijst ook in die richting.
  10. Ook bij SIP scootershop te verkrijgen
  11. Ik dacht dat het handschakelmechanisme van de Flandria Record wel overeen kwam . Maar misschien is dat ook moeilijk te vinden. Succes met de uitdaging!
  12. let op ; het is een HOGE dopsleutel 17 , anders duw je het filtertje stuk.
  13. Alvast bedankt voor de (leuke) reacties. Het lijkt er echter op dat de benzinetoevoer niet regelmatig is, en de carb dus wel goed zou functioneren. Ik breng dit eerst in orde en als ik er dan toch één nodig heb, weet ik waarheen. nogmaals bedankt Dimi
  14. Bij deze ben ik op zoek naar een goed werkende originele carburator SI 20/20 voor een vespa PX 125/150. Ik zou een nieuwe kunnen kopen, maar ben er zeker van dat er nog ergens één op het schab ligt na het tunen en plaatsen van een 24/24. Mocht je wat hebben liggen dan hoor ik het graag met vermelding van de staat (eventueel foto) en de PRIJS via PM alvast bedankt Dimi
  15. te ver voor zo maar even te rijden voor enkele onderdelen die voorlopig toch op het schab belanden
×
×
  • Create New...