Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dimitripx125

Leden
  • Aantal items

    543
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

Dimitripx125 last won the day on January 15 2015

Dimitripx125 had the most liked content!

Community reputatie

39 Excellent

6 Volgers

Over Dimitripx125

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL MISA o-lak , Motovespa GS

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kalmthout
  • Land
    Belgiƫ

Recente bezoekers van dit profiel

626 profielweergaven
  1. Dimitripx125

    Gezocht px125 blokje

    PM gestuurd
  2. Dimitripx125

    Nieuwe malossi 166 voor px125

    vermeldt
  3. Dimitripx125

    T5 Malossi blues

    Als de pistonpen zo ingelopen is, hoe zat het dan met krukas small end? Negative-thinking , ik weet het, maar wel iets om over na te denken / na te kijken.
  4. Dimitripx125

    Carter px200 te koop

    PM gestuurd
  5. Dimitripx125

    Matige tot geen bougievonk bij Vespa Cosa 200

    deze vervangen https://www.sip-scootershop.com/de/products/pickup+piaggio+fur+vespa+100_85140000
  6. Dimitripx125

    inlaatpoort carter beschadigd

    @spaniard : de oliekeerring die jij aangeeft moet je zo ver mogelijk weggooien. gebruik ofwel originele ofwel minstens de corteco bleu (BASF) kwaliteit volgens speedracer die van het merk Rolf maar daar heb ik geen ervaring mee.
  7. Dimitripx125

    Events: 19th Antwerp Custom Show & Weekender

    Wel , ik zie momenteel toch 2 reacties met wat kritiek/frustratie. Ik sluit me hier bij aan. Ik heb de indruk dat er weinig energie achter zit en dat het allemaal maar vanzelf moet gaan. Grotendeels is dat ook zo, maar als het elk jaar wat achteruit gaat, is een boost n.a.v. de 20ste editie wel op zijn plaats. Een rit naar Rumst en terug is niet bepaald een lokker voor hen die zich op zaterdag vrij maken en aan de andere kant van Antwerpen wonen. Een rit rond en in het Antwerpse daarentegen met het nieuwe havengebouw , het nieuwe justitiepaleis, den dam, een stukje van de haven, randgemeenten ... Op deze manier komen er misschien nieuwe rijders/ liefhebbers bij. De oude getrouwe garde is toch steeds paraat. Voor het weekend zelf mag van tevoren op het forum ook wat meer reclame worden gemaakt en initiatief getoond. Aan een gelaten houding heeft niemand wat. Ik besef ten volle dat dit voor sommigen hard en onrechtvaardig kan overkomen, maar het is met de beste bedoeling geschreven en ik hoop dat er gevolg aan gegeven wordt. Ik zou dit prachtig initiatief niet graag ten onder zien gaan. Alvast een hart onder de riem en op naar volgende editie. Succes
  8. Dimitripx125

    Elektrische Choke

    bedankt voor de info, blij dat deze ervaring gedeeld wordt
  9. Dimitripx125

    PX 200 cilinderkop en carbubak

    Bij deze ben ik op zoek naar 2 standaard cilinderkoppen (niet afgevlakt) voor PX 200 motoren. Ook een carbubakje zonder mengsmering en een carbu 24-24 zijn welkom. De eerlijkheid gebiedt mij erbij te vermelden dat de onderdelen dienen om 2 PX 200 motoren verder samen te bouwen die dan later in de verkoop gaan. Ik wil dan ook geen gebruik maken van vriendendiensten maar vespisten die deze onderdelen op overschot hebben en deze willen verkopen. Ik kan de onderdelen ook nieuw kopen, maar dat drijft de prijs onnodig op. graag aanbieden via PM met foto en prijs alvast bedankt Dimitri
  10. Dimitripx125

    PX 200 cilinderkop

    Bij deze ben ik op zoek naar 2 standaard cilinderkoppen (niet afgevlakt) voor PX 200 motoren. Ook een carbubakje zonder mengsmering en een carbu 24-24 zijn welkom. De eerlijkheid gebied mij erbij te vermelden dat de onderdelen dienen om 2 PX 200 motoren verder samen te bouwen die dan later in de verkoop gaan. Ik wil dan ook geen gebruik maken van vriendendiensten maar vespisten die deze onderdelen op overschot hebben en deze willen verkopen. Ik kan de onderdelen ook nieuw kopen, maar dat drijft de prijs onnodig op. graag aanbieden via PM met foto en prijs alvast bedankt Dimitri
  11. Dimitripx125

    Veer

    Ik heb een ACMA 125 uit 1954 met dezelfde veer
  12. Dimitripx125

    Revisie van een GS160 motor

    Als je tussen de poort en de onderste zuigerring meet , is de zuiger dunner , en is de speling natuurlijk groter t.o.v. de cilinder. In de tabeltekening die jij postte is de speling ook 0.12mm op die plaats dus onderaan is ze kleiner 0.09-0.10mm. De spelingen die ik je gaf zijn onderaan gemeten. Het revisiebedrijf waar ik dit laat doen heeft meer dan 40 jaar ervaring met boren/ honen en deed dit altijd voor motozaak HONDA Vermeiren (een vaste waarde in de motocross-wereld) Ga er maar van uit dat die geen onzin vertelt
  13. Dimitripx125

    Revisie van een GS160 motor

    Een zuiger is meestal conisch, de maat die erop staat is bij kwalitatieve zuigers ook de boringmaat. Echter is deze altijd na te meten. De speling van 0.1 is correct , maar de zuigermaat wordt onderaan gemeten ( grootste maat). Voor Polini 200 gietijzer is de speling slecht 0.08 . Een yamaha rs 125 heeft slechts 0.07 zuigerspeling. Als je dus 0.1 aanhoudt als zuigerspeling is dit correct.
  14. Dimitripx125

    Revisie van een GS160 motor

    Ik zou het vet in het lager van de primair eruit halen ; de olie loopt hier nl. door naar het naaldlager. Als je de doorgang belemmert , is dit nefast voor de smering van de beide lagers.
  15. Dimitripx125

    km-teller

    Wat ook zou kunnen is dat de wielas van de 8" en de 10" (GL modellen) verschillend is , en dat er in mijn ACMA 125 een 10" wielas zit. Weet iemand of hier verschil in zit? Is er ergens een link naar een onderdelencatalogus?
×