Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dimitripx125

Leden
  • Aantal items

    539
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

Dimitripx125 last won the day on January 15 2015

Dimitripx125 had the most liked content!

Community reputatie

39 Excellent

6 Volgers

Over Dimitripx125

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag October 28

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL MISA o-lak , Motovespa GS

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kalmthout
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

578 profielweergaven
  1. Matige tot geen bougievonk bij Vespa Cosa 200

    deze vervangen https://www.sip-scootershop.com/de/products/pickup+piaggio+fur+vespa+100_85140000
  2. inlaatpoort carter beschadigd

    @spaniard : de oliekeerring die jij aangeeft moet je zo ver mogelijk weggooien. gebruik ofwel originele ofwel minstens de corteco bleu (BASF) kwaliteit volgens speedracer die van het merk Rolf maar daar heb ik geen ervaring mee.
  3. Events: 19th Antwerp Custom Show & Weekender

    Wel , ik zie momenteel toch 2 reacties met wat kritiek/frustratie. Ik sluit me hier bij aan. Ik heb de indruk dat er weinig energie achter zit en dat het allemaal maar vanzelf moet gaan. Grotendeels is dat ook zo, maar als het elk jaar wat achteruit gaat, is een boost n.a.v. de 20ste editie wel op zijn plaats. Een rit naar Rumst en terug is niet bepaald een lokker voor hen die zich op zaterdag vrij maken en aan de andere kant van Antwerpen wonen. Een rit rond en in het Antwerpse daarentegen met het nieuwe havengebouw , het nieuwe justitiepaleis, den dam, een stukje van de haven, randgemeenten ... Op deze manier komen er misschien nieuwe rijders/ liefhebbers bij. De oude getrouwe garde is toch steeds paraat. Voor het weekend zelf mag van tevoren op het forum ook wat meer reclame worden gemaakt en initiatief getoond. Aan een gelaten houding heeft niemand wat. Ik besef ten volle dat dit voor sommigen hard en onrechtvaardig kan overkomen, maar het is met de beste bedoeling geschreven en ik hoop dat er gevolg aan gegeven wordt. Ik zou dit prachtig initiatief niet graag ten onder zien gaan. Alvast een hart onder de riem en op naar volgende editie. Succes
  4. Elektrische Choke

    bedankt voor de info, blij dat deze ervaring gedeeld wordt
  5. PX 200 cilinderkop en carbubak

    Bij deze ben ik op zoek naar 2 standaard cilinderkoppen (niet afgevlakt) voor PX 200 motoren. Ook een carbubakje zonder mengsmering en een carbu 24-24 zijn welkom. De eerlijkheid gebiedt mij erbij te vermelden dat de onderdelen dienen om 2 PX 200 motoren verder samen te bouwen die dan later in de verkoop gaan. Ik wil dan ook geen gebruik maken van vriendendiensten maar vespisten die deze onderdelen op overschot hebben en deze willen verkopen. Ik kan de onderdelen ook nieuw kopen, maar dat drijft de prijs onnodig op. graag aanbieden via PM met foto en prijs alvast bedankt Dimitri
  6. PX 200 cilinderkop

    Bij deze ben ik op zoek naar 2 standaard cilinderkoppen (niet afgevlakt) voor PX 200 motoren. Ook een carbubakje zonder mengsmering en een carbu 24-24 zijn welkom. De eerlijkheid gebied mij erbij te vermelden dat de onderdelen dienen om 2 PX 200 motoren verder samen te bouwen die dan later in de verkoop gaan. Ik wil dan ook geen gebruik maken van vriendendiensten maar vespisten die deze onderdelen op overschot hebben en deze willen verkopen. Ik kan de onderdelen ook nieuw kopen, maar dat drijft de prijs onnodig op. graag aanbieden via PM met foto en prijs alvast bedankt Dimitri
  7. Veer

    Ik heb een ACMA 125 uit 1954 met dezelfde veer
  8. Revisie van een GS160 motor

    Als je tussen de poort en de onderste zuigerring meet , is de zuiger dunner , en is de speling natuurlijk groter t.o.v. de cilinder. In de tabeltekening die jij postte is de speling ook 0.12mm op die plaats dus onderaan is ze kleiner 0.09-0.10mm. De spelingen die ik je gaf zijn onderaan gemeten. Het revisiebedrijf waar ik dit laat doen heeft meer dan 40 jaar ervaring met boren/ honen en deed dit altijd voor motozaak HONDA Vermeiren (een vaste waarde in de motocross-wereld) Ga er maar van uit dat die geen onzin vertelt
  9. Revisie van een GS160 motor

    Een zuiger is meestal conisch, de maat die erop staat is bij kwalitatieve zuigers ook de boringmaat. Echter is deze altijd na te meten. De speling van 0.1 is correct , maar de zuigermaat wordt onderaan gemeten ( grootste maat). Voor Polini 200 gietijzer is de speling slecht 0.08 . Een yamaha rs 125 heeft slechts 0.07 zuigerspeling. Als je dus 0.1 aanhoudt als zuigerspeling is dit correct.
  10. Revisie van een GS160 motor

    Ik zou het vet in het lager van de primair eruit halen ; de olie loopt hier nl. door naar het naaldlager. Als je de doorgang belemmert , is dit nefast voor de smering van de beide lagers.
  11. km-teller

    Wat ook zou kunnen is dat de wielas van de 8" en de 10" (GL modellen) verschillend is , en dat er in mijn ACMA 125 een 10" wielas zit. Weet iemand of hier verschil in zit? Is er ergens een link naar een onderdelencatalogus?
  12. km-teller

    De 9 en de 11 tanden wormwielen zijn onderling uitwisselbaar omdat ze dezelfde omtrek hebben , de tanden van de 9 liggen iets dieper en zijn iets groter maar de kunststof kan wel wat hebben en geeft geen extra slijtage. Ik zou enkel willen weten of er ergens 12 of 13 tanden wormwielen verkrijgbaar zijn van 1 of ander tuningmerk
  13. km-teller

    dag Sidvespa , bedankt voor het meedenken maar ik ben er zeker van dat het meer tanden moeten zijn op het kleine wormwieltje om het aantal omwentelingen van de kabel en dus ook van de naald te laten dalen. N1xZ1 = N2 x Z2 N1 is toerental wiel , Z1 is aantal tanden in het wiel N2 is het toerental van de kabel , Z2 is het aantal tanden van het kleine wormwiel. vul maar eens fictieve getallen in en je zal merken dat er meer tanden nodig zijn om het toerental aan de kmteller te laten dalen. maar bij deze heb ik dus nog geen oplossing gevonden (enkel wat interessant gedaan)
  14. km-teller

    De km-teller van mijn vespa acma ( 8" wielen) geeft een veel te hoge waarde aan. Ik vermoed zo'n 15 km/h te veel. Momenteel zit er een tandwieltje in met 11 tanden. Volgens mijn redenering heb ik een tandwiel nodig met meer tanden om de aanduiding op de teller naar beneden te krijgen maar die heb ik nog niet gevonden. Het probleem is dat de meter veel te snel de maximum van 90 aangeeft terwijl ik nog maar op 3/4 vermogen zit Heeft iemand een oplossing?
  15. Rubber doorvoer

    Hartelijk dank voor de maten! dan ben ik nu genoodzaakt om het gat groter te frezen of een andere oplossing te zoeken. nogmaals dank
×