Jump to content
Vespaforum.be

Dimitripx125

Members
  • Content Count

    564
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Dimitripx125 last won the day on March 25

Dimitripx125 had the most liked content!

Community Reputation

50 Excellent

6 Followers

About Dimitripx125

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL MISA o-lak , Motovespa GS

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kalmthout
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

866 profile views
  1. Moeten echt alle forums vol staan met die banale foto's. We hebben ze al verschillende keren zien opduiken en weten dat deze onderdelen te koop zijn. bedanktvoor uw begrip
  2. Dat dopje is een carterontluchting . Demonteer het vulboutje van de carterolie eens. Als daar verdunde olie uitkomt met een benzinegeur, dan is de oliekeerring aan de koppelingskant stuk. In combinatie met een vlotter die blijft hangen kan je dit effect krijgen. De grote rookontwikkeling wijst ook in die richting.
  3. Ook bij SIP scootershop te verkrijgen
  4. Ik dacht dat het handschakelmechanisme van de Flandria Record wel overeen kwam . Maar misschien is dat ook moeilijk te vinden. Succes met de uitdaging!
  5. let op ; het is een HOGE dopsleutel 17 , anders duw je het filtertje stuk.
  6. Alvast bedankt voor de (leuke) reacties. Het lijkt er echter op dat de benzinetoevoer niet regelmatig is, en de carb dus wel goed zou functioneren. Ik breng dit eerst in orde en als ik er dan toch één nodig heb, weet ik waarheen. nogmaals bedankt Dimi
  7. Bij deze ben ik op zoek naar een goed werkende originele carburator SI 20/20 voor een vespa PX 125/150. Ik zou een nieuwe kunnen kopen, maar ben er zeker van dat er nog ergens één op het schab ligt na het tunen en plaatsen van een 24/24. Mocht je wat hebben liggen dan hoor ik het graag met vermelding van de staat (eventueel foto) en de PRIJS via PM alvast bedankt Dimi
  8. te ver voor zo maar even te rijden voor enkele onderdelen die voorlopig toch op het schab belanden
  9. van waar ben je? Ik heb nl.wel interesse als ik niet te ver hoef te rijden groeten Dimi
  10. beste, 2 topics onder het uwe staat al een deel met titel "Vespa Cosa 200 remsystheem" het is afkomstig van vespa reng deng , via de zoekfunctie kan je zeker verder. De veren boven en onder zitten niet vast aan de montageplaat maar verbinden beide remschoenen. Aan de linkerzijde kan je ze lospeuteren met een schroevedraaier. Ik vermoed dat je de remcilinder aan de achterzijde kan losmaken en verwijderen, dan kunnen de veren gewoon blijven zitten. Je zal dan iets moeten voorzien om de schoenen open te spannen als je een nieuwe remcilinder monteert
  11. Hoezo , niet remmen zonder de trommel? Duw je het remcilindertje stuk dan? Druk je de pistonnetjes eruit dan? Ja als ik er verder over nadenk dan zal de kracht van de oliedruk sterker zijn dan de arretten in de cilinder. Dan wordt het alles zuiver maken , trommel erop zetten , druk zetten op de remcilinder door veel te pompen op de voetbediening, controle op vloeistof/vettigheid. Bedankt voor de rechtzetting
  12. Beste, of je remcilinder lekt kan je mooi contoleren. Als de velg gedemonteerd is en je blijft pompen op de rem terwijl de cilinder helemaal open staat, dan zie je of er remvloeistof uitkomt. Dit cilindertje is niet zo duur om het sowieso te vervangen. Als er geen lekkage van de remcilinder komt ; dan komt er olie uit je carter via een defecte oliekeerring achter het lager van de achteras. Maar in principe moet er dan ook een klein olieverlies zijn via het beluchtingsgaatje aan de onderzijde van je carter ter hoogte van het lager van de achteras. Maak dit eerst maar eens proper en maak eventueel wat foto's van de situatie want zo is het moeilijk om je te helpen. Ik denk dat er trouwens onlangs nog iemand was die de remmen van zijn cosa heeft nagekeken/vervangen, gebruik de zoekfuntie maar eens. Zijn topic was goed gedocumenteerd
  13. Fraai ziet het er alleszins niet uit. Neem eens een foto van de compressieplaat ( dit is het stuk onder de carburator waar de blauwe pijl naar wijst op de laatste foto. Als hier ook krassen in zijn dan zitten we met een heel ander , lees veel meer kosten, verhaal. De binnenring van het lager hoeft niet van de krukas als je hetzelfde lager opnieuw gaat gebruiken. dit zijn 2 apparte delen (met de juiste speling ten opzichte van elkaar) en dus niet uitwisselbaar
  14. reserveer deze maar voor mij , verdere info via PM aub
×
×
  • Create New...