Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dimitripx125

Leden
  • Aantal items

    562
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

Dimitripx125 last won the day on January 15 2015

Dimitripx125 had the most liked content!

Community reputatie

45 Excellent

6 Volgers

Over Dimitripx125

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL MISA o-lak , Motovespa GS

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kalmthout
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

801 profielweergaven
  1. Dimitripx125

    Ombouw naar voetschakeling

    Ook bij SIP scootershop te verkrijgen
  2. Dimitripx125

    Ombouw naar voetschakeling

    Ik dacht dat het handschakelmechanisme van de Flandria Record wel overeen kwam . Maar misschien is dat ook moeilijk te vinden. Succes met de uitdaging!
  3. Dimitripx125

    Vespa px 125 olie tank demonteren.

    let op ; het is een HOGE dopsleutel 17 , anders duw je het filtertje stuk.
  4. Dimitripx125

    Px 125 carburator

    Alvast bedankt voor de (leuke) reacties. Het lijkt er echter op dat de benzinetoevoer niet regelmatig is, en de carb dus wel goed zou functioneren. Ik breng dit eerst in orde en als ik er dan toch één nodig heb, weet ik waarheen. nogmaals bedankt Dimi
  5. Dimitripx125

    Px 125 carburator

    Bij deze ben ik op zoek naar een goed werkende originele carburator SI 20/20 voor een vespa PX 125/150. Ik zou een nieuwe kunnen kopen, maar ben er zeker van dat er nog ergens één op het schab ligt na het tunen en plaatsen van een 24/24. Mocht je wat hebben liggen dan hoor ik het graag met vermelding van de staat (eventueel foto) en de PRIJS via PM alvast bedankt Dimi
  6. Dimitripx125

    Vespa px 150: blokonderdelen (zonder carter)

    te ver voor zo maar even te rijden voor enkele onderdelen die voorlopig toch op het schab belanden
  7. Dimitripx125

    Vespa px 150: blokonderdelen (zonder carter)

    van waar ben je? Ik heb nl.wel interesse als ik niet te ver hoef te rijden groeten Dimi
  8. Dimitripx125

    Achterrem cosa 200

    beste, 2 topics onder het uwe staat al een deel met titel "Vespa Cosa 200 remsystheem" het is afkomstig van vespa reng deng , via de zoekfunctie kan je zeker verder. De veren boven en onder zitten niet vast aan de montageplaat maar verbinden beide remschoenen. Aan de linkerzijde kan je ze lospeuteren met een schroevedraaier. Ik vermoed dat je de remcilinder aan de achterzijde kan losmaken en verwijderen, dan kunnen de veren gewoon blijven zitten. Je zal dan iets moeten voorzien om de schoenen open te spannen als je een nieuwe remcilinder monteert
  9. Dimitripx125

    Achterrem cosa 200

    Hoezo , niet remmen zonder de trommel? Duw je het remcilindertje stuk dan? Druk je de pistonnetjes eruit dan? Ja als ik er verder over nadenk dan zal de kracht van de oliedruk sterker zijn dan de arretten in de cilinder. Dan wordt het alles zuiver maken , trommel erop zetten , druk zetten op de remcilinder door veel te pompen op de voetbediening, controle op vloeistof/vettigheid. Bedankt voor de rechtzetting
  10. Dimitripx125

    Achterrem cosa 200

    Beste, of je remcilinder lekt kan je mooi contoleren. Als de velg gedemonteerd is en je blijft pompen op de rem terwijl de cilinder helemaal open staat, dan zie je of er remvloeistof uitkomt. Dit cilindertje is niet zo duur om het sowieso te vervangen. Als er geen lekkage van de remcilinder komt ; dan komt er olie uit je carter via een defecte oliekeerring achter het lager van de achteras. Maar in principe moet er dan ook een klein olieverlies zijn via het beluchtingsgaatje aan de onderzijde van je carter ter hoogte van het lager van de achteras. Maak dit eerst maar eens proper en maak eventueel wat foto's van de situatie want zo is het moeilijk om je te helpen. Ik denk dat er trouwens onlangs nog iemand was die de remmen van zijn cosa heeft nagekeken/vervangen, gebruik de zoekfuntie maar eens. Zijn topic was goed gedocumenteerd
  11. Dimitripx125

    Mengverhouding 2-Takt

    PM gestuurd
  12. Dimitripx125

    Nieuw vespafan , bij vespa rijder

    De vespa PX is het laatste retro model en is op de schijfrem na nog identiek aan de scooters uit 1980. Vier versnellingen aan het stuur. Pure nostalgie, passie en rijplezier. De andere 2 zijn moderne scooters zonder meer. Geen versnelling-gedoe maar comfortabel. De vraag is enkel waar je hart naartoe gaat.
  13. Dimitripx125

    krassen in piston

    Fraai ziet het er alleszins niet uit. Neem eens een foto van de compressieplaat ( dit is het stuk onder de carburator waar de blauwe pijl naar wijst op de laatste foto. Als hier ook krassen in zijn dan zitten we met een heel ander , lees veel meer kosten, verhaal. De binnenring van het lager hoeft niet van de krukas als je hetzelfde lager opnieuw gaat gebruiken. dit zijn 2 apparte delen (met de juiste speling ten opzichte van elkaar) en dus niet uitwisselbaar
  14. Dimitripx125

    carbu SI24/24 Dellorto/Spaco met mengsmering

    reserveer deze maar voor mij , verdere info via PM aub
  15. Dimitripx125

    gezocht

    mag gesloten worden
×