Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dimitripx125

Leden
  • Items

    601
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL MISA o-lak , Acma 54 o-lak

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kalmthout
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

2.111 profielweergaven

Dimitripx125's prestaties

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • First Post

Recente badges

71

Reputatie

  1. Je kan in dit gaatje schroefdraad tappen van M4 en er een setvijs (schroef zonder kop met binnenzeskant) indraaien met schroefdraadborging van bvb. Loctite
  2. Ik heb nog een koelkap liggen met centraal gat. Indien interesse stuur je maar PM
  3. Bedankt voor uw reactie , sorry voor het late antwoord. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld. > een foute 20-15 toegestuurd gekregen en inmiddels teruggestuurd. het lijkt niet vanzelf te gaan. De juiste nieuwe si 20-20 is onderweg hoop ik Voorlopig dus geen interesse meer
  4. Dimitripx125

    Si 20-20

    Zoals de titel vermeldt, ben ik op zoek naar een dellorto carbu 20-20 voor een px 125- 150. Met of zonder mengsmering maakt niet uit. Ik veronderstel dat er wel fanaten zijn die overgeschakeld zijn naar 177cc en bijhorende 24-24 carbu , waardoor hun originele 20-20 op het schab is beland. Graag aanbieden met foto/beschrijving en prijs. alvast bedankt om dit via PM te doen Dimi
  5. Een LML-blok is gemaakt voor 10" wielen ; wanneer je een 8" wiel monteert moet de overbrenging aangepast worden want anders maak je veel te veel toeren . Eerst de koppeling eraf en kijken of je daar een 20tanden hebt. Indien ja, dan kan je al proberen met een aangepast DRT 22tands koppelingstandwiel. Ik vrees echter dat het toerental toch nog aan de hoge kant zal zijn en dat je het primair tandwiel misschien ook van 67 naar 65 moet brengen en dan moet het blokje open.
  6. Als de compressie wegvalt, zou ik maar eerst kijken of de bougie niet los staat, of de cilinderkop. Anders is er een gat gevallen in de piston aangezien we niets lezen over vast- of warmlopen. Ik heb twijfels of het wel iets met de olie te maken heeft aangezien deze toch zou moeten voldoen volgens de specificaties.
  7. beste, ik lees dat je de benzinetank er hebt uitgehaald, daarbij heb je ook de olieleiding los gemaakt. Vergeet niet dat je deze leiding moet ontluchten als je ze terug monteert, anders loopt je motor even zonder smering met risico op vastlopen. succes
  8. ik heb een volledig originele acma uit 54 en daar stond het bovenste model op met chroom afdekplaatje. Ik ga er van uit dat het zo zou moeten zijn.
  9. Alvorens de cilinderkop te monteren , moet de koperen dichtingsring uitgegloeid worden !
  10. geschreven taal hé! altijd moeilijk en mogelijks verkeerd interpreteerbaar c'est le ton qui fait la musique aan de toog of ergens op een terras tussen pot en pint zal het wel vlot lopen!
  11. Upje, net beseft dat het motorblok nog in een opslagruimte stond.
  12. Hallo, ben terug in het land en heb de hulptools gevonden. Je kan ze bij me komen ophalen. Stuur me een PM voor verdere afspraken aub.
  13. Ik heb ooit hetzelfde voorgehad; ik heb dan zelf een trekker gemaakt 28,5 x 1 en toen is het gelukt. Een andere oplossing is om in je vliegwiel 2 overstaande gaten te boren op een steekcirkel van 120 mm en deze te voorzien van M6 schroefdraad. Je kan hier dan 2 draadstangen in steken en met een brug over de krukas trekken. Wel de moer op de krukas plaatsen zodat je deze schroefdraad niet beschadigd. Het vraagt wat voorzichtigheid en montage- ervaring maar het kan. ik ben nu met vakantie maar ik kan wel eens kijken of ik de trekker 28,5 x1 nog heb. je mag hem dan wel gebruiken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...