Jump to content
Vespaforum.be

Dimitripx125

Members
  • Content Count

    586
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

66 Excellent

6 Followers

About Dimitripx125

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL MISA o-lak , Acma 54 o-lak

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kalmthout
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,298 profile views
  1. als ik op de doos lees ; dan zie ik APE 50 en niet PK 50 misschien zit daar wel verschil in en is het gewoon een verkeerde cilinder voor een krukas met een andere slag?
  2. Het betreft een Acma 125 cc uit 1954 met een oversize zuiger en een op maat gehoonde cilinder
  3. Nee hoor, puur origineel staal, opgepoetst met staalwol door vorige eigenaar. door mij uitgespoeld, gesmeerd en opgemeten
  4. het motorblok staat op standaard en kan gestart worden. compleet , behalve uitlaat en 1 rubber dop ( messing velgmoeren en kabelstoppers zijner ook bij) forumprijs is 600 eu.
  5. Een polini 177 heeft een 24 carbu nodig met ongeveer volgende setup BE3 /160/ 112 en een relantisproeier die standaard in de 24 zit maar daar weet ik de maat niet meer van. Ik denk aan 55/160 100 km roderen is voldoende > veel gas geven maar geen toeren maken en niet op lange stukken met halfgas. Beter volgas doorgeven, dan koppeling intrekken en zo weer naar lage toeren Het kost wat moeite en daarom kan je beter korte afstandjes rijden in het begin Ik rijd ondertussen al 2000km probleemloos , ook met dit extreme weer en telkens 8 km volgas op rechte baan als ik naar mijn wer
  6. Ik denk de olie, hij zit ook behoorlijk vol lijkt mij. zwarte ring vaster draaien en OK , oliereservoir ook niet meer zo vol doen. groeten Dimi
  7. verkocht! ik stuur je een pm om deze aankoop verder af te handelen groeten Dimi
  8. "Deze 2mm verschil komt wel overeen met de 2,2mm shim die ik heb moeten gebruiken om de tandwielen weer binnen limieten te krijgen. Mijn vraag is dan ook, past een van jullie de schakelklok aan bij dit soort “grote” shims?" Mijns inziens zit je met een redeneringsfout; Om de speling tussen de tandwielen op te vangen heb je dus een shimring van 2.2mm gebruikt. Daardoor is de speling verminderd met ongeveer 0.25mm schat ik. De originele ring was 2 mm en was 0.05mmafgesleten , ook de4 tandwielen waren 0.05mm afgesleten. Bij revisie en het plaatsen van de shimrin
  9. Dimitripx125

    Vba blok

    schitterend idee , zorg wel dat het boutje zo dun mogelijk is en maar net ietsje korter dan het geboorde/getapte gat om stevigheid te behouden. borgen met loctite
  10. ik denk dat het interessanter is om een gezond 2de hands frame , eventueel met ongevalschade te kopen en daar de onderdelen van gebruiken vb : https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-algemeen/m1517785410-coque-de-chassis-vespa-px-2000.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr ps : ik ken de verkoper niet
  11. Ik heb daar een 8000km mee rondgereden op een cosa blok en was er heel tevreden over. Wel met aangepaste laagtoerige overbrenging en grotere sproeiers (vooral de stationaire) Veel koppel en plezant rijden. Hij is toen vastgelopen omdat er geen 2takt olie meer in het reservoir zat. Omdat ik nog een gietijzeren Polini bezat ben ik daar op overgeschakeld. De polini is sneller maar vooral omdat die hoger in toeren gaat.
  12. Dimitripx125

    Te koop

    Maar Fré toch, die moet je zoeken in de rubriek "aangeboden"
  13. Er zijn 3 maten van tambours 27, 30 en 32,... De eerste 2 zijn voor bijhorende oliekeerringen met binnenmaat 27 of 30. De laatste is voor viltringafdichting van de latere PX met oliekeerring in het carter
  14. Als je een gesloten lager monteert, komt er zo goed als geen olie aan de keerring waardoor deze zal verharden aan de afsluitlip. Doe maar een dotje lagervet tussen lager en keerring om die te smeren
  15. De wijzer wordt tegengehouden terwijl het mechanisme verder draait en de veer wordt lam.
×
×
  • Create New...