Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dimitripx125

Leden
  • Aantal items

    533
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

Dimitripx125 last won the day on January 15 2015

Dimitripx125 had the most liked content!

Community reputatie

35 Excellent

6 Volgers

Over Dimitripx125

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag October 28

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL MISA o-lak , Motovespa GS

Persoonlijke Gegevens

  • Beroep
    technisch bediende
  • Woonplaats
    Kalmthout
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

484 profielweergaven
  1. Veer

    Ik heb een ACMA 125 uit 1954 met dezelfde veer
  2. Revisie van een GS160 motor

    Als je tussen de poort en de onderste zuigerring meet , is de zuiger dunner , en is de speling natuurlijk groter t.o.v. de cilinder. In de tabeltekening die jij postte is de speling ook 0.12mm op die plaats dus onderaan is ze kleiner 0.09-0.10mm. De spelingen die ik je gaf zijn onderaan gemeten. Het revisiebedrijf waar ik dit laat doen heeft meer dan 40 jaar ervaring met boren/ honen en deed dit altijd voor motozaak HONDA Vermeiren (een vaste waarde in de motocross-wereld) Ga er maar van uit dat die geen onzin vertelt
  3. Revisie van een GS160 motor

    Een zuiger is meestal conisch, de maat die erop staat is bij kwalitatieve zuigers ook de boringmaat. Echter is deze altijd na te meten. De speling van 0.1 is correct , maar de zuigermaat wordt onderaan gemeten ( grootste maat). Voor Polini 200 gietijzer is de speling slecht 0.08 . Een yamaha rs 125 heeft slechts 0.07 zuigerspeling. Als je dus 0.1 aanhoudt als zuigerspeling is dit correct.
  4. Revisie van een GS160 motor

    Ik zou het vet in het lager van de primair eruit halen ; de olie loopt hier nl. door naar het naaldlager. Als je de doorgang belemmert , is dit nefast voor de smering van de beide lagers.
  5. km-teller

    Wat ook zou kunnen is dat de wielas van de 8" en de 10" (GL modellen) verschillend is , en dat er in mijn ACMA 125 een 10" wielas zit. Weet iemand of hier verschil in zit? Is er ergens een link naar een onderdelencatalogus?
  6. km-teller

    De 9 en de 11 tanden wormwielen zijn onderling uitwisselbaar omdat ze dezelfde omtrek hebben , de tanden van de 9 liggen iets dieper en zijn iets groter maar de kunststof kan wel wat hebben en geeft geen extra slijtage. Ik zou enkel willen weten of er ergens 12 of 13 tanden wormwielen verkrijgbaar zijn van 1 of ander tuningmerk
  7. km-teller

    dag Sidvespa , bedankt voor het meedenken maar ik ben er zeker van dat het meer tanden moeten zijn op het kleine wormwieltje om het aantal omwentelingen van de kabel en dus ook van de naald te laten dalen. N1xZ1 = N2 x Z2 N1 is toerental wiel , Z1 is aantal tanden in het wiel N2 is het toerental van de kabel , Z2 is het aantal tanden van het kleine wormwiel. vul maar eens fictieve getallen in en je zal merken dat er meer tanden nodig zijn om het toerental aan de kmteller te laten dalen. maar bij deze heb ik dus nog geen oplossing gevonden (enkel wat interessant gedaan)
  8. km-teller

    De km-teller van mijn vespa acma ( 8" wielen) geeft een veel te hoge waarde aan. Ik vermoed zo'n 15 km/h te veel. Momenteel zit er een tandwieltje in met 11 tanden. Volgens mijn redenering heb ik een tandwiel nodig met meer tanden om de aanduiding op de teller naar beneden te krijgen maar die heb ik nog niet gevonden. Het probleem is dat de meter veel te snel de maximum van 90 aangeeft terwijl ik nog maar op 3/4 vermogen zit Heeft iemand een oplossing?
  9. Rubber doorvoer

    Hartelijk dank voor de maten! dan ben ik nu genoodzaakt om het gat groter te frezen of een andere oplossing te zoeken. nogmaals dank
  10. Rubber doorvoer

    Hallo, Weet iemand de maat van het gat in een PK XL frame dat opgevuld is met een rubber balg waar de inlaat door komt. Ik heb dit rubber nl nodig voor iets anders en wilde graag de maat weten alvorens ik bestel. Ik ben op zoek naar een balg om een gat van 59 mm te vullen en dacht misschien aan een PK balg Misschien heeft iemand zo'n rubber liggen en kan hij de maat meten in de groef van dit rubber Dank voor uw reacties Dimitri
  11. LOGO

    Ik denk dat ik een foto heb van het gezochte embleem. Ik probeer ze hier in een link te plaatsen. Misschien kan iemand me dan nu helpen? Het gaat om het embleem onder het vespa-logo
  12. Hallo, Weet iemand de maat van het gat in een PK XL frame dat opgevuld is met een rubber balg waar de inlaat door komt. Ik heb dit rubber nl nodig voor iets anders en wilde graag de maat weten alvorens ik bestel. Ik ben op zoek naar een balg om een gat van 59 mm te vullen en dacht misschien aan een PK balg Dank voor uw reacties
  13. Vettige PX125

    eerst kogeltje , dan veer , dan plastiek busje (gelijk laten komen met de olieuitgang) nog een tip ; Alvorens je het pompdeksel sluit vul je het inlaatgat van de oliepomp met een spuitje tot de olie uit het middelste gat komt , dan plaats je het tandwiel met het asje en hou een vinger op het inlaatgat. Duw het tandwiel naar onder en dan zie je of de pomp werkt. Je voelt bij de inlaat onderdruk en je ziet bij de uitgang de olie lopen. Inlaatgat opnieuw vullen en de boel dichtleggen. Blaas uw olieleiding leeg, terug in het reservoir. Vervolgens hou je de olieslang omhoog en blaas je op de vulopening van het oliereservoir tot de olie uit de slang komt. Nu je duim erop en dan aansluiten op het pijpje . Op deze manier heb je geen luchtbellen in de olieleiding.
  14. PX/T5 Stuur

    Als de moer reeds zo vervormd is , past een tool niet meer. Ik raad je een doorslag aan of een beitel waarvan je de punt plat slijpt. Dan sla je metaal op metaal in plaats van op het handvat van een schroevedraaier succes
  15. Vettige PX125

    Ik zou eerst het carburatordeksel en de luchtfilter al eens demonteren. Als er aan de binnenkant van de carbubak al vettigheid hangt , dan komt het van de carbu en lekt deze langs de achterzijde (bij de mengvijs) naar buiten . Als 2de zou ik de bouten van de carbu naspannen om de dichting tussen carter en carbubak aan te drukken (hiertussen loopt het 2t-oliekanaal) . Alles zuiver maken en opnieuw testen van waar het juist komt. Dit zijn kleine ingrepen,gemakkelijk zelf te doen.
×