Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Oplichters Aan Het Werk


helmet1

Aanbevolen berichten

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-gtv-125-191091114.html

Achter het bovenstaande zoekertje zit een oplichtersbende, die opereert vanuit Engeland.

 

Wanneer je via tweedehands een mailtje stuurt naar de verkoper, krijg je antwoord van een kerel die zich uitgeeft voor iemand die een tijdlang in België heeft gewoond en gewerkt. In die periode heeft hij zich een vespa gtv aangeschaft, die hij in België heeft ingeschreven. Maar nu is hij terug naar Engeland verhuisd, alwaar hij de vespa niet meer gebruikt. Hij heeft de vespa eerst in Engeland proberen te verkopen. Maar daar krijgt hij de vespa niet verkocht wegens te weinig interesse ( onder andere omdat de snelheidsmeter in km/u is en niet in miles).

Omdat de vespa ingeschreven is in België, leek het hem dan ook beter om de vespa hier te verkopen. Dit is volgens hem dan ook de reden waarom hij de vespa onder de marktwaarde te koop aanbiedt.

Hij stelde ook voor om de vespa via een transportfirma naar België te brengen, uiteraard op zijn kosten. Deze transportfirma zou ook als een soort van vertrouwenspersoon fungeren. Want ik diende het bedrag niet rechtstreeks aan de verkoper te storten. In plaats daarvan diende ik het bedrag over te schrijven naar de transportfirma, die pas na levering van de vespa het bedrag zou doorstorten naar de verkoper. Als extra garantie kreeg ik na levering nog vijf dagen extra bedenktijd om al dan niet de vespa te kopen. Want indien ik niet akkoord zou gaan met de verkoop, zou ik mijn geld terugkrijgen en zou de transportfirma de vespa terug mee naar Engeland nemen.

 

Om het allemaal echt te doen lijken, kreeg ik daags nadien een mailtje met een link naar de website van deze transportfirma. Op het eerste zicht is er niets verkeerd met deze website,ware het niet dat er toch enkele opvallende details ontbreken. De transportfirma communiceert uitsluitend via mail en is dus telefonisch onbereikbaar? Over de transportfirma zelf is behoudens de website geen verdere informatie terug te vinden op het net. Ja of toch wel, een eervolle vermelding op de website van scamwarners, waarop gewaarschuwd wordt voor de website van de transportfirma in kwestie! Volgens een van de administrators van deze website is de website van de transportfirma vals. De website werd blijkbaar nog maar vrij recent en op een anonieme wijze geregistreerd voor de duur van een jaar.

 

Bon, korte tijd later kreeg ik een mail van deze transportfirma, waarin mij gevraagd werd om het bedrag te betalen zodat de verscheping en het verdere transport van de vespa naar mij thuis zou kunnen starten. Wat mij echter het meeste opviel aan deze mail, was de voorgestelde betalingswijze. Ik moest het bedrag via western Union (en dus op een anonieme wijze) doorstorten naar een Western Union-filiaal in Engeland, alwaar het zou opgehaald worden door een cash agent van de transportfirma. Volgens deze transportfirma is dit een gangbare manier van werken en daarenboven volstrekt veilig. Wat ik dus ten zeerste betwijfel en mijnvermoedens nopens oplichting enkel maar deed sterken.

 

De verkoper op zijn beurt heeft mij nog tevergeefs proberen te overhalen om alsnog de verkoop te laten doorgaan. Ik heb de verkoper ook via enkele vragen uitgetest, maar hij viel al snel door de mand. Hij kon mij het chassisnummer van de vespa niet geven omdat de vespa en de bijhorende documenten reeds verpakt waren. In een poging om mijn vertrouwen te winnen heeft de verkoper een kopie van zijn paspoort gemaild, maar deze lijkt mij niet echt te zijn. Ik heb de verkoper in kwestie duidelijk gemaakt dat ik geen verdere interesse meer heb in de vespa, wat hij op zijn zachts uitgedrukt niet echt leuk vond. Soit, bij deze is iedereen op het forum ingelicht.

post-3598-0-03852700-1409227675_thumb.pn

Link naar reactie

Ik zou hier gewoon de namen posten van de persoon, de firma, het valse paspoort, e-mail etc.  en in kapitalen OPGELET! FRAUDE. Liefst nog in 4 talen. De eerst volgende persoon die via google één van de zoektermen ingeeft is dan sneller gewaarschuwd dan dat jij was. Ze zullen nadien wel weer andere domeinnamen registreren, maar goed... hopelijk doet iemand anders dat dan ook weer. 

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

ja, western union is de optimale truc, al gehoord met het zelfde senario voor appel macbooks... de student die juist terug moest naar een ander land na de studies en snel geld nodig had...wat triestig dat er mensen zo betalen. Is blijkbaar voor die mensen een full time job voor de juiste pigeons te vinden en brengt veel op.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Yieha

 

inderdaad volgens het boekske

 

tis ineens een poolse

 

Bonjour,

J'ai bien reçu votre message concernant mon annonce. Tout d'abord, je veux que vous sachiez que le Vespa est en excellent état. Le prix que je veux obtenir est 2750 euros. J'habite à Varsovie en Pologne. Je viens
d'un travail de deux années du contrat en Belgique et je suis revenu en Pologne. Si vous êtes intéressé par l'achat je suis d'accord de payer tous les frais de transport.

Cordialement!

 

Hanne

Link naar reactie

Het is altijd de zelfde truc. Heb ze toen lekker beet gehad. Heb toen zo gezegd geld gestort via west union, en iedere keer gaaf ik hem een verkeerde code door, als hij terug kwam van de postkantoor. En zo drie of vier keer herhaald. Ik heb toen gelachen, daarna was ik het spelletje beu heb ik dan een foto door gestuurd met een een middelvinger :-) Aan de andere kant geen respons meer :-)

Mvg Gio

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Zelfde verhaal; px met 2000km en een zeer moduleerbare prijs, na een paar dagen contact gehad te hebben krijgt men het volgende.

 

http://www.jannonce.be/annonce/moto/676920/piaggio-vespino-125-cc-2015/#Info

 

Bonjour ,

Est disponible à la vente.L'état général de la Piaggio Vespa est excellent, très bien entretenu.


Je vends à ce prix final de 2.200 €.

cleardot.gif
 


PS: Je préfère répondre en anglais parce que mon french est pas très bon ... .

Merci!

 

En daar gaan we in het engels, van welk land is niet te speuren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hello,

The Vespa is in very good condition, is like in the pictures, it was a hobby playing on this Vespa. I attached you some photos.  2200 km.
At the moment I'm not in Holland I was in Holland with some business when I made the announce. I'm in Linköping, Sweden, I work at Landtechnik GmbH as manager I sell tractors and others machinery and due my work I travel a lot.
You can come to meet each other...so if you have the possibility to come here in Linköping to pick up the Vespa personally, will be great! The coffee would be from me of course :-)

Or I  can use a shipping company; and of course I will pay all the shipping fees, I use a lot in my work domain ... This is also a good option because the company will provide a 3 days trial period, meaning that you can test the Vespa for 3 days, before receiving the money from you. You will receive the package in 3 or 4 days and the payment will be made via bank transfer.

So...let me know which option suits you better so I can give you further details.


Thank you very much and remain at your disposal!





Schulz Wladis
Manager Landtechnik GmbH
Machinery Equipments

Email: schulz.wladis@landtechnikgmbh.com

WebSite: www.landtechnikgmbh.com

 

Quality Used Equipment - Ready When You Are

The reliable and efficient performance of your machinery is crucial to the productivity of your business, so you need a company you can rely on to provide you with top quality used equipment.

Landtechnik GmbH are ideally placed to offer a comprehensive range of quality used second hand equipment.

 

 

Link naar reactie

foto's in overvloed en zelf een sticker op de vespa van de shop in sweden. Maar de nummerplaten zijn wel echt goed gewist, hoe zou dat komen?

 

Na een goede prijs te hebben afgesproken is het hun volgende stap,

Hi,
 

I have all the documents, also the original invoice. It is registered in Sweden.

I will go tomorrow to the shipping company then I will be back to you with all the details about how we can do.

Thank you!
cleardot.gif
 



Schulz Wladis
Manager Landtechnik GmbH
Machinery Equipments

 

1.JPG

2 (1).JPG

3.JPG

6 (1).JPG

5.JPG

7.JPG

10 (1).JPG

Link naar reactie

Ze hebben zelf een site, http://www.landtechnikgmbh.com/

Hun twee adressen op de site hebben iets te maken met tractoren en trucks zo te zien op google streetvieuw maar als men hu contact formulier zou invullen zal deze wel verzonden worden naar onze lieve  Schulz Wladis, hij zal de rol dan wel innemen van secretaresse.

De manager staat zelf op de site, maar als men het domein gaat traceren begint het te stinken natuurlijk, volgens de site bestaan ze sinds 2003.

Contacts

Customer Service: 
support.info@contactoffice.com

Sales Dept.: 
Eric Lundström - Sales Manager 

Financial Dept.: 
Friedrich Hocher - Main Accountant 

General Manager: Schulz Wladis                                   >Hoe komt het dat zijne naam ineen vet staat en niet die van de andere, hebben ze te snel willen gaan?

The office is open: 

Monday to Friday : 08:30 - 18:00

Saturday : 10:00 - 14:00

Sunday : Closed

Address and Fax Numbers: 
Landtechnik GmbH 
Aindlinger Straße 15,
86167 Augsburg 
Germany
Fax: +49 89 255 12 827

Landtechnik GmbH 
KÅPARP 3 
585 98 Linköping 
Sweden 
Fax: +46 76 328 65 147

 

 

 

Link naar reactie

Maar als men het domein gaat traceren begint het te stinken natuurlijk, volgens de site bestaan ze sinds 2003. Site is aangemaakt op 20 april 2016 bij de goedkoopste site beheerder www.enom.com en het berichtje voor de verkoop van de vespa twee dagen ervoor op  Publié: 18-04-2016 , als dat niet raar is.

 

Updated Date: 27-apr-2016
Creation Date: 20-apr-2016

landtechnikgmbh.com is already registered*

 
 

Whois Server Version 2.0

Domain names in the .com and .net domains can now be registered
with many different competing registrars. Go to http://www.internic.net
for detailed information.

Domain Name: LANDTECHNIKGMBH.COM
Registrar: ENOM, INC.
Sponsoring Registrar IANA ID: 48
Whois Server: whois.enom.com
Referral URL: http://www.enom.com
Name Server: DNS1.NAMECHEAPHOSTING.COM
Name Server: DNS2.NAMECHEAPHOSTING.COM
Status: clientTransferProhibited https://icann.org/epp#clientTransferProhibited
Updated Date: 27-apr-2016
Creation Date: 20-apr-2016
Expiration Date: 20-apr-2017
Link naar reactie

De laatste test aan de verkoper gisteren is de volgende, gelieve de vespa aan de voorgevel de plaatsen die op de foto staat achter de wagen en een foto te nemen, me het adres in sweden door te geven zo dat ik deze kan terugvinden in google streetvieuw. Ben is benieuwd achter zijn reply, ik denk dat mijn volgende stap ook een foto zal zijn van mijn middevinger.

Hou iedereen op de hoogte.

Gr,

kurt

2 (1).JPG

Link naar reactie

Hello Mr,

I am a serios man, I do not like what are you doing . If you want to buy the vespa ok, if not I can find other buyer.

Thank you!




Schulz Wladis
Manager Landtechnik GmbH
Machinery Equipments

Email: schulz.wladis@landtechnikgmbh.com
WebSite: www.landtechnikgmbh.com

 

Quality Used Equipment - Ready When You Are

 

 

En ze blijven ervoor gaan, laat ze is komen met hun betaling en transportprocedure, ben is benieuwd?

kurt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...