Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hopakee: beschermende kledij verplicht binnenkort


Aanbevolen berichten

Ivannikon: Ik heb mij vrouw al 1 keer letterlijk door de lucht zien vliegen, nadat ze kennis gemaakt had met de motorkap van een GSMende BMW-trut. Gelukkig had ze toen een minimum aan beschermende kledij aan. Ik ben niet heiliger dan de paus, rij ook rond in jeans en af en toe met laag schoeisel maar als ik sommigen zie in t-shirt, short, op sletsen, zonder handschoenen krijg ik toch koude rillingen. Maar idd. ieder kiest voor zich en vind die wet er ook over.

Link naar reactie

Niet dat ik vind dat de verplichting op lange broek/schoenen ed dikke zever is.

zal ik toch maar eens een foto posten van men scooter waar men vriendin vorige week mee gecrashed is...(BTW scooter perte total)

Gelukkig had mijn vriendin volledige motouitrusting aan, en heeft ze "enkel" een gebroken knieschijf

25592710150198949005876.jpg

Link naar reactie

Sorry dudes, maar foto's van omvergereden voetgangers publiceren, legitimeert evenmin de noodzaak voor een *WETgeving* rond beschermkledij voor voetgangers. Het geeft alleen aan dat beschermkledij uiterst nuttig is. Thuis in de zetel blijven zitten, is nog veiliger trouwens.

Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten. Maar ik hou graag het recht om zelf mijn gat te branden, zonder betutteld te worden door een overheid die denkt dat ze het beter weet en lijdt aan chronische regeldiarree. Dankuwel.

p.s. Schouppe is ne fooraap.

Link naar reactie

Ik ben eigenlijk benieuwd of al degenen die hier zo roepen op de overheid mag dit niet voor ons beslissen etc, dan wel braafjes gaan stemmen wanneer hen dat OOK opgelegd wordt (stemplicht en dus geen stemrecht). Want als je dan toch zo tegen die overheid en hun regeltjes bent moet je ook niet gaan stemmen hé... ;-)

En ni alleen Schouppe is ne fooraap, in mijn ogen zijn ALLE politiekers idioten en zakkenvullers!

Link naar reactie

Neen sory het was wel degelijk Shouppe zijn geklungel dat ze hem eruit smeten met een vetbetaalde bonus. Ma allé ik denk niet dat het hier op dit forum over de politiek moet gaan hé. En peelke volledig gelijk. Eergisteren en gisteren nog lekker gaan genieten van de zuiderse temperaturen in mijn outfit (nu het nog kan hé). Heb zelfs verscheidene motards met zware moto's zien rond toeren in korte broeken en T-shirts. De strafste was er eentje zonder helm en een ander in Averbode met gympies korte broek en ontkleed bovenlijf, zijn da nu janetten? t'is maar da ik weet.

groetjes Ivan

Link naar reactie

Amai nog nie LX125!!! Natuurlijk weet ik ook dat die kledij belangrijk is, heb hier ook al gezegd dat ik mij reeds een vest van Vespa aangeschaft heb met versteviging op ellebogen en schouders, hopelijk is dit al voldoende. Nu nog een broek en handschoenen en de timberland hoge schoenen die ik reeds bezit zullen ook wel voldoende zijn zekers? Doch ik kon het de afgelopen dagen toch niet laten om zeer rustig wat te genieten van de vrijheid, was echt zalig...jammer dat de hersenen nog overkookte (lol)

Groeten Ivan

Link naar reactie

"Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten. Maar ik hou graag het recht om zelf mijn gat te branden, zonder betutteld te worden door een overheid die denkt dat ze het beter weet en lijdt aan chronische regeldiarree. Dankuwel."

JEP !! hehehe

Nu ik denk dat het in de praktijk wel anders gaat zijn.

Als ne flik u tegenhoud op ne scooter (ne classic) en ge hebt gewone schoenen aan dan denk ik niet dat die daar iets op gaat zeggen.

Link naar reactie

Zouden ze niet beter Schuoppe zelf beschermend kledij geven want als die iemand als ik tegenkomt zal zelfs ne maliencolder nie stevig genoeg zijn vrees ik ;).Ok,beschermend kledij,maar dat da door dieje geflipte ganster weeral moet verteld worden,die kerel moest al lang in den bak zitten en in plaats daarvan gaat hem hem nog is constant met den brave burger moeien.Sorry mannen moets er even af,heb dieje nie zo graag eigenlijk ;)

Link naar reactie

Tenzij de flik zijn quota moet halen, vermoed ik dat het vooral uitkijken wordt voor de short, bermuda en teensletten combi.

Maar als de mensen nog hard blijven roepen dat een T-shirt met lange mouwen ook conform is en hierdoor de wet een maat voor niks, zie ik ons binnen kort idd allemaal in leder pakjes rondjes rijden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...