Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hopakee: beschermende kledij verplicht binnenkort


Aanbevolen berichten

nogmaals het gaat hier niet om motobroeken en dito jassen. het gaat enkel om een lange broek en een jas met lange mouwen. En ja, als ik naar 't stad rijdt om een terraske te gaan doen of om te gaan shoppen draag ik een broek dus das al geen probleem. Handschoenen zijn gemakkelijk weg te steken in uw handschoenbakje (dus daarom heet dat zo) en een jas met lange mouwen kan evengoed een licht vestje zijn. helm gaat aan het haakje en voila, door de stad zonder in motopak rond te lopen. Tenzij je liever op teensletsen rondloopt, dan zul je inderdaad van schoeisel moeten wisselen.

Ikzelf kies nog steeds voor een motovest 99% van de tijd, zelfs in het zuiden

En wat is dan het extra nut van gewone lange mouwen en een gewone lange jeans? Bied dit meer bescherming dan een t-shirt of korte broek!?

Neen.

Wat is dan het nut van deze wetgeving?

Niks buiten overtredingen kunnen uitschrijven bij controles.

Link naar reactie
dimthelights, zoals ik al zegde trek aan wat je wil

is het aan 29°c dan ook niet te warm voor uw helm ?

Wat een achterlijke reply. En gaan skiën vergelijken met een vervoersmiddel?

Echt, ik hoop dat je gaat genieten van uw zomer in uw kevlar trendy broekske, uw botten, tot over uw enkels, en uw vest over uwen arm. Enjoy!

Link naar reactie
En dit alles op een scooter for Christ's sake. Kunnen we met heel de Scooter club hier niet tegen ingaan? Wat is het volgende? Dat ik al fietser ook een pak moet dragen? Thuis een helm opzetten? Ik dacht dat we in een democratie leven!!?

over een achterlijke reply gesproken

Grapjas. Dat was juist mijn bedoeling he. Om te laten zien hoe stom heel de situatie wel niet is. Jij, daarentegen, jij dacht mij eventjes te kunnen hebben met uw is-29c-niet-te-warm-voor-helm vraag...

Enfin. Genoeg. Geniet nog van uw verdere leven kerel. Zo veilig als jij het doet zal je wel eens heel oud kunnen worden. Hou uw helm en pak maar bij voor in uw rolstoel later. Het zal verplicht worden!

Voila, ...nu zit ik op uw niveau.

Grtz.

Link naar reactie
Toch raar dat jullie echt gewillig zijn om vanaf nu altijd in kevlar jeans of whatever te willen rijden. Ik zie dat echt als een beperking. Trouwens, ik heb het geld niet om een paar van die kevlar jeansbroeken te kopen. Of rijden jullie dan heel de week met dezelfde broek rond? Een motopak is dus realistischer. Maar dan zit je er mee als je een pint gaat pakken...

En schoenen. Lopen jullie dan heel de tijd in botten of schoenen tot over de enkels? Ik draag bijvoorbeeld altijd skateschoenen. Jullie zijn dan echt akkoord om telkens als je op uw scooter kruipt, een extra paar schoenen mee te nemen of heel de dag in uw motoschoenen rond te lopen? Echt, ik vraag het jullie!

Gast, der zegt niemand dat je een met kevlar versterkte jeans moet dragen, een gewone jeans volstaat om wettelijk in orde te zijn. Hebde daar ook een probleem mee?

Over de schoenen: ik draag op de Vespa ook skateschoenen, maar dan wel een hoog model. Dus ge hoeft u geen zorgen te maken over wat dan ook

Link naar reactie

en al die schoon meisjes in hun rokje op de scooter hebben het dus ook aan hun pan... daar zal de Schouppe nog ni aan gedacht hebben! :)

trouwens van die Tucano Urbano is stuff is voor janetten... :D

Link naar reactie

neeje, tekeningeskes heb ik ni nodig... ik wil alleen maar laten zien dat die wet, zoals we hier ik België gewoon zijn, makkelijk naar je eigen hand te zetten valt... je hoeft je dus geen zorgen te maken...

en, zoals ik al zei, als je wil reclameren over de zin/onzin van wetten, ga dat dan in Brussel doen...

maar om even duidelijk te zijn: alles wa'k hier gepost heb is alleen maar om te zeggen: chill, relax, maak u geen zorgen, er valt best aan de wet te voldoen zonder zotte/rare dingen te doen

Link naar reactie

ik heb met de nieuwe wetgeving niet het minste problemen vermits ik quasi altijd met lange broek en motovest rijdt. De geest van deze nieuwe wet is het verbieden van korte broek-marcelleke-teensletsen

Link naar reactie
en al die schoon meisjes in hun rokje op de scooter hebben het dus ook aan hun pan... daar zal de Schouppe nog ni aan gedacht hebben!

Misschien volstaat een kevlar-slipje? :))))

Ja Geert, gij met een marcelleken, shorts en teensletsen, da zou eigenlijk ook geen gezicht zijn...:)))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Nostalgie? Als je bijna dagelijks naar het werk rijdt op de vespa zal je ook wel gemerkt hebben dat het verkeer de laatste 50 jaar "iets" drukker is geworden. En dan zwijgen we nog van die overgestresseerde automobilisten die, als de file te lang duurt naar hun goesting, plots rechtsomkeer maken zonder hun richtingaanwijzers te gebruiken. Je zal daar maar komen aan rijden tegen een snelheid van 50km/u zonder deftige remmen (reeds vele malen voorgehad).

Eerlijk gezegd voel ik me meer relaxed in een beschermend motopak dan shorts en teensletsen, zeker in woon-werkverkeer.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

zeker weten. hoewel ik ook geregeld zondig, geregeld... :)

trouwens, Joene, wie zonder zonde is...

gts01.jpg

haha, geen handschoenen, geen vest, korte mouwen, open helm... ;)))

Link naar reactie

Ik doe zelfs de moeiste niet om het hier allemaal te lezen, het bezorgt mij een groot HLN.be-reply gevoel...

Maareeeuuh...met korte broek is toch maar fris aan menne vis. En als ze mij ooit beboeten vanwege 'kledij', zullen ze mij dat eerst eens goed moeten kunnen beargumenteren hoor.

Ahja: In de zomer met goed weer ook geen pintje drinken, als je gaat rijden. Je zou een boete kunnen krijgen!!

Link naar reactie

De Schouppe heeft al ervaring met aandelenhandel met voorkennis, misschien overweegt

Tucano Urbano of Richa een beursgang?

Remember ook 't ABX verhaal waar hij 2 miljoen EURO ontslagvergoeding incasseerde.

Misschien nu wel het moment om eindelijk de BTW voor motorkledij te verlagen van 21% naar 6%.

Link naar reactie

handschoenen, vest zitten onder zadel Fajes, de scooter staat geparkeerd, de helm zat bij de verhuur van de scooter CE gekeurd :-) vrouwlief wou persé een foto voor het donker ;-)

wel freaky move Faes

Link naar reactie

kon het ni laten Joene... ;)

had net de 'vakantiefoto' topic nog eens gelezen en kom ik je daar tegen! :)

ik hoor iedereen graag roepen op beschermende kledij, maar hoeveel rijden er op een meeting tijdens de ride-out niet mee in marcel en sletsen?? veel hoor! ook degene die hard roepen op beschermende kledij. maak jullie daar toch allemaal niet zo druk in!!

Link naar reactie
man,man,man, .. vroeger moest je ook geen helm dragen of een gordel en dan waren er ook mensen die zo reageerden,

nu ga je misschien nog beweren dat het dragen van een helm ook lullig is. Als er geen regeltjes zijn, dan is er ook geen samenleving en ja niet iedereen is blij met sommige regeltjes anderen dan wel, vb het rookverbod. Het is zoals met de sport, stel je voor voetbal zonder regels of scheidsrechter :)

Dan zou den Antwerp kampioen spelen in eerste !

Link naar reactie
Trouwens, ...in de stad. Jij op uw P200 of whatever, ...volledig ingepakt zoals het moet!

Je mag overal 50km/u.

Naast u een jonge knaap van 16, op ik weet niet wat, die rijd ook 50km/u en rarara... in zijn normale kleren.

Wat klopt er niet?

Binnenkort 30 km/u in Antwerpen...

Link naar reactie

't Is hier weer iets! Ik vind het verschrikkelijk dat ze overal nieuwe wetten, en dus redenen om te kunnen beboeten, over moeten uitschrijven. Ik heb altijd handschoenen aan, voor 95% van de tijd dat ik rijd een motorvest aan (en ja, een waarvan je niet ziet dat het een motorvest is, en daarom moet het niet zo een dure tucano urbano zijn, d'r zijn er ook van €100 van Hein Gericke). Lange (niet beschermde) broek heb ik, op een enkele keer naar de bakker, ook aan en hoge schoenen meestal, al durf ik in de zomer ook al eens met m'n gewone schoenen te gaan werken.

Is er veel voordel aan een lange jeans ipv een korte broek? Ik denk het eigenlijk niet. Ik rij zogoed als altijd met lange broek, maar ik heb ook al gehoord dat het slechtste wat je kan doen is om met een jeans te rijden. Een motorbroek is, zoals hier ook al gezegd werd, voor een woon-werkscooter geen interessante optie. Mij omkleden op m'n werk kan ik niet en ik geloof best dat ik met zo een jeans-kevlar zoals jullie zeggen, kan lesgeven, maar als ik elke dag met de scoot ga werken, heb ik er zo wel minstens 5 nodig, of hebben jullie altijd hetzelfde aan om te werken?

Wat dan met de 50cc'tjes, die meestal ook 70km/u rijden en bestuurd worden door een stel minderjarige idioten die zich moeten bewijzen? En wat met de wegjanetten (koersfietsen) die tegen 60 over het landschap knallen? Die hebben niet eens een HELM-plicht.. Die oude knakkers met hun elektrische fietsers, die vol gas (tegen 28km/u) de bocht omvliegen en de straat oversteken, die zijn ook levensgevaarlijk. Nooit fietsen ze sneller dan 15km/u op eigen kracht, en nu gaat het dubbel zo snel. Zonder helm, en met, letterlijk dan, het reactievermogen van een tachtigjarige! Komaan zeg.. Hou het zo veilig mogelijk, maar laat de mensen toch ook wat vrije keuze anders haal je de vreugde ervan af..

We leven al in zo een somber land, waar ze nog te stom zijn om een regering te vormen. We hebben geen bergen, bijna geen kustlijn, een kak-klimaat, en nu willen ze het plezier van het vrijblijvend scooteren ook nog weghalen met hun idiote regeltjes. In Spanje, Frankrijk, Italië etc rijden er 500 keer meer scooters en motorscooters rond en daar laten ze ze vrij. In België moeten ze het voor die paar motor(scooters) die er zijn, weer aan banden leggen. Zielig is het. Elke motor of scooter is een auto minder, in dit dichtgeslipt wegennet-landje, dat schijnen ze te vergeten want door deze wet zullen er toch wel rijders zijn die, uit luiheid (telkens omkleden), hun Italiaanse trots vaker op stal zullen laten staan om vlug even ergens heen te gaan.

En ja, voor hier reactie op komt, ik ben niet achterlijk genoeg om niet te begrijpen dat beschermkledij best veiliger zal zijn, 't is gewoon zonde dat alles opgelegd moet worden. 't Is ook maar best dat de mensen hun gat afvegen als ze naar 't groot toilet zijn geweest, maar om daar nu ook een wet van te maken..

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...