Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hopakee: beschermende kledij verplicht binnenkort


Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Sinds 89 motorrijder . Heb dus reeds een hele evolutie meegamaakt wat betreft verkeer ..

Van Genk naar Brussel tijdens de spits op een verantwoorde manier rijden(toch tussen de files wringen) en je haalt een gemiddelde snelheid van 70km/u . Voila de reden waarom ik besloten heb mijne repsol CBR1000 te verkopen en ne Vespa gekocht eerst de GTS300 nu de GTV250 . Andere reden , snel even boodschappen doen in de stad je springt op je scootertje en no problem . En ik loop in de zomer rond in een short, slippers en korte mouwkes!

Nu moet ik me eerst zo kleden dat ik de automobilisten die in hun wagen aan het puffen zijn bij warm weer niet meer provoceer !??? Want met veiligheid heeft dit NIETS te maken gezien er geen reglementering is betreffende de labels en keuringen kledij !We worden of beter zijn een f***ing politiestaat waar alles moet en niks meer mag ! Ik rijd met mijne koersfiets 70/U bergaf in de Ardennen , een gemiddelde snelheid van 30/U ... moet ik straks ook botinnen lange mouwen en lange broek dragen ? Ah ja want das veiliger hé en zodoende goedkoper voor de verzekeringen/banken die nu al miljoenen winsten boeken en ons leegzuigen ...

te koop VESPA GTV 250 bouwjaar 2007

Link naar reactie

Ik heb zaterdag de arm der wet aan men been gehad...beetje gezaag da ik nie mocht rondrijden met men poloke...

Dan maar een truike met lange mouwen er over aangedaan en twas in orde. Precies of da maakt iets uit.

En men lage schoenen hebben ze nog door de vingers gezien, maar volgende keer moet ik 'botinnen' aandoen.

Ik denk da ik binnenkort eens ga zien voor een middeleeuws harnas, eens zien wa ze daarvan gaan zeggen!

Link naar reactie

Ik draag ook steeds een lange jeans en diesels tot boven de enkel, geen enkel probleem mee. Ik vind echter nergens m'n gading voor zo'n onopvallend en merkloos motovestje. In de paar motozaken waar ik binnen ben geweest hangen er meestal maar enkele (en meestal met motomerk). Kent iemand iets waar veel keuze is omgeving Tessenderlo, Geel, Diest?

Link naar reactie

Stel nu da ge 's avonds thuis komt en het is redelijk warm voor ons Belgisch klimaat, Effkes wa lichter aandoen. Stel nu da ge 's avonds thuis komt en ge gaat nog een tourreke doen op de scoot, lange broek aan

t shirt, moto vest helm op en handschoenen aan. Da pakt toch nie zoveel meer tijd in ofwel? De Schouppe is ne zak da's algemeen geweten. Maar ik had al een beshermende vest aan voor da die wet door kwam.

Zoals één van de forum leden al aangaf, met de fiets door de Ardennen en snelheden halen tussen de 30 en de

70. Heel cool hoeveel valpartijen met ernstige, tot dodelijke gevolgen zijn er onlangs in de wielerwereld

gebeurt??????

Iedereen heeft zijn mening over veiligheid en dat zal altijd wel weerspraak hebben.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

Er zijn inderdaad tijdens de zomermaanden wekelijks zware ongevallen en soms met dodelijke gevolgen bij wielertoeristen, gewone fietsers of voetgangers enz...

Het gaat om het "motorrijden " en dat heeft met vrijheid te maken dus ook de vrije keuze als je in tshirt of in lederen vest wil gaan toeren ! Wil je je extra beschermen prima waarom niet . Voor de echte motorrijders die weten wat ik bedoel : ik draag mijn leder pak en krijg een vals gevoel van veiligheid en durf meer risico's nemen . Ik rijd in een korte broek ... neen dank je geen kniebochten voor mij !

Maar vele onder ons hebben een vespaatje omdat ze in hunne midlife crisis zitten en het een leuk modeverschijnsel is . Hebben geen of bijna geen notie van motorrijden .

Gelukkig zijn er ook andere , ik vind vanaf nu ook dat de motards hun vingertje of voetje mogen uitsteken naar ons want we vallen immers onder dezelfde wetgeving als hun :D

Link naar reactie
Hein Gericke heeft ook een mooie collectie, en qua prijs zitten er ook redelijk goeie dingen tussen. Ook kevlar jeans enzo..

Zeker. Duur hoeft dat niet te zijn. Ik heb een jas van Hein Gericke die net €100 kostte. Ik doe hem ook gewoon aan om m'n toezichten op school etc te doen en het valt niemand op. Uitritsbare winterlaag, water- en winddicht, lekker warm (ik heb er vorig jaar de hele winter mee doorgereden in combinatie met een Arafat-sjaal, bivakmuts en Hein-Gericke handschoenen en echt koud had ik het nooit), mooi, bescherming (rug, schouders, ellebogen) en niet te duur. Voor de Tucano Urbano of wat is dat waar ze het hier altijd over hebben, ben je meer dan het dubbele kwijt.

Link naar reactie
Zouden ze niet beter eerst de wegen opwaarderen en ducktape over Schouppe zijn muil plakken, die ouwe dwaas.

De Schouppe da is een stromanneke van de verzekeringen en die hebben een groot offensief ingezet tegen al wat ook maar risico is.

Het zal zover komen dat we ons blauw betalen aan premies allerhande maar als er moet getrokken worden we dat aan onze piewie zullen kunnen doen.

Die 0 promille zal er ook nog wel komen en dan de cafehouders maar klagen dat ze geen pint meer verkocht krijgen maar da zal dan wel weer aan het rookverbod liggen zeker.

Link naar reactie

doet mij allemaal zo'n beetje denken aan de discussie rond het invoeren van de gordeldraagplicht (ni da'k da live heb meegemaakt, want ben in dat jaar geboren, dus allemaal "hearsay")... in die periode was het motto ook "mijn auto, mijn vrijheid", en de overheid moest zo niet betuttelen... nu beschouwen we het toch ook allemaal normaal dat we onze gordel aandoen om ervoor te zorgen dat we niet uit de auto geslingerd worden, en om ervoor te zorgen dat onze airbags nut hebben?...

Link naar reactie
doet mij allemaal zo'n beetje denken aan de discussie rond het invoeren van de gordeldraagplicht (ni da'k da live heb meegemaakt, want ben in dat jaar geboren, dus allemaal "hearsay")... in die periode was het motto ook "mijn auto, mijn vrijheid", en de overheid moest zo niet betuttelen... nu beschouwen we het toch ook allemaal normaal dat we onze gordel aandoen om ervoor te zorgen dat we niet uit de auto geslingerd worden, en om ervoor te zorgen dat onze airbags nut hebben?...

Dat het veiliger is daarover bestaat geen discusie ik reed hiervoor ook al steeds met lange broek hoge schoenen en vest,het gaat er maar over dat de verzekeringen steeds maar nieuwe regels en wetten laat maken om de aansprakelijkheid in uw eigen schoenen te kunnen schuiven zonder evenwel goedkoper te worden.

Link naar reactie

Neje, waarschuwing...Ik reed in men hemmeke rond int stad, en ze kwamen me achterna. Algoed dat ik nog een stoem vestje bijhad, en twas goed. Zeikers!! Twaren 2 man op een brommerke, en ze reden zelf rond in een poloke. Ma ZUN mochten da, omda ze 'maar' met een brommerke reden. Maar WEL mij voorbijsjezen.

Maar Motards hebben de opdracht gekregen om direkt te beboeten vertelden ze me.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...