Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hopakee: beschermende kledij verplicht binnenkort


Aanbevolen berichten

ik denk altijd...als mijn zoontje later ook op een Vespa kruipt, dan hoop ik dat hij een helm, handschoenen en een deftige broek en schoenen aanheeft als hij valt. de kans dat ik 'm dan deftig terug krijg zal des te groter zijn.

"het gedachtengoed van de vespa... Relax" daar zijde nougabollen mee! En die chauffeur die zonder kijken de straat op rijdt... die doet dat ook als ge maar 300m ver een terraske gaat doen hoor.

Ik denk dat iedereen die hier al ne keer deftig gevallen is, zal beamen dat een beetje bescherming geen overbodige luxe is. Luistert naar die mensen en wees blij dat je zelf gespaard blijft!

amen

Link naar reactie

Road to Happiness

Als ge even kijkt naar de foto die ge zelf post als ideaal beeld :

http://2.bp.blogspot.com/_bBJV37T1CmE/TMcr6v_tMGI/AAAAAAAAEc8/deKzQtTWf_U/s1600/VespaRoad2Happi.jpg

die kerel draagt een vest met lange mouwen, lange broek en zelfs handshoenen, wel geen helm(!) als dat niet cool is

Zijn madam is duidelijk van minder belang :(

Link naar reactie

Beschermende kledij is geen overbodige luxe, en er is overvloed aan trendy keuze.

Een stevige ontmoeting met de aardkost heeft mij destijds overtuigd.

En ik vind echt niet dat het er belachelijk uitziet met aangepaste motorkledij.

Overigens haat ik het om te shoppen,... en aandachtshoeren, die haat ik ook.

Link naar reactie

Spijtig, idereen heeft recht op zijn eigen mening, ook al komt dat niet overeen met wat de rest denkt, ik begrijp dan ook niet dat ge uw berichten allemaal weghaalt.

Link naar reactie

Dat dit verplicht wordt voor 'donorcycles' kan ik inkomen, maar voor een vespa niet. En verder beslist uiteindelijk toch iedereen zelf of hij dat al dan niet nodig vindt op een vespa. Het argument 'ja maar, de kost tgv valpartijen zal voor de maatschappij minder zijn' is een belachelijk argument. Dan kan men net zo goed verbieden om nog voor het plezier rondritten te maken, om nog voor het plezier te gaan skiën,te roken, etc.

Ik gebruik mijn vespa vooral voor korte ritten binnen de stad om vlug inkopen te doen. Ik zie me nog niet speciale kledij hiervoor aan te trekken.

Waarschijnlijk zal de politie welgeteld 1 week verbaliseren, om zich er daarna niets meer van aan te trekken. Als ik soms zie welke overtredingen hier

begaan worden en waar de politie gewoon voorbij rijdt en doet alsof ze niets gezien hebben...

Link naar reactie

Beste vespisten allemaal, dit is de eerste maal dat ik jullie kom storen.Deze site kom ik al sinds vorig jaar augustus bekijken.Ik moet toegeven, ondanks de flauwe kul en grappen van sommigen, dat ik hier al heel veel opgestoken heb. Jullie hebben dan ook de doorslag gegeven bij de keuze van mijn wesp, het is een 250Gts ie geworden en ben er tot nu toe erg kontent van (cross my fingers). Nu even tot de point, ik weet wel dat er hier velen voorstanders of tegenstanders zijn van die onnozele wet voorgesteld door een debiele staatssecretaris met name Mr Schouppe. Indertijd weg gepromoveerd bij de NMBS, remember, door al zijn stuntelig gedoe! Nu moet persé hier in ons landje iedere minister zijn wetje hebben om later in een rusthuis te kunnen vertellen, zie da's nog een wetteke van mij, man toch. En ja wat gaat weeral de volgende stap zijn? Hier onderaan staat ergens een foto die helemaal tegemoet komt daaraan, namelijk die vespist met zijne ijzerwinkal aan, terug af naar de middeleeuwen! Laat ieder toch voor zich uitmaken wat hij wil en beknot de vrijheid van de burgers niet of zijn wij allemaal onvolwassen, denk het niet hé. Ze maken enkel de commercie in ons land kapot met al hun wetten en zelfs slagen ze er niet in om een fatsoenlijke regering samen te stellen. Zelf heb ik tijdens mijn eerste ritjes al uitgemaakt om een goede warme windvrije jack van Vespa aan te schaffen met verstevigde ellebogen en schouders. Die handschoenen en lange broek (jeans) kunnen er ook nog bij maar die boots of bottinnen, dit is er teveel aan!!! Mijn vriendin was enorm gebrand om bij iedre gelegenheid mee op mijn wesp mee te rijden en wou volgend jaar er ook eentje aanschaffen, welliswaar een 125cc, doch ze is nu van gedacht veranderd vanwege de verplichte kledij. Dit vind ik zeer jammer en indien die boots of bottinnen er bij moeten ga ik ook eens ernstig nadenken en misschien staat mijn wesp dan volgend jaar hier te koop op dit forum...ieder zijn mening hé.

Nog veel vespaplezier aan jullie allemaal...

Link naar reactie

Voor uw vriendin kan dit toch geen probleem zijn?

http://stuffonwalls.wordpress.com/2007/01/28/f-me-botjes/

Op het werk zijn wij verplicht om dagelijks met veiligheidsschoenen te werken (met stalen tip en zool) terwijl het risico op een voet/enkelletsel vele malen kleiner is als op een motor. Omdat het dragen daar al vele jaren verplicht is worden daar zelfs geen vragen (meer) over gesteld.

Bij nieuwe wetten zullen er altijd voor- en tegenstanders zijn, en afbreken is altijd gemakkelijker dan opbouwend werken.

En, moesten er wat minder janetten in shorts en teensletsen rondrijden, er zou van die wet geen sprake (moeten) zijn...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Sorry Nero, ik weet niet wat hier in Belgie opbouwend is aan hun seniele wetten, onze heren verkozenen breken hier alles af, niet de burger die zijn de duppe van hun grootheidswaanzin...De eerste jaren zijn ze oké en daarna zweven ze. Tja en dat er veiligheidsshoenen op het werk moeten gedragen worden is ook wel nuttig zekers, maar laat aub mensen in hun vrije tijd zelf kiezen wat voor hun veilig is. En jij hebt het hier altijd over janetten, jij lijkt me wel een gefustreerd persoontje...ik woon toevallig in het mooie Haspengouw waar ieder weekend een invasie is van de scooters en vooral de gehuurde en het heeft me nog geen enkel moment gestoord hoe die toeristen aangekleed zijn op hun gehuurde wespjes (meestal 50cc), ik weet wel dat ze hier steeds een geweldige en gezellige dag hebben meegemaakt en de commercie vaart erbij, dit zou ook wel eens allemaal teniet kunnen gaan door meneer Schouppe...

Groetjes terug, Ivan

Link naar reactie

@pieterb12: bedankt voor de morele ondersteuning! :)

@Ivannikon: ik heb in ieder geval niet gestemd op Schouppe of één van zijn collega's met grootheidswaanzin, wel op Joël ( ik woon immers aan de andere zijde van de taalgrens).

In uw 2 reply's zit er volgens mij meer frustratie dan in al mijn reply's samen...

Als het woord "janet" uw stoort, zoek dan eerst de betekenis van het woord eens op, misschien zal je dan even kunnen glimlachen met wat goede wil.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat u op één of ander manier een boontje meepikt van het massatoerisme die Haspenhouw onveilig maakt sinds de vespahype, maar waarschijnlijk heb ik het verkeerd voor...

Probeer toch eens om wat meer (glim)lachend door het leven te gaan, zo zijt ge veel mooier (zie je profielfoto).

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Sommigen hier zijn blijkbaar nog nie tegoei gevallen, ofwel blijven tutsen :-)

Verplicht vanaf 1 september:

1) Schoenen die over de enkels komen: All-Stars, hoge baskets, Docs, wandelschoenen, bottinekes (voor de madam)

2) Lange broek: jeans, wol, flanel, maakt geen reet uit.

3) Jas: een voddeke nie dikker dan een hemd of ne K-Way is al goe (kunde ook nog in uw handschoenenkasteke kwijt)

4) Handschoenen: de afwashandschoenen van uw ma zijn al goe.

Maar de gevolgen van zo'n dunne voddekes als ge op uw bakkes gaat: ongeveer hetzelfde als een klakske ipv een helm.

Dus profiteer van de nieuwe wetgeving en koop u ineens iets da een beke deftig beschermt. Iedereen die al 's deftig op zijn bakkes is gegaan zal da sowieso nu al doen.

Uiteindelijk doet ge wa ge wilt natuurlijk, maar zoals hierboven al gezegd, achteraf (en liefst op voorhand ook) nie komen klagen.

Dat terzijde, er zijn nog interessante dingen die in die wet staan buiten die kleren:

1) We gaan in 't stad op bus- en taxistroken mogen rijden.

2) Filefilteren wordt legaal, maw geen ellenlange rechtbankzever meer als er een koekblik u daar meegraait.

Ajuus.

Link naar reactie

De laatste 30 jaar al genoeg op men bakkes gegaan, maar ik stop nu met zeveren wie niet horen wil moet maar voelen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...