Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Misa Vespa Gs Vd2Ts 1958


Tyrian

Aanbevolen berichten

Hallo !

De winter komt eraan en ik stort me in een nieuw project :) Het is een GS MISA VD2TS van 1958. Ik zal proberen dit tot een goed einde te brengen en ze in haar originele staat te herstellen. O-lak is ze spijtig genoeg niet, maar ze staat al wel in de grondverf. Schuurgids is er ook al op, dus kan ik terug beginnen schuren. Voor de rest heb ik de meeste originele stukken erbij, met uitzondering van de carburator -Dell'Orto UB23S- en de motor is ook al gerestaureerd door een prof.
Hierbij al enkele foto's :
IMG_0930.JPG?psid=1
IMG_0931.JPG?psid=1
IMG_0933.JPG?psid=1
IMG_0934.JPG?psid=1
Ook wel lekkere billen :)

Groeten
Tom

Link naar reactie

hallo tyrian

wat ik nu ga schrijven zullen mensen doen lachen maar ik heb ooit eens gehoord dat je zulke blutsen er uitkan trekken met een ouderwetse wc ontstopper (je weet wel zo een rode met een houten steel)

een andere oplossing kan zijn ze lucht dicht maken vullen met water en ze dan stilletjes op druk brengen

grtz sidvespa

ps veel succes met je project

Link naar reactie

Erg knappe vespa ! Veel succes met de restauratie ! Origineel is de grondlaag rood, en wordt de binnenkant frame etc niet meegespoten in het grijs maar in het rood gelaten.

Een carrossier kan dat normaal gezien wel uitblutsen. die hebben daar 't juiste materiaal voor en doen dat idd door er druk op te steken.

groetjes Pieter-Jan

Link naar reactie
Waarom zou je de tank in o-lak laten...? Maskes heeft een x-aantal van die tankjes liggen dus je zou hem ook kunnen (in)ruilen.

die zit toch onder zadel, dus dacht ik dat dit wel een leuke ode zou zijn aan de oude scoot :) Rest komt ook in die kleur hé.

@ Pieter-Jan : Is idd wel jammer van die grondverf, maar heb ze zo gehad...

Zal eens gaan informeren bij een carroserie of ze die bluts eruit kunnen blazen :) Of gelijk Sid zegt, met nen ontstopper !

Groeten

tom

Link naar reactie

Amaai, ferme scooter Tom.

Nu ben ik toch een beetje jaloers. Begint al een aardige verzameling te worden :-)

Gaat wel een juweeltje worden.

Link naar reactie

Ik zou het iig zeker doen ! :)

Is maar een kleine moeite toch ?

Mijn nonkel is net klaar met zijn gs vs2, originele lak gekocht in Oostenrijk, binnenkant frame, spatbord etc in 't rood

resultaat is echt prachtig !

groetjes Pieter-Jan

Link naar reactie

Hai,

Ziet er goed uit,Doe je best,maar dat komt wel goed denk ik...

Veel plezier er mee en dat we haar maar snel mogen aanschouwen!

Groet,AJ en Karin

Link naar reactie

Suc6 Tom (héél veel vespamicrobes daar ten huize precies?)

ik zou haar niet te afgelikt maken maar eerder ruig en met een vetgetunde cosa 200 blok ofzo

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Na een poosje met andere zaken bezig geweest te zijn, ben ik vandaag beginnen te schuren :) Eerst 800 en dan 1000, twee billen voor vanavond :)

Aangezien ik ze al gestraald en in groondverf kreeg, is er niet veel origineels meer aan...dus ik ik denk dat ze niet in het lichtgrijs zal gespoten worden zoals alle andere. Voorlopig zou mijn keuze gaan naar donkerbuin-grijzig metallic. Lekker :)))

Link naar reactie

Denk dat ik eens kom bellen tijdens 1 van men ritjes naar linker oever :-).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...