Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies acma-blokje


josse

Aanbevolen berichten

Ik wil deze winter graag mijn Faro Basso VM1 afwerken en heb naast het standaard-blok, ook een ACMA-motor gekocht waar een Pinasco etc op komt.

Maar om zeker te weten dat ik de juiste onderdelen bestel, want mis nog wel dat stukken, moet ik eerst weten welke motor ik heb liggen. Ben niet zo thuis is ACMA. image.thumb.jpeg.e464e515c0663cfab036a3fd3ddf8892.jpeg

IMG_2171.JPG

IMG_2172.JPG

IMG_2173.JPG

IMG_2170.JPG

IMG_2169.JPG

IMG_2174.JPG

IMG_2175.JPG

Link naar reactie

waar ik nu bv tegenaan loop zijn de rubbers voor de swingarm : deze vond ik niet terug bij SIP en die van Vespa leken allemaal groter/dikker. Uiteindelijk via Frankrijk besteld, maar ze lijken me veel minder breed, dan diegene die ik eruit haalde.

Kreeg ondertussen van Nic het advies om op zoek te gaan naar een recentere swingarm, want deze zou teveel vibraties door laten. Iemand eentje liggen voor een VGLB, VB1, of ACMA GL ?image.thumb.jpeg.d656fcfb65b32543fb57c4579bf7f8e4.jpegimage.thumb.jpeg.22a2187cf19295c6ab516b65c8958927.jpeg

IMG_2177.JPG

IMG_2176.JPG

WhatsApp Image 2023-10-25 at 09.42.08.jpeg

Link naar reactie

Ben je zeker dat dit een Acma carter is? Staat op Acma niet (meestal) "Vespa" ipv "Piaggio".

image.thumb.png.b074e79450268e56e78a66059bdd9680.png

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Ga best op zoek naar een GS150 arm, deze remmen boven en onder.  Ga je zeker kunnen gebruiken als je begint te tunen. 

Zal vanavond proberen of een arm met enkelvoudige rem past op een GS150, dan zal het omgekeerde ook wel het geval zijn zeker? 

Dan heb je ook wel een 10" stofkap en remtrommel nodig. 

Groetjes, nero.

aangepast door nero
Link naar reactie
3 uren geleden, nero zei:

Ga best op zoek naar een GS150 arm, deze remmen boven en onder.  Ga je zeker kunnen gebruiken als je begint te tunen. 

Zal vanavond proberen of een arm met enkelvoudige rem past op een GS150, dan zal het omgekeerde ook wel het geval zijn zeker? 

Dan heb je ook wel een 10" stofkap en remtrommel nodig. 

Groetjes, nero.

Maar dan heb je weer speciale SeiGiorni velgen nodig om die remtrommel aan te kunnen en.... die helaas af en toe gemaakt worden in reproductie en erg duur zijn....

Link naar reactie
1 minuut geleden, N!Ce zei:

Maar dan heb je weer speciale SeiGiorni velgen nodig om die remtrommel aan te kunnen en... die helaas af en toe gemaakt worden in reproductie en erg duur zijn...

Kan je niet de volledige setup nemen van een GS150 of past die niet op de achteras? 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Remtambour van pinasco plaatsen. Remt zeker voldoende. En dan kan je nog kiezen welke remblokken. Vele steken anti aqua remblokken. Maar persoonlijk vind ik die niet bepaald beter. Het draagvlak is dan ook kleiner.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...