Jump to content
Vespaforum.be

'uitvijlen' origineel 200 cilinder.


Bowyer

Recommended Posts

Deze zit niet te ver uit je buurt, denk ik.

Link to comment

Klopt, van der Sterre zit inderdaad niet heel ver weg.

Ik ga wel eens bellen als ik de Vespa zover klaar heb maar verwacht eigenlijk dat ze niet zitten te wachten op een Vespa.

Ik ken de mensen van toen de broers nog samen in startwin in Loenen zaten. Toen was het alleen maar Ducati en aprillia wat daar binnen mocht.

Als jij daar met een Duitse of Japanse motor kwam werd je domweg niet aangesproken, net zolang tot je weer vertrok.

Link to comment

@frederik9111, Als je een dikke pakking onder de cilinder legt dan gaat de spoelpoort toch eerder open en later dicht?

ik heb geprobeerd dit voor mijzelf uit te tekenen en kom eigenlijk daar wel op uit maar ben er niet zeker van of ik nu wel op de juiste manier denk. 

Link to comment
2 hours ago, Bowyer said:

@frederik9111, Als je een dikke pakking onder de cilinder legt dan gaat de spoelpoort toch eerder open en later dicht?

 

correct

Link to comment

Klopt, maar ook de overflow (de timing waarin zowel de inlaat- als de uitlaatpoorten tegelijke open staan) verandert (disproportioneel). Zeker als je de uitlaatpoort dan nog wat vervroegd. Wat je wint wordt meteen deels opgegeten door wat verliest (denk ik dan).

 

Edited by Frederik9111
Link to comment
  • 2 weeks later...

Cilinderkop gevlakt en rand terug gebracht van 1,85 mm naar 0,4.

Cilinder ook gevlakt maar de squish zonder pakking is nog best behoorlijk.

Dit is trouwens met een standaard voetpakking van dat dunne aluminium.

Ik overweeg om de koppakking geheel weg te laten.

EBA565C7-D66D-4BD9-8C3B-11D677DA843B.jpeg

53686B86-819F-422E-90C2-1CA72D5F880F.jpeg

385195AF-9E26-4F3A-A53B-437CE0DC2F9C.jpeg

096D381D-874B-476F-A7B6-75220011B277.jpeg

BA3EABD1-D829-4666-AD8C-28FBEB5472F9.jpeg

  • Like 2
Link to comment
44 minuten geleden, Ronin zei:

Wat een leuke techniek heb jij om de squish te meten! Is daar ergens een uitleg van te vinden? 

Dat heb ik een keer gezien op een filmpje op yt. En als je een motor op de werkbank hebt staan dan is de kop eraf halen gemakkelijk.

Door het stukje soldeer op de volle breedte van de kop vast te zetten met een draadje door het bougiegat kun je nauwkeurig meten.

Door de motor aan het vliegwiel rustig tegen het soldeer aan te draaien en dat te herhalen plet je het soldeer tot het moment dat je motor doordraait.

 

Edited by Bowyer
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment

Ik zoek het stukje kabelboom vanaf de junctionbox tot aan de ronde stekker die onder het blok hangt.

Heeft iemand daar een linkje van? Ik kan hem niet vinden bij sip en sc.

Bedankt vast.

Link to comment
  • 2 weeks later...

En hij draait. Nog even de sproeiers aanpassen en dan de echte test buiten. Als die goed uitpakt dan onder mijn Vespa bouwen en het andere blok op het schap.

Is het trouwens wijs om ook de neven sproeier te vergroten?

En waar moet ik dan ongeveer naar toe? de uitleg van sip snap ik geen snars van.

0AF95C13-6F26-4FE8-ABF1-5AAA514AF037.MOV

Edited by Bowyer
  • Like 1
Link to comment

Vandaag nog eens aan het puzzelen geweest over de nevensproeier. Ik dacht dat als je uitging van het grootste verhoudings getal dat je dan automatisch meer benzine betekent.

Maar als ik het terug lees dan lijkt dit toch niet te kloppen. Kan iemand uitleggen hoe het wel zit?

Edited by Bowyer
Link to comment

Ja ik bedoel de stationair sproeier of nevensproeier.

welk getal bepaalt nu uiteindelijk de hoeveelheid brandstof en welke de lucht? 
Wat ik nu lees is dat je bij een grotere getallen toch een armer mengsel kunt hebben en dat dit dan terug te zien is in het verhoudings getal.

Link to comment

Ik denk dat ik er uit ben. Als ik een 50/100 sproeier heb is de verhouding 2 deze heeft een armer mengsel dan een 65/100 met verhouding van 1,54.

Wat dus betekent dat de eerste 2 delen lucht op 1 deel brandstof levert?? Denk ik.

Link to comment

De kop ook nog wat aangepast.

6D6C2721-C7B3-4D04-BFAE-E8BB20B4DD54.jpeg

Jammer genoeg blijkt de bgm big box toch wat teveel van het goede.

In de rubriek te koop is hij terug te vinden. Eventueel ruilen voor iets wat meer geschikt is kan ook.

Edited by Bowyer
Schrijffout
Link to comment

Ow? Waarom? Te hoge compressie?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...