Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Remmen en vering PX


Wilby

Aanbevolen berichten

Vraagje, is er eigenlijk een verschil tussen de trommelremmen van een PX 125 een 150 en een 200, of zijn dat allemaal dezelfde? Idem voor de voor en achtervering.

Grt, Wilby.

Link naar reactie

Correctie: de trommels zijn (meestal) identiek per generatie! Maar tussen de generaties zijn er wel degelijk verschillen (bvb. achtertrommels van oudere modellen met buitenbourage vs. recentere met binnenbourage en stofkap; buitendiameter van de cilinder over de as verschilt).

Link naar reactie

Bedankt Frederik,

dus in principe zal een PX 125 Arcobaleno evengoed remmen als  een PX 200 Arcobaleno , beiden zelfde periode (1983-1992) .

Link naar reactie
3 uren geleden, Wilby zei:

Bedankt Frederik,

dus in principe zal een PX 125 Arcobaleno evengoed remmen als  een PX 200 Arcobaleno , beiden zelfde periode (1983-1992) .

Ne vespa dient om gaaze te geven , ni om te remmen! :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Eerste series hadden een 16mm as, de latere een 20mm as. Dit heeft geen invloed op de remmen. Stuggere vering kan wel invloed hebben op de remweg. Standaard zijn de veren ronduit ruk te noemen. Mijn P200e is daarom ook netjes voorzien van instelbare YSS schokbrekertjes. Rijdt, remt en stuurt een heel stuk lekkerder. Instellen van de achtershock is alleen wel een beetje prielen. Als ik 'm op standje zware Kampeerbepakking heb staan en ga vervolgens rijden zonder die bepakking is de veer zo stug dat het achterwiel ook sneller blokkeert bij het intrappen van de rem. 

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Op 8-2-2017 om 09:19, pdvd zei:

Eerste series hadden een 16mm as, de latere een 20mm as. Dit heeft geen invloed op de remmen. Stuggere vering kan wel invloed hebben op de remweg. Standaard zijn de veren ronduit ruk te noemen. Mijn P200e is daarom ook netjes voorzien van instelbare YSS schokbrekertjes. Rijdt, remt en stuurt een heel stuk lekkerder. Instellen van de achtershock is alleen wel een beetje prielen. Als ik 'm op standje zware Kampeerbepakking heb staan en ga vervolgens rijden zonder die bepakking is de veer zo stug dat het achterwiel ook sneller blokkeert bij het intrappen van de rem. 

Beste PDVD, 

Ik zoek voor mijn 2006 Vespa PX 150 voor en achter schrokbrekers. Zijn de schrokbrekers nog steeds aan te raden van YSS? Ook de normale X-Series zonder instelbare optie?? 

Ik hoor het graag, 

Seger 

Link naar reactie

Ik heb de instelbare en die doen hoet goed hoor. Beter dan origineel want dat was net of ik op een hobbelpaard zat.

Link naar reactie

YSS en Bitubo zijn veren in de duurdere prijsklasse (betalen voor een gekende merknaam). Ik heb al veel veren uitgeprobeerd en ben zeer tevreden van de herstelbare BGM en SIP veren die nu op min T5 en PX staan. Toch nog net iets goedkoper dan de twee anderen en zeker even goed (prijs kwaliteit zijn ze dan zelfs beter).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...