Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zou deze 50R willen kopen. Graag jullie advies


Artuur

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb mijn oog laten vallen op deze 50R. Graag jullie constructieve feedback aub. Ik ga volgende week opnieuw langs bij de verkoper. Is een 50R van 1970 met papieren van Belgische eigenaar. 

Tips zijn welkom waar ik nog kan op letten en graag ook jullie idee qua prijs aub.

alvast bedakt,

Artuur.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link naar reactie

Vriendje met een spuitcabine ofzo; de buitenkant is glimt mooi, maar die foto van het blok/de achterremtrommel laat een ander beeld zien. Scooter is niet in elkaar gezet door iemand met verstand van of oog voor Vespa's (verkeerde logo's, meegeverfd slotje, etc.).

Dus het hangt af van hoe die te koop staat: als volledig gerestaureerd met navenante prijs, dan klopt t niet; hij lijkt cosmetisch 'gerestaureerd'. Als redelijk geprijsd, dan heb je er vast een leuke scooter aan, maar als er geen motorrevisie is geweest, reken er op dat je nog aan moet klussen (schakelklauw, koppelingsplaten, puntenontsteking stellen, etc.). Check voor dikke plamuur, check voor een vouw in het beenschild achter het voorspatbord (teken van ongeval), doe een proefrit en check of ie makkelijk schakelt en niet uit de versnelling schiet - ga er niet vanuit dat dat soort problemen 'even de kabels afstellen is', want kan net zo goed een versleten schakelklauw zijn. 

Probeer uit te zoeken wat de historie van het ding is - zorg dat ie zeker weten niet uit verre oosten geimporteerd is; ik vermoed van niet, maar om 't even gezegd te hebben... die glimmende lak, en glimmende handvaten vind ik raar.

Link naar reactie
7 minuten geleden, mr160 zei:

Vriendje met een spuitcabine ofzo; de buitenkant is glimt mooi, maar die foto van het blok/de achterremtrommel laat een ander beeld zien. Scooter is niet in elkaar gezet door iemand met verstand van of oog voor Vespa's (verkeerde logo's, meegeverfd slotje, etc.).

Dus het hangt af van hoe die te koop staat: als volledig gerestaureerd met navenante prijs, dan klopt t niet; hij lijkt cosmetisch 'gerestaureerd'. Als redelijk geprijsd, dan heb je er vast een leuke scooter aan, maar als er geen motorrevisie is geweest, reken er op dat je nog aan moet klussen (schakelklauw, koppelingsplaten, puntenontsteking stellen, etc.). Check voor dikke plamuur, check voor een vouw in het beenschild achter het voorspatbord (teken van ongeval), doe een proefrit en check of ie makkelijk schakelt en niet uit de versnelling schiet - ga er niet vanuit dat dat soort problemen 'even de kabels afstellen is', want kan net zo goed een versleten schakelklauw zijn. 

Probeer uit te zoeken wat de historie van het ding is - zorg dat ie zeker weten niet uit verre oosten geimporteerd is; ik vermoed van niet, maar om 't even gezegd te hebben... die glimmende lak, en glimmende handvaten vind ik raar.

Dank je wel voor deze feedback. Hier kunnen we al iets mee! 

Link naar reactie
7 minuten geleden, ticce zei:

Precies olie op de binnenkant van de velg. Ook zeker nakijken. Olielek door kapotte keerring of joint? Neem zeker een magneet mee...

Dank je wel en inderdaad die velg was vrij vuil. Wat doen we vervolgens met de magneet aub?

 

Link naar reactie

Ik zou de magneet meenemen, 2000 is helaas wel een gangbare prijs. Ook al zien de blokjes er zo uit. Kijk even onderaan het schakelmechanisme of hij daar lekt. De keerring van de achterplaat is snel vervangen. een druppelend schakelmechanisme echter niet.

Link naar reactie

Zopas een kijkje gaan nemen met mijn wederhelft.

Allereerst heb ik de volledige Vespa met een magneet afgetast, en die bleef overal kleven.

Vervolgens nog wat foto's van de moter zelf genomen.

De verkoper heeft de Vespa opnieuw laten draaien en dan waren er druppels op de grond te zien vanuit de uitlaat.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link naar reactie

Dat maakt niet zo heel veel uit hoor. Maar voor 2000 is deze iets te duur... Lekkage zijn mijn inziens ook iets te flink.

Link naar reactie

Je hebt al besloten hem niet te kopen, dus mijn reactie is mosterd na de maaltijd. Maart je moet je afvragen wat je wilt een restauratie object of een rijdbare scooter.

De verkoper heeft niet geprobeerd een en ander te verbloemen door alles schoon te maken. dat het motornummer niet klopt met het frame nummer Nou en wat zou het.

Als je een scooter in concoursstaat wilt kopen ga dan naar een bekende restaurateur en zelfs dan weet je nog niks zeker al heb je dan meestal wel wat garantie.

Als de scooter verder goed rijd en de prijs is naar je zin kun je altijd later besluiten of je hem compleet opknapt of het zo laat. en het lekkage probleem kan natuurlijk meevallen maar ook meer werk zijn dan je verwacht. aan pakkingen en keerringen zul je niet failliet gaan en er is vast wel een mede Vespanist die je bij staat als je hem gaat opknappen.

 

Succes met je verdere zoektocht.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...