Ga naar inhoud
Vespaforum.be

motorhan

Leden
  • Aantal items

    124
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    3

motorhan last won the day on February 23

motorhan had the most liked content!

Community reputatie

33 Excellent

1 Volger

Over motorhan

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    VSN Brabant Lid 3641
  • Mijn Scooter(s)
    300 GTS 2015 ABS ASR

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Cranendonck
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

811 profielweergaven
  1. motorhan

    Aankoop 125cc gts of px

    Hallo Nero, Ik baseer mijn opmerking ook enkel en alleen dat de opmerking volledig gerestaureerd omdat dit vraagtekens op roept en zeker voor een leek. We zien er hier op het Forum vaker voorbeelden van wat sommige personen volledig gereviseerd/gerestaureerd vinden. Ik vind zelf de oude scooters niet alleen Vespa prachtig maar ga er niet meer aan beginnen omdat ik zelf niet veel meer kan. vandaar mijn voorkeur voor een Vespa met moderne techniek. en ja als je dan moet kiezen een PX of een GTS dan weet je het antwoord al. Ik hoopdat de TS een voor hem goede/juiste keus maakt. Gr Han
  2. motorhan

    Nieuw vespafan , bij vespa rijder

    Ik bedoelde dat voor een z.g. volledig gerestaureerd exemplaar. dat heb je hier op het Forum pas nog kunnen lezen en zien wat sommige mensen onder restauren verstaan. Of je een PX wel of niet kan volgen ligt ook veel aan de bestuurder en de wegen die je rijd, topsnelheid zit niet iedereen op te wachten. en natuurlijk heeft ieder een persoonlijke voorkeur. een GTS rijder voor een automaat en een PX rijder voor schakelen niks mis mee toch. een opstapper moet het gewoon zelf ervaren. Ik wil zo'n schakelscooter er best bij hebben hoor want ik vind ze wel wat hebben maar hij moet dan wel 100% zijn zodat ik niet veel hoef te sleutelen behalve dan olie en filter en nog kleine zaken vervangen. De TS heeft wel wat om over na te denken en huiswerk denk ik. gr Han
  3. motorhan

    Nieuw vespafan , bij vespa rijder

    100% gelijk heb altijd voor de GTS gaan tenzij je zelf een sleutelaar bent en wil sleutelen. Over dat volledig gerestaureerd daar verschillen de meningen nogal eens over. Als je echt leuk vind kop je er later een oudere schakel scooter bij. Wat een onzin dat schakelen leuker is of fijner rijdt dan een automaat. Vroeger lachten sommige me uit dat ik voor een auto met automaat koos. Bij elke stop licht was ik die mannetjes die dan veel gas gaven de baas op het moment dat ze moesten schakelen hadden ze een minderwaardigheid complex. En die mensen die vroeger meewarig naar een automaat keken rijden nu zelf allemaal met automaat. En natuurlijk kun je met elke scooter wel eens een probleempje hebben of krijgen. Ik adviseer je maak eens een iets langere proefrit dan weet je wel waar je hart ligt. en die mannen die nu zeggen schakelen komen ook aan de beurt. Dat had je vroeger ook toen de digitale camera's uitkwamen. dat was geen echte foto's maken. Nu hebben ze allemaal ook de vakfotografen die toen het hardste riepen digitale camera's en soms voor de nostalgie hebben ze nog een analoge camera in de vitrine. Overigens ik heb altijd motor gereden vanaf mijn 18e tot mijn 70e en dat waren altijd schakel motoren want er bestond geen automaat. En toen de motoren voor mij te zwaar werden BMW Harley kwam er een Vespa GTS nog nooit zo fijn gereden. Natuurlijk niet op de snelweg dan kom je snelheid en stabiliteit, en acceleratie te kort. Veel wijsheid gewenst.
  4. motorhan

    Vario rollen

    Ja belangrijk is welke Vespa, GTS heb je e.v. bouwjaar. natuurlijk kun je er zo veel gegevens vermelden wat je kwijt wilt maar de basis blijft hetzelfde. of je nu 80 kg of 120 kg bent maakt natuurlijk verschil maar ik denk dat die verschillen blijven met andere gewichten. Wie maakt er een Pol. bijvoorbeeld zie onder. Welke Vespa heb jij Type Bouwjaar cc welk gewicht van de rollen was bij jou standaard en wat heb je er nu in. Wat heb je gemerkt wat zijn de verschillen. Wat is jou gewicht, heb je een scherm laag, middel, hoog. Al heb je er zelf niet meteen iets aan is het toch leuk om te weten. Net als waarom heb je een andere uitlaat en welk merk en rijdt ie nu harder heb je last van terug slaan in de uitlaat bij gas dicht. ook daar zijn de meningen over verdeeld. En dan waarom kies je voor 13" wielen voor de looks rijdt het fijner , sneller, etc. Zo best een aantal dingen om het Forum levendig te houden. Met vr gr Han
  5. motorhan

    Vario rollen

    Ja dat bedoel ik dus je hebt dan een basis, en die zal wel werken maar het zou toch handiger zijn als je meteen kan zien met 5gr meer of minder heb je …. effect. Nu kan het zijn dat voor je tevreden bent je toch 3x moet wisselen. En dan is het handig als je of gebruikers ervaringen weet of beter dat de leverancier de effecten weergeeft. Ik heb geen probleem met meer setjes te kopen maar wel met monteren de monteren en weer enz dat was vroeger geen probleem maar nu wel. Vandaar dat ik zeg dan hou ik het maar bij standaard. Maar ik geloof zeker dat er veel rijders zijn met die Pulleys. jou toevoeging is overigens zeer duidelijk. bedankt. Ik volg dit draadje met belangstelling. Gr han
  6. motorhan

    Vario rollen

    Met die lijst kun je nog niet veel, want een startpunt -10% is ook wazig want dat betekend dat je nog steeds ook andere waarden moet gebruiken dus lichter en zwaarder. om het gewenste resultaat te krijgen. Er zou moeten staan b.v. minus 10% trekt sneller topsnelheid … of + % topsnelheid hoger en trekt minder snel op dan weet je beter waar aan begint. Ik kies voorlopig maar voor origineel dan weet je wat je hebt. en ook daar zal over nagedacht zijn. Met vr gr han
  7. motorhan

    Vario rollen

    Jammer dat een leverancier geen lijst heeft waar op staat zwaarder meer trekkracht lichter sneller op trekken etc Ik noem maar wat en wat is te adviseren hoeveel gewicht boven of onder het standaard gewicht. Er zou dan nog bij kunnen staan als de scooter is beladen met … Kg want een lichte bestuurder of juist een zwaarder zal best verschil geven. en rijd je altijd alleen of juist samen. Maar als dat er niet is moet je het met ervaring doen van mensen hier op het Forum. Misschien een idee een Pol starten welk gewicht roller gebruik jij. Welke scooter (GTS) heb jij en zit je er voornamelijk alleen of samen op. en wat was het standaard gewicht. Ik denk dat velen er voordeel/gemak van kunnen hebben. met vr gr Han
  8. motorhan

    Vespa 125 gtr 1968

    Je hebt gelijk zou eigenlijk niet moeten maar als een verkoper gewoon de boel voor het lapje houdt (belazerd) dan ben je blij als geïnteresseerde dat je gewaarschuwd bent en niet ook zo'n eind voor niks gaat rijden. Als er aan de motor niks is gedaan hoe komt de verkoper er dan bij te vermelden na restauratie 100km gereden. Hoe zo viel ie toen stil. of was dat na het verf aan brengen. Jammer dat er zulke verkopers nog steeds bestaan en dan durven adverteren op een Forum met kenners.
  9. motorhan

    Vespa 125 gtr 1968

    Volgens mij heb je helemaal gelijk het staat 3 verschillende kanten op en als je de onderkant ziet schept ook geen vertrouwen voor een serieuze restauratie. Jammer want op het 1e gezicht ziet er leuk uit. Gr Han
  10. motorhan

    krassen in piston

    Je mag er toch van uitgaan dat een bedrijf niet zo maar luk raak iets doet. te groot of te klein. Ik verwacht dat een bedrijf dat zichzelf deskundig noemt de moeite neemt om aan de klant te vragen wat de maat voor de betreffende zuiger/cilinder is. tenminste als de klant de cilinder met een nieuwe zuiger aanlevert. Is er niks bekend dan kun je op internet wel aan de informatie komen maar je controleert na het honen altijd de slotspeling want die moet er nu eenmaal zijn met de nieuwe zuigerveer. Als er sprake is van inferieure materialen (zuiger en veren) is het natuurlijk ook voor een deskundige lastig. Ik heb zelf aardig wat cilinders gehoond en nooit een vastloper gehad maar dat kan natuurlijk meer geluk dan wijsheid zijn. Vraag is natuurlijk was de zuiger goed gemonteerd en zaten de zuigerveren er correct op. maar daar gaan we even van uit. Wat jij bedoelt met hij boort naar de piston is me niet helemaal duidelijk, leg eens uit wat de piston met de slotspeling heeft te maken. En gezien het gedoe allemaal is het wellicht ook verstandig om wat hier boven wordt opgemerkt een nieuwe cilinder met zuiger te plaatsen. wel jammer van de ingestoken energie tijd en geld. Met vr gr Han
  11. motorhan

    Bekerhouder gts

    Bedankt voor je reactie. Dat zelf doen lijkt me niks. ik dacht dat het ergens kant en klaar te koop was. en nu ik het zo zie denk ik niet dat het veel toevoegt. Maar op zich wel een leuk idee. Met vr gr Han
  12. motorhan

    Bekerhouder gts

    Hallo, Ik heb ergens op het net een tijdje geleden een bekerhouder voor een GTS gezien. Ik weet niet meer waar en zoekfunctie levert mij niets op. iemand een idee of en waar dit te koop is.
  13. motorhan

    Nieuw op het forum

    Ziet er goed uit. Veel rijplezier er mee Gr Han
  14. motorhan

    #DutchWesp Custom GTS Candy Python Green

    Mooie scooter ook, maar wel een erg hoge ruit. gr Han
  15. motorhan

    krassen in piston

    Zoals eetder opgemerkt hoe groot is het slot vsn de zuigerveren
×