Ga naar inhoud
Vespaforum.be

motorhan

Leden
  • Aantal items

    98
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    3

motorhan last won the day on February 23

motorhan had the most liked content!

Community reputatie

22 Excellent

Over motorhan

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    VSN Brabant Lid 3641
  • Mijn Scooter(s)
    300 GTS 2015 ABS ASR

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Cranendonck
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

740 profielweergaven
  1. motorhan

    4000+ Kilometer op een 36 jarige P200E

    Mooi Verhaal Met vr gr Han
  2. motorhan

    Handleiding GTS 300 Touring 2018

    Als ik mijn chassisnummer invul krijg ik te zien: De registratie van het frame [$BRANDTELAIO] is niet toegestaan op deze pagina. Lukt het jullie wel met vr gr Han
  3. motorhan

    Kickstarter rechten

    Ik dacht eerst ook dat het 2 verschillende starters zijn maar als je de foto's goed bekijkt zie je dat het uiteinde van de ene vervormd ?rechter is. Ik zou beginnen met de goede Kickstarter met behulp van een stukje triplex te bevestigen met w schroeven in de gaatjes die er al zijn. dan de omtrek aftekenen ( de ronding) en deze verwijderen dan de vervormde Kickstarter bevestigen op de 2 schroefgaten dan zie je precies wat er aan de radius moet veranderen. Ik denk dat je hem met behulp van een persje weer makkelijk in model krijgt. Heb je geen persje of weet je niemand in de buurt dan kan het ook met een lijmtang in ieder geval rustig en geleidelijk de vorm terug brengen. Verwarmen heeft in dit geval geen zin als je het te heet stookt smelt het aluminium (legering materiaal) Als je hem in de vervormde staat bevestigd komt het aantrappunt (rubber) te laag. Met vr gr Han
  4. motorhan

    Deuk uit Vespa Sprint halen

    Het werkt ook op scooters motoren b,v, tank. voor d e lijmtechniek heb je speciale adapters nodig en de juiste lijm en geduld en ervaring. de echte specialisten kiezen vaak voor de wrijf techniek. Het hierboven genoemde Dent Repair was 1 van de eerste die het bij auto's gebruikte. Wij hebben het toen aangepast voor kleine deukjes in caravan wanden. Ik heb het zelf vaak gedaan. en ook workshops gegeven. Volgens mij heb ik nog wel wat van die adapters en wellicht ook nog wel lijm . wel opletten als het deel is overgespoten en de hechting is niet 100% dan kan de lijm de lak lostrekken als je de deuk er uit wil trekken. Hagelschade wordt bijna altijd met de wrijf techniek gedaan mits de specialist er onder kan komen dat lukt bij een auto wel bij een caravan niet. Wil je meer weten vraag maar. met vr gr Han
  5. motorhan

    Deuk uit Vespa Sprint halen

    Spotrepair is hier niet van toepassing dat betekend kleine plekjes bijwerken/spuiten. Hier kun je met uitdeuken zonder spuiten de deuk er zonder problemen uithalen, mits er geen scherpe knikken in de lak zitten. Daar zijn handige doe het zelf zetjes voor te koop maar het vereist wel enige handigheid. de werkwijze is dan je lijmt er een soort van pen op de deuk en met een trekker kun je de deuk er dan langzaam uittrekken meestal moet je meerder pogingen doen. Een prof die wrijft de deuk er in zo'n geval onzichtbaar uit. Succes met je keus
  6. motorhan

    Vespa v50 kickt enkel zonder bougie in cilinder

    Compressie, is toch heel normaal dat ie zwaarder aan trapt met een bougie in de cilinderkop. zonder bougie is er geen enkele weerstand.
  7. motorhan

    Eindelijk

    Hallo Iwan, Bedankt voor je reactie. Ik ga eens zoeken op internet voor meer informatie. Met vr gr Han
  8. motorhan

    Spatbord, rechter bil, bumm spiegels,...

    Waar zie je dat aan, Ik zie nergens lak op de alu delen of emblemen. Met vr gr Han
  9. motorhan

    PK50XL restauratie

    Lijkt er op dat ie te weinig benzine krijgt. eerst rijd ie goed dan zit er nog benzine in de vlotterkamer als dit op is stokt de motor heb ik ook ooit gehad. met een Heinkel. daar kwam er drup voor drup benzine uit de kraan. Of toch eens met een andere carburateur proberen. Wel vervelend dat soort storingen. aan de andere kant je leert er wel van Succes Han
  10. motorhan

    Eindelijk

    Wat leuk, Nooit geweten dat er opleidingen tot Vespa monteur bestaan. Lijkt me heel leerzaam om te volgen. Met vr gr Han
  11. motorhan

    Zijpoot raakt bij linkse bochten

    Hoe kan die beugel nou verbuigen als je de zijstandaard uitklapt. daar komt toch geen enkele kracht op. Lijkt me dat ie is verbogen door een andere oorzaak. Bij de midden standaard kan ik me er iets bij voorstellen omdat je er dan je gewicht op zet en de scooter omhoog tilt of alleen je gewicht gebruikt.
  12. motorhan

    Spanning voor gps

    Hallo, Heb je wel gecontroleerd of er ook spanning op de draad staat als de motor loopt. Ik kan me voorstellen dat het alarm niet werkt als de motor loopt. Anders een andere constante stroomdraad kiezen. Succes Han
  13. Aan al die opmerking van mensen die het te duur vinden en niet willen kopen heb je niet zo veel. Ook een genoemde aankoopprijs als die niet klopt is onbelangrijk. en de rijklaarkosten mag je er best bij noemen dat was toch de totaal prijs. Het gaat er om dat een toekomstige koper/belangstellende de scooter aantrekkelijk vind wat betreft kleur kilometers afstand waar te koop en de prijs. Koopjes jager daar reageer ik altijd op, nog even doorsparen of wachten tot 5 december. Je prijs gedachte van ca 2000.00 is zeker niet overdreven. succes met de verkoop.
  14. motorhan

    Carburateur SI27/23 GS160 afstellen

    Het lijkt me niet gewoon dat er zoveel windingen van de bougie zo aangebrand/zwart zijn. is de bougie wel het juiste type en lengte. de draad kan er lijkt me alleen zo uit zien als de draad te ver uit steekt. Overigens wel vreemd dat ie eerst wel goed liep. Als er sprake is van vuil in de carburateur dan filter er tussen en koop voor weinig zo'n ultra soon reiniger. Hoeft echt geen dure te zien gewoon zo'n ding wat je ook voor brillen sierraden o.i.d. gebruikt. Veel succes met het oplossen
×