Jump to content
Vespaforum.be

motorhan

Members
  • Content Count

    244
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

51 Excellent

1 Follower

About motorhan

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa club Neerpelt
  • Mijn Scooter(s)
    300 GTS 2015 ABS ASR

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Cranendonck
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

1,424 profile views
  1. Hallo, Bij de vorige GTS zat er in de motorruimte aan de voorkant een afdekplaatje wat zichtbaar is als je de bak er uit haalt in de HPE zit dat niet meer ik wil zo'n plaatje graag hebben heeft iemand dat toevallig liggen of weet ie waar te koop. ik voeg 2 foto's bij om het inzichtelijker te maken 1 een stukje karton op de plaats en 1 een afbeelding van een GTS waar dat plaatje is bevestigd. schijnbaar hebben ze dat jaren gebruikt maar nu niet meer. Bedankt vast voor een reactie. Met vr gr Han
  2. Vandaag voor het eerst dit jaar weer een ritje gemaakt. de Vespa deed het prima (ook de reviseerde remmen) ik had alleen last van de laagstaande zon. ik had een nieuwe helm en kon onder het rijden niet zo snel de bediening van het zonnevizier vinden dus maar even gestopt. ook de ingebouwde communicatie set van Sena werkte boven verwachting goed. Ik was gewend om met een kabeltje contact met de helm te hebben maar dit ging uitstekend. Ik heb nog een schubert met ingebouwde communicatie besteld maar nog even wachten tot die binnen is. de Kleur glanzend zwart is nog niet leverbaar in Nederland via de officiƫle weg blijkbaar. Maar of ik die veel ga gebruiken is nu ook nog niet zeker.
  3. motorhan

    Chrome dopjes

    die dopjes zijn los te koop even de diameter meten ik heb ze ook op de inbus wielbouten. de dealer waar ik de vorige Blauwe GTS heb gekocht had er zwarte dopjes op gedaan dat vond ik al netjes en toen ik ze voor de nieuwe Supertech zocht op internet zag ik dat ze er ook in chroom zijn. dus meteen 10 gekocht ik heb ze alleen op het voorwiel want bij het achterwiel zie je er toch (bijna) niks van.
  4. de remmen zijn gemodificeerd. Heeft even geduurd maar een beetje eigen schuld ik had de ontluchtingsnippel van de nieuwe remklauw niet stevig genoeg aangedraaid waardoor u wat lekte. na aandraaien en weer een nacht wachten alles droog en de druk is nu zoals gehoopt. Nu alleen nog iemand vinden die de software wil updaten en die niet te ver van Budel zit. Vandaag: JAAAA nu al een brief van Vespa uit Italy gekregen beetje mosterd na de maaltijd maar ja beter laat dan nooit.
  5. de remmen zijn gemodificeerd. Heeft even geduurd maar een beetje eigen schuld ik had de ontluchtingsnippel van de nieuwe remklauw niet stevig genoeg aangedraaid waardoor u wat lekte. na aandraaien en weer een nacht wachten alles droog en de druk is nu zoals gehoopt. Nu alleen nog iemand vinden die de software wil updaten en die niet te ver van Budel zit. Linker foto is de modificatieset. Rechts de Brembo die ik voor mijn andere super had gekocht maar nooit gemonteerd. Hoe dat remt dat zal straks blijken als de Vesp weer uit zijn winterslaap komt
  6. Ik heb de rem een nacht onder druk gezet en de weerstand is nu goed. de hendel is nu volgens de vereiste specificatie. Ik zag wel dat er wat druppels remvloeistof op een stuk filtreerpapier lag wat ik er uit voorzorg en om zeker te weten of ie wel of niet lekte. De vermoedelijke oorzaak is dat de ontluchtingsnippel niet voldoende vast was aangedraaid. Ik heb hem inmiddels vaster gezet en er ligt nog een stuk papier onder zodat ik morgen kan zien of het nu goed is en het wiel weer kan worden terug gezet wat ik had moeten verwijderen om de nieuwe remklauw te plaatsen. Ik ga wel een zo'n beluchterset kopen voor een volgende keer. Weet alleen nog niet welke set ik zal kopen iemand een idee. e.v. met plaatje.
  7. Hallo Ik heb bij de GTS 200HPE de extra ontluchting nippels aangebracht en ontlucht volgens de voorschriften en de oude remvloeistof vervangen. de achterrem ging prima weer voldoende hard en een remdruk binnen de tolerantie. Maar de voorrem krijg ik niet hard. Ik heb wel gelijk de remklauw vervangen voor de Brembo die ik al eerder had gekocht voor de super van 2015 maar nooit had gemonteerd. Iemand ervaring hoe dit op te lossen. ontluchten doe ik op de oude manier rem een beetje druk nippel open en rem inknijpen er komt wel olie uit maar geen luchtbellen meer maar toch onvoldoende druk wie weet raad. Ik heb geen speciaal apparaat is dat aan te raden en zo welke.
  8. Maar weet je ook hoe lang daar over is gedaan. hoe oud/jong is die scooter en hoeveel eigenaren.
  9. niet goed gelezen begrijp nu wat je bedoeld ik heb de plus van een RAW draad gehaald en werkt prima.
  10. Wat bedoel je precies? die update schijnt alleen bij de Vespa dealer te kunnen weet jij een andere oplossing dan hoor ik het graag. Dat onderhoud zoals olie en filter vervangen, lukt me verder wel.
  11. topkoffer is misschien niet mooi maar wel handig om je helm in op te bergen als die niet past onder het zadel. ondanks dat de bak onder het zadel iets groter zou zijn past mijn schubert helm er nog steeds niet in. Ik heb nu ook een scorpio Jethelm gekocht met communicatie moduul maar die past er ook niet in en als je dan niet de hele tijd met je helm in de hand wil lopen is een topkoffer een oplossing.
  12. probleem opgelost nieuwe velg en nieuwe band gekocht. Ik heb het oudere wiel nog niet in een bak water gelegd om het lekje te traceren. dus de oorzaak weet ik nog niet,
  13. Ik heb een in nieuwstaat verkerende GTS300 Super van 2015 te koop kleur blauw met ABS en ASR en ca 4000 Km en met leuke extra's rijd perfect. Ik hewb nu de Supertech 2019 met HPE blok. interesse ik kan je foto's mailen de scoot staat in Budel dat is bij Hamont de grens over. Succes met je uiteindelijke keus.
×
×
  • Create New...