Ga naar inhoud
Vespaforum.be

motorhan

Leden
  • Aantal items

    61
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

motorhan last won the day on February 12

motorhan had the most liked content!

Community reputatie

14 Good

Over motorhan

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag 07/03/1946

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    VSN Brabant Lid 3641
  • Mijn Scooter(s)
    300 GTS 2015 ABS ASR

Persoonlijke Gegevens

  • Beroep
    Gepensioneerd
  • Woonplaats
    Cranendonck
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

529 profielweergaven
  1. Gereedschap pistonpen-trekker

    Dan gebruik je een standaard revetje van 13 of 14mm
  2. Gereedschap pistonpen-trekker

    Gewoon een stukje draadeind 6 of 8mm met een passende revet aan i kant en een busje dat groter is dan de pistompen met passende revet sleutel er op en draaien maar. Gebruik ik al jaren en je kan het zo mooi maken als je zelf wil en kan. Succes
  3. Trailer voor Vespa GTS

    Dat het gewicht van een passagier overeen komt met het gewicht van de aanhanger is denk ik een onjuiste aanname. een passagier zit stil achterop de aanhanger heeft dezelfde snelheid als de scooter en bij een noodstop weet je niet wat er gebeurt. een noodstop is iets anders dan het bewust remmen. Ook zie ik op de tekening dat de koppeling aan het rekje wel toelaat dat de aanhanger naar links en rechts kan bewegen maar de koppeling zou onafhankelijk moeten kunnen ronddraaien. als de scooter nu de bocht in gaat wordt de aanhanger gedwongen mee te gaan. dat zou spontaan moeten kunnen. Ook de opmerking het ontbreken van een paar steunbalkjes bij het onafgeveerde en daardoor stuiterende wiel Lijkt me noodzakelijk. En ik denk ook niet dat de ontwerpers van Vespa hebben voorzien dat er zo'n gewicht in veelvoud tijdens het rijden aan komt te hangen. Heb je al eens bekeken met wat voor boutjes dat rekje vast zit. Denk je eens in als je pak weg 80km per uur rijdt met je wel of niet beladen aanhanger en je plotseling moet uitwijken en tegelijk een noodstop moet maken. Kortom ik vind het een mooi stukje huisvlijt en ik zou het niet kunnen, maar je bent voor mijn gevoel onverantwoord bezig op deze manier. Ik begrijp het als je dat niet wilt horen, maar ik denk als je met deze combinatie naar de keuring gaat je ogen en oren wel open gaan. Veel succes met je projecten en mogelijke aanpassingen. En ik wens je veel veilige kilometers toe. met vr gr Han
  4. #DutchWesp Custom GTS Candy Python Green

    Die spuiter ook een Vakman hoor, heel wat beter dan het originele spuitwerk van Vespa zelf. de mijne van 2015 zit vol stof pikkels maar ja is dan wel origineel
  5. Chromen biesje

    leuke oplossing. Ik heb er zo'n z.g. chrome beschermbeugel op maar dit staat ook mooi. (vind ik)
  6. Terug van weggeweest, nu met een GTS 300 Touring

    Er zijn meer mensen die de zijstandaard verwijderen, om reden dat ze hem nooit gebruiken. Ik heb pas nog van iemand op het Forum een splinternieuwe zijstandaard bekomen die hij van zijn splinternieuwe Vespa GTS 2017 had gedemonteerd inclusief schakelaar en veren. De reden voor mij was dat de nieuwe standaard niet meer automatisch inklapt. en dat is voor mij handig met afstappen. en er waren er toen meer die aangaven dat ze de jiffy demonteerde omdat ze het niet mooi vonden en omdat ze hem altijd op de midden bok zetten.
  7. Chrome Onderdeel Gezocht

    Ik heb een tijd geleden een chrome spuitbus op een oldtimer beurs gekocht voor ca 20.00€ en ziet er net als echt chroom uit. ze zijn er ook in RVS kleur.
  8. #DutchWesp Custom GTS Candy Python Green

    Super mooi gedaan.
  9. ABS of niet

    ABS is een groot voordeel als je in een paniek situatie moet remmen, Op zo'n moment kun je even vergeten dat je gedoseerd tot aan het blokkeer moment moet remmen. Hopelijk heb je ABS nooit nodig maar als je wel in zo'n situatie (paniek) komt had je er achteraf een veelvoud van de kostprijs voor over om het op dat moment te hebben. En het gaat niet op met argumenten als ik rijd nooit hard en of ik kan beter remmen zonder ABS en ik anticipeer heel goed etc Het komt bijna altijd door een medeweggebruiker dat je ABS heel fijn zal vinden. En natuurlijk er rijden er duizenden zonder ABS maar wees dan blij dat jij het wel hebt. ook al hoef je er nooit gebruik van te maken. Zie het als een verzekering Hoe groot is de kans dat je huis afbrand heel klein toch maar toch heeft bijna iedereen een brandverzekering.
  10. Hoe is de situatie nu. is het opgelost en hoe. Met vr gr Han
  11. Wegklappende zijsteun op gts250ie

    Dat is inderdaad een idee. Voor mij is het ook lastig dat de Jiffy meteen inklapt als je de GTS iets beweegt (recht op) Ik gebruik de Jiffy om makkelijker af te stappen. Ik ben wat minder stabiel dan vroeger. Ik was ook van plan zoiets te (laten) maken. Op een ander Vespa Forum was iemand die de Jiffy van zijn 2017 model GTS verwijderde en niet meer wilde terug zetten omdat hij de Jiffy nooit gebruikt. Hij stelde voor de complete Jiffy met toebehoren gratis toe te sturen. Vandaag alles ontvangen en komende week eens proberen of het 1 op 1 is te vervangen. De schakelaar zit er ook bij/op. Ik weet nog niet of ik die wil aansluiten maar als ik het wel wil moet ik nog te weten komen waar deze op aangesloten moet worden. Maar eerst maar eens monteren. met vr gr Han
  12. Gezocht velgen GTS

    Staan regelmatig op Marktplaats. volgens mij nu ook.
  13. Afmeting spiegel Vespa

    Die is zeker geen 38mm de stang van de spiegel is dacht ik 13mm er is een speciale houder voor past o.a op Harley en Vespa spiegels en is verkrijgbaar bij Garmin GPS shop http://www.gps.nl/ Is niet goedkoop. ik heb er zelf een houder voor gemaakt van wat aluminium.
  14. ASR systeem komt foutief tussen

    Je hebt gelijk een prop is een nood/goedkope oplossing. Ik heb ook direct een nieuwe buitenband gekocht maar hij zit er nog steeds niet op ga ik nu doen. Als het goed gedaan is, geeft het weinig problemen. Ik controleer wel vaak de bandenspanning. en de band met de prop loopt na een paar weken een paar tienden terug de andere band blijft op spanning, Ik kocht een paar jaar geleden een BMW GS 1200 van iemand die bij Bridstone werkte en hij had er voor de verkoop nieuwe banden opgelegd dus mooie deal. tot ik er pas veel later achter kwam dat er een prop in de achterband zat De verkoper reageerde Oh das geen probleem dat doen we zo vaak. Omdat ik er al een paar duizend km mee gereden had nog maar even laten zitten. maar toch een minder fijn gevoel. zeker over de verkoper. Particulier.
  15. Medium windscherm GTS 300

    Vespa GTS en dan uren 130 km de mijne rijdt nog geen minuut 130 mag blij zijn als ie boven de 120km komt ja op de teller geeft ie wel 10km meer aan. maar op de GPS is het een stuk minder.
×