Jump to content
Vespaforum.be

motorhan

Members
  • Content Count

    277
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

62 Excellent

1 Follower

About motorhan

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa club Neerpelt
  • Mijn Scooter(s)
    300 GTS 2015 ABS ASR

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Cranendonck
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

1,821 profile views
  1. Hallo Marc, Dank je wel voor je reactie ik had het inmiddels ook op het Engelse Forum gezien. Vertaald via translate want mijn Engels is niet zo goed maar zelfs in het Engels was het al duidelijk. Ik ga het straks eens proberen maar ik heb de aanduiding Accu status niet eerder gezien wel settings etc
  2. Je hebt gelijk maar soms moet je er vanaf wijken of een ander oplossing kiezen. Ik heb er ook al een ander zadel op gezet daar zit ook geen gele bies meer op wel jammer . Misschien dat ik het originele zadel nog eens opnieuw laat bekleden en opvullen met Gel bij Tiger leathers daar heb ik een voorbeeld van en ziet er erg mooi uit vind ik. de afbelding heb ik van internet van iemand die het zo heeft laten bekleden.
  3. Ja dat is waar op mijn supertech zat ook een gele veer. de malossie veer is wit ik heb daar en spuitbus gele verf voor gekocht maar voorlopig toch de witte gemonteerd omdat ik niet wilde wachten om er mee te rijden. ik denk van de winter er even af halen en de veer spuiten. Er is overigens bij Sip wel een ander merk met een Gele veer die heeft een kennis van me ook gekocht en gemonteerd. maar dat wist ik pas achteraf. Overigens vind ik de witte veer ook niet misstaan duys zou zomaar kunnen dat ik het zo laat. hij rijd immers niet harder of zachter met een gele of groene of paarse veer.
  4. Hallo, Ik heb de HPE zijn 1e beurtje gegeven olie en filter vervangen maar nu komt er een sleuteltje in het scherm betekend dat ie toe is aan zijn 1e beurt. dat moet een dealer kunnen wissen. gezien mijn minder fijne ervaring met een dealer doe ik wat ik kan maar zelf maar heeft iemand een idee hoe je dat teken kan resetten. Bij de auto kun je dat ook eenvoudig maar dit is vrij nieuw denk ik op de vorige vespa van 2015 heb ik dat nooit gezien dit is een supertech van 2019 Natuurlijk kun je proberen te expirimenteren met de joystick maar die heeft al problemen genoeg gehad dus da
  5. motorhan

    Zijstandaart

    Daarom is het ideaal om een ander steuntje te monteren dan blijft de pikkel staan en valt ie niet om maar alleen op de pikkel en dat is wat je wil. dus niet uitstellen maar doen.
  6. Accu regelmatig aan de druppellader blijft je accu in een betere conditie
  7. Ik vervang de olie en filter na ca 3000-4000 km niet omdat het nodig is maar omdat ik het wil ik rijd ook niet meer per jaar dus eigenlijk jaarlijks.en het ook wel leuk werk vind afgezien van soms een kliederboel na het loshalen van de plug van de aandrijving omdat je de opvangbak er niet snel genoeg goed onder hebt. de 1e 1000km heb ik gedaan bij ca 875km door de corona duurde het me te lang voor ikl bij de 1000 was.
  8. motorhan

    Zijstandaart

    Als de pikkel nog uit staat als je weg rijd gebeurt er niks vervelends de pikkel staat naar achteren dus klapt dan gewoon alsnog in. heb ik jaren mee gereden nu op de nieuwe met start onderbreker vind ik veel vervelender. als ik achter uit de garage uit rij en de pikkel staat uit dan loopt ie vast op een drempel en je kan dan niet starten en een stukje naar voren rijden. dus ik let nu dubbel op dat de pikkel omhoog staat als ik de garage uit rijd terwijl ik er op zit. er naast lopen is geen optie voor mij. Ik overweeg dus die start beveiliging er af te halen. zijn maar 2 draadjes weet ni
  9. motorhan

    Zijstandaart

    je hebt dus alleen dat steuntje nodig waar de veer aan wordt bevestigd de pikkel kan blijven
  10. Vandaag de motor en aandrijvingsolie vervangen van de GTS HPE 2019 Ze hebben het er niet makkelijker mee gemaakt door de vulopening voor de motor olie te verplaatsen en de aftapplug van de aandrijving vind ik helemaal een ramp zeker als je het achterwiel niet verwijderd. wat een smeerboel krijg je dan. je moet aam de ene kant de schroef er uit draaien en dan aan de andere kant een lekbak er onder zetten en dan is er al aardig wat olie uit gelopen. dus deppen maar. Hoe doen jullie dat. Eerst uitvogelen wat moet er in de bout torx of inbus blijkt inbus m6 te zijn zou handig zijn als dat erg
  11. Dat ziet er strak uit. mooie stikker ook
  12. Ik verwacht dat er een plaatmoer heeft gezeten die naar beneden is gevallen ik heb er inmiddels een paar gekocht. Ik heb ook een inserttang gekocht waar je draadbussen/blinklinkmoeren mee kan plaatsen helaas bleek de tang niet compleet dus kan hem niet gebruiken gekocht bij Aliexpres was niet duur maar als je er niks mee kan toch te duur. inmiddels een nieuwe set besteld dan kan ik de ontbrekende onderdelen zelf bijmaken.
×
×
  • Create New...