Jump to content
Vespaforum.be

motorhan

Members
  • Content Count

    270
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

62 Excellent

1 Follower

About motorhan

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa club Neerpelt
  • Mijn Scooter(s)
    300 GTS 2015 ABS ASR

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Cranendonck
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

1,703 profile views
  1. motorhan

    Batterij 300gts

    Accu regelmatig aan de druppellader blijft je accu in een betere conditie
  2. Ik vervang de olie en filter na ca 3000-4000 km niet omdat het nodig is maar omdat ik het wil ik rijd ook niet meer per jaar dus eigenlijk jaarlijks.en het ook wel leuk werk vind afgezien van soms een kliederboel na het loshalen van de plug van de aandrijving omdat je de opvangbak er niet snel genoeg goed onder hebt. de 1e 1000km heb ik gedaan bij ca 875km door de corona duurde het me te lang voor ikl bij de 1000 was.
  3. motorhan

    Zijstandaart

    Als de pikkel nog uit staat als je weg rijd gebeurt er niks vervelends de pikkel staat naar achteren dus klapt dan gewoon alsnog in. heb ik jaren mee gereden nu op de nieuwe met start onderbreker vind ik veel vervelender. als ik achter uit de garage uit rij en de pikkel staat uit dan loopt ie vast op een drempel en je kan dan niet starten en een stukje naar voren rijden. dus ik let nu dubbel op dat de pikkel omhoog staat als ik de garage uit rijd terwijl ik er op zit. er naast lopen is geen optie voor mij. Ik overweeg dus die start beveiliging er af te halen. zijn maar 2 draadjes weet niet of dat een storing geeft. of de schakelaar er naast zodat het altijd lijkt of de pikkel omhoog staat.
  4. motorhan

    Zijstandaart

    je hebt dus alleen dat steuntje nodig waar de veer aan wordt bevestigd de pikkel kan blijven
  5. Vandaag de motor en aandrijvingsolie vervangen van de GTS HPE 2019 Ze hebben het er niet makkelijker mee gemaakt door de vulopening voor de motor olie te verplaatsen en de aftapplug van de aandrijving vind ik helemaal een ramp zeker als je het achterwiel niet verwijderd. wat een smeerboel krijg je dan. je moet aam de ene kant de schroef er uit draaien en dan aan de andere kant een lekbak er onder zetten en dan is er al aardig wat olie uit gelopen. dus deppen maar. Hoe doen jullie dat. Eerst uitvogelen wat moet er in de bout torx of inbus blijkt inbus m6 te zijn zou handig zijn als dat ergens in de handleiding staat Ja nu weet ik het wel en genoteerd op het onderhouds formulier.
  6. Dat ziet er strak uit. mooie stikker ook
  7. Ik verwacht dat er een plaatmoer heeft gezeten die naar beneden is gevallen ik heb er inmiddels een paar gekocht. Ik heb ook een inserttang gekocht waar je draadbussen/blinklinkmoeren mee kan plaatsen helaas bleek de tang niet compleet dus kan hem niet gebruiken gekocht bij Aliexpres was niet duur maar als je er niks mee kan toch te duur. inmiddels een nieuwe set besteld dan kan ik de ontbrekende onderdelen zelf bijmaken.
  8. Ik vind zo'n klein boekje ook altijd lastig daarom heb ik de handleiding digtaal dan kun je ook makkelijk een bepaalde pagina uitprinten. zo blijft je boekje netjes en mag dat blaadje e.v. vet worden je print immers zo weer een andere. Mocht je ook de digitale handleiding willen ik heb ze van de GTS ca 2015 en de HPE modellen. dan je emailadres mailen
  9. Behalve bij een noodstop dan kun je blij zijn als het wel werkt. verder is het net als de gordels in je auto meestal zitten ze e rvoor niks of een waterdicht horloge waar je tot 100 meter mee onder water kan maar als je niet kan zwemmen verdrink je toch want het is geen reddingsgordel. Ik zou het dus altijd laten maken en blij zijn als het er op zit en werkt.
  10. Heb je ook al eens gecontroleerd of je niet per ongeluk " je rode noodknop (rechts op het stuur )" hebt ingedrukt ( door bv. het zadel te openen ) ?...want dan start hij ook niet meer... Dat is mij met de vorige Vespa ook al een paar keer overkomen na het tanken, wilde wegrijden en niks starten dan krijg iuk gelijk de kriebels en dan maar eens op alle knopjes gedrukt en Ja starten maar de 2e keer was het simpeler toen wist ik het nog. een vriend belde me ook eens dat hij niet meer wilde starten ik kom er bij en druk op de knop en lopen hij keek of ie water zag branden maar was vergeten dat je de hendel in moet knijpen heb ik na een lange stilstand ook wel eens even gehad dat zijn van de Oja momenten. hoop dat het bij jou ook zo simpel is en anders andere accu met hulpkabels er bij.
  11. Hallo, om de draad voor de nieuwe Navi Zumo xt aan te sluiten moest het klaprek en de de afdekplaat er af. dat is op zich geen probleem maar toen ik de afdekplaat terug zette en de bouten voor het klaprek er weer in wilde draaien bleek er in het bovenste gat geen moer meer aanwezig te zijn waar de bevestigingsbout in kon. wet iemand hoe dat origineel zit want bij het de 1e keer plaatsen had ik geen probleem maar nu was er alleen een loos gat. uiteindelijk heb ik via de bovenkant een moertje M6 aan de achterkant tegen het gat kunnen houden en zit de bout vast maar ik zou graag weten hoe dat origineel was. ik dacht dat ik wel iets hoorde vallen een metaalachtig geluid maar ook met een flexibele magneethouder kon ikm niks opvissen of voelen. beetje warrig verhaal maar voor de kenner toch wel duidelijk denk ik.
  12. waar heb je die wijsheid vandaan? de rem wordt niet volledig aangetrokken er staat dus weinig spanning op de kabel en of leiding staat ie wel onder spanning is dat goed om e.v. lucht dat er nog in zou zitten te verwijderen de rem wordt er alleen harder van.
  13. Mannen die met zo'n slijptol kopen kieperen de scoot zo op een aanhanger of in een busje staan op internet diverse filmpjes over en dan heeft geen enkel slot nut. jammer maar helaas een slot is tegen de toevallige passant /gelegenheidsdief. Ik probeer altijd in het zicht van de scooter te blijven waar dat mogelijk is dat is meestal de beste beveiliging.
  14. ziet er goed uit jammer dat de koffer van de GTS die reflectoren niet heeft. maar zou er natuurlijk wel een extern 2e remlicht op kunnen maken. eens zien wat er te koop is.
×
×
  • Create New...