Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa V50 Project Matthijn


Matthijn

Aanbevolen berichten

Dat geeft me niet veel hoop.. Zal toch moeten als ik er een kenteken op wil hebben 

 

Daarom moet je je goed laten informeren voor je koopt.

 

zojuist de RDW maar eens gebelt om te vragen hoeveel kans ik heb, volgens hun kan ik het frame laten ''labelen''.. dan wordt er gekeken of er nog iets van het framenummer kunnen maken, als er een deel helemaal niet meer zichtbaar is hebben ze daar nog wel ''speciale'' manieren voor heb ik begrepen... Kosten, €90 ongeacht of het wel of niet kan, dat vind ik nog wel het proberen waard.

 

Als hij dan helemaal is opgekapt, gestraald en gespoten slaan ze het opnieuw in aan de hand van het label wat je krijgt, dan ben je ca. €250 kwijt incl kenteken.

 

Prijzig. Een ander frame met papieren kost je minder. Wie weet zelfs een frame waar minder laswerk aan is ;)

Link naar reactie

Verkoop hem in België, papierwinkel is nagenoeg onbestaand voor 50 cc s van voor 74.

Speel het wel eerlijk als je hem verkoopt, met alle info etc...

En nee , geen interesse of het moet een heel goede prijs zijn.

Link naar reactie

Heb weer even wat vragen, mijn achterveer ziet er niet heel fris meer uit en volgens mij hoort deze vast te zitten bovenin het frame, mijn vraag is hoe? Ik heb aan de bovenkant alleen een rubber zitten, verder niets om mee vast te zetten, gevolg is dat de veer tegen me achterband aan zit en mee carb er zowat wordt afgedrukt bij het omhoogtrekken van de achterkant

Vraag twee; het metalen uiteinde van een versnellingkabel is overleden, ik wil daarom de kabel en het liefst alle kabels vervangen. Hoe krijg ik de kabel van de handgreep door het frame naar achter? Gewoon doordrukken?

Vraag drie; één steller van de schakelkabel is bij het indraaien afgebroken, is er een grotere steller te krijgen? Dus uitboren, nieuw tappen en klaar??

Foto van me achterveer:

post-17288-0-49560000-1447874554_thumb.j

post-17288-0-43360000-1447874575_thumb.j

Link naar reactie

1: daar hoort een draadeind uit te steken. In je frame kom je er bij achter je tank ( dus tank weghalen) - hoort vast te zitten, ik hoop dat alleen het draadeind losgekomen is (en niet je bevestigingspunt verrot)

Zie haynes manual of explosietekening voor meer info over hoe het vast hoort te zitten,.

2: http://www.smallframes.comin de tech sectie staat uigelegd hoe je je kabels vervangt

3: eerst proberen of je het stukje er uit kunt schroeven, of er een sleufje in kunt dremelen voor een schroevendraaier.

Link naar reactie

Probleem met me kabel is dat de buitenhuls van de kabel onderin de lamp zit, ben bang dan als ik een nieuwe kabel er in wil doen dat ik deze niet door kan drukken

 

Als je het kapje van je teller eruit duwt, als je je hand door het gat van je hand naar binnen duwt. dan zijn je kabels een stuk beter te bereiken. Als je alle binnen en buitenkabels wil verwijderen. zorg dat je voor iedere kabel een stevige draad / touw met de kabels meetrekt, zodat de draden / touw er al liggen. Dan kun je later, als je de nieuwe kabels trekt makkelijk doorlussen. 

Link naar reactie

... moet je wel even de kop van de schroef afknippen, anders werkt t niet :P

 

Met een strook ducktape de kabels achterelkaar plakken wil 't ook, en beschadig je de binnenkant niet; vooral bij PTFE kabels wel fijn.

Link naar reactie

Even mijn 2ct over het chassisnummer:

 

De fout is te regelmatig om manueel geklopt te zijn. Op die manier kan je ze gewoonweg niet met de hand kloppen. Dus ik denk dat ze machinaal geklopt zijn met een fout aan de machine, of door een operator die er geen ervaring mee had. Ik denk dat ze gewoon zo geleverd is.

 

Als destijds het nummer leesbaar was (zelfs al was het moeilijk) zullen ze die wel laten passeren hebben. 

 

Mijn Rally heeft een gelijkaardige fout in één (of 2, wil het even kwijt zijn, en ook niet de laatste) cijfers. en dat is absoluut het juiste nummer. Ik heb ook de originele papieren en het blok klopt ook. Ik heb mijn chassis eens getoond aan Peter van Maskes. Hij zei toen dat het een originele foute slag van in het fabriek was, dus hij is ze vast nog vaker tegengekomen. Maar hij zei ook dat de RDW dat natuurlijk niet graag ziet. En of ze ze ooit zo erg zijn tegengekomen?...

 

Ik zou je aanraden ook eens naar Maskes te gaan voor advies. Hij gaat er wel iets zinnigs over kunnen vertellen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vervangen van de kabels is inmiddels gelukt, heb de binnenkabels aan elkaar vast gemaakt met een kroonsteen :P

Alleen de afgebroken steller voor de schakelkabel is me nog niet gelukt om er uit te krijgen, het zit te diep om er een gleuf in te maken oid, vd week maar eens met tapsetje aan de gang. Kan ik eindelijk de eerste meter rijden

Link naar reactie

Kan iemand me misschien helpen, ben nogsteeds bezig om me schroefdraad te herstellen voor de stelschroef van 1 schakelkabel. Oude eruit draaien met platte schroevendraaier is niet gelukt. Maar er is te weinig ruimte om nieuw draad te tappen. Is er iemand hier een goede draadtapper in de buurt van marknesse :P

post-17288-0-75760000-1449431355_thumb.p

post-17288-0-12880000-1449431436_thumb.p

Link naar reactie

Ik woon in Blankenham :) maar loop es binnen bij Motorenrevisie Flevoland (MRF) in Emmeloord, of dichterbij: VDB Works in Kuinre, kun je op de heen/terugweg een bakkie/biertje komen doen.

Link naar reactie

Ik woon in Blankenham maar loop es binnen bij Motorenrevisie Flevoland (MRF) in Emmeloord, of dichterbij: VDB Works in Kuinre, kun je op de heen/terugweg een bakkie/biertje komen doen.

Tis VDB gelukt, schroefdraad was niet te redden, maatje groter gemaakt en het is weer als nieuw :D thanks voor de tip

Hopelijk woensdag de eerste meter rijden

Link naar reactie

Volgende probleem.. Eerst het positieve, schakelen werkt weer..

Nu werkt de koppeling niet. Deze werkte al niet voordat ik alles los had gehaald. Als ik hem in de versnelling wil doen knalde hij gelijk uit. Ik heb de koppeling nu strakker afgesteld. Nu gaat de koppelingshevel heel zwaar en nogsteeds geen enkele vorm van ontkoppeling.

Wat is het advies, plaatjes vervangen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...