Jump to content
Vespaforum.be

woutervespa

Members
  • Posts

    189
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    ACMA 1952
    ACMA 1955
    GS 150 1959
    Vespa GTR 1970
    Vespa vnt2t 1962

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    langemark
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

2,273 profile views

woutervespa's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

59

Reputation

  1. De sproeiers die er nu standaard inzitten , hoofdsproeier 110 , rolantiesproeier 40 . De motor is volledig standaard , behalve de ontsteking , die is vervangen door een flytech. Uitlaat ook origineel . Vespa is een GS 150 vs5. Is dit ok ?
  2. Na het gesukkel met de originele carburator overgestapt naar een polini cp 23 . Na het eerste testritje verzuipt ze nog steeds , vooraleer ik begin met sproeiers te veranderen had ik graag advies gekregen ivm. het spruitstuk . Moet de cilinder worden aangepast aan de ronde opening of niet ? Zie foto's Bedankt
  3. De cp23 zit er ( eindelijk ) op , ze draait al mooi stationair , wel is ze nog een beetje te rijk ( denk ik ) , de naald 1 positie gezakt en de luchtvijs 3 toeren uit . Ze pakt onbelast mooi aan en na het gas lossen valt ze onmiddelijk mooi op rolantie . Klaar voor een testritje , als het weer meezit .... Bedankt iedereen om mee te helpen !
  4. Beide sproeiers zijn vervangen , vlotternaald en zitting zijn ook nieuw . Naald van gasschuif is ook al vervangen en op meerdere positie's gezet . Kan het zijn dat door de trillingen van de motor de vlotternaald niet mooi afsluit en daardoor overloopt ?
  5. Het rijden is ok , wel hoor je na het nemen van een andere versnelling wat gepruttel in de uitlaat (te veel benzine ?) Daarna weer vertrokken . Bij het afkomen van versnelling moet je ook wat aan het gas hangen om ze draaiende te houden ...
  6. Testritje zit er op , nog steeds niet ok . Bij stilstand verzuipt ze weer en valt ze stil bij het opnieuw vertrekken . Dan met de benzinekraan dicht en vol gas start ze weer na een 10tal keer kicken ... Het zal dan toch een andere carburator worden zeker?
  7. Komt in orde ! Als het weer het toelaat een testritje 🙂
  8. De onsteking staat op 23 graden , de rolantiesproeier gevonden , ze zit schuin naast de de hoofdsproeier . Alles uitgespoten en opnieuw gemonteerd . Ze start weer ,draait mooi op deel- en vollast maar op rolantie valt ze stil na een 25 tal seconden , met het gas vol open start ze terug . misschien eest een testritje doen en eens mooi warm rijden ? Bedankt voor de hulp !
  9. Geen domme vraag , ze zit met de afgeschuinde kant richting luchtfilter . Super ! Bedankt ik ga dat eens nazien .
  10. Ik heb een stoboscoop met vaste flits en zonder toerenteller . Vandaar de vraag voor het ontstekingsmoment op rolantie . Bedankt
  11. Ik kon de"rolantie" moeilijk regelen , moest blijven spelen met het gas om niet stil te vallen . Daarna 500 meter gereden en bij het opnieuw vertrekken stilgevallen en niet meer opgestart gekregen .... Ik ga de ontsteking op 22 zetten en eens herbeginnen . We heb ik geen rolantiesproeier gevonden , waar zit die ergens ?
  12. Nero , de ontsteking herafgesteld naar 27 graden , het is nog slechter .... Wat is het juiste voorontstekingsmoment voor een flytech ( op verhoogde rolantie ) ?
  13. Dat hij lekt aan de kickstarter kan ik mee leven , dat die vlotter overloopt is iets anders ....
  14. Ik dacht op 24 graden , ik ga morgen het vliegwiel eens lossen en foto nemen , het is wel zo dat er een plasje opgedroogde 2t olie-benzine onder de carburator lag ...
×
×
  • Create New...