Jump to content
Vespaforum.be

woutervespa

Members
  • Content Count

    114
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

25 Excellent

About woutervespa

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    ACMA 1955
    Vespa GTR 1970
    Vespa VBB 1962
    P200x 1982

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    langemark
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

1,141 profile views
  1. Hey , Dennis weet wel wat hij doet zeker , maar voor de zekerheid regelmatig de kleur van je bougie nazien , anders eens raad vragen bij Fabien van motos Maes . Groeten wouter
  2. Chiel , zit die bout niet gewoon in de lange cilinderkopmoer ? indien wel gewoon moer losdraaien en vervangen . succes Wouter
  3. Een keerring kan je meer doen sluiten door de veer een stukje af te nijpen . ( de veer zit op een plaats in elkaar gedraaid , daar losdraaien een stukje afnijpen en terug in elkaar draaien ) normaal kan dit helpen als een as is ingelopen . Of dit hier wel OK is laat ik aan U over ...
  4. Voor wie er iets mee kan doen , de shbc 19-19 is gemonteerd, na aanpassingswerk aan het inlaatspruitstuk is het goed te doen om te monteren . De acma draait mooi stationair en neemt zijn toeren . Morgen een proefritje .
  5. Hey , Ik had graag mijn ACMA 125 cc 1955 voorzien van een andere carburator . Bollag heeft hiervoor een kit die rap 300 euro kost , naar het schijnt past een type " primavera " mits de nodige aanpassingen ook . Is er iemand die hier ervaring mee heeft , op scootercenter staat een shbc 19-19 (19622700) of een shb 19 ( 151004 ) welke zou het best geschikt zijn ? Mag ik voortgaan op de geg. van een primavera 125 cc voor de sproeiermaat ? Alvast bedankt Wouter
  6. Als je wil heb ik nog 2 poort carters liggen van een acma van 55. Ik hoor het wel . Wouter
  7. Draai de bout er eens in en kijk of je kickstarter normaal werkt.
  8. Deze is er om uw kickstarter veer op spanning te houden ... Hopelijk is hij niet verdraaid anders mag uw blok open .
  9. De koppeling moet er niet af om het blok te splitsen . Zie foto's . Het alu opwarmen rond je krukaslager aan de kant van de ontsteking kan ook helpen om gemakkelijker de carters te splitsen .
  10. Vergeet de draadstangen om cilinder en cilinderkop vast te zetten niet uit te draaien , gezien je piston vast zit ga je de cilinder niet kunnen demonteren . Ik heb eventueel nog carters liggen moest je pech hebben . Die moer komt normaal wel los (met de juiste dop ) veel plezier !
  11. Zonet nog eens het schakelmechanisme erbijgenomen , in de neutrale stand en kickstart naar beneden komt hij eruit !
  12. Duw je kickstarthefboom een beetje naar beneden , dan is er meer plaats om het schakelmech.uit te nemen . Idd een beetje spelen met de versnellingen tot de selectorhefboom voor de opening komt . De foto is met de kickstarter op de normale positie , als je kijkt in de opening is er geen plaats om de hefboom eruit te krijgen ,als je deze verdraait komt er meer plaats vrij .
  13. Ziet er goed uit ! Goed bezig .
×
×
  • Create New...