Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa V50 Project Matthijn


Matthijn

Aanbevolen berichten

Beste Vespa fans,

Sinds een aantal weken heb ik mijn eerste Vespa gekocht. Aangezien ik van Vespa's nog niet heelveel verstand heb leek het me makkelijk om een topic te openen voor me vragen. Ik zal ook wat updates geven over de vorderingen van het opknap project voor de liefhebbers.

Volgens mij is het een Vespa 50N uit de jaren 60, mocht het anders zijn hoor ik dat ook graag!

De Vespa is voor een groot deel gaaf, alleen zal er een nieuwe bodem in komen. Origineel was de Vespa rood, hij is een keer in oranje metallic gespoten en een keer zwart, zoals het nu is. Uiteindelijk wil ik hem helemaal origineel hebben. Voordat ik daaraan begin wil ik hem goed lopend hebben

Een paar vragen:

- Het laatste deel van het chassisnummer is redelijk goed te zien, zijn de eerste letters/cijfers altijd hetzelfde?

- welk type heb ik en zijn er dingen te zien op de foto's dat niet origineel is?

- in welke kleuren is dit type geleverd?

Wordt vervolgd

post-17288-0-01180000-1447100423_thumb.j

post-17288-0-00100000-1447100459_thumb.j

post-17288-0-53540000-1447100476_thumb.j

post-17288-0-95260000-1447100498_thumb.j

post-17288-0-15300000-1447100520_thumb.j

post-17288-0-05700000-1447100541_thumb.j

post-17288-0-49300000-1447100561_thumb.j

post-17288-0-49980000-1447100664_thumb.p

Link naar reactie

De 50 R is uitgebracht in de kleur 'Rosso Corsa' (vanaf 1975) dus dat ie origineel rood was zou goed kunnen. 

 

1975
- Chiaro di Luna metallizzato: 2.268.0108
- Rosso Corsa: 1.298.5806
- Beige Versailles: 1.298.2580

 

Misschien dat dit je nog helpt bouwjaar te bepalen: 

 

Numerazione telaio: 
1969: v5a1t 700001 - 702503 
1970: v5a1t 702504 - 735716 
1971: v5a1t 735717 - 769612 


1972: v5a1t 769613 - 804164

1973: v5a1t 804165 - 831712

1974: v5a1t 831713 - 861870

1975: v5a1t 861871 - 878151

1976: v5a1t 878152 - 893568

1977: v5a1t 893569 - 906043

1978: v5a1t 906044 - 914139

1979: v5a1t 914140 – 922204

1980: v5a1t 922205 - 930986

1981: v5a1t 930987 - 936052

1982: v5a1t 936053 - 938702

1983: v5a1t 938703 - 938761

 

 

Kleur: http://www.coloreamico.it/servizi/colori/vespa_mod.htm

 

Info over 50 R (als je italiaans kan lezen) http://www.vesparesources.com/archive/index.php/t-20649.html

Link naar reactie

is inderdaad een 50R:

9inch bandjes,

open velg 4bouten,

klein gat voor de rempedaal,

...

Link naar reactie

origineel is altijd meer waard, of dat voor jouw het beste is, dat moet je zelf uitmaken

Link naar reactie

Origineel op een vespa waar al een ander framenummer in gemept is, is niet meer haalbaar - blokje lekker zo laten.

 

Daarbij is 4 versnellingen comfortabeler rijden, en dat je 3 versnellingen ziet op de je stuur is alleen maar erg handig als je op een rollerbank gezet wordt :P

Link naar reactie

De vraag is natuurlijk of het een ander framenummer is, laatste cijfers kloppen. Heb van se vorige eigenaar een schouwingsrapport waar dat framenummer (laatste cijfers) op staan. Dat is van 9 jaar geleden.

Zag op de site van de RDW dat je voor 9 tientjes het framenummer opnieuw er in kunt laten slaan.

Link naar reactie

Je kunt veel van de Piaggio medewerkers zeggen, maar zo dronken dat ze 4 keer op een cijfer moesten slaan, of een 0 over een sterk heen mepten heb ik niet eerder gezien.

 

Ik zou er niet mee naar de RDW durven, maar doe vooral wat je niet laten kunt, ik ga een ander topic vervuilen :)

Link naar reactie

zojuist de RDW maar eens gebelt om te vragen hoeveel kans ik heb, volgens hun kan ik het frame laten ''labelen''.. dan wordt er gekeken of er nog iets van het framenummer kunnen maken, als er een deel helemaal niet meer zichtbaar is hebben ze daar nog wel ''speciale'' manieren voor heb ik begrepen... Kosten, €90 ongeacht of het wel of niet kan, dat vind ik nog wel het proberen waard.

 

Als hij dan helemaal is opgekapt, gestraald en gespoten slaan ze het opnieuw in aan de hand van het label wat je krijgt, dan ben je ca. €250 kwijt incl kenteken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...