Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bandenwissel Px


herbal

Aanbevolen berichten

Net een nieuwe band geplaatst op PX. Voorste wiel, dus geen al te moeilijke ingreep. Wel een hoop gesleur om die 2 velghelften uit de oude band te trekken. Volgende keer wat WD40 spray gebruiken. Binnenband nog prima. Deze lichtjes opgepompt en in de nieuwe S1 gestoken. Vervolgens vaseline gesmeerd en eerst grote velghelft erin, omkeren en kleine velghelft erin. En dan komt het...  

 

Hoe kan je nu in godsnaam weten of die binnenband nergens gekneld wordt tussen de twee velghelften wanner je ze terug op mekaar schroeft?? Ik heb alles supervoorzichtig gemonteerd en 3 keer nagekeken, maar zeker ben je nooit.. Band ligt inmiddels en rijdt prima.

 

Iemand bepaalde inzichten, truckjes om geen geknelde binnenband te krijgen?

 

 

Link naar reactie

Idd, lichtjes opgepompt komt dat goed. Hoe oud waren de bandjes?

Ik heb 1 na 8 jaar vervangen en de andere volgend jaar. Binnenband ok maar ik verschoot er van dat die uitgerokken was tov een nieuwe, je kon er zelfs het motief vd buitenband in zien. Daarom ook onmiddellijk een nieuwe binnenband gestoken zodat we weer een paar jaar gerust kunnen zijn ;-)

Link naar reactie

Voel je het verschil in rijden met andere velgen en tubless banden?

de meningen daarover zijn verdeeld. Persoonlijk vind ik het een gerustellende gedachte dat ik eender waar mijn band zelf van de velg kan halen en eventueel langs de kant van de weg een nieuwe binnenband steken (ja, ik heb het al meegemaakt dat je 2 keer plat rijdt op 1 dag en dan ben je blij een binnenbandje bij te hebben dat je zelf kan vervangen)

de tubeless rijders zullen hier ook wel voordelen kunnen geven

Link naar reactie

ik vind persoonlijk: "Tubless is veur... "

...mensen met gezond verstand of Vesparijders die het al eens ten lijve ondervonden hebben hoe het voelt om tegen 90 à 100km/u zeer hard tegen de tarmac aan te schuren en/of overkop te vliegen door een klapband...

Link naar reactie

Vervolgens vaseline gesmeerd 

 

Gebruik de volgende keer bandenvet. Dat smeert als je het aanbrengt, maar droogt waardoor het gaat plakken. Vergelijk het met zeep. 

Je wil niet dat je aan topsnelheid moet remmen, je band verschuift door de vaseline en ventiel afsnijdt. Kans is onwaarschijnlijk bij het remvermogen van een vespa, maar zo'n dingen gebeuren!

Link naar reactie

Gebruik de volgende keer bandenvet. Dat smeert als je het aanbrengt, maar droogt waardoor het gaat plakken. Vergelijk het met zeep. 

Je wil niet dat je aan topsnelheid moet remmen, je band verschuift door de vaseline en ventiel afsnijdt. Kans is onwaarschijnlijk bij het remvermogen van een vespa, maar zo'n dingen gebeuren!

Thanks voor de tip!

Vandaag band terug gedemonteerd, velghelften & band grondig gereinigd zodat alle vaseline verwijderd is. Daarna talkpoeder gekocht en gebruikt. Gaat goed met talk!

Beetje geschrokken van je verhaal ivm doorschuivende band... Goeie tip!

Grtz

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...