Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanzuigen Brandstof Reedvalve


Roeli

Aanbevolen berichten

Hey Fireball,

Ik denk dat ik die SI24 er op ga laten...moet ik die extra's (vacuumpompje) niet meer te istalleren. Kan dit achteraf altijd wel eens proberen...dat was er ene met een vaccumaanzuigingaansluiting aan de carbu zelf zeker ?

 

Bowyer,

Ga eerst proberen mijn P terug in orde te krijgen (rijdens-remmens-en wheely's-klaar).

Daarna is dat blokje met het helicoil probleem aan de orde...ik hou je uiteraard op de hoogte.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vandaag eens een langer testritje gereden, en nog niet ideaal. Trekt zeer vlot op, maar motor valt soms uit. Aan de kant gaan staan, vollen bak choke, en dan start hij weer. Ontsteking staat juist denk ik. Anders hoor en voel je dat wel tijdens het rijden. Aan de bougiekleur te zien staat de carbu ook wel goed afgesteld.

Link naar reactie

Nu krijg je dus de standaard vragen :-)

 

Geen knik in je benzineslang of de slang te lang?

Filter schoon?

Wat voor kraan is er gemonteerd een standaard of een fast flow?

Mogelijk een luchtbel in de slang?

 

Wel fijn te horen dat het behalve zo te horen een brabdstof te kort allemaal werkt

Link naar reactie

Neen geen fastflow kraan. Misschien krijgt hij wat te weinig lucht binnen. Morgen mijn venturi filter er eens op zetten, en kijken welke mainjet er in mijn si24 zit. Ik vermoed dat ik een 120 ga nodig hebben (177cc polini met longstroke). Brandstofleiding is nieuw, en er zit op het eerst zicht geen knik in. Morgen ook eens onder mijn naftbak loeren (misschien darm net iets te lang afgesneden)

Link naar reactie

Er zat een 116 in...die stond wel wat los... .(zou dat een oorzaak kunnen zijn ?)

Een 122 heb ik niet liggen, heb er nu eens een 135 in geflikkerd...een kort stukje gereden...verzuipen doet hij al niet...als het droog is ga ik nog eens vollen tuub en eens kijken hoe dat de bougie er uit ziet.

Dit is al een foto met de 116 sproeier...nog niet perfect, maar ook niet superslecht

https://onedrive.live.com/redir?resid=F09C28928E3B72CC!998&authkey=!AFSG5fiKtBI2DXg&ithint=folder%2c

Link naar reactie

Mijn onststeking stond op de A (voor een standaard 200 cc). Heb even met de strobe lamp gemeten...bij een ontsteking van 19° voor TDC. Moest tot de constatie komen dat ik mijn stratorplaat zo ver mogelijk naar links heb moeten draaien om dit te bekomen. Om goed te zijn zou ik nog een beetje van de sleufjes moeten uitfrezen om mijn stratorplaat nog iets verder naar links te kunnen draaien. Dit is in het geval de ontsteking effectief op 19° voor TDC moet staan. Deze info heb ik van de sip gekregen (polini 177 met 60mm slag krukas). Heeft er iemand ervaring met de timing van de ontsteking in deze setup ? Heb er al even terug mee gereden, en hij draait veel regelmatiger, en rijden doet hij precies ook nog iets beter. De sproeier van 135 blijkt me ook wel te kloppen. Nu ga ik morgen eens proberen te zien wat hij dot aan topsnelheid. Maar ik vermoed dat ik geen fastflow kraan nodig ga hebben. Of is dit veiliger dat wel te steken. Heeft dit wel nut met een standaard SI24 carbu ?

Link naar reactie

Als je de sleuven moet uitfrezen zou ik eerst eens zoeken of er nergens een spoel doorgebrand is of kortsluiting maakt. Of eens gelijk een andere stator (en/of vliegwiel/bobijn) proberen. De ene keer dat ik het had dat ik hem niet getimed kreeg binnen de tolerantie van de statorsleuven lag het aan een kapotte spoel in elk geval. Wel nog een sterke vonk!

Link naar reactie

Heb toch niets moeten uitfrezen, had gewoon wat scheel gekeken, ontsteking staat nu op 19° voor TDC. Hoofdsproeier 135...regelvijs lucht van de SI24/24 staat maar 1,5 toer uitgedraaid. Ik zou denken dat hij dan net iets te rijk zou staan. Toch wordt de bougie niet zwart (ik vertrek liever van een ter rijke afstelling dan van een te arme, met brokken tot gevolg) Toch blijft de bougie aan de lichte kant. Daarnet nog 80 mee gereden en dan blijkt de motor er precies genoeg van te hebben. Lijkt me niet de juiste snelheid voor een 177cc met longs stroke krukas. Optrekken doet hij wel zoals het hoort. Proberen met een 140 sproeier ? (Is een driepoorts motor)

Link naar reactie

Nu begrijp ik het even niet meer, heb de SI24 carburator (+het plolini venturi systeem) van mijnen perfect werkende PX200 genomen (sproeier 118), optrekken gaat nog steeds goed. Steeds hetzelfde verhaal (zowel met de 135 als de 118 sproeier)... optrekken tot 80... ...dan blijft de motor enkele seconden de 80 aanhouden, en dan valt de motor volledig stil...als ik dan me laat uitbollen tot 60 en bvb terug in derde schakel, slaat de motor ook niet terug aan. Als ik stilsta en choke+kick start hij weer. Pure mistery...Is er een David Copperfield onder ons ?

Link naar reactie

snelheid of toerental heeft geen rechtstreeks verband met hoofdsproeier. Het enige dat bepaald wanneer de hoofdsproeier het mengsel bepaald is de stand van de gasschuif. Van ongeveer half tot volledig open, that is.

 

Bij het optrekken rij je vaak met gasschuif open, en dan doet inderdaad de hoofdsproeier zijn werk. 

 

Maar je bent fout aan het zoeken Roeli... vervang eens je ontsteking. écht!

Link naar reactie

Heb zonet mijn naftdarm een 5 tal cm ingekort...is een vrij soepele, dus misschien zat er toch ergens een knik bij het inzetten van de naftbak in het frame...dat zie je spijtig genoeg niet. Morgen testrit opt gemakske en bij ne maat nen 122 sproeier gaan halen...daarna test nummer 598... . :unsure:  

Link naar reactie

Waarom zou die ontsteking plots uitvallen bij een bepaalde snelheid ? Ik zal dit morgen wel eens proberen, maar dat betwijfel ik sterk. Het is niet dat deze ontsteking al zo oud is...ik denk een 10.000 km mee gereden (komt van een vastgelopen LML 150cc blokje).

 

niet bepaalde snelheid... bepaalde temperatuur! Je ontsteking is véél gevoeliger voor temperatuur dan je carburatie.

 

En omdat je zelf hebt gezegd dat je aan je stator moet vijlen om hem juist getimed te krijgen. achteraf blijkt dan dat je fout keek? Er scheelt toch duidelijk iéts aan. ;-)

Link naar reactie

Als de ontsteking het probleem is ga je niets kunnen uitmeten. Want hij zal pas kortsluiting maken of onderbroken worden op het moment dat de temperatuur oploopt. Om dat te kunnen simuleren zou je je spoelen moeten opwarmen (in een oven ofzo) en dan de weerstand meten. Aangezien alle onderdelen van een px ontsteking zo eenvoudig en goedkoop te vinden zijn zou ik gewoon een set als reserve in huis halen (stator en bobijn). Dat maakt troubleshooting in het vervolg ook erg snel en eenvoudig. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...