Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanzuigen Brandstof Reedvalve


Roeli

Aanbevolen berichten

Bougie was zeker de juiste, de kit is geen nieuwe...ik heb hier reeds mee gereden. Polini 177, bougie is een korte draad.

Logisch dat als je de slag van je krukas langer neemt, en de correctiepakkingen niet dik genoeg maakt,de piston tegen de bougie kan komen. Dacht op de SIP gelezen te hebben dat voor conversie van 57 mm naar 60 mm krukas 1 pakking van 1,5mm voldoende was (pakking aan de basis = meer toeren, koppakking is meer koppel).

Link naar reactie

Ja hij zuigt al aan omdat ik een pakking van 1,5mm heb gestoken tussen de carter en de cylinder. Nu weet ik niet of het membraan al voldoende opent (geen ervaring mee). Volgens mij moet ik nog een basispakking bijsteken van 1,5mm en de koppakking dan weglaten om de aanzuiging te vergroten (zal wss te maken hebben met de timing van de piston). Ga dit weekend al wel eens proberen zonder die extra basispakking.

Link naar reactie

Heb het geprobeerd met de basispakking en de koppakking. De motor slaat aan. Dat is een goed teken. Nu nog eens proberen met nog een extra basispakking (nog te bestellen bij de SIP) en dan zou het probleem moeten opgelost zijn. Wel een beetje een kwakkele opstelling, maar wel gemakkelijk als je moet testen, motor er terug af, opnieuw testen etc...

https://onedrive.live.com/redir?resid=F09C28928E3B72CC!839&authkey=!AGXqElRfefkXbl0&v=3&ithint=photo%2cjpg

Link naar reactie

Zal toch niet aan de pakking liggen, heb enkel de basipakking van 1,5 mm laten zitten (geen koppakking). Met soldeersel via de bougie-opening getest hoe veel het soldeersel wordt ingedrukt tussen piston en cilinderkop. Een 1,7 mm...dat zit dus goed.

Dan zal ik toch een druktestje moeten doen vrees ik. :-(.

Link naar reactie

het kan wel dat naargelang welke combinatie voet/kop pakking je gebruikt, er hierdoor bepaalde poorten tegelijk open komen en er hierdoor minder of geen druk wordt opgebouwd.

 

ik zou toch eens nakijken welke pakking ze aanbevelen voor op welke plaats, of op zijn minst zelf even de inlaat en uitlaattijd controleren.

 

op gebied van rijden kan dit een heel verschil geven of er een laat ons zeggen 0,2mm of2mm pakking tussen de voet zit. hangt er allemaal wat vanaf hoever uw uitlaatpoort etc open gaat.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hier zijn we weer (niet iedere week tijd om er aan te werken spijtig genoeg). Ben nu iets ineen aan het knutselen...afgezaagde bougie, en daar met TEC7 een ventiel van een fiets in geplakt. Vanaf dat dit uitgehard is kan ik wss een druktest doen op deze motor(druk zetten via bougie-opening van 1 bar, inlaat carbu en uitlaat afsluiten en dan kijken met zeepwater of er ergens fitten zitten -->grote zullen het niet zijn, want ik heb al een minieme vacuumaanzuiging). Fingers crossed.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb al wat druk op de carters kunnen zetten. Zal nog wel een foto plaatsen hoe ik het ventiel heb gemaakt en hoe ik de in- en uitlaat heb afgesloten. Er was sowieso al een fit tussende cylinder en de carter (is opgelast, en waarschijnlijk door de warmte wat vervormd). Waarschijnlijk opgelost met een pakking in combinatie met vloeibare pakking.

Fit numméro 2 is vreemder. Tussen reedvalve en carter...reedvalvalve = nieuw, reedvalve carter = nieuw, pakking is nieuw. Toch merk ik dat er nog lucht langs daar ontsnapt. Heb ook al geprobeerd met vloeibare pakking, maar dat brengt geen soelaas. Eerst een plaatje maken (een blinde flens) die ik rechstreeks op de inlaat van mijn carter kan bouten. Als er dan geen lucht ontsnapt ligt het aan de reedvalve zelf. Daar worde dus echt muug van.

Ik vermoed dat hij nu al wel gaat starten, maar dat er valse lucht zal worden aangezogen.

Het goede nieuws is dat de druk niet lijkt te ontsnappen via de twee dichitngen aan de krukas...

Link naar reactie

De voet op je blok uitklokken vanaf je kruktappen en dan VOORZICHTIG met een vijltje bijwerken tot alles gelijk ligt met het laagste punt.

Voordat je gaat vijlen de voet insmeren met inkt zodat je kan zien wat je doet.

 

Of uitklokken en netjes laten frezen,kost iets meer maar is wel de meest sjieke methode.

Link naar reactie

dat gaat niet werken!

Zaak is dat je het hele vlak weer terug brengt tot het laagste punt met een vlakschuurmachine heb je niet genoeg controle.

Het mooiste is om het verschil vanaf je kruktappen of je lager passingen uit te klokken met een micrometer en dan het vlak af te frezen op een freesbank.

Je zal daarna wel een iets dikkere voetpakking moeten plaatsen om het verschil op te vangen.

Niet gaan klieren met een schuurmachine of een dremeltje,dan kan je nog beter niets doen!

Link naar reactie

Dan moet waarschijnlijk heel het blokje terug uiteen ? Iemand een goed adres in het Antwerpse ? Heb nog eens druk gezet op de carter. Er kwam drukverlies door de rubber aan de ontstekingszijde...opgelost door een nieuwe dichtingsrubber te steken. Nu is er enkel nog drukverlies aan basispakking (is een dunne metalen pakking tussen carter en cylinder --> de vloeibare pakking heb ik er tussenuit geflikkerd) hoop ik, wat met het vlakken zou opgelost moeten zijn.

Link naar reactie

He Roeli, heb jij wel twee bij elkaar horende carterhelften?

Probeer eens een wat dikkere papieren pakking,je kan bij elke automaterialenzaak pakkingpapier kopen.

Koop een wat dikkere soort waarschijnlijk lost dat je verschil wel op.

Netjes uitsnijden en voor montage even insmeren met motorolie.

Als dat niet werkt zal inderdaad je blok uit elkaar moeten en je carters leeg dan een paar oude lagers erin en een as die net zo dik is als je kruktappen om van daaruit te meten wat het verschil is.

Maar probeer eerst maar eens een papieren pakking of maar daar moet je wat meer moeite voor doen een koperen die je netjes uitgloeit voor montage.

Link naar reactie

Beste,

Heb inderdaad geprobeerd met een extra pakking (zo'n vrij dikke zwarte pakking) en nu blijft de druk op de carter van 1 bar goed behouden (oef onder voorbehoud). Daarvoor hoorde ik de lucht ontsnappen, en binnen de 10sec was mijn druk weg. Misschien nog een minimaal aantel luchtbelletjes met de zeepsoptest, maar dat zou niet mogen verhinderen dat de motor al aanslaat. Heb geprobeerd te starten (ontsteking oke), doch blijft de bougie kurkdroog. Miserie troef. Volgens mij gaat de reedvalve nog steeds onvoldoende open...

Ik heb inderdaad twee bijeenhorende carterhelften (nieuw gekocht)

Link naar reactie

Of je reedvalve opent zou je moeten kunnen zien als je het blok rondtrapt,zonder je spruitstuk natuurlijk.

De vraag is of je voldoende onderdruk opbouwt om je reedvalve te openen,dit is afhankelijk van je poort timing.

Als je een klein beetje benzine in je carter kiept slaat je motor dan wel aan?

Gelukkig heb je het lekkage probleem opgelost en mogelijk kan je nog een iets dunnere pakking gebruiken of misschien zelfs nog een dikkere om je timing goed te krijgen. 

Link naar reactie

ik heb gisteren bij een vriend de opening van een werkend reedvalvle blok gecheked...bij kicken alleen gaat de reedvalve slechts een ietsje open...net zoals bij mijn blok. Die onderduk lijkt me nu dus wel oke te zijn. Niettegenstaande de poorttiming nog niet ideaal zou kunnen zijn, zou de bougie toch nog vochtig moeten worden. Ik ga er vandaag even mijn SI24 carburator eens opzetten om te zien of het niet aan de carbu ligt.Ik zal dan ook eens een beetje benzine rechtstreeks in de motor kiepen.

Link naar reactie

It's aliiiiive !! Nu weet ik hoe Dr Frankenstein zich moet gevoeld hebben. Heb rechtstreeks benzine in de carter gegoten. Van de eerste kick sloeg hij aan. Nu heb ik er een SI 24/24 op gezet...en knakl van de eerste kick is hij weg. Op relanti blijft hij ook vrij properkes draaien. Nu nog zien of er bij het rijden zelf nog één en ander valt te onderzoeken. We zijn nu toch al een heel end op weg...dank voor de raadgevingen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...