Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanzuigen Brandstof Reedvalve


Roeli

Aanbevolen berichten

Heb carburator open gehad, in de vlotterkamer zat er tweetak, daar dus geen probleem.(Ik had niets anders verwacht van een nieuwe carburator). Ik weet niet of dit belang heeft, maar doordat ik een 60 mm krukas heb geplaatst ter vervanging van een 57 mm krukas, had ik al een extra koppakking gestoken van 1,50 mm...De compressie is waarschijnlijk te groot, daarom ga ik nog een basispakking van 1,50 mm bijsteken (tussen carter & cylinder). Denk niet dat te grote compressie een reden kan zijn dat er geen benzine wordt aangezogen. 

Link naar reactie

Rare vraag misschien maar als je het blok rondtrapt zonder de carburateur erop zie je dan wel dat het membaam opent?

Als dit niet zo is kan het dan zij dat je zuiger verkeerd om zit?

Het lijkt namelijk alsof je blok geen onderdruk onder je zuiger opbouwt.

Link naar reactie

daar durf ik dan weer niets over te zeggen. informeer even bij de leverancier hoe hij moet zitten.

en inderdaad controleer alle dichtingen of er niet ergens een zodanig lek is dat hij geen onderdruk op kan bouwen.

Als ik alles zo lees in de verschillende topics dan zit het je nog niet heel erg mee met je motorblok.

Link naar reactie

Heb eens gezien op de topic engine rebuild van vespresso.nl op dit forum, daar zit het gat bovenaan de piston ook richting carburator. Dit lijkt me dus wel correct. Dan zou het al aan één van de twee dichtingen moeten liggen aan de koppelingskant en/of de ontstekingskant. Die zijn ook nieuw en steken me op het eerste zicht er toch correct in.

Link naar reactie

Dat kan toch maar langs twee kanten lekken ? De rubber dichtingen een de koppelkant en aan de ontsekingskant ?

Carters zijn nieuw, pakkingen zijn nieuw, dichtingsringen zijn nieuw...lijkt me de wet van Murphy wel...

De carters zijn wel opgelast om daarna de poorten te kunnen matchen (uitfrezen) met de polini 177 cc cylinder.

Dit kan er toch niets mee maken hebben ? Volgens mij zijn de carters door het oplassen ook niet krom getrokken, want de compressie was meer dan behoorlijk. Het enige dat ik nog moet dichten is de opening in de carter waar normaal de automatische oliesmering naar de carburator passeert... (speciale plug te koop bij de SIP --> met loctite)

Link naar reactie

Inderdaad mogelijk langs de olie toevoer of misschien iets simpels als je voetpakking.

Als dit om hetzelfde blok gaat dan die waar  de draad kapot is dan zou daar misschien ook nog een lek kunnen zitten als het potgat niet meer dicht is. 

Link naar reactie

Dekseltje maken met auto ventiel erin en een manometertje erop en dan zachtjes met de fietspomp op druk brengen beginnen met een half bar.

Veel meer en je mag gelijk je keerringen vervangen omdat ze binnenstebuiten gekeerd zijn.

Als je een half bar druk hebt met een spuitflesje zeepsop rond gaan op zoek naar het lek.

Link naar reactie

Zoals je weet ben ik van een 57mm stroke naar een 60 mm stroke krukas gegaan. Had initieel geen basispakking van 1,5mm gestoken, enkel een koppakking van 1,5 mm. Omdat de piston nog tegen de bougie kwam (elektrode ingedrukt) heb ik nu ook de basispakking gestoken van 1,5 mm...heb dit nu getest en er zit al beweging in het membraan (je hoort het ook "klakken"). Heb ook mijn hand tegen het spruitstuk gehouden en daar voel ik een aanzuigeffect. Weet nu wel niet of dit voldoende is, membraan gaat open, maar zeer weinig (zeker geen mm ofzo) weet niet of dit normaal is. Kans is groot als ik nog een basispakking van 1,5 mm bijsteek en dan de koppakking van 1,5mm weglaat het aanzuigeffect groter wordt ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...