Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Indonesische Vbb


flyingpig

Aanbevolen berichten

Gisteren van iemand de vraag gekregen om even naar zijn blok te zien.

Het betreft hier een uit Indonesië geïmporteerde Vespa 150 ( 8 -tal jaren terug en heeft niet gedraaid sindsdien ) , niet echt een curry, in o-lak , hard frame, geen plamuur , motor VBB 2M en had speling op de achteras, dan denk ik : lager is kapot of de as is te veel uitgesleten.
Blokje demonteren van onder het frame en demonteren blok.

  • Vliegwiel : gescheurd vanaf het midden, schroefdraad voor de vliegwieltrekker kapot, koelvinnen gebroken
  • Cilinderkop : zelfmade dichting en silicone pasta tussen de kop en cilinder
  • Cilinder : diepe groeven en goed uitgesleten
  • Zuiger : diepe groeven over de gehele zuiger en volgens mij een verkeerde zuiger , dacht dat dit een zuiger met kam moest zijn ? of ben ik mis
  • Krukas : drijfstang loopt tegen de krukwang, volgens mij een zelf samengestelde krukas. Krukas lagers vielen er zo af, als afstandsring werden er papieren ringen tussen de krukwang en het lager geplaatst. Lager zijn compleet op.
  • Koppeling : de afstandsring tussen krukaslager en koppeling was een gewone rondel, het koppelingstandwiel liep tegen het zwevend tand wiel aan te wrijven en is kapot, het koperen duwstukje zat 90° gedraaid in het koppelingsdeksel, koppelingsdeksel is geheel uitgesleten, de tussenplaten van de koppeling vertonen diepe groeven.
  • Kickstarter : kickstarter veer gebroken
  • Achteras : lager is compleet weg, de naalden lagen in de selectorbox en carter, de achteras heeft net niet het carter zelf beschadigd, loopvlak uitgaande as lager ,kant selectorbox , naar de gort.
  • Stator : draadjes aan elkaar gedraaid, papier tape eromheen
  • Spannings regelaar : afwezig, bedrading er naar toe --> afgeknipt


Dit is dus geen " curry " restauratie maar toont nog maar eens aan dat alles wat van ginder komt mijn inziens niet echt koosjer is

Dilemma voor de eigenaar : blok reviseren of een PX blok eronder hangen ?
Heb even gekeken naar het kostenplaatje voor revisie : komt uit op +/- 700 Euro, mijn inziens is dit het niet waard.

Link naar reactie

Gezien het risico dat je met die carters nog onvoorziene ellende gaat krijgen (lagerhuizen uitgesleten, scheuren), lijkt me dat je voor een klein beetje extra een PX/LML oplossing scoort.

Heb je niet toevallig een mooie foto serie ervan gemaakt?

Link naar reactie

Weet het wel. Is een pracht van een wesp. Zeker de originele nummerplaat ( geverfd ) en de look is knap. Hij kan er ook niet zelf aan werken dus px blok. Knap machien maar motor volledig op . Gr. Jrjs.

Link naar reactie

geen leedvermaak gewoon eens toenen hoe het er uitziet lijkt mij geen slecht idee...voor 1000€ heb je een LML 5 poorts, dus zou ik zeker niet gaan revisieren.

Link naar reactie
Misschien binnenkort een ritje van CVC (curryvespaclub) op de agenda?

Best niet te veel kasseiwegen plannen...

mvg, Bardi

Goh , kunnen we dit een curry noemen ? of toch ?

Er is eigenlijk niets verdoezeld aan de Vespa, en het blok, ja, ginder houden ze hem zo goedkoop mogelijk rijdend. Past niet op onze wegen natuurlijk.

Link naar reactie
ik zie het verband tussen PX blokje en kasseien niet?

@Sindo:er is ook geen verband... :)

@JRJS, als het voorste deel van uw scooter links in de gracht ligt en het achterste deel rechts in een gracht, zal dat niet komen door het feit dat er een PX motor onder hangt...

Mvg, Bardi

Link naar reactie
  • 2 weken later...

850 klinkt verdacht ! Waar gaat hij die kopen want er worden ook rommel LML-blokken verkocht?

Best bij Jan Classic kopen of andere erkende LML dealer.

Link naar reactie
850 klinkt verdacht ! Waar gaat hij die kopen want er worden ook rommel LML-blokken verkocht?

Best bij Jan Classic kopen of andere erkende LML dealer.

Hij heeft contact opgenomen met Jan van Classic scooter, deze heeft hem gemeld dat hij niet aan particulieren verkoopt en dat hij via het officiële dealernet moest gaan, Jan heeft hem door verwezen naar T Factor Bikes uit Merelbeke, zo ik hoop dat het geen rommel is

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...