Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50 en blond


Gas geven

Aanbevolen berichten

geboren 1970 op mijn 16de vespa orange 25 km per uur, peugeot racing, honda mt5, camino,17de vespa pk50XL rood/zwart, heb deze nog in mijn bezit mijn zoon rijdt er al 2 jaar mee, honda Monkey rood wit heb deze ook nog.

Nu vespa px150disc.

Link naar reactie

Ik zelf ben van het bouwjaar 1970

Muziek was en is ,heavy metal,punk,skinhead reggae,oi,new wave en northern soul en hier en daar nog iets.

1983:Eerst met een paar vrienden bij elkaar gelegd voor een brommerke een honda amigo.(waren toen 13 jaar)

1984:Toen dat stuk was hebben we een vespa 50 kunnen kopen voor bijna niets(waren toen nog steeds 13 à 14 jaar)

1986:Zoals velen hier zie ik ,een zundapp ks 50 sport

1987:honda MT

1993:suzuki Intruder(helemaal verbouwd)

1997:Kawasaki ZXR

2002:ducati monster

2004:Triump speed triple

2004:ducati monster(corse)

2004:vespa lx(2 maanden was mijn ding niet ,miste het schakelen)

van toen tot nu een px 125 een px200 en een lambretta.

En ik WAS blond maar nu zilver;-)

Link naar reactie

Wel, ik ben van het gezegende jaar '72.

Vanaf mijn 16de, in '88, een tweedehandse Peugeot 103 gehad, met watercooling.

Ergens de foute beslissing genomen om daar zo'n racing model van te maken,

maar dat bleek mij toch niet zo goed te liggen.

Een vriendin van mij had een pk50s, en ne maat

had een pk50xl waar ik wel eens mee mocht testrijden. Dus na flink wat bijgeklust en een vakantiejob

de Pug verkocht en een fonkelnieuwe PK50XL van bij de Staar gekocht, met alle chrome accessoires en brol

dat er maar op kon. Mezelf in parka, jeans en legerbottinen, wit helmke en klassieke motorbril.

Na enkele jaren dat arme brommerke afgebeuld te hebben, werd het gepikt aan het Albertkanaal

na zijn derde vastloper, ik vermoed dat 'm nu een schattig paling-aquarium is op de bodem...

Daarna van nen andere maat nog een PK50XL kunnen kopen, hollands model, en al redelijk aftands.

Die heeft dan zo'n 10 jaar bij nog nen andere maat thuis gestaan terwijl ik mijn studies (eindelijk) afgerond had.

Daar ben ik ook ergens mijn toenmalig lief kwijtgespeeld, en ik ben er niet rouwig om. Blondes are more fun!

Vervoer was sinddien een firmawagen, tot die maat mij in 2007 belt dat 'm ging verhuizen en de Vespa weg moest.

Toen mijn vrouw dat hoorde vond ze dat ik die terug moest restaureren, en anderen waren die mening ook toegedaan.

Daar ben ik dan aan begonnen, en nadat ik hem terug aan de praat had gekregen en een testritje had gemaakt, zat de microob weer in mijn lijf...

Ongelofelijk hoe zo'n scootermotor in één klap alles terugbracht wat tien jaar was ingeslapen, de oude liefde was herrezen.

Een week later een nieuwe PX150 gekocht, tegen mijn vrouw gezegd dat het eigenlijk allemaal door haar kwam, en diezelfde PX na acht maanden

terug verkocht aan de dealer omdat het krel echt niet deugde.

In 2008 dan een Kawasaki Z750 gekocht en mijn rijbewijs gehaald, de pk50xl gerestaureerd tot pk50s omdat de kader te rot was.

De Kawasaki heb ik nog, een heel pittig Japannerke.

In 2010 een pk125s gekocht en die was in 2011 gerestaureerd bij SDN, daar opgepikt samen met de vrouw.

Zij wou dan perse een Vespa magneet voor op de ijskast meenemen, in de vorm van een blauwe SS180.

In 2011 na lang zoeken een SS180 kunnen kopen in Bretagne, en terug mijn vrouw de schuld gegeven gezien dat magneetje.

Ik was eigenlijk op zoek naar een classic, van GS tot Rally, maar de SS kwam handiger uit.

Deze is nu ook in orde gebracht, en klaar om in juni de plas over te steken voor de VWD '12.

Muziekstijl, bwa, rond 16 was de newbeat alomtegenwoordig, daarna altijd een zwak blijven hebben voor dance

(mede door het radioprogramma Liaisons Dangereuses van Paul Ward en Sven Van Hees). Rond mijn 17 is een zware

The Doors verslaving begonnen, alsook The Who, Jimi Hendrix en nog een heel pak 60'ies werk, reggae en ska.

Ook de vroegere periode van de Peppers sprak mij aan, Rammstein sind de film 'Lost Highway', en sinds ik terug naar

Werchter en Pukkelpop begon te gaan is daar nog veel meer bijgekomen, van Tool tot Boys Noize.

Link naar reactie
Muziekstijl, bwa, rond 16 was de newbeat alomtegenwoordig, daarna altijd een zwak blijven hebben voor dance

(mede door het radioprogramma Liaisons Dangereuses van Paul Ward en Sven Van Hees). Rond mijn 17 is een zware

The Doors verslaving begonnen, alsook The Who, Jimi Hendrix en nog een heel pak 60'ies werk, reggae en ska.

Ook de vroegere periode van de Peppers sprak mij aan, Rammstein sind de film 'Lost Highway', en sinds ik terug naar

Werchter en Pukkelpop begon te gaan is daar nog veel meer bijgekomen, van Tool tot Boys Noize.

Héél herkenbaar, bijna krak hetzelfde doorlopen. :-)

Van het radioprogramma L.D. op radio S.I.S. en Radio Centraal heb ik nog Maxwell cassettes liggen die nog geregeld gespeeld worden.

Link naar reactie
zalig cassettekes :-)

en euh , 1970 rules !!!!

Mis Jeroen: 1971 rules! ;-)

Dus...bouwjaar hierboven al vermeld. Na 3 jaar in de stille Kempen(Dessel) verhuisd naar het niet zo stille Antwerpen(Merksem, Borgerhout, Berchem om voorlopig te eindigen in Ekeren). Op mijn 18de ne 50cc gekocht(otto mocht niet) en na 3 jaar verkocht voor ne Kever van '71(nee toch)Na amper 1 jaar terug verkocht en met 'normale' otto's beginnen bollen. Na veel vervlogen jaren(met o.a. 3 jongens tot gevolg)eind 2010 terug aan de Vespa microbe toegegeven en ne simpele PX 125 disc gekocht waarmee we ons terug 18 wanen! ;-p

Of er ooit ne classic volgt zien we wel...

Qua muziek kan ik mij grotendeels vinden in het relaas van Erix en Euroscooter. Persoonlijke toets: na den top-30(Duran Duran) kwam de New Beat(zwaar onderschat!), vervolgens Doors, Who, Beatles en Young. In de 90's rock zoals Pixies(incl. tattoo), Pearl Jam, Alice in Chains, Tool, Barkmarket, Pond, Deftones, Rosa Mota enz. én hiphop zoals B-Boys, Wu-Tang, Alkaholiks, the Nonce enz. En zeker Britpop/Indie niet vergeten met Ride, Blur, Adorable, Ned's Atomic Dustbin, Carter USM enz.

Shit, als ik over muziek begin kan ik nooit stoppen ;-)Anywho, 't is wel duidelijk dat gezamelijke én serieus uiteenlopende muzieksmaken elkaar tegen komen op ne Vespa en da's wel super!

Link naar reactie

Allez lap,ziedis aan...ik ben hier één van de oudste akkerdjije!!!

Dus ook,zoals velen onder ons,begonnen met allerhande mobyletjes tot ik op mn 18,19de rijbewijs kreeg.Omdat ik af en toe int wereldje van scoots vertoefde begon ik de laatste jaren al stevig de scootmicrobe te pakken te krijgen,met als gevolg 2scooters in de garage.

Wat betreft muziek,zwaaaar beinvloed tijdens de punk en new-wave periode en dan geleidelijk aan overgegaan naar psycho-billy en verder afgegleden naar de rocka-billy,surf...dus kortom fifties,sixties.Op radio centraal, 20jaar geleden begonnen met het programma Psychokuifje.(nog steeds lopend)

@flyingpig mocht ge van plan zijn muziek te draaien op je standje,ik bedoel... oep de customshow hé :)) count me in ter compensatie van...

Voila,da was het in een notedopke.

Link naar reactie

Geboren op de dag dat de eerste mens de ruimte werd ingekatapulteerd om een rondje te doen rond de aarde.

Op mijn 16'de een GS VS1 cadeau gekregen van een vriend met de bedoeling hem enigzins rijdbaar te maken. Elektriciteit nagekeken en de cilinder laten boren, maar niet te starten. Toen er maar een paar busjes startpilot in gespoten en de motor was direct in gang (voor een paar seconden). Gevolg: cilinder gebarsten en de vespa 30jaar gestald in een hooistalletje.

Op 17-jarige leeftijd begonnen met de restauratie van een Fordson (niet deze):

fordson5cwt.jpg

Omdat ik geen rijbewijs bezat, deze van de hand gedaan en dan maar te vrijen geweest op de motobecane van mijn moeder.

Op mijn 23ste toch maar voor een rijbewijs gegaan en direct een citroën ID van '58 aangeschaft met mijn eerste spaarcentjes.

citroen_ds_id19b_92031079428104169.jpg

Zo eentje maar met open dak en lederen interieur. Zalig om mee te rijden maar rampzalig om te remmen. Toen er in een bocht plots een wiel af vloog toch maar besloten om hem van de hand te doen voor een okkasie Jap.

Getrouwd met een (valse) blonde en verhuist naar Edingen. Toen een nieuwe Jap gekocht. Na 7 jaar liepen de onderhoudskosten zo hoog op dat we besloten om ons een camionette aan te schaffen, dit in het kader van de verbouwingen aan de woonst.

15 jaar en 2 kids later een vespa GS150 aangeschaft om voor de afwisseling aan iets anders te kunnen wroeten:).

Na vele kilometers (duwen) op zoek gegaan naar een SS180 omdat dit het laatste model is met echte old-timerallures maar met een iets modernerne techniek. Deze dient tot op de dag van vandaag voor het woonwerkverkeer als het weer wat meezit.

Tussendoor ook nog eentje opgemaakt voor de vrouw (maar ze wil nen plastieken zonder viteskes!!!) en voor de zoon.

Qua muziek begonnen met nonkel Bob, en de obligatoire zondagnamiddag met klassieke muziek (brr).

Toen ons moeder haar platencollectie ondekt die ze stiekem verborg voor de papa): een paar jazz platen van oa Louis Armstrong en eentje van Louis Neefs.

Omdat mijn nonkel tv's en radio's verkocht kregen we geregeld een lading defecte radio's binnen die we meestal, na het vervangen van wat lampen, aan de praat kregen. Vanaf toen luisterden mijn broer ik elke zaterdagavond vanaf 8.30u naar radio Luxemburg, de eerste anderhalfuur durende illegale radiouitzending. Ik moet toen ongeveer 10 jaar zijn geweest. Later kwam radio Caroline en toen Mi amigo opdook heb ik afgehaakt. Gelukkig hadden de legale zenders toen door dat er nood was aan programma's voor een jong publiek. De eerste was het franstalige Radio 21(met een presentatrice die met haar stem alleen me een spontane zaadlozing kon doen krijgen, Fabienne Vandermeersh?) gevolgd door Studio Brussel.

Samen met mijn eerste lief kwam mijn eerste lp, eentje van Pink Floid aangeschaft op de plaatselijke boekenbeurs. Nadien de Stones (route 66), de Beatles (een cadeau van mijn meter), Led Zeppelin, Black Sabath, Bob Seger, The Who, Alvin lee & compagnie, Johnn Mayal, Randy Newman Gilbeto Gil,...

Samen met het uitbreken van de crisis en de punkperiode was mijn jukeboxpinneke van de platenspeler versleten en wegens geldgebrek kon ik er geen nieuw aanschaffen. Toen is mijn platencollectie ook maar gestopt.:)

Nu luister ik vooral naar StuBru met een "lichte" voorkeur voor Siska Skooters! :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

bouwjaar '93!

2jaar geleden begonnen met een pk50s (zo aangekocht), op diezelfde moment een andere pk50 aangekocht en deze gerestaureerd (nu in handen van Sindo), daar dan een tijdje mee gereden en de eerste pk50s verkocht. nog een jaartje rondgereden met de gerestaureerde pk, tot ik van PJ anseeuw een v50 in onderdelen kon kopen. deze gerestaureerd en daar rijd ik ondertussen ook al ong een jaar mee rond. toen stonden er 50cc's en besloot ik de pk50 te verkopen. dan op reis geweest naar Italie en daar een vespa vbb gekocht en een lambretta model F van begin jaren 50.

de model f ligt in onderdelen in de garage, en de vbb heeft een motorische update gehad en wordt m'n daily driver. dan een maandje later een px200 gekocht van maart84 van hier op het forum :).

dan kreeg ik het in mijne kop om een ape te kopen... dus, zo gezegd zo gedaan... draaide niet, en na wat zoekwerk gevonden dat deze standaard 30 rijdt... dus deze uitgerust met een polini 130kitje :)

Link naar reactie

Hoi,

Fijn om deze verhalen te lezen... Veel spannender als het mijne.

Ik ben van het geboortejaar 69. Mijn grootvader zaliger had een garage thuis. Nog zo'n echt van de jaren stillekes met een autokerkhof letterlijk in de hof. Toen ik negen jaar was heeft mijn grootvader een oude harley liberator die daar stond weg te roesten terug aan de praat gekregen. Eerst werden er wat rondjes in de hof gereden door mijn grootvader met mij op de tank. Al gauw mocht ik sturen terwijl hij dat machien in evenwicht probeerde te houden. Dat waren nogal eens tijden zeker als je weet dat mijn vader van mijn grootvader niet met een motor mocht rijden.

Al snel begon ik alleen rondjes te rijden met dat ding totdat ik ermee tegen een wrak aan reed. De fun was toen over. Maar na een jaartje zagen werd er een oude bsa in stelling gebracht om mee rond te crossen in den hof. Ik was toen 12 jaar. Tot mijn vijftiende heb ik daar mee rond gebold en toen werd de garage verkocht en was de fun over.

Al die tijd keek ik ook met verliefde ogen naar de vespa van mijn grootvader. Dit was een erfstuk van zijn vader. Hiermee reed hij zondags naar plaatselijk cafe om te gaan biljarten. Naar die vespa mocht ik alleen kijken en niet aankomen... Het was zijn troetel.

Toen de garage dicht ging kocht ik een camino sport. Ik was toen 15 jaar. Een jaar lang mee rondgereden zonder rijbewijs. Foute boel eigenlijk achteraf bekeken. Daarbij werd hij ook nog eens stevig opgevoerd. Toen ik net mijn rijbewijs had mocht ik eens op de rolletjes bij de flikken. Kreeg mijn camino terug en daar schoot enkel nog het kader van over... De rest in beslag genomen omdat niet origineel was :):):).

Na vakantiewerk toen een honda mbx gekocht... De 50 cc maar hier paste zonder problemen een 125 blok onder. Een jaar probleemloos mee rond gereden tot er een bus van de lijn mijn pad kruiste... einde verhaal. Was toen 17 en mocht voor mijn theoretisch rijbewijs gaan en al lessen volgen voor mijn autorijbewijs. Een tijdje rond gecruist met een opel kadet 1300.

Toen ik achtien werd kocht ik mij een 2PK maar ik miste de twee wielen te veel en ging naar de dealer voor een Yamaha 600 diversion en kwam thuis met een Yamaha TDM 850.

In die tijd was er een kameraad van mij die een koerierbedrijf had en wou toen als test eens met moto's proberen. toen was het hek helemaal van de dam. De kilometers aan motokoerieren en 2 tot 3 maal op vakantie met de moto liep de spuigaten uit. Kilometerstanden van plus 100K per jaar waren meer regel dan uitzondering in die jaren.

Een hoop moto's passeerden de revu... In begin veelal yamaha zoals alle types TDM, dan diversion 900, GTS. Ook de nodige duc's in huis gehad. Vooral monstro's 900. Na enkele triumphs speedtrippels en tigers bij BMW beland. Begonnen daar met een 1100 gs ,daarna 1150GS dan 1200GS daarna 2X1200GSA en nu 12OORT.

In al die jaren ben ik de tel kwijt geraakt maar ook bijvoorbeeld mijn vrouw waar ik ook nog ergens tussendoor ben mee getrouwd geweest. In de loop van de tijd ben ik dan ook gestopt als motokoerier als bijberoep. Was nodig want ondertussen ook al aan de derde vrouw begonnen:):):):).

Maar die vespa bleef altijd in mijn gedachte en toen ik die matte 300GTS zag was ik verkocht... en hoe. We denken eraan om nog ééntje bij te halen met de tijd. De discusie gaat hier of het een oldtimer moet zijn of nog een GTS We zullen wel zien.

Als het over muziek gaat daar ben ik niet zo'n kenner van. Ben wat opgegroeid met new wave en had wat vrienden die metallica luisterde. Nu staat steevast STU BRU op hier.

Tot in den bocht

GRTS Danny

Link naar reactie

°'87

Rond mijn 20e ne knaloranje PK50XL gekocht. In tegenstelling tot wat blijkbaar regelmatig gebeurt in't scooterwereldje (een brommerke kopen en dan een beetje modje of skinheadje gaan spelen om nen échte scooterman te zijn), was ik al nen hele tijd skinhead toen ik mijn eerste scooterke kocht. Via dat wereldje is mijne interesse in Vespa's eigenlijk ook gewekt: als ge ne Vespa had/hebt, was/is da zeker 15 scenepunten waard!

Een jaar of 2-3 geleden was ik het beu om tegen 50 rond te tuffen, dus gelijk voor mijn motorijbewijs gegaan en ne PX200E uit de jaren '90 gekocht en de PK van de hand gedaan. Aan de PX heb ik heel veel plezier beleefd (wa ne wéreld van verschil tegenover dieje mottige 50cc), maar na een tijdje kreeg ik toch goesting in iets ouders. Een dik jaar geleden ne Sprint Veloce met een LML-blokske gekocht, die al snel de favoriet is geworden.

Qua muziek: van punk tot hardcore en al wat ertussen ligt, van ska tot reggae en al wat ertussen ligt, van country tot psychobilly en al wat ertussen ligt, van soul tot britpop en al wat ertussen ligt. Ik kan redelijk veel appreciëren, maar geeft me gene elektronische muziek, rap of jazz, want daar krijg ik diarree van.

Toffen topic, trouwens.

Link naar reactie

1976

Op mn 15 begonnen rond de blok rijden met een groene Mobylette van mn vader. Op mn 16 een tweedehands bordeaux PK50XL gekocht en nadien verkocht voor een zwarte PK50XL met 72 kit onder ( na 3 weken op de rollen gezet en feestje gedaan). Terug een 50 cc eronder en nadien perte totale gereden. Dan auto's versleten en op mn 28 een gele PK125s elestart gekocht. Veel geld gekost om in orde te krijgen, motorisch veel mankementen. Verkocht voor een nieuwe midnight blue PX125 disc bij Staar en Co, 2 jaar nadien verkocht en de smokey grey PX200 van Jules (Vespista) gekocht. Deze ben ik niet van zinnens ooit weg te doen...is mn dagelijks vervoersmiddel en rijdt perfect, meer dan een 200 en een Vespa is nt nodig voor mij...

Heel veel geskated vroeger, stadspark, Cogelspark Schoten,Sint-Antonius, indoor parken aan zee...en zodoende veel planken versleten.

Link naar reactie
een brommerke kopen en dan een beetje modje of skinheadje gaan spelen om nen échte scooterman te zijn

Nooit de intentie gehad om ne mod of skin te worden/zijn toen ik ne scooter kocht want dat interesseert me eigenlijk geen bal. De scooters daarentegen wel. :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...