Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50 en blond


Gas geven

Aanbevolen berichten

op 16 jarige leeftijd, nu 18 jaar geleden, begonnen met een pk50s en sindsdien niet meer gestopt

nog altijd aan het bollen daarmee ?

nee ondertussen is die pk al lang weg en heeft die plaatsgemaakt voor een kleine collectie vespas

Link naar reactie

Op men 16de begonnen met een honda mbx50CC daarna nog een honda camino. een jaar of 7 later een suzuki gs500,een suzuki gsxf600 en dan een suzuki RF900... daarna een jaar of 13 geen motor en dan een vespa gts125 gekocht.Die werd echter na een ritje naar zee langs de express omgeruild voor een gts300ss!

Na een kwartier volledig plat tegen 95 per uur op de 125 met nen camion op 3meter van men achterwiel besloten dat je beter een beetje te veel dan te weinig power hebt;-)

Link naar reactie

Lache,Dat er hier ook een hoop begonnen zijn op een Zundapp...

7543711.gif

Vanaf dag een dat Ze weg was al spijt!.'87

Karin (ook blond), begonnen op Puch Maxi,daarna van alles en nog wat...

Van USA tot Japans,Van Cross tot Chopper,

Laatste tijd Vespa's en nog nooit zoveel plezier aan gehad,

Groet,AJ&Kaar

Link naar reactie

Vespa PX25 :een blauwe aftandse mobylette, gratis gekregen, lichtblauw met roest

A-klasse die 35 per uur reed, massas lawaai maakte wegens oude uitlaat.

Staat nog steeds ergens te roesten in een kot, ooit rijdt ze weer(2050?)

Mobylette Motobecane ook nog gehad.

Aprillia SR50 Ditech: Van mun 16 jaar tot 22 gehad.

Verkocht aan mun neef, Reed te rap, banden afgesleten, puber mee uitgehangen: lees voor 2.5 km de brommer pakken naar school, met de fiets was het rapper, maar...

Top lag op 90 per uur maar stond laatste tijd terug op 60.

Vespa PX80: rood geval met witte valbaren: veel mee in de wijk rondgereden voor een paar maanden.

Duitse papieren(say no more)en verkocht.

Vespa Px 125 T5: Huidig speelgoed, rijdt perfect(ok deze week niet), vlamt een "kleine" 100 per uur,

Zaalig om te touren en voor nen dragrace met een Aston Martin cygnet .

Toekomstplannen: Camino of honda stinger(old skool brommerkes voor de jonge gasten), Nen gs, faro basso in de toekomst waarschijnlijk met verplichte elektriche motor tegen dan.

Link naar reactie

OK ook even reageren...maar ik val zowat uit den toon denk ik...

Op 16 jarige leeftijd begonnen met...JA..een Camino...zwart met wit zadel, witte gietwielen...volledig origineel gekocht...na enkele maanden uitgebreid met hoge veren, gedraaid stuurke, scheve poot,Leovinci...

Dan op mijn 19de verkocht toen ik een rode PK50S naast de baan zag staan...heb deze, na 19 jaar , nog steeds in mijn bezit en rij er nog geregeld mee...(gaat ook op de Customshow te zien zijn trouwens ;) )

Toen op mijn 25ste gegaan voor een motorijbewijs en een CBR 900 Fireblade gekocht...na een jaar terug buiten en niks meer tot +/- 5 jaar geleden een PX 200 Arcobaleno in de plaats kwam.

Ivm muziekkeuze... ik heb alle Thunderdome's in het Sportpaleis meegemaakt...heb nog altijd de hardcore in het bloed...het is de enige muziek waar ik rustig van word en kan van genieten ;)

Link naar reactie

23 jaar geleden mijn eerste brommer gekregen van mijn ouders en dat was een 2de hands Peugeot 103. Maar 3 maand mee rondgebold en dan een zo goed als nieuwe Honda MTX waterkoeling gekocht van ne maat zijne maat (had ik toen nooit mogen wegdoen!). 6 maand mee rondgeknald om tot de conclusie te komen dat zo'n zwaar machien net iets 'TE' was voor mij (toen toch).

Dan een groene Vespa Special gekocht waar ik niks dan problemen mee had, maar die wel goed vooruit ging. De Vespa geruild tegen een Dax (I know: how stupid can you be), waarvan ik dacht dat die wel in orde was (niet dus). Na wat problemen te hebben gehad met dien Dax was ik het kotsbeu om altijd met een ander zijnen brol rond te rijden en dan maar een nieuwe PK50XL gekocht bij Verbraeken (= nu Blommaert), waar ik uiteindelijk 6 jaar mee heb gereden.

Tussen die Dax en Vespa PK50XL nog wat met brommerkes van maten gereden (o.a. Honda MB, Zundapp KS, Kreidler RS & een enduro Flandria). De Vespa uiteindelijk verkocht om een Renault R4 te kunnen kopen en dan efkens geen 2-wielers meer gehad (samengewoond en auto ter beschikking).

Nog heel even een korte periode met een Sachs Hercules K125 gereden van ne maat die de Hercules in de garage had staan, maar er niets mee deed en omdat ik toen zonder vervoer zat.

10 jaar geleden een Lambretta 125 serie 3 (in onderdelen) gekocht van ne goeie maat die er aan begonnen was (lees: volledig uit elkaar gehaald en laten zandstralen), maar die toen dringend geld nodig had en er dus niet aan verder wilde werken. Ik ben dan direct scooterbeurzen beginnen afschuimen (o.a. DE customshow, toen nog in Alpheusdal) om de Lambretta terug op punt te zetten (wat lang heeft geduurd).

Dan zo'n 8 jaar geleden toevallig voorbij de Staar en co gestapt en dan zag ik daar in de etalage dat ze terug PX'en verkochten. Niet getwijfeld, direct binnengestapt en een Cameo PX125 gekocht. Terug ritten en treffens beginnen meedoen (als een bezetene want het was toch oh zo'n fun vroeger -> Blankenbergen, Brussel, Speedboys treffens) en het duurde niet lang voordat de Lambretta ook in orde was.

Dan nog van ne goeie maat (R.I.P. Jules -> Vespista) ne PX200GS in perfecte originele staat kunnen overkopen en zo ver sta ik momenteel.

Alle drie de scooters worden constant gebruikt (woon-werkverkeer, ritten, treffens in binnen- en buitenland). Als den ene het begeeft gewoon opstappen op den andere en beginnen sleutelen aan degene die het heeft laten afweten. :-)

Toekomstplannen: 2 PX'en terug deftig oplappen qua carrosserie want motorisch zijn ze in orde (zie andere topics restauratie) en verkopen en enkel de Lambretta bijhouden voor de FUN factor en dan nog ne moto bijkopen (iets met meer pit).

Qua muziek: te veel om op te noemen. -> muziekkeuze is sterk afhankelijk van de 'mood' waar ik in ben.

Ook nog geskate op Powel Peralta en Alva skateboards (omgeving Brasschaat, Kapellen, Kamlthout, stadspark Antwerpen en skatepark te Oostende), maar dat was van mijn 12 tot 15, dus pre-brommer-moto periode...

Link naar reactie

Redelijk vergelijbare dingen. We zijn blijkbaar allemaal rond het geboortejaar 1975. Geniet van het lezen. Nog muziek emf,house, new beat ( dr Martens )skatboards , santa cruze, Titus, t bons,.. 1 kapote knie en 2 breuken. ( sprong over 2 tafels) .omgeving waasmunster, Sint Niklaas , antw stadspark, ...hoop jullie te zien op de customshow. Gr. Jrjs

Link naar reactie

begonnen met ne Aprilia area 51 met een horizontaal watergekoeld minarelliblok. Geweldige scooter met nafttank aan de voeten (beetje zoals de gilera runner). Technigaz 70 uitlaatje gehangen, polini koppelingsveertjes en da spel was een raket!

Ik was het wel kotsbeu om azan da spel te sleutelen. Om alleen al serieus aan de bougie te kunnen moest ik 3 panelen verwisselen, een vijske was niet zomaar een vijske dat ge kon halen in den brico (koste 1,4€ het stuk), ge moest speciaal gereedschap hebben... allé geen plezier om aan te sleutelen.

Op nen dag samen met een vriendin richting sint anneke gereden (ik op mijne aprilia, zij op ne Oranje 50 special) en een week later had ik zelf ne vespa gekocht. Ne rode vespa pk50S die normaal ergens regio wommelgem rondrijdt nu.

Daar 1 jaar mee gereden tot mijn broer ne px80 had... een week later bij de sam ne redelijk nette px gekocht. Daar het reviseren gedeelte mee gedaan/geleerd. Tot een jaar verder ik toevallig wat centjes overhad vanwege onze belastingsdienst. Px verkocht aan mijn vader en dan mijn VNBke gekocht waar ik nu nog steeds mee rondknal.

Toen ik voor mijn motorrijbewijs wou gaan, had ik de kans om voor een luttele 500 eurokes nen honda CB400four te kopen. Die was gans omgebouwd tot caféracerke. Toen die op autostraden ineens een uitlaatklep erdoor blaasde was de fun er helaas af. Gelukkig is er door befastjohn terug leven in geblazen en rijdt hij of zijn vrouwke ermee rond.

Dan ongeveer een jaartje geleden een yamaha diversion gekocht om alsnog mijn rijbewijs te halen. Carbu en luchtfilter gekuist, nieuwe ketting gestoken, nieuwe voorband en vela dat is nu mijn dagelijks vervoermiddel(zo blijft het vnbke ook wa gespaard, zeker in deze pekeltoestanden). Morgen of wellicht eerder volgende week komen der nog wp-veren op omwa sportiever te kunnen rijden.

toekomst:

Lambretta series2(maakt ni echt uit welke versie, ma ge moet bekennen dat da ne ferm schone scooter is!)

Link naar reactie

nice read. :)

bij mij is er eerst een Zündapp KS50 gekomen op m'n 15 (en half) en dan van een vriendin een 50 Special in dozen gekocht (voor 600Bfr!!!), die is nooit veel verder dan de oprit geraakt toen... :D Toen er altijd voor gezorgd dat de vriendinnekes altijd met een pk50 reden en daar mee gebold! dan 11 jaar geleden de bewuste GL150 gekocht die hier laatst terug opdook en toen waren we vertrokken (kan de Sprints, PX-en, Li's en dergelijke al niet meer tellen...) tot er momenteel enkel nog een Lambretta SerII en een Sportster 883 staan.

vroeger was het al punk, metal en hardcore wat de klok sloeg, nu leggen we geregeld wat meer country en stuff op de draaitafel.

Link naar reactie
Redelijk vergelijbare dingen. We zijn blijkbaar allemaal rond het geboortejaar 1975. Geniet van het lezen. Nog muziek emf,house, new beat ( dr Martens )skatboards , santa cruze, Titus, t bons,.. 1 kapote knie en 2 breuken. ( sprong over 2 tafels) .omgeving waasmunster, Sint Niklaas , antw stadspark, ...hoop jullie te zien op de customshow. Gr. Jrjs

'k zijn wel van een generatie vroeger, enne ... house da bestond nog niet ( gelukkig ), die New Beaters , ja, ... gaan we over zwijgen ( keep on rockin' )

Rolschaatsen ( ipv skateboards ) nen ouwen velo, ... en wa kletsen rond ons oren, maar een fantastische tijd

Link naar reactie

bouwjaar: 1970 en jeugd doorgebracht in Averbode (bossen, zandberg, Vijvers, lekdreef)

op mijn 14de Honda Novio 49cc

op mijn 15de Honda Amigo en Flandria brommerke

op mijn 16de Honda Camino (alles van Polini: spel ging vlot 95 km/h)

op mijn 17de Husqverna 500 crossmachine gekregen van boer Teut

‘kreeg da spel natuurlijk nooit in gang gestampt, moest altijd kameraad roepen om hem mee in gang te lopen  Reden daar toen al mee naar de Knoet in Aarschot, Paenhuis in Diest, geen licht, geen rijbewijs, geen … , enfin niks. Ford Escort RS2000 op de kop kunnen tikken bij ijzermarchand, da had wel licht en ge kon daar met 5 in ;-)

Zündap Bella , Norton Commando, nog vanalles waarvan ik het merk gewoon niet meer weet

op mijn 18de dan toch maar even gaan studeren in A’pen, ondertussen rijbewijs en Kever ’68 gekocht.

Kever verkocht voor Ford Taunus

Een bikke langer gestudeerd dan eigenlijk moest, na studies mee lief gaan samenwonen in Leuven, Peugeot 205 gekregen van bompa, doorverkocht, Fiat 600 gekocht. Fiat kapot, Italjet Formula twin gekocht.

Bedrijfswagen, Italjet doorverkocht aan neef. BMW K100, Ducati Monster 600 van kameraad die in mijn garage stond :-) dan lange tijd geen 2-wielers

Begin 2008 LML gekocht, na 6 maanden verkocht en Vespa TS gekocht. Ondertussen ook LIS 125 en LI S2 en een Italjet Dragster. Nog steeds bedrijfswagen, ondertussen 2 kids en nog steeds bij mijn lief van toen ;-), hahaha van die laatste kan ik maar geen afscheid nemen ;-)

muziek: vanalles wa eigenlijk -> van punk tot klassiek

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...