Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50 en blond


Gas geven

Aanbevolen berichten

Inderdaad een leuk topic, fijne mix van nostalgie en interessante verhalen.

Mijn bijdrage dus: ik ben van bouwjaar '79 en - in tegenstelling tot velen hier - heb ik geen hele waslijst aan vorige motoren of scooters...

Ik ben wel al heel mijn leven lang gefascineerd door alles met een motor erin, twee of vier wielen - maakt niet uit.

Toen ik pas aan het werk was, kocht ik met mijn eerste pree een helm, vastbesloten om zo snel mogelijk mijn motorrijbewijs te halen.

Dat was helaas buiten mijn ouders gerekend: hun dak, hun regels, en dus geen moto...

De kriebels zijn gebleven, ik koop regelmatig Motoren & Toerisme, en ik elk jaar sta ik me op het motorsalon te vergapen aan al dat moois.

Er was echter altijd wel een reden om de aanschaf toch weer uit te stellen: huren, dochtertje, grond kopen, zoontje, bouwen, nog een zoontje,...

Ons kotje is ondertussen grotendeels af - alhoewel... Als iemand hier een opritteke wil komen leggen of wat deuren wil komen 'afslissen', kom maar af ;)

Ik vond dus dat de tijd wel rijp was om eindelijk toch de stap naar een tweewieler te zetten, en dat is dus een Vespa geworden.

Ik las op fora links en rechts dat veel ervaren motards meer en meer afstapten van hun zware machines 'omdat het niemeer was zoals vroeger'.

Op een Vespa kon je evenveel fun hebben, las ik ook vaak. Neem daar de andere voordelen bij (geen extra rijbewijs, fiscaal interessant, handig voor naar 't werk) en de keuze was snel gemaakt. 't Is een plastic geworden om zorgeloos veel kilometers te kunnen maken, al sluit ik niet uit dat er ooit nog een classic bijkomt :)

Wat muziek betreft kan ik hier wel een heel boekske opendoen: ik ben ook opgegroeid met Studio Brussel, aangevuld met radio 21 en de platenkast van een neef.

De laatste tijd beluister ik ook veel 'theme time radio hour' van Bob Dylan, een aanrader voor muziekfans)

Zelf ook in een bandje gespeeld. Covers van Radiohead, Pearl Jam, the Breeders, enz,...

Maar daarbuiten leerde ik gelukkig nog véél andere muziek kennen, en eigenlijk ben ik nergens vies van: binnen elk genre zijn er wel goeie dingen te vinden.

Er is ook een kleine link met de scooterscene: ik ben een grote Paul Weller / The Jam fan, echte mods...

Misschien nog één ding over een andere hobby: Ferrari. Ik verzamel schaalmodellen (vooral van de jaren '50 t.e.m. '70), ik heb er ondertussen zo'n 110 in een vitrine bij elkaar staan. Ook Italiaans, ook stijlvol, tikje meer onbereikbaar :)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 7 maanden later...

We gaan misschien haar eerste Vespa verkopen. ( Vespa 50 ) 20 jaar oud . Maar ik denk hem bij te houden voor de kinderen later . Nog 7 jaar wachten . Zouden die mannen daar dan nog willen op rijden ? Of verkopen ? Ik zou dit wel leuk vinden dat mijn jongens daar ook op rijden .?????

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...