nero Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 Is idd krak dezelfde als een GS150-koppeling. Vergis ik me of is de kooi wat open gekomen? Steek de grote circlip ander eens terug op zijn plaats, voor dat hij in de gleuf klikt moeten beide uiteinden mooi tegeneen komen. Als de circlip gemonteerd is mag de opening tussen de uiteinden ongeveer 0,5cm bedragen. De tussenplaten lijken me licht ingewreten, best veranderen. Koop wel de duurdere, die goedkope staan meestal krom met alle problemen van dien . Kijk ook de naaldlagers na op speling, eventueel best vervangen. Een goed alternatief zijn eventueel evo-plaatjes en veren. Dit zijn er wel 4 ipv 3 (iets moeilijker af te regelen en ze zijn minder slijtvast (dienen sneller vervangen te worden. Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2011 alles wordt vervangen, frictie platen en stalen platen. De frictieplaten die er nu in zitten zijn op "model" gesneden uit een andere frictieplaat, stukje Spaanse huisvlijt Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2011 is dat normaal dat de gaten van de kooi niet overeenkomen met de uitsparingen voor de veren, ik weet het is niet gelijk hoe de kooi erover moet, maar dit is het dichtste wat ik kon benaderen Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2011 ik mag stilaan beginnen concluderen dat dit een GS150 motorinterieur is in een largeframe motorblok Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 is dat normaal dat de gaten van de kooi niet overeenkomen met de uitsparingen voor de veren, ik weet het is niet gelijk hoe de kooi erover moet, maar dit is het dichtste wat ik kon benaderen Is normaal. Ik denk dat de motovespa's een creatie is van alle overschotten van modellen die in Italïe niet meer werden geproduceerd...) Wel boeiend! Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 17 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2011 ik zie nu dat als ik een set GS koppelingsplaten wil kopen dat er 4 frictieplaten zijn, in mijn oude zaten er maar 3, of zat er 1 te weinig in ? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 die spanjolen toch wreed volkske ))) Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 17 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2011 die spanjolen toch wreed volkske ))) zegt een Spanjool ??? Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 december 2011 Delen Geplaatst: 17 december 2011 Standaard zit er waarschijnlijk een 3-plaatskoppeling (deze platen zijn wat dikker), maar een 4-plaatskoppeling steken lukt ook. Veel nieuwe (goedkope) 3-plaatskoppelingen zijn van mindere kwaliteit, steek beter eentje van polini (kit met veren). Mogelijk zijn de veren iets te hard, maar je kan de oude veren terug plaatsen of afwisselend een nieuwe/oude veer steken. Naar comfort toe zijn evo-plaatjes dan weer beter, maar ze slijten sneller in. Let ook op de binnendiameter van de platen/tussenplaten, jij hebt deze met een grotere binnendiameter nodig. Kort samengevat: ga maar voor 4 platen. Groetjes, nero. Link naar reactie
JoeVespa Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Nero en koppeling, als dat maar goed afloopt... Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2011 Deze morgen de carters ontvet en opgekuist. Carters provisoir samengebouwd. Ze staan klaar om te parelstralen Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2011 Een vraagje ivm het schakelkruis. Kan mij iemand vertellen welk schakelkruis te kopen ? Selecteerasje is ook versleten ( kan gebruikt worden om te scheren ) Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2011 @Nero : alternatief voor Polini koppelingsplaten http://www.sip-scootershop.com/en/products/friction+plates+dr+sport+for_93100000 http://www.sip-scootershop.com/en/products/friction+plates+malossi+sport+_93111000 http://www.sip-scootershop.com/en/products/friction+plates+newfren+race_93117000 Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 De 2 laatste lijken me ok, van de eerste zou ik afblijven. Schakelkruis is hetzelfde als die voor een GS150,160 en SS180 Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 20 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2011 Spatbord logo Link naar reactie
singelee Geplaatst: 20 december 2011 Delen Geplaatst: 20 december 2011 @ flyingpig, kun je dat maken van die logo's in inox? Zoek iemand voor er een te maken voor me voor men rat. Tegen betaling uiteraard;-). Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 20 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2011 @ flyingpig, kun je dat maken van die logo's in inox? Zoek iemand voor er een te maken voor me voor men rat. Tegen betaling uiteraard;-). moet maar een mailtje zenden Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 20 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2011 Ik was mijn tandwielen aan het ontvetten, werd even afgeleid door bezoek en weet nu niet meer hoe mijn tandwiel tegen het volgende aan moet. eerste zit erop zoals het eraf is gekomen, maar nu het 2de tandwiel, moet dat nu met de diepe rand tegen het eerste aan of met de ondiepe rand ? zie foto's Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 20 december 2011 Delen Geplaatst: 20 december 2011 Je kunt ze eigenlijk niet verkeerd monteren. Ik wil zeggen, dat als de tandwielen mekaar niet raken, vrij kunnen ronddraaien zit je goed. Als je goed kijkt, zie op de foto de uitsparing voor de vrijloop. Met het kleinste beginnen, platte kant naar onder en zo verder naar boven, tussen voorlaatste en het laatste tandwiel zit de vrijloop. Moet lukken hoor, Jan. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 december 2011 Delen Geplaatst: 20 december 2011 Zijn de tandwielen niet gemerkt? Best altijd een touwtje of ijzerdraad doorsteken en rond binden. Monteer anders de tandwielen samen met de primaire, als de tandwielen niet mooi overeen komen het tandwiel omdraaien. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.