peetse Geplaatst: 16 februari 2011 Delen Geplaatst: 16 februari 2011 Brembo remklauw (van Ducati-donor) gemonteerd op Vespa GTS 300 Adaptorstuk verkrijgbaar bij www.jettin.com Wave-remschijf verkrijgbaar bij SIP Scootershop Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 17 februari 2011 Delen Geplaatst: 17 februari 2011 Nu nog öhlins en tis ok ... en termignoni Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 18 februari 2011 Delen Geplaatst: 18 februari 2011 Ziet er VET uit! Remt nie slecht waarschijnlijk? Link naar reactie
peetse Geplaatst: 19 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2011 ik rem er de kasseien mee uit de grond :-) Link naar reactie
DanTHeMAN Geplaatst: 19 februari 2011 Delen Geplaatst: 19 februari 2011 ik heb nog een paar originele Brembo's van een Monster S2R liggen (die zwarte) zou dat ook werken? heb je eigenlijk ook een andere pomp geïnstalleerd? Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 19 februari 2011 Delen Geplaatst: 19 februari 2011 Hij heeft er zelfs velgen van een FireBlade op liggen, allé, de stickers toch Link naar reactie
peetse Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2011 ik denk het wel, als het deze afmetingen zijn alleszins wel mijn remklauw is er ondertussen af, ene van de rubbertjes was verstorven en lekte. nu dus op zoek naar een Brembo-revisiekit... Link naar reactie
neatlittlefellow Geplaatst: 7 mei 2013 Delen Geplaatst: 7 mei 2013 Heb je ook de remleidingen en de rempomp aangepast of zijn die nog standaard? Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 7 mei 2013 Delen Geplaatst: 7 mei 2013 Heb ook brembo op mijn streetfigter ( 1098 ) . Amie die pakken heel nauwkeurig . ( blijft Italiaans ) knap werk. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 7 mei 2013 Delen Geplaatst: 7 mei 2013 Ik heb thuis nog een klauw en aanpassingsstuk liggen voor de gts. Aangezien mijn GTS in rook(vlammen) is opgegaan ga ik ze waarschijnlijk te koop zetten. Link naar reactie
les Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Johnny, komt er geen nieuwe GTS in de plaats ? en mail me eens foto's van die remklauw en toebehoren + de prijs, ik wil er miss eens over nadenken als je hem zou verkopen, ik ben wel tevreden van de remkracht sinds ik die malossi vering vooraan heb steken maar wie weet ;-) Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Les, dit grapje heeft me om en bij de 12000€ gekost aan alles wat in de brand gebleven is. En de GTS werd alleen maar gebruikt om naar Italië te rijden. Mijn vrouwtje is zo geschrokken dat ik niet meer alleen naar ginder mag rijden met de vespa. Dus vanaf nu de ijzeren vespas in de van en zo naar het zuiden. Link naar reactie
les Geplaatst: 8 mei 2013 Delen Geplaatst: 8 mei 2013 omfg :-((( ja ik begrijp jullie keuze, misschien nog een paar metalen vespa's in de plaats kopen om de pijn wat te verzachten ;-) Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Zijn er hier nog forumleden die ondertussen zijn overgestapt naar brembo? Op modernvespa.com bollen er al redelijk wat rond! Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Mijn brembo en aanpassingskit zijn te koop aan mijn aankoopprijs. Klauw 100€, kitje 40€. Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 16 september 2013 Delen Geplaatst: 16 september 2013 Mijn brembo en aanpassingskit zijn te koop aan mijn aankoopprijs. Klauw 100€, kitje 40€. Ik heb wel interesse maar ik wacht toch tot na de winter, voor ik gekeeld wordt door moeder de vrouw. Ze zegt dat het even welletjes is... ..(aankoop wesp,Dainese jas, malossi vering, nieuwe bmc koersfiets...straks de scheiding hahaha) Nee alle gekheid op een stokje ik heb zeker interesse maar ik ga even wachten, het wordt stilaan winter en bijgevolg zal ik ze wat minder gebruiken zo heb ik nog iets om naar uit te kijken volgend jaar... Gebruik je hierbij de originele leidingen of moeten er leidingen bijgekocht worden? Grtz Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 22 april 2014 Delen Geplaatst: 22 april 2014 Na heel veel geduld eindelijk de Brembo op mijn nieuwe GTS laten plaatsen in combinatie met Malossi remblokken achterkant ... wat een verschil zeg !!! Dankje Vespadiverso uw kitje werkt perfect !!! Nog met originele veer Link naar reactie
Robing Geplaatst: 21 mei 2014 Delen Geplaatst: 21 mei 2014 Kan iemand mij uitleggen waarom je zulke Brembo remblokken moet plaatsen ? behalve voor het sexy uitzicht zoals hier vermeld. Mijn origineel remblokken op mijn GTS (zonder ABS) doen zo mijn wielen blokkeren als ik zou willen, wat meer moet dat dan nog zijn ??? Wie dat niet kan, is daarbij het remsysteem niet in orde. Mvg. Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 21 mei 2014 Delen Geplaatst: 21 mei 2014 Kan iemand mij uitleggen waarom je zulke Brembo remblokken moet plaatsen ? behalve voor het sexy uitzicht zoals hier vermeld. Mijn origineel remblokken op mijn GTS (zonder ABS) doen zo mijn wielen blokkeren als ik zou willen, wat meer moet dat dan nog zijn ??? Wie dat niet kan, is daarbij het remsysteem niet in orde. Mvg. volgens mij MOET jij niks... ik vind mijn GTS moet origineel remsysteem ook voldoende, maar kan me wel inbeelden dat de Brembo remklauw + blokken wel iets feller zal remmen en misschien iets meer doseerbaar is. en wss ook voor de looks? Link naar reactie
dmi Geplaatst: 21 mei 2014 Delen Geplaatst: 21 mei 2014 Kan iemand mij uitleggen waarom je zulke Brembo remblokken moet plaatsen ? behalve voor het sexy uitzicht zoals hier vermeld. Mijn origineel remblokken op mijn GTS (zonder ABS) doen zo mijn wielen blokkeren als ik zou willen, wat meer moet dat dan nog zijn ??? Wie dat niet kan, is daarbij het remsysteem niet in orde. Mvg. Wil jij dan dat je wiel blokkeert als je remt? ;-) Goed remmen doe je met de juiste combinatie van band, ophanging en remmen. Maar als dat alles in balans is stop je veel gecontroleerder en sneller dan met dichtgeknepen abs. Als je ooit de kans hebt op een motor met dubbele 320mm schijf, brembo monoblocs en ohlins vering een noodstop uit te voeren zal je het zien. In plaats van je wiel zo onderuit te zien schuiven gooi je een ankertje uit dat je veilig en snel doet stoppen. Of het in dit geval de moeite waard is... twijfelachtig... Voor diegenen die overtuigd zijn... ik heb toevallig een veiling lopen met een heleboel Ducati onderdelen, waaronder ook Brembo klauwen: http://www.benl.ebay.be/itm/221439587270?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649 Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 21 mei 2014 Delen Geplaatst: 21 mei 2014 Iedereen zal wel stil geraken(gelukkig maar !) met of zonder blokkerende wielen...toch is er een verschil,je moet het is ervaren hebben . Link naar reactie
tyro13 Geplaatst: 24 juni 2014 Delen Geplaatst: 24 juni 2014 Ik heb net ook een adapterstuk ontvangen voor een brembo remklauw op een gts 300. Nu vraag ik me af of de rempomp zwaar genoeg is om de remklauw te bedienen? Ik was vandaag bij een Ducati dealer om een klauw op te halen, maar hij adviseerde mij ook de pomp te veranderen omdat de originele vespapomp niet zwaar genoeg is om de 4zuiger brembo remklauw te bedienen. Graag eens bevindingen van brembo gebruikers. Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 25 juni 2014 Delen Geplaatst: 25 juni 2014 Standaard bij mij en werkt prima ... ...het echter zou wel kunnen dat mits aanpassing dit beter werkt ! Ik hou het origineel .(pomp) Wel heb ik gezien dat het raakvlak van de remblokken (brembo) een heel stuk groter is dan met de standaard remblokken . Link naar reactie
ePit Geplaatst: 26 juni 2014 Delen Geplaatst: 26 juni 2014 @Tyro13 Dit is puur fysica: Remkracht is remdruk * oppervlak van de remcylinder. Dus een grotere rempomp geeft een grotere remkracht waardoor de Brembo remblokken ook harder zullen remmen. Je remhendels aan het stuur zullen een iets grotere uitslag vertonen, waardoor ook het doseren van deze remkracht ook beter zal gaan. (uiteraard binnen grenzen) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.