Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ha ! Brembo voor GTS300


peetse

Aanbevolen berichten

  • 2 jaren later...

Johnny, komt er geen nieuwe GTS in de plaats ?

en mail me eens foto's van die remklauw en toebehoren + de prijs, ik wil er miss eens over nadenken als je hem zou verkopen, ik ben wel tevreden van de remkracht sinds ik die malossi vering vooraan heb steken maar wie weet ;-)

Link naar reactie

Les, dit grapje heeft me om en bij de 12000€ gekost aan alles wat in de brand gebleven is. En de GTS werd alleen maar gebruikt om naar Italië te rijden. Mijn vrouwtje is zo geschrokken dat ik niet meer alleen naar ginder mag rijden met de vespa. Dus vanaf nu de ijzeren vespas in de van en zo naar het zuiden.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Mijn brembo en aanpassingskit zijn te koop aan mijn aankoopprijs. Klauw 100€, kitje 40€.

Ik heb wel interesse maar ik wacht toch tot na de winter, voor ik gekeeld wordt door moeder de vrouw.

Ze zegt dat het even welletjes is... ..(aankoop wesp,Dainese jas, malossi vering, nieuwe bmc koersfiets...straks de scheiding hahaha)

Nee alle gekheid op een stokje ik heb zeker interesse maar ik ga even wachten, het wordt stilaan winter en bijgevolg zal ik ze wat minder gebruiken zo heb ik nog iets om naar uit te kijken volgend jaar...

Gebruik je hierbij de originele leidingen of moeten er leidingen bijgekocht worden?

Grtz

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Na heel veel geduld eindelijk de Brembo op mijn nieuwe GTS laten plaatsen  in combinatie met Malossi remblokken achterkant ... wat een verschil zeg !!!

Dankje Vespadiverso uw kitje werkt perfect !!!

 

civa.jpg

 

Nog met originele veer

ztln.jpg

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Kan iemand mij uitleggen waarom je zulke Brembo remblokken moet plaatsen ? behalve voor het sexy uitzicht zoals hier vermeld. Mijn origineel remblokken op mijn GTS (zonder ABS) doen zo mijn wielen blokkeren als ik zou willen, wat meer moet dat dan nog zijn ??? Wie dat niet kan, is daarbij het remsysteem niet in orde. Mvg.

Link naar reactie

Kan iemand mij uitleggen waarom je zulke Brembo remblokken moet plaatsen ? behalve voor het sexy uitzicht zoals hier vermeld. Mijn origineel remblokken op mijn GTS (zonder ABS) doen zo mijn wielen blokkeren als ik zou willen, wat meer moet dat dan nog zijn ??? Wie dat niet kan, is daarbij het remsysteem niet in orde. Mvg.

 

volgens mij MOET jij niks...

 

ik vind mijn GTS moet origineel remsysteem ook voldoende, maar kan me wel inbeelden dat de Brembo remklauw + blokken wel iets feller zal remmen en misschien iets meer doseerbaar is. en wss ook voor de looks?

Link naar reactie

Kan iemand mij uitleggen waarom je zulke Brembo remblokken moet plaatsen ? behalve voor het sexy uitzicht zoals hier vermeld. Mijn origineel remblokken op mijn GTS (zonder ABS) doen zo mijn wielen blokkeren als ik zou willen, wat meer moet dat dan nog zijn ??? Wie dat niet kan, is daarbij het remsysteem niet in orde. Mvg.

 

Wil jij dan dat je wiel blokkeert als je remt? ;-) 

 

Goed remmen doe je met de juiste combinatie van band, ophanging en remmen. Maar als dat alles in balans is stop je veel gecontroleerder en sneller dan met dichtgeknepen abs. 

Als je ooit de kans hebt op een motor met dubbele 320mm schijf, brembo monoblocs en ohlins vering een noodstop uit te voeren zal je het zien. In plaats van je wiel zo onderuit te zien schuiven gooi je een ankertje uit dat je veilig en snel doet stoppen.

Of het in dit geval de moeite waard is... twijfelachtig...

Voor diegenen die overtuigd zijn... ik heb toevallig een veiling lopen met een heleboel Ducati onderdelen, waaronder ook Brembo klauwen:

http://www.benl.ebay.be/itm/221439587270?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb net ook een adapterstuk ontvangen voor een brembo remklauw op een gts 300.

Nu vraag ik me af of de rempomp zwaar genoeg is om de remklauw te bedienen?

Ik was vandaag bij een Ducati dealer om een klauw op te halen, maar hij adviseerde mij ook de pomp te veranderen omdat de originele vespapomp niet zwaar genoeg is om de 4zuiger brembo remklauw te bedienen.

Graag eens bevindingen van brembo gebruikers.

Link naar reactie

Standaard bij mij en werkt prima ... ...het echter zou wel kunnen dat mits aanpassing dit beter werkt !

Ik hou het origineel .(pomp)

Wel heb ik gezien dat het raakvlak van de remblokken (brembo) een heel stuk groter is dan met de standaard remblokken .

Link naar reactie

@Tyro13

 

Dit is puur fysica: Remkracht is remdruk * oppervlak van de remcylinder. Dus een grotere rempomp geeft een grotere remkracht waardoor de Brembo remblokken ook harder zullen remmen. Je remhendels aan het stuur zullen een iets grotere uitslag vertonen, waardoor ook het doseren van deze remkracht ook beter zal gaan. (uiteraard binnen grenzen)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...