tyro13 Geplaatst: 26 juni 2014 Delen Geplaatst: 26 juni 2014 Wel dan geeft de dealer toch een beetje gelijk... Natuurlijk in zijn ogen geldt dit voor het afremmen van moto's die plus 200kmu aankunnen. Maar voor een vespa die Max 120rijd zal de originele pomp wel volstaan denk ik. Als ik hier hoor en op andere fora zie je wel de brembo klauwen maar over de rempomp wordt toch niet verteld. Denk dat om het Max uit de grote brembo klauwen te halen je wel een correcte pomp nodig hebt.maar zoals eerder gezegd voor een vespa zal dit wel volstaan. Wat betreft de grote van de blokken tov de schijven zal dit wel best knn dat deze te groot zijn. Aangezien de brembo's voorzien zijn voor schijven van 320mm diameter. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 26 juni 2014 Delen Geplaatst: 26 juni 2014 De originele klauw/rempomp van voor werkt prima in mijn ogen...enkel voor den achterste mogen ze eens met een degelijk systeem afkomen,,,my2cents CHEERS Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 27 juni 2014 Delen Geplaatst: 27 juni 2014 De originele klauw/rempomp van voor werkt prima in mijn ogen...enkel voor den achterste mogen ze eens met een degelijk systeem afkomen,,,my2cents +1 Deze bestaat maar het is allemaal nogal kostelijk Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 28 juni 2014 Delen Geplaatst: 28 juni 2014 Mooi,zeer mooi,,,ik had al wel zo'n pics van Brembo toepassingen gezien,,,maar waar ik op doel is dat Piaggio eens nen dubbele "hetong" van achter mag gaan plaatsen,,,ik zal mij maar gaan behelpen met die Malossi remblokken,,,'tschijnt dat ge het verschil wel merkt.,,,soit back on topic ) CHEERS Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 28 juni 2014 Delen Geplaatst: 28 juni 2014 ik zal mij maar gaan behelpen met die Malossi remblokken,,,'tschijnt dat ge het verschil wel merkt.,,,soit back on topic ) Klopt ...ze remmen beter maar 1 nadeel na elke rit velgjes poetsen want de zachte blokken smelten als sneeuw in de zon ! Link naar reactie
les Geplaatst: 1 juli 2014 Delen Geplaatst: 1 juli 2014 een stalen remleiding voor de achterrem zal ook wel zijn duit in het zakje doen... ivm het wielen blokkeren en aannemen dat een vespa goed remt omdat uw wielen blokkeren dan moet ge écht dmi zijn post eens een keer of 2-3 opnieuw lezen, zoveel waarheid in 1 post heb ik nog nooit gezien ! het is algemeen gekend dat de remmen én de ophanging(die op hun beurt helpen de remmen beter hun werk te doen idem met de banden keuze) van een vespa serieus ondermaats zijn, alleen al door de voorste vering te vervangen door een betere merkt ge al dat ge op vlak van het remmen alleen al reuzen sprongen maakt en dan zwijg ik nog over de andere vlakken. ik heb onlangs (vanwege ik nu motor rij en geen vespa meer heb) nog eens goed kunnen vergelijken met Fendt zijn 300cc met malossi ophanging rondom en brembo remmen vooraan én malossi remblokken achteraan tov zijn vrouwke haar 125cc met enkel een malossi ophanging vooraan dat vooral het remmen 10x beter ging, gewoon het gevoel dat ge nog een hoop reserve hebt geeft u vertrouwen. dit zal zéker naar boven komen indien er ooit eens een idioot met zijn 4 wielige kooi zich op het laatste nipperke voor u in draait en dan zien we wie stilkomt, of degene met zijn originele remmekes die de wielen kan blokkeren(en in het beste geval enkel op zijn gezicht gaat) of die met zijn geupgrade remmen en ophanging die in dezelfde situatie nog 60%remkracht (doseerbaar) overheeft tov de standaard remmen. mijn motor heeft nu ook geupgrade remmen en ophanging, wederom een wereld van verschil, echt zijn geld waard, het gaat tenslotte om uw leven... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.