Jump to content
Vespaforum.be

les

Members
  • Content Count

    953
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

56 Excellent

About les

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Bandit 1200 stage 1

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,137 profile views
  1. Vik01

    Beste,

    Mijn excuses dat ik zomaar kom binnenvallen in je berichtenbox.

    Ik heb een dringende vraag over de Dr. pulley gewichten in mijn GTS 300.

    Zou je zo vriendelijk willen zijn mij eens te bellen op 0478/54 11 19 of

    als je me je nummer geeft bel ik je op.

    Het is maar een vraagje dat ik niet opgelost krijg.

    Dankjewel.

    Hans Vandepaer

  2. Lijkt dat zo moeilijk ? Gps op uw scoot binden, kilometriek open vijzen en halvelings vastvijzen. Gaan rijden op een zeer vlakke weg, wijzerke eraf trekken terwijl ge op uw gps perfect een vaste snelheid probeert te rijden. Wijzerke er terug op duwen. Na 3x proberen was het resultaat 3kmh afwijking bij topsnelheid, ervoor waren het er (ga even zitten) 25(!!!).
  3. Lol, precies alsof ge een speedwobble of tankslapper gaat krijgen met een Vespa met 20pk
  4. even recapituleren. Het gaat hier blijkbaar over een gt model met carburator ? Dus overduidelijk géén injectie? In dat geval heb je niet de pomp maar de vacuüm benzinetank vervangen denk ik. Deze heb je weggenomen en vervangen door een normale benzinekraan als ik kan volgen ? Je hebt daarna een nieuwe gemonteerd en nu is het probleem weer terug ?
  5. Niet toevallig interesse in een ruil met een moto ? :-)))
  6. Idd dat klopt, een volledig onder handen genomen (gereviseerd/getuned op alle vlakken) Bandit 1200. Nee een adventure moto is het niet, dan zijn we helaas al uitgepraat
  7. Ruilen tegen een motor ? (Met eventueel opleg van mijn kant) Heb mijn Vespa weggedaan voor een motor maar heb geopereerde polsen en die kunnen dat gesleur van die getuned 1200cc niet echt aan
  8. wel, ge hebt nog de "S" versie(naked look) en de "integra" versie... de integra is een scooter maar met niks van bagage ruimte, frame, ophanging, wielen, motor zijn bij de 3 motoren identiek alleen hebt ge bij de X en de S een hogere zitpositie EN bergruimte en zelfs nog meer als bij een vespa. scoort bij iedereen over de hele wereld dik goeie punten op alle vlakken, in mijn ogen de enigste optie voor de topicstarter want wat hij omschrijft is eigenlijk de honda die ik hier vermeld en minder de vespa die hij nu heeft of hij moet met dat ""probleem"" leren leven zou ik perzoonlijk gezien zeggen...
  9. zoek eens achter een honda NC750X DCT, motor (hoogpoterke), licht, 17" wielen(balans etc), scooter motor 750cc 54pk 2 cilinder, verbruik 3.2 - 3.5l, topsnelheid +-170kmh, 0-100 +-5.5sec en last but not least een DCT dubbel koppelings systeem zoals de DSG van audi etc. volautomaat dus... prijzen met DCT en korting zonder andere opties rond de 6500€ nieuw met garantie.
  10. Een 300 is gene zak sneller maar heeft meer koppel en is iets rapper weg in (tussen)acceleraties. De enigszins echte oplossing om een Vespa vlotter te laten rijden is door te doen wat fendt onlangs heeft gedaan en dat is een complete malossi setup laten monteren van dik over de 2000€, dan kunde al wa vlotter een camion inhalen.
  11. Bart_gtv250, neem dit aub niet verkeerd op maar als ik uw Posts lees hebt gij gewoon te veel schrik voor met zo'n ding te rijden, gij wilt vooruit gaan maar toch ook weer niet ? Ik bedoel als ik uw reacties en vragen lees zie ik iemand die ne moto moet kopen(geen 1100 maar een 700 ofzo) maar iets erna lees ik weer dat ge bang hebt op uw 250ccke met 18pk? Voor uw eigen veiligheid kan ik u aanraden om cursussen te gaan volgen of er misschien beter mee te stoppen, nogmaals niet slecht bedoeld maar ik heb al genoeg gezien bij mensen met veel bang die rap vallen of veel erger omdat ze te rap in paniek gaan en dat zou doodzonde zijn. Verder over het technische aspect, ik heb al véél getest qua meer acceleratie met mijn 125 indertijd en mijn bevindingen daarover gepost op dit forum, dit is de uitleg nog eens maar serieus ingekort : Alle modificaties helpen maar met procentjes, dwz dat bv. DR. Pulley gewichtjes uw Vespa van bv 50-70kmh 0,2sec sneller gaan laten gaan. Vanwege het lage vermogen en het feit dat dit 4takt 1 cilinders zijn is alle tuning zo goed als nutteloos tenzij je zware motorische aanpassingen gaat doen die je in totaal makkelijk 3000€ kosten(!). Verder hebben DR. Pulley geen andere drukveer nodig, integendeel. Ietwat nuttige dingen om de Vespa beter te laten reageren (idd ge leest het goed, ik typ "beter reageren" ipv "sneller gaan") zijn DR Pulleys, malossi filter, eventueel andere uitlaat and that's it maar ge bereikt er bijna niks mee, mijn oprechte advies is hem gewoon standaard te laten en als ge iets sneller wilt zijn een 300 te kopen of als het nog sneller mag gaan een moto...
  12. bart, de pampers staan in de reclaam bij de GB :-p
  13. dik masjien Fendt zenne 300, ondanks de rodage toch een goede indruk achter gelaten bij mij, denk dat men volgende ook een 300 gaat zijn met zo'n kit, als ge weet dat ondanks de rodage ik toch érg vlot moest schakelen met de 1200 bandit die ook al niet meer echt origineel is dan weet ge al genoeg peins ik... (en voor de mensen die het niet goed begrijpen : ja idd ik bedoel dan mits een rustige rijstijl met de moto, als ik men gas opendraai katapulteer ik natuurlijk wel weg ja)
  14. mijn 125 indertijd ging op ene gegeven moment ook ineens +-125/127kmh na enkele kilometers pushen, GPS'ke erop gehangen en gezien dat de werkelijke snelheid 104 was... blijkbaar op 20.000km heb ik een foutmarge van 8kmh naar 21kmh zien gaan bij topsnelheid. kilomtriekske van men kloten, open gedraaid, gaan rijden op gps en dan wijzer eraf getrokken en op de juiste snelheid terug gestoken, problem solved. verder : aan de topicstarter, haal die malossi emulator er maar eens tussenuit, reset uw ECU dmv uw batterij 15min af te koppelen en ga een een goei rit rijden, na 50km test ge uw topsnelheid nog maar eens, kan goed zijn dat hij al harder loopt. ik heb die dingen ook nl. allemaal getest en met de emulator was het koppel/trekkracht groter maar de topsnelheid lager. die emulator bypassed uw lambda sonde en regelt uw injecteur gegevens bij zodat hij méér inspuit, een rijker mengsel is gelijk aan meer koppel maar ook aan minder toeren dus trekkracht omhoog, topsnelheid omlaag. natuurlijk moogt ge een motor altijd rijker zetten maar die emulator heb ik persoonlijk gemerkt dat hij het toch "te" bont maakt en de motor effectief overdreven rijk laat rijden, vandaar het lagere toerental(heb ik gemeten met een speciaal apparaat) en dus ook een lagere topsnelheid. grts.
  15. Cult, pm mij maar eens, wil anders voor u u ook wel tegemoet komen (bij Bstreetzone bv. ) zodat ge eens kunt zien/passen. Alleen weet ik niet precies op welk model (vintage of new) ge deze wilt monteren ?
×
×
  • Create New...