Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa special restauratie 1978


Pietjah

Aanbevolen berichten

Motor is klaar! Morgen nog juist nieuwe olie er in, en testen. Ben eens benieuwd.

Heb ook nog roest ontdekt in de tank, moet ik ook nog uit kuisen dus.

DSC_1912.jpg

Alleen nog een vraagje, de vinnen van het vliegwiel zijn volgens mij afgebroken. Moet ik een nieuw vliegwiel kopen of mag ik het zo laten?

DSC_1915.jpg

groetjes,Pieter

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Ik heb een vliegwiel besteld, maar het blijkt niet te passen. Nu wil ik het goede bestellen, maar ik vind niets op SIP volgens mijn motornummer... ooit een andere motor onder mijn scooter gekomen? En welk vliegwiel moet ik nu kopen?

IMG_9453.jpg

Ik lees V5A4M maar vind er niets over terug.

groetjes, Pieter

Link naar reactie

Even de laatste werken samenvatten.

Het blok is gesplitst voor revisie, hieruit bleek al snel dat de oliekeerringen gesmolten waren (omdat het blok niet gekoeld werd, aangezien er geen koelvinnen meer op het vliegwiel aanwezig waren)

IMG_0114.jpg

IMG_0116.jpg

Dan had ik een nieuw vliegwiel besteld, maar de binnen diameter waar de ontsteking in komt was te klein (was voor een elektronische ontsteking en deze is met vis platinés) dus nu moet ik nog een nieuw vliegwiel bestellen vooraleer de motor eindelijk klaar kan zijn.

IMG_0117.jpg

groetjes, pieter

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Halfmaantje komt in de spiegleuf die in de krukas zit.

Spietje erin (samen met wat vet), krukas zo draaien tot het half maantje mooi boven zit en dan het vliegwiel er (met de gleugf ook mooi boven) er voorzichtig over schuiven. Controleer of de spie er goed in zit door het vliegwiel licht over en weer te draaien en span dan het vliegwiel GOED aan, anders heb je een grote kans dat de spie breekt bij het aanstampen.

Succes!

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Na veel bloed, zweet, tranen en de hulp van dit forum, is deze motor uiteindelijk draaiend geraakt.

Deze morgen met Flyingpig de vis platinés geregeld, ne vree dikke merci Frank!!

Ralenti etc. moet nog worden afgesteld, maar bon, hij draait...

Filmpje:

Nu nog de kabels en elektriciteit aansluiten! Ik heb er terug zin in. :)

Groetjes,

Pieter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...