Jump to content
Vespaforum.be

Pietjah

Members
  • Content Count

    657
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

About Pietjah

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Piaggio

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Gent
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pietjah

    Project 1963 vbb2t

    Als er zoveel lak overblijft wordt dit een fantastische scooter!
  2. na een aantal keren kicken/ingang lopen is hij nat.. Zou graag eens de ontsteking nakijken maar heb hier het juiste materiaal niet voor. Buiten dat is denk ik alles goed afgesteld
  3. Hallo, Na een jaar stilstand probeer ik mijn vespa 50 special weer te starten, helaas blijft het uit. Heb de tank, carbu gereinigd, verse benzine en bougie gestoken. vonkt mooi ook. Als ik kick puft hij wel maar start niet, als ik hem in gang loop begint hij te ploffen maar maakt niet genoeg toeren en valt weer uit. iemand idee waar ik kan gaan zoeken? Groetjes
  4. Denk niet dat het aan de benzine ligt, was genoeg in, en heeft er daarna nog met gereden.. Misschien cilinder eens afnemen om piston te bekijken?
  5. Raffa, bedankt voor je reactie. Geen idee, hoe kom je daar achter of het blijft hangen?
  6. Hey Sinds kort heeft mijn vriendin een probleem met de Vespa 50 special. Hij start en reed goed, toen plots na een tankbeurt de vespa niet meer startte. Als ik kick heb ik de indruk dat de zuiger vastloopt in de cilinder, precies alsof hij te weinig smering heeft? Soms als ik te veel kick blijft de zuiger ook vast zitten, en komt hij los als ik hem in gang probeer te lopen in versnelling. Iemand raad? vlotternaald heb ik reeds vervangen. bedankt!
  7. Pietjah

    Carbu Lek

    bedankt voor je reactie, kraan gaat altijd dicht na de rit, heb carbu al meerdere keren gekuist... misschien eens pakking vervangen dan?
  8. Pietjah

    Carbu Lek

    Hey, Ik heb een vervelend probleempje, ik kan mijn vespa 50 special perfect starten en rijden, maar als ik hem weg stal ligt de dag nadien een plasje benzine er onder, maar precies enkel de 2 takt olie die er uit drupt. en ik krijg hem vervolgens niet meer gestart, tenzij met een nieuwe bougie. Ik heb eens een toer gereden en de carbu direct losgemaakt, en toen kwam de plas niet dus hij komt zowiezo niet uit het blok maar uit de carbu, maar ik kan gelijk nergens zien waar hij drupt. Iemand suggesties waar ik naar kan zoeken? Bedankt
  9. Hmm, bedankt voor de tip. Van't weekend de koppeling maar eens checken dan Gr
  10. Wat zou er kunnen mis zijn met de koppeling?
  11. Hey, Na een kleine 1000km gereden te hebben afgelopen jaar met de special 50, sinds kort wat last van een warmloper. Heb lang met de standaard uitlaat gereden, nooit problemen gehad. Over een maand een originele sito banaan gemonteerd, en de sproeier klein beetje vergroot. Zo een 70km rond gereden zonder enig probleem. Nu, laatst ging ik tanken, verder rijden zonder probleem. Toen ik hem thuis stil zette en terug wou starten om nog iets te halen, starte hij direct en viel direct uit, bleek de kickstarter vast te zitten. Wanneer ik de vespa in vitesse zet en 'in gang loop' is hij weer los. Ik zat dus te denken aan een vastloper/schade aan de piston, dus de cilinder gedemonteerd: Maar de piston ziet er in mijn ogen best oke uit. Aan de bougie kleur te zien is de afstelling misschien niet optimaal? Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Misschien te weinig 2-takt in de benzine gemengd? Groeten, Pieter
×
×
  • Create New...